Miten Mitsun kone "putkitetaan?"

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
eli, eihän siellä vakiona mitään vaihdettavia sylinteriputkia ole?, eli miten sinne semmoiset saa? eikö tuo säästä aika paljon vaivaa/rahaa jos ne sinne kerran laittaa niin ei tarvi ikinä ostaa ylikoko mäntiä tai muutakaan.. ;D

vai olenko käsittänyt asian väärin? ???
vai onko koko putkijuttu miljoonan kilsan klubilaisten juttuja? 8)
 
putkittaminen ei (tietääkseni) onnistu lohkoon jossa normaalisti ei ole irrotettavat putket ja Mitsuissa ei ainakaan kauhean monessa lohkossa ole irroitettavia putkia.... joku varmaan kohta kertoo onko näin....
 
näin minäkin olen olettanut, muttakun toi yks lafka tarjoaa nuita putkia pretty much kaikkiin mitsin koneisiin :eek:, siksi olenkin ihmeissäni :p
 
Entäpä mitenkä haljennut, kiinteä putki korjataan? Poraamalla sylinteri auki ja laittamalla vaihdettava putki kiinteän tilalle. Vai täyttämällä halkeama ja poraamalla pinta tasaiseksi? Kannattaako koko homma, vai hankkiiko samalla vaivalla toimivan koneen?
 
sylinteri putken voi tehä melkein mihintahansa lohkoon
kuhan tekijä tietää mitä on tekemässä.
tosin kannattavaa hommaa se ei ole(kallista).  Huomattavasti halvemmaksi tulee hakea purkaamolta uusi/vanha lohko / koko moottori tulee huomattavasti halvemmaksi.

sylinteri putket ovat puriste liitoksella kiinni lohkossa.
eli lohkoon porataan sylinterin tilalle reikä joka ei ylety läpi asti ja on hiukan pienenpi kuin sinne asetetava sylinteri putki. asentamista voidaan helpottaa lämmittämällä lohko ja kylmentämällä sylinteriputki( lämpölaajeneminen).
tämänjälkeen sylinterin pinta koneistetaan suoraksi ja loppuen lopuksi putken paikalla pysymisestä vastaa sylinteri kansi.
 
Takaisin
Ylös Bottom