Mitä eroa Mitsun tyhjäkäyntimoottoreissa (ISC) oikeasti on?

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Eli miksi eri koneille on eri koodilla nuo, tai vaikka Galantin tapauksessa vanhemmille on MD628051 (joka siis tuttu 4G63/DSM), ja uudemmille Galanteille (92/JDM) MD628052 (tuttu 4G92 moottoreista), MD628053 on 6G koneet..
Evoissa on sitten kai tuota vanhempaa MD628051 (1-3)..

Silti nämä kai käy keskenään kiinnitysten puolesta.. (esim jenkeissä on 3000GT:eitä 2G:n ISC:llä jne)..
En keksi muuta kuin että oisko nuissa säätövara enemmän?, ie se "kulkuväylä" josta ilma kulkee isompi (jota se BISS ruuvi sulkee).. Tuskin kellään on varmaa tietoa mikä näiden ero on?

Nimimerkillä "5-6 nastat näyttää nollaa ohmia".
 
Vs: Mitä eroa Mitsun tyhjäkäyntimoottoreissa (ISC) oikeasti on?

En ole vielä keksinyt kuin yhden teorian, koska nuo selkesti menee paikoilleen ristiin (esim. tuo yksi paja myy vissiin kaikkiin samaa moottoria) :

Joku ovela hinnoittelupolitiikka, eri autoissa voi pyytää samasta osasta eri määrän rahaa (niinku näitä myydäänkin eri hintaan, eri autoihin)
Koska eihän se säätöruuvi vaikuta milään tavalla tuohon tyhjäkäyntimoottoriin vaan kaasuläppään?
 
Vs: Mitä eroa Mitsun tyhjäkäyntimoottoreissa (ISC) oikeasti on?

Onkoha tähän mitää uutta tietoa?
Nimittäi ostin tuoho -91 dynyy ny käytetyn TK-moottorin, jossa osanrot kyljessä E9T15293C.
ASA:n mukaa tää on nyt sitte vissii 4g93 koneesta vaikka onkin eclistä tai tbo galantista purettu.

Ja ASAN mukaa 4g63:seen kuuluis E9T15292C tai uudempi nro E9T15292.

Jännää vieläpä että ASA:n kuvan mukaan tää C-malli on vanha malli, mutta jos kuvaa katsoo niin tän kuoret on kyllä uudenmalliset ;D

Edit;
Mittailin ohmimäärät niin ovat välillä 11-21ohmia.
Dynys on muistaakseni 30ohmin luokkaa, eli jotain eroa on.
 
Vs: Mitä eroa Mitsun tyhjäkäyntimoottoreissa (ISC) oikeasti on?

Ohmeilla ei niinkään ollut eroa (?).. olikohan että enemmän ohmeja niin helpompi eculle? tms.?

http://www.dsmisc.com/dsmweb-dw/faqs.html (tuolla luki ohmeista jotain) tuolta mä ostin omani ja hyvin on toiminut. Se asa väitti muistaakseni mullekkin että se 4G92 moottori pitäs olla mutta tilasin tuolta tuon mikä lie onkaan ja hyvin toimii.

The old ISC coils are supposed to test at 28-33 ohms. On those, anything below 20 ohms or above 50 (indicating leaning toward an open coil) would be a problem.

Eli erona lienee siinä sun mittaamassa ISC se että dynyssa on ehjä ja mitattu paskana ;D
 
Takaisin
Ylös Bottom