mitä kivaa sinä tekisit 4g63 koneelle

duraselpupu

näinkin voi käydä
Liittynyt
2 Tammikuu 2013
Sijainti
Helsinki
niinkuin otsikosta voi päätellä on ollut kiireitä ja lomat pitämättä ja taitaa jäädäkkin taas väliin...
öisin papereita täytellessä on tullut aina silloin tällöin katsottua löytyisikö netistä jotai sellaista menopeliä josta pääsisi sanomaan et "tuollaista olen aina halunnut"mut ei niin ei

ja siitäpä heräs kysymys.....
koska minulla on purettu kallun-93 2l glsi 4g63 kone niin mitähän kivaa siitä saisi aikaiseksi ja en tarkoita kuintenkaan mitään parvekkeen kukkalaatikkoa tai ankuria....
no koska otsikossa on märkäpäiväuni niin kävi miellässä remmiahdin ja itse asiassa se omalla tavalla viehättäis mutta toteutus ?
joten.....
ehdotella saa mitä vaan kunhan se on toteutumis kelpoinen ja jollain tavalla lompakko ystävällinen mitä tietysti on mahdotonta mutta ei se mitään...
mutta edelleenkin remmmmmiii viehättäisi...ps.ventiilit on paskana ja männistäkään en sano mitään eli antaapi tulla mitä mieleen juolahtaa.....
 
Vs: väsyneen,ylityölistetyn, ikuisen pojan märkäpäiväuni

laitappa se otsikko kuvaavammaksi.
 
Vs: mitä kivaa sinä tekisit 4g63 koneelle

http://www.superchargertuning.com/Mitsubishi/Galant/ - onks tämmösessä mitään järkee?


Tuollaisia joskus ihmettelin itsekin.. http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=3860.msg375339#msg375339
 
Vs: mitä kivaa sinä tekisit 4g63 koneelle

Toteuttamiskelpoinen ja lompakkoystävällinen. Niin. Onkohan tämä tulossa kilvelliseen autoon (vm?) vai kilvettömään? On meinaan aika olennainen tieto toteuttamiskelpoisuuteen ja lompakkoystävällisyyteen liittyen. Ja noin ylipäätään, mitään valmista settiä tuohon koneeseen ei tule löytymään. Tarpeeksi koneistamalla mitä tahansa saa kyllä sopimaan mihin tahansa -eli mikä on kenenkin mielestä toteuttamiskelpoinen, on varsin laaja käsite. Jos unohdetaan toistaiseksi kaikki laillisuus- ja päästöjutut, niin sovittamista tulee tuohon projektiin PALJON, siihen kannattaa heti varautua. Mutta muutoinhan se on aika suoraviivaista: alakerta kuten turbokoneissa, puristukset ahtojen mukaan. Suuttimet tehotavoitteen mukaan, ohjelmoitava moottorinohjaus, polttoainepumppu, putkitukset, cooleri. Sitten jatketaan vasta itse ahtimella: ahdin tehotavoitteen mukaan, sen putkitus, kiinnikkeet (+mihin mahtuu konehuoneessa), hihnapyörät akselille, niiden linjaus ja kiristimet. Nämä kaikki kun on ns. pohkeessa, niin on jotain mahdollisuuksia onnistua tässä projektissa.

Ja kun tuntuu olevan kiireinen projekti, niin HAKUAhan tuli tietenkin jo käytettyä, ja luettua esim tämä:

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=34978.0

PS. perjantaina postattu, ja sunnuntaina vedetty herneet nokkaan kun kukaan ei ole kerinnyt vastailemaan? Jep. Jos on OIKEASTI noin kiire, niin kannattaa soittaa suoraan vaikkapa

http://www.speceng.fi/

tai

http://www.sporttiauto.com/


...paitsi tuskinpa nekään vastailee viikonloppuna....

PPS. 179 taalan sähköahdin....... priceless...
 
Vs: mitä kivaa sinä tekisit 4g63 koneelle

itse kasaaminen ei ole kiireelinen mutta osa porukasta lähtee eurooppaan ja osa jenkilään ensi viikolla ja esim.männät ja ventiilit ovat pikkasen eri hintaa siellä kuin täällä ja samaa voisin olettaa muistakin osista...ja tottakai tähtäimessä olisi "lainpuiteissa rakennettu" auto ja vältämättä vaikka onnistuisikin ei motti tulisi ikinä minun käyttöön....kysymyksessä on kuitenkin terapeutinen projekti............
ps.3-4kk aamusta iltaan ja monesti ympäri vuorokauden,vaikka on käynyt kotona kääntymässä ei parhaimillaan ole viikkoon nänyt hereillä kuin koiran,työmaan valvojalle soitettu ja kysytty mestarista näillä sanoilla "kuka tää saatanan mikki hiiri on"niin ehkä tällä hetkellä kärsivällisyys ei ole minun vahvin valti........
 
Vs: mitä kivaa sinä tekisit 4g63 koneelle

Se vuosimalli johon kone tulee (eli käytännössä vähäpäästöisyys) on varsinkin kustannuksien kannalta erittäin olennainen juttu, käytännössä se 2X -10X projektin hinnan päästömittausten takia.

Jenkeistä saa noita M45-M62 Eatoneita varsin sopuhintaan, mutta tarkkana niiden kanssa: niihin on jonkin verran erilaisia "snoutteja" tarjolla, sekä jonkin verran erilaisia sisään-ulos konfiguraatioita ilman kululle. Lisäksi joissain on magneettiventtiili vedon katkaisulle, mutta se on minusta (varsinkin budjettikoneessa) aika turha kapistus. Sen hyödyntäminen kunnolla vaatii jo monimutkaisempia rakenteita.
 
Takaisin
Ylös Bottom