Mistä olet iloinen?

Vs: Mistä olet iloinen?

Aikani ihmeteltyäni Mitsun sähköikkunan tökkivää käytöstä(pari kk) sain kuulla että kun vaihdoin uuden moottorin että sillekin täytyy opettaa ikkunan liikerata uudestaan. ::)
Nyt toimii kertanapauksellakin ylös ja alas, kun vasta sai pitää katkaisijaa pohjassa ja siltikin liikkui n.10cm pätkissä. "Teknik!" sanoi r*ssä...
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Saa vaimokin olla iloinen - kuvassa syy mokomaan :peukku
 

Liitetiedostot

  • 5.jpg
    5.jpg
    85.8 KB · Lukukerrat 372
Vs: Mistä olet iloinen?

-JP- sanoi
Hankit uuden "tyttöystävän" vai muutit filipiineille ? :)

Tuo emäntä tuossa oli uusi tyttöystäväni n. 30 vuotta sitten ja siitä asti vaimonani Suomessa toimien laitoshuoltajana Tyksissä. Nyt heittäydyimme eläkkeelle ja asutaan puolet vuodesta Filippiinien talossamme ja puolet Suomessa. Tuo ylivalvontagestapovirasto Kela kun on niin mustasukkainen kortistaan, vaikka verot Suomeen maksetaankin jokaisesta pienestä, mutta ansaitsemastamme eläkkeen kuukausierästä :seina
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Ai että! Erään firman vieraana Tapparan pelissä äsken. Kirvesklubilla ruokaa ja vähän ehkä kaksin käsin ilmasta juomaakin ::)
Mahtava 3h setti!
Ja aamulla 9 hengen porukalla kohti ACS ja sieltä kovat jatkot tiedossa Tampereella illalla.
Tämmönen Pääsiäinen, emäntä tykkää! ;D

ja VILLEN sipuli ei kestäny!!!
 
Vs: Mistä olet iloinen?

pexi sanoi
Kylillä pitää olla jo tohon aikaan. 8)

No ei pidä jos moikkailee tuttujakin väärällä nimellä... ;D Saamari jos Mikaa kutsuu ruokajonossa Pekaksi, niin kyllä siinä on jo syytäkin mennä pötkölleen. ;D No ei anneta sen haitata ja huomenna on uusi päivä. Mutta on tämä kokemisen arvoinen tapahtuma! 8)
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Skydiver sanoi
Saamari jos Mikaa kutsuu ruokajonossa Pekaksi, niin kyllä siinä on jo syytäkin mennä pötkölleen. ;D

Noo, johtaja tuskin tuosta harmistui. :)

Skydiver sanoi
Mutta on tämä kokemisen arvoinen tapahtuma! 8)

Vähän eri meininki kuin ACS:ssä ;D
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Ajoin FTOn tallista pihalle. Kohta test drive.... :driver :driver on se manuaali much better :peukku
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Ens viikolla pääsee tosta ASX:stä eroon
 
Vs: Mistä olet iloinen?

MitsuT sanoi
Nyt pexi tykkään! Pääset AUTOILEMAAN jatkossa :peukku

Toivotaan. :)
Jos enempi joutuu korjaamolla tätä seuraavaa seisottaa, ni sit on TODELLA huono.
 
Vs: Mistä olet iloinen?

pexi sanoi
Ens viikolla pääsee tosta ASX:stä eroon

pexi sanoi
Jos enempi joutuu korjaamolla tätä seuraavaa seisottaa, ni sit on TODELLA huono.

Mielenkiinnosta: bensa- vai dieselkoneinen ja 2wd vai 4wd? Työkaveri on mietiskellyt hommaavansa 2wd 1.6 bensamallin ja olen tähän kannustanut kun olen ollut siinä uskossa että ko. kulkine on varsin luotettava ja asiallinen kapistus. Onko aihetta tarkistaa kantaa? ???
 
Vs: Mistä olet iloinen?

DaJackal sanoi
Mielenkiinnosta: bensa- vai dieselkoneinen ja 2wd vai 4wd? Työkaveri on mietiskellyt hommaavansa 2wd 1.6 bensamallin ja olen tähän kannustanut kun olen ollut siinä uskossa että ko. kulkine on varsin luotettava ja asiallinen kapistus. Onko aihetta tarkistaa kantaa? ???

Diesel nelikko. On se muuten ihan siedettävä laitos, mutta noi denson suuttimet on ihan susia ja ne aiheuttaa merkittävästi ongelmia ja seurannais ongelmia. Näitä ongelma autoja on Suomessakin useita ja epäilen, että niitä on todellisuudessa enemmän, suurin osa käyttäjistä ei vaan tajua sen auton olevan rikki.
Ja onhan noissa ollu melkoinen määrä erilaisia takaisinkutsujakin, että kannattaa tarkistaa, et kaikki on tehty,oiskohan tota mun yksilöö koskenu 6kpl tähän mennessä.
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Mitsu kaivettu tallista ja laitettu vakuutuksiin. Ensikokemus oli taas jotain muuta kuin nautintoa. Järkyttävästi on kuopat ja urat lisineet talven aikaan. Tämähän on täyttä itsekidutusta :-[ Tankki täyteen ja routamonttuslalomia ympäri kaupunkia. Miksi olen tämän katujyrän olen ostanut... :-\


Käynpä ajamassa isommalla tiellä pikku lenkin jotta kone "herää" talviunilta. Vähän rivakampi kiihdytys ... :) ja sen jälkeen reippaammin ronttosta ... ;D ;D

Kyllä kai nuo montut joutaa kiertämään ja melu ehkä pienenee kun tilaan uudet kesägummit ;D
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Valmistuin tänään tietotekniikan diplomi-insinööriksi. Vielä kun löytäisi työpaikan jostain niin olisi hyvä.
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Wlooffy sanoi
Valmistuin tänään tietotekniikan diplomi-insinööriksi. Vielä kun löytäisi työpaikan jostain niin olisi hyvä.

Parhaat onnittelut ikivanhalta maisterilta - opiskelun aloittamisesta tutkinnon suorittamiseen meni lähes 25 vuotta, kun oli kaikenlaista muutakin tekemistä välillä ;D
 
Vs: Mistä olet iloinen?

DaJackal sanoi
Mielenkiinnosta: bensa- vai dieselkoneinen ja 2wd vai 4wd? Työkaveri on mietiskellyt hommaavansa 2wd 1.6 bensamallin ja olen tähän kannustanut kun olen ollut siinä uskossa että ko. kulkine on varsin luotettava ja asiallinen kapistus. Onko aihetta tarkistaa kantaa? ???

1.6 asx bensa niin on tosi luotettava niissä ei oo kylläkään oo ollu mitään isompia vikoja.
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Tuli otettua lopputili tänään :) pariviikkoa lomaa täs ja uudet kuviot samoissa hommissa huomattavasti paremmalla liksalla :peukku
 
Vs: Mistä olet iloinen?

lopputili otettu jo kuukaus stte ja eilen oli viimeinen työpäivä. huomenna aamulla kanarialle :)
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Veronpalautuksista ja Ferrarikuskin viikonlopun pilaamisesta. :)
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Kaikki matkajärjestelyt hoidettu Euroopan kiertueelle. 3 viikon kuluttua otetaan taas miehestä ja autosta mittaa "Äärimmäisellä" -Ratasessiolla , 5 ratapäivää putkeen.

Toki varmaan muutakin tulee otettua ja mittailtua... Ensviikolla auto ajoon, leimalle , pyöränkulmat ojoon , "Shakedown" Pesämäessä , dynoon AMW:lle ja sitten auto laivaan. :peukku :driver !!!
 
Vs: Mistä olet iloinen?

-JP- sanoi
Kaikki matkajärjestelyt hoidettu Euroopan kiertueelle. 3 viikon kuluttua otetaan taas miehestä ja autosta mittaa "Äärimmäisellä" -Ratasessiolla , 5 ratapäivää putkeen.

Toki varmaan muutakin tulee otettua ja mittailtua... Ensviikolla auto ajoon, leimalle , pyöränkulmat ojoon , "Shakedown" Pesämäessä , dynoon AMW:lle ja sitten auto laivaan. :peukku :driver !!!

:D :peukku
 
Vs: Mistä olet iloinen?

-JP- sanoi
Kaikki matkajärjestelyt hoidettu Euroopan kiertueelle. 3 viikon kuluttua otetaan taas miehestä ja autosta mittaa "Äärimmäisellä" -Ratasessiolla , 5 ratapäivää putkeen

Yhtä aikaa pelottavaa ja kiehtovaa, toivotaan että tekniikka kestää.
 
Vs: Mistä olet iloinen?

2 päivää ruuvailut BC alustaa, nyt alkaa olemaan sopiva iskunvaimennus, vielä 1cm etupäätä ylemmäs niin on hyvä :)
 
Vs: Mistä olet iloinen?

ast sanoi
Yhtä aikaa pelottavaa ja kiehtovaa, toivotaan että tekniikka kestää.

Tulee olemaan kovilla. PE -SU 8AM-19:30PM , MA-TI 9AM-18:00PM , saattaa äkkiseltään 1000Km rataa tulla viidessä päivässä ,jos meno maittaa.

Endurance kisat 4h - 24h , oikeilla kilpureilla.... :-\


Toivottavasti ei ala kummankaan Evon kone "kilkattamaan" matkan aikana ? Tulee toisen auton mittariin pelkää matkaa-ajoa n.2700Km. (mikäli arvion oikein...? )
 
Vs: Mistä olet iloinen?

XXR:t meni vihdoinki alle ja hyvin pyörii :driver Tuli myös pyöränkotelot pestyä samalla painepesurilla kulma kerrallaan.
Paljukin viimeistelty melkein ja nyt toivotaan ettei tipan tippaa enään olisi vuotoa.
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Harri K sanoi
XXR:t meni vihdoinki alle ja hyvin pyörii :driver Tuli myös pyöränkotelot pestyä samalla painepesurilla kulma kerrallaan.
Paljukin viimeistelty melkein ja nyt toivotaan ettei tipan tippaa enään olisi vuotoa.

Kuvia???
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Kunpa joskus pääsis teidän mukaan tällaisille reissuille.. :eek:


-JP- sanoi
Kaikki matkajärjestelyt hoidettu Euroopan kiertueelle. 3 viikon kuluttua otetaan taas miehestä ja autosta mittaa "Äärimmäisellä" -Ratasessiolla , 5 ratapäivää putkeen.

Toki varmaan muutakin tulee otettua ja mittailtua... Ensviikolla auto ajoon, leimalle , pyöränkulmat ojoon , "Shakedown" Pesämäessä , dynoon AMW:lle ja sitten auto laivaan. :peukku :driver !!!
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Harri K sanoi
XXR:t meni vihdoinki alle ja hyvin pyörii :driver Tuli myös pyöränkotelot pestyä samalla painepesurilla kulma kerrallaan.
Paljukin viimeistelty melkein ja nyt toivotaan ettei tipan tippaa enään olisi vuotoa.

On kyllä maukkaan väriset !! :peukku "SilverBlack"
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Mpower sanoi
Kunpa joskus pääsis teidän mukaan tällaisille reissuille.. :eek:

Ei muutakun päättää ,että lähtee. Sen jälkeen vuoden verran aikaa laittaa "nippu" kuntoon.

Ja kuten aiemmin jo moneen kertaan sanottu. Menee matka "osamaksulla" kun makselet ratamaksuja ja hotelleja jo Joulu-Tammikuussa , muutamia maksuja Maalis-huhtikuussa ja loppulasku "luotolla" Kesä-Heinäkuussa.

Toinen pointti.... tänä vuonna huomattu... Minun matka maksaa yhtäpaljon kuin kahden muun "Evo"-harrastajan matka yhteensä , ota siis "kaveri" matkaan mukaan.
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Harri K sanoi
XXR:t meni vihdoinki alle ja hyvin pyörii :driver Tuli myös pyöränkotelot pestyä samalla painepesurilla kulma kerrallaan.
Paljukin viimeistelty melkein ja nyt toivotaan ettei tipan tippaa enään olisi vuotoa.


ironworks sanoi


-JP- sanoi
On kyllä maukkaan väriset !! :peukku "SilverBlack"


Kansa vaatii kuvia.. vai miten se nyt meni? ;D
 
Vs: Mistä olet iloinen?

[elle] sanoi
Kansa vaatii kuvia.. vai miten se nyt meni? ;D

Kuuklen paras kuva vaikka on kyllä luonnossa reppaasti "makiampi".

XXR-530-Wheel-Preview.jpg


Niin ja siis XXXR numero on eri kun en nyt muista mikä se numerosarja oli....`?
 
Vs: Mistä olet iloinen?

XXR 527 ..eli ei noi JP:n linkin.
Concavee!

ja ai että mä tykkään noista Contin SC5:sta. Hiljaisemmat kun Hankookit. Vielä kun pääsee vähän testaileen :driver

laitetaa ny yks kännyräpsäys
WP_20150410_012.jpg


WP_20150410_014.jpg


perän korkeutta ehkä hieron vielä... tuossa korkeudessa menty nyt tosin 2.5vuotta kesät talvet.
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Harri K sanoi
XXR 527 ..eli ei noi JP:n linkin.
Concavee!

laitetaa ny yks kännyräpsäys
WP_20150410_012.jpg


perän korkeutta ehkä hieron vielä... tuossa korkeudessa menty nyt tosin 2.5vuotta kesät talvet.

mmm... :peukku

Nämä ovat syypää mun hymyyn tänään:



Laitan parempi kuva sitten kun ne ovat asennettu autoon
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Harri K sanoi
Perän korkeutta ehkä hieron vielä... tuossa korkeudessa menty nyt tosin 2.5vuotta kesät talvet.

Lumia vissiin taas tehny "Einojunkkarit" kun takapää näyttää kuvassa positiivistä camberia ?
 
Vs: Mistä olet iloinen?

-JP- sanoi
Lumia vissiin taas tehny "Einojunkkarit" kun takapää näyttää kuvassa positiivistä camberia ?

juu ei pitäs olla. Tosin kuvan ottoo ennen vasen puoli autosta ollut viimesenä ylhääl et voi vähä väännöksis olla.
 
Vs: Mistä olet iloinen?

-JP- sanoi
Tulee olemaan kovilla. PE -SU 8AM-19:30PM , MA-TI 9AM-18:00PM , saattaa äkkiseltään 1000Km rataa tulla viidessä päivässä ,jos meno maittaa.

Endurance kisat 4h - 24h , oikeilla kilpureilla.... :-\


Toivottavasti ei ala kummankaan Evon kone "kilkattamaan" matkan aikana ? Tulee toisen auton mittariin pelkää matkaa-ajoa n.2700Km. (mikäli arvion oikein...? )

Paljonko tulee sun auton mittaariin matka-ajoa? Jos minä laskin oikein tulee toisen auton mittariin about 620 kilsaa enemmän...
 
Vs: Mistä olet iloinen?

[elle] sanoi
mmm... :peukku

Nämä ovat syypää mun hymyyn tänään:



Laitan parempi kuva sitten kun ne ovat asennettu autoon

Oijoi!! TC105N? Siinä on kyllä melkeinpä kevyimmät kiekot mitä löytyy, jes!
 
Vs: Mistä olet iloinen?

[elle] sanoi
Paljonko tulee sun auton mittaariin matka-ajoa? Jos minä laskin oikein tulee toisen auton mittariin about 620 kilsaa enemmän...

Se matka-ajo saattaa sitten olla sellaista rentoa 180-200 km/h ajelua :)
 
Vs: Mistä olet iloinen?

[elle] sanoi
Paljonko tulee sun auton mittaariin matka-ajoa? Jos minä laskin oikein tulee toisen auton mittariin about 620 kilsaa enemmän...

Aika lähellä varmaankin oikeita lukemia ? noin 300Km suunta tulee eroa...?
 
Vs: Mistä olet iloinen?

ast sanoi
Se matka-ajo saattaa sitten olla sellaista rentoa 180-200 km/h ajelua :)

Hyvä ,että kerroit. (tämä kuului niihin , en muista kertoa etukäteen... asioihin.....) ;D !! (Keskinopeus)
 
Vs: Mistä olet iloinen?

ironworks sanoi
Oijoi!! TC105N? Siinä on kyllä melkeinpä kevyimmät kiekot mitä löytyy, jes!

Pysys housuissas....

18" ADVAN:it jotka ovat ontot painaa 7,7 Kg /kpl ,ja hiilikuitu vannettakin löytyy lähellä 2,5Kg/kpl samassa koossa.

Mutta nuo ovat vielä "järkevän" hintaiset "kevyet" vanteet. :peukku (tätä varmaankin tarkoitit? )
 
Vs: Mistä olet iloinen?

-JP- sanoi
Pysys housuissas....

18" ADVAN:it jotka ovat ontot painaa 7,7 Kg /kpl ,ja hiilikuitu vannettakin löytyy lähellä 2,5Kg/kpl samassa koossa.

Mutta nuo ovat vielä "järkevän" hintaiset "kevyet" vanteet. :peukku (tätä varmaankin tarkoitit? )

Ei, kyllä mielestäni tarkoitin että melkeinpä kevyimmät mitä löytyy.
Mikäs leveys toi 7,7 kg olikaan?

Jos Measurespeedin listoihin on uskominen -->
http://measurespeed.com/advan-rims-wheel-weight
niin 7,7 kg 18 tuuman Advan olis RG II 8" leveenä.

Vastaava koko 18"x8" TC105N Wedsin listoilta -->
http://measurespeed.com/weds-rims-wheel-weight.php
painaisi 7,3 kg.

Itse olen katsellut viime aikoina noita vakiokokoisia rimssejä ja esim
tässä hyvää pohdintaa -->
https://www.facebook.com/FortyoneAutomotive/posts/586912334707236
Nuo Buddy Clubit kyllä alkaa olemaan evon vakiokoossa sopivan köykäset (en tietty
tiedä miten luotettavia nämä kaikki painot on).

Ja noi hiilikuituvanteet eivät oikein ole saaneet kunnolla nostetta siipiensä alle koskaan.
Monta vuotta sitten tuli kyllä jo ensimmäiset protot mutta massatuotanto on jäänyt
aika vaiheeseen? Hintahan niissä pomppaa tietysti aivan omaan luokkaansa.
 
Takaisin
Ylös Bottom