Mistä olet iloinen?

Vs: Mistä olet iloinen?

Jenkit (amerikkalaiset) otettu pois "inhokki listalta" :peukku
Ja ulkona viileempää, ei kestä liian kuumaa ilmaa :-\
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Nurmikko leikattu taas vaihteeksi, talli siivottu ;D
 
Vs: Mistä olet iloinen?

tapahtu jo maanataina mutta..

ensimmäistä kertaa eläessänsä saa kiitosta tehdystä työstä...
ja sai syödä kalliissa ravintolassa kuten isot herrat :peukku
ja sai sen kesän ensimäisen terassi oluen :peukku
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Mr mmc sanoi
tapahtu jo maanataina mutta..

ensimmäistä kertaa eläessänsä saa kiitosta tehdystä työstä...
ja sai syödä kalliissa ravintolassa kuten isot herrat :peukku
ja sai sen kesän ensimäisen terassi oluen :peukku
Onhan se hieno fiilis :) itsekin joskus käynyt johtoportaan kanssa syömässä oikein viimeisen päälle hienossa paikassa, mut ei ole vielä sellaista kiitosta tullut mikä tuntuisi vähemmän "ohimennen sanotulta"...
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Minä suhtaudun noihin palkitsemisiin tätä nykyä epäluuloisesti. Edellisessä yrityksessä, kun henkilökunnalle tarjottiin firman puolesta ensin syyskuussa saunailta ja sitten marraskuun lopussa hienot pikkujoulu juhlat ja jouluruuat, niin tammikuussa ilmoitettiin, että alkaa YT-neuvottelut. Sittenhän meikäläinen ja 50 muuta ulkoistettiin toiseen firmaan, jossa työolosuhteet huonontuivat :seina. Se palkitseminen oli sitten silloin lihottamista ulkoistettaviksi teuraiksi :mad:
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Nuhapumppu sanoi
Tuli tänään hankittua Nikon D40 :D

hyvä peli, itsellä samanlainen :peukku sit vaan jalustaa ja kaukolaukaisinta hommaamaan... :) tukee muuten myös SDHC-muistikortteja!
 
Vs: Mistä olet iloinen?

MitsuMi sanoi
Minä suhtaudun noihin palkitsemisiin tätä nykyä epäluuloisesti. Edellisessä yrityksessä, kun henkilökunnalle tarjottiin firman puolesta ensin syyskuussa saunailta ja sitten marraskuun lopussa hienot pikkujoulu juhlat ja jouluruuat, niin tammikuussa ilmoitettiin, että alkaa YT-neuvottelut. Sittenhän meikäläinen ja 50 muuta ulkoistettiin toiseen firmaan, jossa työolosuhteet huonontuivat :seina. Se palkitseminen oli sitten silloin lihottamista ulkoistettaviksi teuraiksi :mad:

itse olen ollut tässä jo hetken ja sanotaan näin että missään vaiheessa vuosien kuluessa ei ole henkilöstö edut tai työolosuhteet ainakaan parantuneet..
Vaan kokoajan on jostain "kiristettyä" (ja toki jos tilanne on parantunut, ei palautettu, miksi olisi", nim. tämän kesän lomarahat lähti "huonon taloustilanteen takia", vaikka tulosta tehdäänkin..
 
Vs: Mistä olet iloinen?

J. Puhakka sanoi
itse olen ollut tässä jo hetken ja sanotaan näin että missään vaiheessa vuosien kuluessa ei ole henkilöstö edut tai työolosuhteet ainakaan parantuneet..
Vaan kokoajan on jostain "kiristettyä" (ja toki jos tilanne on parantunut, ei palautettu, miksi olisi", nim. tämän kesän lomarahat lähti "huonon taloustilanteen takia", vaikka tulosta tehdäänkin..

No tuo lomaraha juttu on kyllä omaa tyhmyyttä(tai ehkä jopa viisautta riippuu talosta), jos valittaa niiden menetyksestä.. ei niitä kukaan "vie", jos et itse anna vapaaehtoisesti.. :peukku

Olen vaihtanut ne itse vapaaehtoisesti vapaaksi jo monta vuotta, mutta nyt en vaihtanut, kun ei lomautuksilta vältytty.. jos olisi vältytty, olisin vaihtanut.. Mutta nyt talo "maksoi" mun karenssin liittoon.. :peukku

-Eki
 
Vs: Mistä olet iloinen?

nostokurki sanoi
hyvä peli, itsellä samanlainen :peukku sit vaan jalustaa ja kaukolaukaisinta hommaamaan... :) tukee muuten myös SDHC-muistikortteja!
Jalusta jo löytyykin. Pitää nyt aluksi opetella käyttämään tuota,ku koskaan ennen ole edes kunnolla opetellut.
 
Vs: Mistä olet iloinen?

eki75 sanoi
No tuo lomaraha juttu on kyllä omaa tyhmyyttä(tai ehkä jopa viisautta riippuu talosta), jos valittaa niiden menetyksestä.. ei niitä kukaan "vie", jos et itse anna vapaaehtoisesti.. :peukku

Olen vaihtanut ne itse vapaaehtoisesti vapaaksi jo monta vuotta, mutta nyt en vaihtanut, kun ei lomautuksilta vältytty.. jos olisi vältytty, olisin vaihtanut.. Mutta nyt talo "maksoi" mun karenssin liittoon.. :peukku

-Eki

Jos et itse anna vapaaehtoisesti, mitäköhän tämä taas meinaa, meinaatko että multa kysyttiin että annanko ne?

Ei, koska isoimmissa firmoissa on henkilöstöä edustava "luottamusmies" joka voi sanoa että NO MIKÄ JOTTEI! (tarjoatte kaljat kans, ensi vuonna sit uudestaan), ja sitten ne vaan menee..
Ei siinä paljon itse mitään voi. TESSISSÄ on se kriisipykälä jota voi lukea "riittävän luovasti" että sen perusteella voidaan tehdä vaikka ja mitä vaikkei olisi edes pakko.
 
Vs: Mistä olet iloinen?

J. Puhakka sanoi
Jos et itse anna vapaaehtoisesti, mitäköhän tämä taas meinaa, meinaatko että multa kysyttiin että annanko ne?

Ei, koska isoimmissa firmoissa on henkilöstöä edustava "luottamusmies" joka voi sanoa että NO MIKÄ JOTTEI! (tarjoatte kaljat kans, ensi vuonna sit uudestaan), ja sitten ne vaan menee..
Ei siinä paljon itse mitään voi. TESSISSÄ on se kriisipykälä jota voi lukea "riittävän luovasti" että sen perusteella voidaan tehdä vaikka ja mitä vaikkei olisi edes pakko.

No joo, ei kai niistä määräänsä enempää kannata tapella(tämä on se kohta jossa voi olla viisasta vaihtaa.. ;) ) mutta luottamusmies on vaan luottamusmies, itse sopimus vaihtamisesta tehdään yrityksen ja työntekijän välisellä sopimuksella. Ja väittäisin että sen pitää olla kirjallinen sopimus, missä on myös sinun allekirjoitus. Eli periaate on että työnantaja ja työntekijä tuon sopivat, ei työnantaja ja liitto... eihän se liitto siellä työtäkään tee.. ;D

Mutta lomahan on ihan mukavaa aikaa ja saahan siitäkin tuolla systeemillä palkkaa joka päivältä.. :peukku

-Eki

ps. voinhan olla väärässäkin...
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Juu itse pari pv sitte just lomalapun allekirjotin ja hyväksyin 2vkon lomautuksen... karenssin just saa tuolla meneen ja lomarahat vain menettää ja saa vielä 3pvltä korvausta (jos saa) liitosta...
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Joo. Meilläkin palkankorotukset jäässä, poislukien liittokorotukset. Vähän turhauttaa raataa elukkana ja saada sama kun muut. Mutta onpahan työpaikka tallella.. toistaiseksi.
 
Vs: Mistä olet iloinen?

lanceri sai leiman ja vieläpä ilman mitään huomautuksia :) nyt se saa siitä kiitokseksi uudet öljyt tässä piakkoin.
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Firma tarjoaa ryypp... kesäpäivän työntekijöille, ei kuulemma omaa lompakkoa tarvi ottaa mukaan ollenkaan ;) Kaikki tarjotaan mitä kurkusta saa alas, kiinteät ja nestemäiset :p That's what I like :-*
 
Vs: Mistä olet iloinen?

tollaset virkistysillat on meillä ihan normaalia. ja pikkujoulut ja kalastuskilpailut. mutta yleensä homma menee siihen että kaikki jauhaa vaan työasioita ja firman tarjoamaa viinaa vedetään siihen tahtiin että joku on sairaalassa ja tappelu saadaan varmasti aikaiseksi. siks onkin yritetty saada jotain muuta ohjelmaa alkuillaksi ettei kovin äkkiä touhu mene metsään. ollaan oltu tähän mennessä värikuulasotaa ja kartingia ajamassa ja varmaan seuraavaksi jotain rallikyyditysta tai jotain. mutta kyllä aina joku vetää överit:)
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Taas saa olla ihan ällikällä lyöty näiden UK:n saaristosta tulevien lähetyksien kanssa. 5.6. perjantaina lähti paketti postiin Irlannista ja tänään on jo Helsingissä kuitattu viimeisin tapahtuma, ilmeisesti huomenna saatan jo paketin saada... se tekis kaks kokonaista arkipäivää toimitusaikaa :eek: Noh, eiköhän Suomen posti onnistu ton vielä lähettämään johonkin Enontekiöön ja sieltä Ruotsiin ja sitten joskus Tampereelle :p
 
Vs: Mistä olet iloinen?

miikka sanoi
Taas saa olla ihan ällikällä lyöty näiden UK:n saaristosta tulevien lähetyksien kanssa. 5.6. perjantaina lähti paketti postiin Irlannista ja tänään on jo Helsingissä kuitattu viimeisin tapahtuma, ilmeisesti huomenna saatan jo paketin saada... se tekis kaks kokonaista arkipäivää toimitusaikaa :eek: Noh, eiköhän Suomen posti onnistu ton vielä lähettämään johonkin Enontekiöön ja sieltä Ruotsiin ja sitten joskus Tampereelle :p
Nainhan se menee, omalla kokemuksella kestaa n.2 paivaa eri puolilta USAa lahetettyjen pakettien saapuminen suomeen, taman jalkeen menee ainakin viikko ennenkuin paketti paatyy itselle.. (no onhan tuossa valissa tullaus, mita ei eu-sisaisilla paketeilla viivastyta)
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Parissa päivässä tavara ollu Suomessa ja siitä viisi päivää niin tavara Kajaanissa, niin hyvin homma toimii kun Brittein saarilta olen tilannut... Suomen logistiikka vissiin hitaampaa ::)
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Joikale sanoi
Parissa päivässä tavara ollu Suomessa ja siitä viisi päivää niin tavara Kajaanissa, niin hyvin homma toimii kun Brittein saarilta olen tilannut... Suomen logistiikka vissiin hitaampaa ::)

Kyllä tässä näin kävi että Brembot on nyt mulla jo, tänään oli käyny postimies oven takana mutta kävin äsken paketin hakemassa postista. Oli kyllä nopeaa toimintaa :peukku
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Nopein mitä olen kuullut briteistä suomeen oli 23h kotiovelle. Melko jäätävää kun vertaa suomen postin hintoihin ja toimitusaikoihin.. :eek:
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Takavuosina hajos lappari (paas tipahtamaan kaapin paalta), takuuseen korjaus.
24H paasta taas kone kaytossa. Tassa valissa kone oli matkannut manchesteriin jossa siihen oli vaihdettu emolevy ja takas. :nykii :-*

Suomessa nykyaan: turusta espooseen lahetetty masiina, 24 paivan paasta huolto soittaa ettei kylla mene takuuseen ja uudet osat maksaa xxx euroa ja muut kulut yyy euroa ja homma on valmis ehka jouluna tai sitten juhannuksena. xxx+yyy>koneen hinta kaupassa.. :nykii :seina

Taytyy tietysti huomioida etta meilla posti kuitenkin toimii edes sen verran etta taalla harvoin kaytetaan kuriireja, kun taas muualla mailmassa homma toimii lahinna niiden varassa kun ei uskalleta antaa mitaan paikallisen postin varaan..
 
Vs: Mistä olet iloinen?

kertausharjotuksista kotona ja sauna ja olutta päälle :peukku
onnea oli myös tornin leivissä ollessa lupasin hyvin nukkuneena ottaa vastaa nakkityöt että muut sai
nukkua rankan valvomisen jälkeen (itse nukuin hyvin)
ja pääsin ajelmaan hiaceen ja nissaniin yli 1000km iso herra kyydissä ;D
yöt sai nukkua ja päivät ajella, loistavasti meidän suojeluporukka (minä + 4) hoiti ilman ryssimiä homman kotiin :peukku
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Laitoin elisan nettipalvelussa pyynnön että vaihtavat 1/512 netin 24/1 nopeuteen, kesti peräti 10min niin oli kytketty, kerrankin nopeaa toimintaa elisalta :peukku
 
Vs: Mistä olet iloinen?

kyllä kai ne noin päin reaogoi kun olet valmis maksamaan enemmän. entäs jos olisit hidastanut yhteyttä?
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Tossa meidän pihassa on seissyt yli kaks viikkoa sakkopaikalla tollanen vanha Subarun farkku, sakkolappukin siihen ilmesty jo vajaa 2 vk sitten. Aloin tuossa miettimään että mikäköhän on kun auto ei oo liikkunu mihinkään koko aikana ja selvittelin vähän, autohan olikin varastettu :eek: No, tietysti soitto poliisille, toivottavasti suben omistaja saa mielen hyväks :)
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Tunari-82 sanoi
Vajaa 2h ja alkaa 5-viikon kesäloma.

eka päivä menny 6-viikon kesälomasta :peukku
ja sekin 11h tuli painettua tääl landel elukoiden rehuhommia... ::) ja huomen samanlaine päivä perään...sit heinäntekoa....yms...
puuh..
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Oli sitten muuten mahtavat popit JaniT:n "El Diablossa"

Ei oo oikein kuulo vieläkään ihan kohillaan, semmoset jytkeet oli kyllä ja mahtavan puhtaasti soi peli nyt :peukku ;D
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Tunari-82 sanoi
Jahas,nytkö ne on alkaneet maksella niitä
Koska tuo sun auto on verotettu?

Ei ole maksettu vielä, mutta tullin laput tuli kotiin. Auto oli verotettu muistaakseni toukokuussa 2004 ;D
 
Takaisin
Ylös Bottom