Mistä olet iloinen?

Vs: Mistä olet iloinen?

Kävin koeajaan pikkuveljen auton. Hienosti menee ja on ollu tosi kohtuuhintanen. vm99 boxteri jenkeistä niin 6000e makso.

http://juuso.1g.fi/kuvat/Omia%20juttuja/Aapon%20boxster/
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Jr- sanoi
Kävin koeajaan pikkuveljen auton. Hienosti menee ja on ollu tosi kohtuuhintanen. vm99 boxteri jenkeistä niin 6000e makso.

http://juuso.1g.fi/kuvat/Omia%20juttuja/Aapon%20boxster/

Kyllä on hieno :peukku
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Jr- sanoi
Kävin koeajaan pikkuveljen auton. Hienosti menee ja on ollu tosi kohtuuhintanen. vm99 boxteri jenkeistä niin 6000e makso.

http://juuso.1g.fi/kuvat/Omia%20juttuja/Aapon%20boxster/

No nyt on molemmilla veljeksillä hienot autot ;D
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Palautuksia +1000 ja siihen vielä matkat niin saa sianperseen tänäkin jouluna pöytään ;D
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Täälä paistaa aurinko! jee! ois vähä kesäfiilis. grilli tulille ja olunen kouraan! 8) ja sit pari pv ni ois se inssi ajo! jänskättääää!
 
Vs: Mistä olet iloinen?

MAHTAVAA!!

AIVAN UPEETA IHANAA MAHTAVAA!!!!


Kylläpäs tekikin "höpöä" ajella PITKÄSTÄ aikaa mopolla,on se vaan niin hienoa!
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Pari päivää sitten kun ajelin Celestellä ja pysähdyin liikennevaloihin, tuli joku taksi siihen viereen, avasi apukuskin ikkunan ja rupes ottamaan kännykällä kuvia autosta. Eipä oo tollastakaan vielä aikasemmin tapahtunut ;D
 
Vs: Mistä olet iloinen?

^ En ole sen kummemmin HPK:nkaan kannattaja, mutta silti:
Jos Suomi sairastuisi, niin kuumemittari työnnettäisiin Turkuun..........
 
Vs: Mistä olet iloinen?

pexi sanoi
^ En ole sen kummemmin HPK:nkaan kannattaja, mutta silti:
Jos Suomi sairastuisi, niin kuumemittari työnnettäisiin Turkuun..........
Hei nykyään pystyy kainalosta ja korvastakin mittaamaan. Ei sitä aina tarvi P**sereikään tunkea.

Pitkästä aikaa rullimassa :peukku muutamien vuosien tauko takana :/
 
Vs: Mistä olet iloinen?

pexi sanoi
^ En ole sen kummemmin HPK:nkaan kannattaja, mutta silti:
Jos Suomi sairastuisi, niin kuumemittari työnnettäisiin Turkuun..........

Samaa mieltä 8) Mieluummin kannu Hämeenlinnaan ku Turkuun...
 
Vs: Mistä olet iloinen?

UITTO- sanoi
Hei nykyään pystyy kainalosta ja korvastakin mittaamaan. Ei sitä aina tarvi P**sereikään tunkea.

Pitkästä aikaa rullimassa :peukku muutamien vuosien tauko takana :/
onpas sulla mielikuvitus!Pexi tarkoitti kainaloa :peukku
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Palautuksia tulee peräti 20e 8) Eipähän tarvi maksella tällä kertaa...
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Nuhapumppu sanoi
Sigma heittämällä katsastuksesta läpi,nyt koko kesä :driver
Tulikko Ruskosta autoa katsastamasta siinä kello 15 aikaan Sigmalla, jonka rekkarit oli JAY-XXX? Kuskilla oli suupielet korvissa, niin sopi hyvin kuvioon, että auto meni mahdollisesti kehujen kanssa katsastuksesta läpi :D Ite olin siinä liikennevaloissa firman Hiasteella.
Päättelin tuosta Muhoksesta, että ois Oulu todennäköisin katsastuspaikka ja kun kuvaan sopiva Sigma tuli sieltä päin vastaan.
 
Vs: Mistä olet iloinen?

MitsuMi sanoi
Tulikko Ruskosta autoa katsastamasta siinä kello 15 aikaan Sigmalla, jonka rekkarit oli JAY-XXX? Kuskilla oli suupielet korvissa, niin sopi hyvin kuvioon, että auto meni mahdollisesti kehujen kanssa katsastuksesta läpi :D Ite olin siinä liikennevaloissa firman Hiasteella.
Päättelin tuosta Muhoksesta, että ois Oulu todennäköisin katsastuspaikka ja kun kuvaan sopiva Sigma tuli sieltä päin vastaan.
Kurssilta lähdin ruskosta 15aikaan,rekkari on JAU-XXX,mutta siellä tuli myös katsastettua.
Kehuja ei tullut katsastuksessa,koiranluut takana oli vähän väliät ja taka-akselissa vähän ruoste rupia,muttei haukkujakaan. Kyllähän tuo virnuilutti kun meni laakista läpi,ja kun voimaa ja vääntöä on enemmän kuin corollassa ja mondeossa yhteensä ;D
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Jaahas,verolappu tuli tännekkin..

550€ mätkyjä.
Josta PUUTTUU 24tkm+ensiasunnon korot.

Eli taitaapi pitkästä aikaa tulla enemmänkin takas,viime vuosina tuntuna että aina tullut huntin luokkaa vain takas.

ERIT:
Niin,ja enpä ole muistanut hakea -08 vuodeltakaan ensiasunnon korkoja,eli nekin vielä tulossa.
Tietääkös kukaan miten tuota jäljestäpäin haetaan.?
 
Vs: Mistä olet iloinen?

ST sanoi
Jaahas,verolappu tuli tännekkin..

550€ mätkyjä.
Josta PUUTTUU 24tkm+ensiasunnon korot.

Eli taitaapi pitkästä aikaa tulla enemmänkin takas,viime vuosina tuntuna että aina tullut huntin luokkaa vain takas.

ERIT:
Niin,ja enpä ole muistanut hakea -08 vuodeltakaan ensiasunnon korkoja,eli nekin vielä tulossa.
Tietääkös kukaan miten tuota jäljestäpäin haetaan.?

Eikös ne tule joka vuosi automaattisesti ???

Vai pitääkö niitä hakea joka vuosi ??
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Veikka sanoi
Eikös ne tule joka vuosi automaattisesti ???

Vai pitääkö niitä hakea joka vuosi ??

Kyllä pankki ne ilmottaa automaattisesti... Onko asunto täysin sun nimissä ettei ole mitää sekaannusta..
 
Vs: Mistä olet iloinen?

5 vuotta aikaa hakea muutosta verotukseen oikaisulautakunnalta.
Esitäytetyssä veroilmoituksessa lukee miten toimia eli kohta muutoksenhakuohje

http://www.vero.fi/default.asp?path=5,40&article=980&domain=VERO_MAIN
 
Vs: Mistä olet iloinen?

ST sanoi
ERIT:
Niin,ja enpä ole muistanut hakea -08 vuodeltakaan ensiasunnon korkoja,eli nekin vielä tulossa.
Tietääkös kukaan miten tuota jäljestäpäin haetaan.?

Tuolta haet tuommosen Oikaisuvaatimuksen http://vero.fi/?article=&path=5,298,305,315&language=#Oikaisuvaatimus
Täyttelet sen, kirjoitat siihen kaveriksi vaikka vielä vapaamuotoisen erittelyn mihin haet oikaisua, miksi, miltä vuodelta, erittelyn summista jne. Länttäät molemmat lappuset samaan palautuskuoreen esitäytetyn veroilmotuksen kanssa ja nakkaat postiin. Verohallinto kustantaa postit.
Näin ne ainakin mulle neuvoivat ja homma toimi, tuli rahaa reippaasti takasinpäin.

Tuossa oikaisuvaatimuksessa saattaa sitten kestää käsittelyssä. Nyt jos laittaa laput sisään saatat just ja just saada tän vuoden puolella päätöksen ja rahat. Itse laitoin viime vuonna tähän aikaan viiden vuoden matkakulut + muuta oikaisuvaatimuksella, rahat tuli pari viikkoa veronpalautusten jälkeen joulukuussa.
Käsittelevät ensin nämä tuoreimmat vähennykset ja muut pois ja sitten alkavat hämmästelemään vasta ns vanhempia juttuja...

EDIT: Typoja pois...
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Harri K sanoi
Kyllä pankki ne ilmottaa automaattisesti...
Pankki ilmoittaa asuntolainan korot jne,mutta EI ENSIASUNNON korkoja,jotka pitää siis itse ilmoittaa.

Luulin itsekkin että hoituu automatique,mutta eipäs hoitunutkaan..
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Harri K sanoi
Kyllä pankki ne ilmottaa automaattisesti... Onko asunto täysin sun nimissä ettei ole mitää sekaannusta..

Minun ja emännän nimissä :seina

Eli mulle lukee näin.

Pääomatuloista tehtävät vähennykset:

Luotonantaja: xxxx
blaa
blaa
blaa
Käyttötarkoitus: Ensiasunnon laina.

Joten eikös tämä ole juuri se mistä oli puhetta ???

EDIT:

Sitten tuolla yhessä kohassa mihin pitää korjata noita puutteita, niin siellä lukee sitten että:

Kohta 7.5 Ensiasunnon velan korot
 
Vs: Mistä olet iloinen?

ST sanoi
Pankki ilmoittaa asuntolainan korot jne,mutta EI ENSIASUNNON korkoja,jotka pitää siis itse ilmoittaa.

Luulin itsekkin että hoituu automatique,mutta eipäs hoitunutkaan..

väärin...otas yhteyttä pankkiin...
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Veikka sanoi
Minun ja emännän nimissä :seina

Eli mulle lukee näin.

Pääomatuloista tehtävät vähennykset:

Luotonantaja: xxxx
blaa
blaa
blaa
Käyttötarkoitus: Ensiasunnon laina.

Joten eikös tämä ole juuri se mistä oli puhetta ???

EDIT:

Sitten tuolla yhessä kohassa mihin pitää korjata noita puutteita, niin siellä lukee sitten että:

Kohta 7.5 Ensiasunnon velan korot

Näin itsellänikin oli asia mainittu veroehdotuksessa.
Eli meni automaattisesti,mutta ei tarkoita että kaikilla menisi. :)
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Tuli ostettua vuoden -99 Carisma 124tkm ajettu ExE malli huimaan 3000€:n hintaan :driver ;D
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Sain 200sen jakopään pitämään öljynsä sisällä TOISTASEKS :peukku ja tinasin syylärin IHAN ITE ja sekin pitää :peukku :peukku ja ei muutaku :driver
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Leima tuli :driver Nyt on YLI vuosi seuraavaan katastuksen viimiseenpäivään. :eek:

Eikä tarvinnu sitä käsijarruvaijeria vaihtaa, kunhan vaan rassasi kuntoon. :D
Vaijerinpäät irti ja eestakasin nylykyttäen lubrikantin kanssa, niin taas saa ajaa.
Talvella kuiteski jäätyy vaijeri, mut ei haittaa, kun kesällä se Toimii ;D
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Eilen hukattu silmälasit espooseen, löytäjä saa pitää :p Käyty nimittäin lasik-leikkauksessa. Aamulla tohinalla kahtelin että missä lasit ;D. Aika hyvä fiilis puolet menneestä elämästä lasit oli nokalla ja nyt koitti väliaikainen vapaus. Lukulasit seuraavaksi 8)
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Vihdoin kesänakit mitsussa :)

Vastapainoks sihen iloon toi samanen nurkka klappaa pahasti. Epäilivät korjaamolla että klappi tulee perän puolelta. Mitäs tommoselle sitte tekee... eletään sen kanssa...
 
Vs: Mistä olet iloinen?

ewopower sanoi
Eilen hukattu silmälasit espooseen, löytäjä saa pitää :p Käyty nimittäin lasik-leikkauksessa. Aamulla tohinalla kahtelin että missä lasit ;D. Aika hyvä fiilis puolet menneestä elämästä lasit oli nokalla ja nyt koitti väliaikainen vapaus. Lukulasit seuraavaksi 8)

Toivotaan että sulla kestää. Mä olen käyny kahdesti laserin alla ja aina vaan se sinne -1 tienoille lipuu takaisin. Nykyään pidän suosiolla ajolaseja autoilla huristellessa kun ei jaksa piilarien kanssa läträtä.
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Biim sanoi
Toivotaan että sulla kestää. Mä olen käyny kahdesti laserin alla ja aina vaan se sinne -1 tienoille lipuu takaisin. Nykyään pidän suosiolla ajolaseja autoilla huristellessa kun ei jaksa piilarien kanssa läträtä.

muistan kyllä kun sulla euroopan reissulla kuivui piilarit silmiin kiinni.... :)
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Biim sanoi
Toivotaan että sulla kestää. Mä olen käyny kahdesti laserin alla ja aina vaan se sinne -1 tienoille lipuu takaisin. Nykyään pidän suosiolla ajolaseja autoilla huristellessa kun ei jaksa piilarien kanssa läträtä.

Jep. Aika näyttää. Usko on kova ettei heikkene kun 8. vuoden aikana toinen silmä ei ole heikentynyt ollenkaan ja toinen vain -0.25.
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Biim sanoi
Mä olen käyny kahdesti laserin alla ja aina vaan se sinne -1 tienoille lipuu takaisin. Nykyään pidän suosiolla ajolaseja autoilla huristellessa kun ei jaksa piilarien kanssa läträtä.

Kysyin laserointia kun kyllästyttää hommata lasit 1-2 vuoden välein kun näkö heikkenee niin sanottiin vain ettei kannata kun tarvii lasit kuitenkin jossain vaiheessa. Eli turhaa maksaa monta tonnia ja sitten on kuitenkin lasit. Ei niistä pääse välttämättä eroon :-\
Ehkä eri asia sitten niillä kenellä ei ole pitkään aikaan arvot muuttunut ennen toimenpidettä.
 
Vs: Mistä olet iloinen?

ewopower sanoi
Jep. Aika näyttää. Usko on kova ettei heikkene kun 8. vuoden aikana toinen silmä ei ole heikentynyt ollenkaan ja toinen vain -0.25.

About sama tilanne siis kuin mulla. Tavoitteena tän kuun lopulla varata aika leikkaukseen...
 
Vs: Mistä olet iloinen?

cristan sanoi
Kysyin laserointia kun kyllästyttää hommata lasit 1-2 vuoden välein kun näkö heikkenee niin sanottiin vain ettei kannata kun tarvii lasit kuitenkin jossain vaiheessa. Eli turhaa maksaa monta tonnia ja sitten on kuitenkin lasit. Ei niistä pääse välttämättä eroon :-\
Ehkä eri asia sitten niillä kenellä ei ole pitkään aikaan arvot muuttunut ennen toimenpidettä.

Taisi olla silmälasimyyjän vastaus, että ei kannata mennä laserointiin. Vastaus saattaa riippua siitäkin, keneltä kysyy.
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Teemu T. sanoi
Taisi olla silmälasimyyjän vastaus, että ei kannata mennä laserointiin. Vastaus saattaa riippua siitäkin, keneltä kysyy.

Jep :)
 
Vs: Mistä olet iloinen?

cristan sanoi
Kysyin laserointia kun kyllästyttää hommata lasit 1-2 vuoden välein kun näkö heikkenee niin sanottiin vain ettei kannata kun tarvii lasit kuitenkin jossain vaiheessa. Eli turhaa maksaa monta tonnia ja sitten on kuitenkin lasit. Ei niistä pääse välttämättä eroon :-\
Ehkä eri asia sitten niillä kenellä ei ole pitkään aikaan arvot muuttunut ennen toimenpidettä.
Mamman sisko kävi leikkauksessa aikoinaan, eikä tainnu mennä ku 3-4 vuotta maksimissaan ni lasit oli taas nokalla, jos en ihan väärin oo käsittäny niin ikänäköön ei leikkauksella pysty auttamaan ku hetkellisesti.
On tos pari kaveriakin niin niillä on molemmilla jo varmaan kymmenkunta vuotta ollu lasit hyllyllä, eli leikkaus on "toiminu"....
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Ikänäköönhän tuo laserointi ei auta, se tulee sitten kun se tulee.
Taitaa firmoilla lukea esitteissäkin että kannattaa tehdä vain sellaisille henkilöille, kenen näkö on pysynyt viimeiset n-vuotta samanlaisena.
 
Vs: Mistä olet iloinen?

MakeM sanoi
Ikänäköönhän tuo laserointi ei auta, se tulee sitten kun se tulee.

:eek: onko mulla jo ikänäkö... miten voi olla kun... kröhöm.. olen vasta 25 ;) ;D
 
Vs: Mistä olet iloinen?

cristan sanoi

Meidän perheen kauniimpi osapuoli kävi vuosi sitten laseroinnissa. Leikkausta ei suositella edes tehtävän alle 25 vuotiaille. Laserointi sujui hyvin, eikä ole kaduttanut. Se leikataan yleensä pikkasen "yli", että pieni näön huonontuminen ei vaikuta vielä. Ja antaahan ne takuun leikkaukselle. Ja mikä on liian kallis hinta sille, että voi olla vaikka viisi vuotta ilman laseja? Kun ei ne lasitkaan ilmaisia ole. Silmälasimyyjät juurikin sanoivat, että ei missään nimessä leikkaukseen.
 
Takaisin
Ylös Bottom