Mitä työkaluja jakohihnan vaihtoon?

M

mart

Guest
Hihnan vaihto olisi edessä, ei haulla oikein löytynyt apuja.. eli minkälaista avainta ja pensseliä tuossa hommassa noin suunnilleen tarvii? Ajattelin näin etukäteen kysyä, ettei kaadu sitten puuttuviin vehkeisiin :seina

Hmm.. ja mitä kaikkea siinä tarvii/kannattaa oikein tieltä purkaa?
 
Vs: Mitä työkaluja jakohihnan vaihtoon?

-10mm&12 1/4 hylsyt + räikkä
-12mm & 14mm 1/2 hylsyt +räikkä
-kiintoavain 10mm+12mm+14mm
-olikohan nyt 8mm kuusiokoloavain (kiristimenpulttiin) voi olla myös 14mm hylsyllä avattavissa.
-muistaakseni 27mm hylsy kampuran pultin päähän
(kannattaa avata ennimäisenä pyörät maassa vaihde päällä joku jarrulla)
-talttapää menseli kiristimen jousen vapauttamiseen/paikalle laittamiseen.

mootorinkannakessa 14mm mutterit & pultit
ohjaustehostin/laturi 12 ja 14mm
12mm kampiakselin hihnapyrässä
10mm vesipumpun hihnapyörässä
suojissa 10mm pultit
14mm mutteri tai 8mm kuuskolo kiristimessä + 12mm kiristys pultti.
12mm pultti tp-akselin hihnan kiristimessä
27/32 tms on sit kampuran päässä...

tuollaset muistan ulkoa ::)
purkujärjestyksessa...

HUOM! http://www.mitsubishiclubfinland.com/?sivu=artikkelit/tasapainoakselit
 
Vs: Mitä työkaluja jakohihnan vaihtoon?

JKorpela sanoi
-olikohan nyt 8mm kuusiokoloavain (kiristimenpulttiin) voi olla myös 14mm hylsyllä avattavissa.

Minä muistelisin että olis ollu 10mm kuuskoloavain ::) 14mm tarvitaan jokatapauksessa kiristimen toiseen pulttiin
 
Vs: Mitä työkaluja jakohihnan vaihtoon?

GSR sanoi
Minä muistelisin että olis ollu 10mm kuuskoloavain ::) 14mm tarvitaan jokatapauksessa kiristimen toiseen pulttiin

en ole myöskään ihan varma 8 tai 10 ;)
lähtee myös pihdeillä ellei ole sopivan kokosta avainta... nim. kokemusta :nykii
 
Vs: Mitä työkaluja jakohihnan vaihtoon?

10mm on se kiristimen kuusiopulttiin tarvittava hylsy
 
Vs: Mitä työkaluja jakohihnan vaihtoon?

tota mulla on galantissa jakohihna löysällä.... et pitäs saada kiristettyä sitä niin mites se tapahtuu....? pitääkö ostaa uusi jakohihnan kiristin rulla vai saako sitä vanhaa rullaa kiristettyä....? kun jakohihna on vaihettu tos alkuvuodesta ja jäännyt vähä löysälle edellisetä omistajalta...

mut kumminkin nyt et miten saisin sen kiristettyä...?
 
Vs: Mitä työkaluja jakohihnan vaihtoon?

16V Galant?

Siinä on hydraulinen kiristin joka pitää ohjeiden mukaan painaa kasaan ja lukita sokalla ennen asennusta. Sen jälkeen kireys säädetään epäkesko-kiinnityksellä olevaa rullaa kääntämällä. Lopuksi tarkistetaan että sokka on edelleen löysästi paikallaan ja vedetään se pois.

Jos asentaja on mokannut ja jättänyt kiristimen painamatta kokoon voit onnitella itseäsi, ei nimittäin ole ollut moottorin täystuho kaukana. Näitähän on mennyt heti hihnan vaihdon jälkeenkin jos homma on tehty väärin. En suosittele ajamista ennen kuin homma on varmistettu.

Jakopäätä pitää purkaa aika paljon että pääsee käsiksi kiristimeen, kaikki kopat pois ainakin.

Jossain netissä taisi olla ohjeet jakopään asennukseen ja ne on linkitetty tännekin, mutta en löytänyt tähän hätään.
 
Vs: Mitä työkaluja jakohihnan vaihtoon?

Mr mmc sanoi
-10mm&12 1/4 hylsyt + räikkä
-12mm & 14mm 1/2 hylsyt +räikkä
-kiintoavain 10mm+12mm+14mm
-olikohan nyt 8mm kuusiokoloavain (kiristimenpulttiin) voi olla myös 14mm hylsyllä avattavissa.
-muistaakseni 27mm hylsy kampuran pultin päähän
(kannattaa avata ennimäisenä pyörät maassa vaihde päällä joku jarrulla)
-talttapää menseli kiristimen jousen vapauttamiseen/paikalle laittamiseen.

mootorinkannakessa 14mm mutterit & pultit
ohjaustehostin/laturi 12 ja 14mm
12mm kampiakselin hihnapyrässä
10mm vesipumpun hihnapyörässä
suojissa 10mm pultit
14mm mutteri tai 8mm kuuskolo kiristimessä + 12mm kiristys pultti.
12mm pultti tp-akselin hihnan kiristimessä
27/32 tms on sit kampuran päässä...

tuollaset muistan ulkoa ::)
purkujärjestyksessa...

HUOM! http://www.mitsubishiclubfinland.com/?sivu=artikkelit/tasapainoakselit

Juurikin noin oli. viime viikonloppuna vaihdettiin 4g93 koneeseen : Jakohihna, kiristin, vesipumppu, kannentiiviste, nokka-akselin hihnapyörän stefa ja muita tiivisteitä mitä tuli yläpääntiivistesarjassa..
Tuossa oli kiristin 14mm kannalla kiinni. Nokka-akselin hihnapyörän pultti oli suht lujassa ennen kuin löydettiin oikee työkalu siihen. :)
 
Takaisin
Ylös Bottom