Vs: Mistä olet iloinen?
Niin siis jokainenhan kuitenkin tekee miten ite tykkää. Basbarduulla on nimenomaan pointti hallussa
eukku Mun mielestä se että käsittelee autoa niin käytössä, pesuissa kuin säilytyksessäkin siten ettei siihen tahallisesti tai välinpitämättömyyden takia tee naarmuja/muuta vahinkoa on vain tapa pitää autoa, eikä yleensä tarkoita että sen eteen pitäisi nähdä yhtään enempää vaivaa. Ne on niitä arkisia valintoja. En mä mitään naarmuja pelkää. Mun autossa on paljonkin niitä, enkä edes oo kertaakaan kunnolla myllyttänyt sitä (vain viimeistelysetti joka toisen vahauksen yhteydessä). Mutta mä käytän mun autoa, ja yritän pitää siitä siten huolta ettei niitä tule lisää.
Nää on näitä laitetaan kontti kiinni sille tarkoitetusta kahvasta eikä kontin päältä niin vältytään niiltä skraiduilta kontissa, ovi työntämällä tiivisteestä tai ovenkahvasta jne. Ei tuota vaihaa, vaatii vaan opettelua ettei häpli sitä pintaa.
Toi peite etenkin ulkona säilytykseen on suorastaan vaarallinen maalipinnalle. Se että peite heiluu tuulessa ja ohentaa maalipintaa joko reilusti tai jopa läpi asti, ei välttämättä ole enää korjattavissa myllyttämällä. Käytännössä ennen peitteen asennusta, jottei se tekis vahinkoa japsipinnalle, tulisi autoon tehdä sama käsittely kuin ennen myllytystä, ihan claybareja myöten. On mun mielestä aivan liikaa vaivaa vs. se että antaa auton skidisti pölyttyä -> huuhtelee vaikka AutoFoamilla ennen ajoa (jos siis ylipäätään tarve ajaa puhtaalla autolla). Etenkin kun se auton puhatus siellä peitteen alla ei suojaa kokonaan siltä peitteen mekaaniselta kuluttamiselta (tää siis, jos säilyttäisi ulkona).
Ns. hifistely yleensä helpottaa asioita. Esim se että hoitaa auton pesukerroista 3/4 pelkällä Autofoam huuhtelulla -> yhteensä kulutettu aika 15min ja hoitaa pesun sillon neljännellä kerralla "pidemmän kaavan mukaan hifistellen" esipesun kera, lampaankintaalla kahdella ämpärillä vahaturvallisella shampoolla + kuivaa mikrokuituliinalla eikä säämiskällä -> säästää aikaa vs. sama ylläpito "väärin metodein". Kun noihin menee kokonaisuudessaan h*lvetisti vähemmän aikaa kun neljään erilliseen pesukertaan, ilman näitä "hifistely" keinoja. Ottaen vielä huomioon sen että jos vahapinta (mikä säilyy oikeilla metodeilla) on huonossa hapessa -> vaikeampi saada puhtaaksi. Ton auton kuivauksenkin kun mustassa autossa opettelee tekemään liu'uttamatta kuivausliinaa niin sen oppii tekemään käytännössä samassa ajassa, ilman naarmuja. Kaikkihan tietää, että auto ei todellakaan ole puhdas shampoopesun jälkeen?
Hyvin hengittävää + hyvin pehmustettua peitettä on jopa hyvä pitää pölyisissä sisätiloissa, kun auto laitetaan esim. talvisäilöön. Näin voi ikkunatkin jättää auki ilman että pölyt tulee sisälle -> sisustakaan ei homehdu. Mutta ennen kuin se peite laitetaan päälle niin sähän teet asiaankuuluvat puhdistustoimet + vahauksen?
Ei se jätkät oo niin vaikeeta. Se on tasan niin vaikeeta kun miksi teette sen itsellenne.
Ast mikään auto ei ansaitse harjapesua. Ei edes Volvo