Mistä uusi alusta 89 gti galanttiin?

P.Kaunisto

Member
Liittynyt
2 Kesäkuu 2008
Sijainti
Rauma
Alkaa vanha alusta paukuttamaan niin uutta pitäisi saada, mistä tuollaiset kannattaisi hankkia? bilsteiniltä kattelin mutta ei ne pahemmin näytä hintoja tai mitään siellä niin ei uskalla tilata sieltä ainakaan heti.

Auto on Gti galant 4wd 4ws -89, millaiset jouset tuollaisessa yleensäkkin on? ???

Niin ja jos joku viitsisi laittaa jotain pieniä vinkkejä millaiset tuohon hankkisi, tarkoitus olisi saada jotkut kestävät ja sporttiset että uskaltaa vetää soralla ja asfaltilla ilman suurempia pelkoja, autoa EI OLE tarkoitus madaltaa että ei mitään madallusjousia kiitos ;D

Tällä hetkellä autossa vakio jouset ja iskarit. Mahtaako jotkut sporttisemmat hilut madaltaa tuota autoa paljon? ajattelin vaan kun noi vakio hilut antaa melkoisen maavaran.

KIIIIITOOOOOOOS jälleen kerran :peukku :driver
 
Vs: Mistä uusi alusta 89 gti galanttiin?

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=22563.0
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=15627.0
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=1123.msg72791;topicseen#msg72791
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=2718.0
 
Vs: Mistä uusi alusta 89 gti galanttiin?

"autoa EI OLE tarkoitus madaltaa että ei mitään madallusjousia kiitos"...

Pahemmin noissa linkeissä muuta ollut kun madallukseen ja olen lukenut noi jo ennen kun pistin tämän jutun, mutta ei löytynyt vastausta siihen mitä tuossa jo kysyin........
 
Vs: Mistä uusi alusta 89 gti galanttiin?

Okei.
No sitten suositellaan Koni Sporttia. En tiedä saako enää e39, mutta itselläni toisessa moiset on ja on jämäkkä ja kiva :peukku
 
Vs: Mistä uusi alusta 89 gti galanttiin?

Juu ei oikeen löytynyt e39 mitä tuossa katselin, bilsteiniltä ja D2 löyty mutta ei löytynyt hintaa ja olis mukavempi ostaa jotkut mistä jollakin on kokemuksia. :)

Ja sitten, sopiiko vr4 tarkotetut jouset ja iskarit gti galluun? alkaa pikkuhiljaa kaduttamaan että ostin tän auton kun ei siihen tunnu mitään osia löytyvät, tai sitten etsin vääristä paikoista :seina useampi paikka jo käyty läpi mutta ei :( kohta menee hermot ja auto myyntiin
 
Vs: Mistä uusi alusta 89 gti galanttiin?

Kybiltä ainakin näyttää saavan. Muistaakseni myös Sachsilta saa.. yms..
Kyllähän niihin nyt osia löytyy.
 
Vs: Mistä uusi alusta 89 gti galanttiin?

P.Kaunisto sanoi
autoa EI OLE tarkoitus madaltaa että ei mitään madallusjousia kiitos ;D

Tällä hetkellä autossa vakio jouset ja iskarit. Mahtaako jotkut sporttisemmat hilut madaltaa tuota autoa paljon? ajattelin vaan kun noi vakio hilut antaa melkoisen maavaran.

Ei se maavara ainakaan pienene uudella ei madaltavalla alustalla.

Iskareina KONIN sport loistava valinta. Tosin ei taida suomesta ainakaan enää saada.
Iskareita nyt saa melkein joka liikkeestä.

Ehkäpä järkevintä olisi ostaa säädettävä alusta. (Korkeus/ jäykkyys).
 
Vs: Mistä uusi alusta 89 gti galanttiin?

Feppi sanoi
Iskareina KONIN sport loistava valinta. Tosin ei taida suomesta ainakaan enää saada.
Saa,viimeksi muutama vk sitten kysyessäni oli maahantuojallakin hyllyssä,ja hinnatkin tippuneet vuosien saatossa..
 
Vs: Mistä uusi alusta 89 gti galanttiin?

ST sanoi
Saa,viimeksi muutama vk sitten kysyessäni oli maahantuojallakin hyllyssä,ja hinnatkin tippuneet vuosien saatossa..

Hmm mielenkiintoista tietoa. Minkä liikkeen kautta kyselit?
 
Vs: Mistä uusi alusta 89 gti galanttiin?

palataan taas tähän aiheeseen hiukan, maahantuojalle soittelin (motoral) noista koni sporteista ja ei ole kun -93 eteenpäin.

vaikka mistä on nyt katteltu eikä löydy :seina :seina jos joku vielä keksisi jonkun paikan mistä tuohon saisi kunnon alustan, ja edelleenkään EI madaltavia, niitä kyllä löytyy :mad:

on se prkl ku noita drifting ja madallus jousia ym löytyy melkee siwastakin, mutta ei mitää kunnollisia...
 
Vs: Mistä uusi alusta 89 gti galanttiin?

Minulla on pariin liikkeeseen kyselyt iskareista(eilen laitoin). Palaan asiaan kun ovat vastanneet.
 
Vs: Mistä uusi alusta 89 gti galanttiin?

EVO 8-9 tolppia on jenkeissä muunnettu VR-4 käyttöön. Ilmeisesti ainoa konkreettinen muutos on takaiskarin alapään U-korvan muuttaminen O-silmukaksi. Varmaan jonkun vanhemmankin evon tolpat pystyisi modaamaan samalla tyylillä? Kuka osaa sanoa onko evojen tolpissa isoja eroja mallista toiseen?

Tässä muuten asiaa sivuava linkki:

http://farnorthracing.com/autocross_secrets6.html

Pisti silmään tuo iskarilista ja kommentti:

Not on this list? Almost certainly crap.

;D

OT: samalla hepulla oli varsin vankka näkemys etuvetoisista autoista kilpakäytössä (josta olen osittain samaa mieltä):

Nothing says "triumph of enthusiasm over physics" like a FWD race car.

http://farnorthracing.com/autocross_secrets10.html

Mitäs tähän sanoo esim. J. Puhakka? ;)
 
Vs: Mistä uusi alusta 89 gti galanttiin?

Niko Päivinen sanoi
Kuka osaa sanoa onko evojen tolpissa isoja eroja mallista toiseen?

4-9 takatolpat sopivat ristiin. Etupäässä 4-6 ovat kapeammalla kiinnityksellä pyörännapaan ja 7-9 leveämmällä. Pulttien koossakin on eroa mutta on sovitettavissa.
 
Vs: Mistä uusi alusta 89 gti galanttiin?

P.Kaunisto sanoi
palataan taas tähän aiheeseen hiukan, maahantuojalle soittelin (motoral) noista koni sporteista ja ei ole kun -93 eteenpäin.

Juurikin näin.
P.S on mukavat kyllä ;D :driver
 
Vs: Mistä uusi alusta 89 gti galanttiin?

Niko Päivinen sanoi
OT: samalla hepulla oli varsin vankka näkemys etuvetoisista autoista kilpakäytössä (josta olen osittain samaa mieltä):

http://farnorthracing.com/autocross_secrets10.html

Mitäs tähän sanoo esim. J. Puhakka? ;)

Aye!! Facts of life! :peukku :driver , osittain luonnollisesti ;D

Offtopic, etuvetogalantin alustat kiinnostais kanssa, jotenkin kai askartelemalla nuo saa (vissiin nelivetosissa ja etuvetosissa on samat iskarit edessä?, jolloin eclipse, galant jne), ja takana sitten meneekin askarteluksi?
 
Vs: Mistä uusi alusta 89 gti galanttiin?

FWD <-> 4WD: jostain olen saanut sen käsityksen, että eivät ole samat. En kyllä tiedä/muista mistä. Olisiko tolpan ja kiinnityspulttien kulma erilainen tai jotain? Ainakin vaimennusarvot ovat erilaiset painavassa nelikossa. Tätä täytyisi ehkä tutkia tarkemmin..
 
Vs: Mistä uusi alusta 89 gti galanttiin?

VR-4/4WD:
Edessä matalammat kuin 2WD,ja jäykemmät.
Takaa taas nostaa perää ~100mm (TESTATTU!),eri alustarakenteen takia (erillisripustus vs. höpöhöpö-jäykkä-panhard-hanuri..).

Mutta muuten sopii..



P.S. Ainakin viime vuoden puolella vielä sai Konia Sporttia 4WD mallina,joten eiköhän se tänäkin vuonna onnistu,jos ei muuten niin sitten tehdastilauksena.
 
Vs: Mistä uusi alusta 89 gti galanttiin?

Ensimmäinen vastaus on tullut mailiin ja heti tärppäs.

KYB Excel-G, rapiat 450€ sarja. Samaan hintaan myös valittavissa sport versio tästä iskarista, jollon iskari on huomattavasti jämäkämpi.

Lisää vastauksia odotellessa ;)
 
Vs: Mistä uusi alusta 89 gti galanttiin?

Juuh, eli etuvetoseen etuveto-eclipsestä (ihan sama mistä), ja nelivetoseen neliveto-eclipsestä, luulis olevan markkinoilla tuotteita :)

mmm.. AGX KYB löytyy.
 
Vs: Mistä uusi alusta 89 gti galanttiin?

AGX:t englannista tilattuna oletettavasta 494£ (joka nurkkaan) :)
GR-2:t 235£
 
Vs: Mistä uusi alusta 89 gti galanttiin?

mistä passais tai sais taakse gti etuveto galanttiin jäykät jouset ku meinaa perä painua kenttään jos on porukkaa kyytillä
 
Vs: Mistä uusi alusta 89 gti galanttiin?

J. Puhakka sanoi
AGX:t englannista tilattuna oletettavasta 494£ (joka nurkkaan) :)
GR-2:t 235£
Dodiin. Laitettiin pojille kyselyä paljon maksaa kun suomeen toimittavat :peukku
 
Vs: Mistä uusi alusta 89 gti galanttiin?

galaniitti sanoi
mistä passais tai sais taakse gti etuveto galanttiin jäykät jouset ku meinaa perä painua kenttään jos on porukkaa kyytillä

pitäs kokeilla miten lähellä on sopivuuta 97-99 farkku galantin nivomatikit...
pysyis se perä ylhäällä vaikka oliskin painoa...
 
Vs: Mistä uusi alusta 89 gti galanttiin?

galaniitti sanoi
siis pelkät kierteet oisko nuo sitte sopivat ja mistähän sais

nivomatit perustuu iskareihin, maksavat maltaita mutta nousevat kuormitettuna vakio korkeudelle
pitäen siis perän aina samalla korkeudella.
lastauksessa peräpainuu mutta ajoon lähtiessä nousee peruskorkeudelle.

paketissa jousi & iskari

kaverilla on rikkonaiset iskarit & jouset pitäs kokeilla sopiiko se paketti e3 sarjan galanttiin (88-92)
 
Vs: Mistä uusi alusta 89 gti galanttiin?

Noniin. Nyt on pari päivää nettiä selattu ja on löytynyt tavaraakin.
Elikkä sain katalogista vielä varmistuksen, että esim Kyb GR-2, on samalla osanumerolla sekä Eclipse awd(90-94) sekä Galantin awd(88-92):ssä.

Samalla heräsi kysymys jousista. Käykö awd Eclipsen jousetkin Galanttiin?
 
Vs: Mistä uusi alusta 89 gti galanttiin?

Nyt kun noi iskarit tuntyy löytyneen niin jouset vielä, whitelinellä olis kyllä mutta sanoivat että madaltavat varmaan n.30mm

auto olis tarkotus pitää tolla vakio korkeudella, pitäiskö sitten vaan kasata noi iskarit noilla orkkis jousilla?

tiedä kyllä sitten onko tuo ~30mm niin paha jos hankkisi alle 205/55/16 renkaat, nyt alla 195/65/15

:eek:fftopic millaset renkaat tollaseen dynyyn olisi hyvät noin ajotuntumaa ajatellen? oon kuullun että vähän leveemmät mitä noi orkkikset on tuntuu hyviltä, ja eräs jäsenkin ehdotteli tuota 205/55/16
 
Vs: Mistä uusi alusta 89 gti galanttiin?

P.Kaunisto sanoi
Nyt kun noi iskarit tuntyy löytyneen niin jouset vielä, whitelinellä olis kyllä mutta sanoivat että madaltavat varmaan n.30mm

auto olis tarkotus pitää tolla vakio korkeudella, pitäiskö sitten vaan kasata noi iskarit noilla orkkis jousilla?

tiedä kyllä sitten onko tuo ~30mm niin paha jos hankkisi alle 205/55/16 renkaat, nyt alla 195/65/15

:eek:fftopic millaset renkaat tollaseen dynyyn olisi hyvät noin ajotuntumaa ajatellen? oon kuullun että vähän leveemmät mitä noi orkkikset on tuntuu hyviltä, ja eräs jäsenkin ehdotteli tuota 205/55/16

Minulla on nyt talvirenkain 205/55/16 ja ihan jees ajaa. Kesärenkaina on 215/45/17 ja on pikkasen jyrä. Toki vanteet on pikkasen kierot eli sekin avikuttaa.

ilo
 
Vs: Mistä uusi alusta 89 gti galanttiin?

Itsellä on 215/45/17 ja toisessa 215/40/18 ja hyvin menee :peukku
Mutta niinkuin jo sanoinkin, niin tuo 205/55/16 varmaankin ihan passeli koko.

:eek:fftopic
 
Vs: Mistä uusi alusta 89 gti galanttiin?

HuBu sanoi
Itsellä on 215/45/17 ja toisessa 215/40/18 ja hyvin menee :peukku
Mutta niinkuin jo sanoinkin, niin tuo 205/55/16 varmaankin ihan passeli koko.

:eek:fftopic

225/40-18 pyörii myös hyvin :peukku
 
Vs: Mistä uusi alusta 89 gti galanttiin?

Mut joo, ettei koko keskustelu mene nyt noihin renkaisii (kiitos vastauksista :peukku) niin voisiko joku fiksu vastata tähän

"Nyt kun noi iskarit tuntuu löytyneen niin jouset vielä, whitelinellä olis kyllä mutta sanoivat että madaltavat varmaan n.30mm

auto olis tarkotus pitää tolla vakio korkeudella, pitäiskö sitten vaan kasata noi iskarit noilla orkkis jousilla?

tiedä kyllä sitten onko tuo ~30mm niin paha jos hankkisi alle 205/55/16 renkaat, nyt alla 195/65/15"

kiitän
 
Vs: Mistä uusi alusta 89 gti galanttiin?

P.Kaunisto sanoi
Mut joo, ettei koko keskustelu mene nyt noihin renkaisii (kiitos vastauksista :peukku) niin voisiko joku fiksu vastata tähän

"Nyt kun noi iskarit tuntuu löytyneen niin jouset vielä, whitelinellä olis kyllä mutta sanoivat että madaltavat varmaan n.30mm

auto olis tarkotus pitää tolla vakio korkeudella, pitäiskö sitten vaan kasata noi iskarit noilla orkkis jousilla?

tiedä kyllä sitten onko tuo ~30mm niin paha jos hankkisi alle 205/55/16 renkaat, nyt alla 195/65/15"

kiitän
Minulle ainakin kerrottiin niin, että normaalisti whitelinen jouset madaltaa sen -30mm, mutta galantin madaltavuuden kohdalla on ???.
Olen myös törmännyt yhteen sivustoon joka ilmoitti, että tuuman tulisi alemmaksi.
Aikoinaan näitä muutamat herrat laitto galantteihin ja ei se hirveesti tullut alemmaksi.
Mutta kasaa vakio jousilla ja vähän jäykemmillä iskareilla? Eikös sillä saa sen sun haluaman vähän jäykemmän alustan, joka on vakiokorkuinen.
 
Vs: Mistä uusi alusta 89 gti galanttiin?

P.Kaunisto sanoi
Mut joo, ettei koko keskustelu mene nyt noihin renkaisii (kiitos vastauksista :peukku) niin voisiko joku fiksu vastata tähän

"Nyt kun noi iskarit tuntuu löytyneen niin jouset vielä, whitelinellä olis kyllä mutta sanoivat että madaltavat varmaan n.30mm

auto olis tarkotus pitää tolla vakio korkeudella, pitäiskö sitten vaan kasata noi iskarit noilla orkkis jousilla?

tiedä kyllä sitten onko tuo ~30mm niin paha jos hankkisi alle 205/55/16 renkaat, nyt alla 195/65/15"

kiitän

intraxin -35mm sarja ei ainakaan etupäätä laskenu mulla galantissa(ehkä 20mm), takapää sen sijaan vähän liikaakin (tuntui -40mm) :-\
etupään käytös sashin kaasuilla ja noilla jousilla taas oli todella hyvän tuntuinen, vakion pehmeys mutta
jäykyyttä riitti kurvata kovempaakin.
takajouset kun olis saanu jäykemmät niin olis ollu hyvä paketti.
muistaakseni reilun 200e makso jouset /kieros
tuolloin mulla oli 205/55-16 alla.

tod heikko kuva mutta mikäli erottaa korkeuden 16" vanteilla 205/55-16
http://www.netikka.net/jounisralliart/Muistot/photos/Neon.html :-[
sama 215/40-17 : http://mmc.1g.fi/kuvat/muuta+s%E4l%E4%E4/P1010001.JPG
 
Takaisin
Ylös Bottom