Miten tekstitykset toimimaan elokuviin?

wiketys

1.8 TD sw 7 hengen
Liittynyt
16 Lokakuu 2006
Sijainti
Liminka
Tässä jo jonkin aikaa olen lataillut elokuvia netistä mutta en saa tekstejä toimimaan ( Tekstit löytyy kyllä koneelta ), mutta en vaan osaa laittaa tai en saa toimimaan niitä tekstejä. Onkohan joku perehtynyt asiaan niin paljon, että osaisi neuvoa meikällekkin niin selkeästi, että pitäisi sen jälkeen onnistua minultakin???
 
Vs: Miten tekstitykset toimimaan elokuviin?

Uskoisin että tällaiseen threadiin ylläpidolla on jotain sanottavaa...? En ite uskalla sanoa juuta enkä jaata mut mut... mitään tällaistahan ei saisi olla?
 
Vs: Miten tekstitykset toimimaan elokuviin?

miikka sanoi
Uskoisin että tällaiseen threadiin ylläpidolla on jotain sanottavaa...? En ite uskalla sanoa juuta enkä jaata mut mut... mitään tällaistahan ei saisi olla?

teoriassa ei ole kielletty vaikka (hyvinkin) rajalla mennäänkin, säännöthän sanovat: "Rekisteröityäsi foorumiin sitoudut noudattamaan Suomen lakia " mutta toisaalta:

- tässä ei yllytetä lataukseen
- kysellä mistä saa laitonta matskua
- tai kerrota mistä saa..
- Eikä kierretä mahdollista kopiontisuojausta

vaan kysymyshän kai oli miten tekstit saadaan toimimaan, mielestäni vaan voi olla väärä foorumi kysyä asiasta ja esim afterdawnia selaamalla voinee löytyä huomattavasti helpommin apuja..

mutta tästä oletuskesta nyt täytyy lähteä että tässä puhutaan laillisista videoista/elokuvista (esim starwreck) ja jos tähän topicciin tulee yksikin edes etäisesti laittumuuksiin viittaava linkki tai kehoitus, niin aihe voi lähteä saman tien. (muokkasin kysymystä ja aihetta hieman)
 
Vs: Miten tekstitykset toimimaan elokuviin?

Eikös lataaminen ole laillista mutta jakaminen laitonta. Näin minä muistelen, mutta enpä varma ole. Tekstitiedoston ja videotiedoston pitää olla samalla tiedostonimellä paitsi tekstissä se .xxx loppuhomma.
 
Vs: Miten tekstitykset toimimaan elokuviin?

Hommaat BS-Playerin,niitä saa netistä ostamalla. Siihen pystyy itse lisämään tekstityksen erillisenä jollei ohjelma tunne sitä suoraan.
 
Vs: Miten tekstitykset toimimaan elokuviin?

Auts... Joo en tullut ajatelleeksi, että voisi olla jotain sanomisen aihetta viestistä :-[ Kiitän kuitenkin "sensuurista" :peukku jotta kysymys sai olla esillä.

Nuhapumppu sanoi
Hommaat BS-Playerin,niitä saa netistä ostamalla. Siihen pystyy itse lisämään tekstityksen erillisenä jollei ohjelma tunne sitä suoraan.

Kiitti vinkistä. Pitänee iltasella puurtaa taas asian kimpussa ;)
 
Vs: Miten tekstitykset toimimaan elokuviin?

Nimeä se tekstitys samannimiseksi kuin elokuva, niin jopa Windows Media Player näyttää tekstit. Niin ja samaan kansioon ne sit. Ihan helpoin keino.
 
Vs: Miten tekstitykset toimimaan elokuviin?

Tuonta minä olenkin odottanut ;D ;D Nyt näkyy tekstitkin.
Kiitos Peke :palvo :peukku
 
Vs: Miten tekstitykset toimimaan elokuviin?

ViPlay - winamp klooni videoiden katseluun, hanskaa tekstit ja video overlayt.
http://www.urusoft.net/downloads.php?lang=1
2.x versioita olen käyttänyt.
 
Vs: Miten tekstitykset toimimaan elokuviin?

heitänpä vielä yhden playerin tähän Joukon jatkoksi (ei pahalla, jouko ;D ):

VLC Media Player

En meinannut saada millään kännykällä otettuja vilmipätkiä näkymään, ja jotkut musavideotkin tekivät vähän väliä oikkuja... Mut VLC:llä on toiminut tähän mennessä kaikki videot. Pääsi taas rallipätkiä katsomaan... :driver
 
Vs: Miten tekstitykset toimimaan elokuviin?

Niin, koneellahan kannattaa pitää Windows Media Player, VLC Player ja vaikka Qooqle Player tai Zoom Player. Noilla pärjää ja näkyy ihan kaikki ku vaan on laittanut hyvät codekit. ;) Kaikki ilmaisia.
 
Vs: Miten tekstitykset toimimaan elokuviin?

nostokurki sanoi
heitänpä vielä yhden playerin tähän Joukon jatkoksi (ei pahalla, jouko ;D ):

VLC Media Player

En meinannut saada millään kännykällä otettuja vilmipätkiä näkymään, ja jotkut musavideotkin tekivät vähän väliä oikkuja... Mut VLC:llä on toiminut tähän mennessä kaikki videot. Pääsi taas rallipätkiä katsomaan... :driver

VLC Media Playeriin on sisällytetty useimmat kodekit joten ei heti tarvitse onneksi olla mitä ihmeellisimpiä kodekkipaketteja latailemassa... ;) Suosittelen tätä jos olet juuri vetänyt format c ja käyttiksen uusiksi niin tämä on ehdottomasti ladattava ohjelma :)

http://wiki.videolan.org/Main_Page tuolta lisätietoa VLC playeristä...

Hyviä lataussivustoja ovat myös

- http://fin.afterdawn.com/ohjelmat/
- http://www.download.fi/ (afterdawnin tekemä lataussivusto, kaikkea hyödyllistä...) :peukku

http://www.download.fi/video_ohjelmat/videocodecit/k-lite_mega_codec_pack.cfm <-- tämmöistä pakettia olen itse käyttänyt, siinä on kaikki semmoinen mitä tarvitaan videopätkien katseluun :peukku Konffausikkuna asennuksen lopuksi voi hieman hätkähdyttää mutta siinä ei ole pakko koskea juuri mihinkään, senkuin hyväksyy vaan ne oletusasetukset :)
 
Vs: Miten tekstitykset toimimaan elokuviin?

No nyt sitä neuvoa tuli sitten kun näköjään oikeassa paikassa kysyi ;D ;D Parilla palstalla kyselin neuvoa, mutta vastaukseksi tuli vain haistattelua suoraan sanottuna :mad: Kiitän neuvoista neuvoja antaneita. Enköhän nyt tule jo toimeen ;)
 
Vs: Miten tekstitykset toimimaan elokuviin?

Hyötyä tästä on muillekin jos samaisia onkelmia ilmenee... :peukku
 
Vs: Miten tekstitykset toimimaan elokuviin?

Pienen vinkin vielä lisäisin tähän muuten kattavaan pakettiin. Eli noita codec-packeja en suosittelisin asentamaan, niissä pakkaa tulla niin paljon turhia codeceja ja härpäkkeitä mukana, että pahimmillaan sekoittaa muita ohjelmia tai koko koneen. Itse olen todennut hyväksi seuraavan yhdistelmän: FFDSHOW + AC3Filter
 
Vs: Miten tekstitykset toimimaan elokuviin?

Mulla on pelkästään mplayer ja sillä on pärjätty. Ja älkää sekottako tota mediaplayeriin ;)
 
Vs: Miten tekstitykset toimimaan elokuviin?

Lainataas vähän tätä topicia, eli onko kellään tiedossa mitään ohjelmaa jolla pystyisi vaihtamaan noita tekstityksien FPS:iä?
 
Vs: Miten tekstitykset toimimaan elokuviin?

eli ajoitusta? mplayer ohjelmalla jos katsoo niin x ja z on napit mistä voi säätää
 
Vs: Miten tekstitykset toimimaan elokuviin?

J. Puhakka sanoi
teoriassa ei ole kielletty vaikka (hyvinkin) rajalla mennäänkin, säännöthän sanovat: "Rekisteröityäsi foorumiin sitoudut noudattamaan Suomen lakia " mutta toisaalta:

- tässä ei yllytetä lataukseen
- kysellä mistä saa laitonta matskua
- tai kerrota mistä saa..
- Eikä kierretä mahdollista kopiontisuojausta

vaan kysymyshän kai oli miten tekstit saadaan toimimaan, mielestäni vaan voi olla väärä foorumi kysyä asiasta ja esim afterdawnia selaamalla voinee löytyä huomattavasti helpommin apuja..

mutta tästä oletuskesta nyt täytyy lähteä että tässä puhutaan laillisista videoista/elokuvista (esim starwreck) ja jos tähän topicciin tulee yksikin edes etäisesti laittumuuksiin viittaava linkki tai kehoitus, niin aihe voi lähteä saman tien. (muokkasin kysymystä ja aihetta hieman)
Hmm oletetaan että olet nyt ladannut esim Star Wreck: In the Pirkinning leffan joka on vapaasti verkosta saata täys mittainen leffa.
Haluat siihen tekstit.
voit mennä esim http://subsearch.org/
Etsit sieltä tekstitykset.

tallennat tekstit koneelle.. niemeät tiedostot samalla nimellä
Esim
Star Wreck: In the Pirkinning.avi
Star Wreck: In the Pirkinning.sub

Jos sinulta löytyy codekit koneelta ja on muutenkin kaikki kunnossa voit laittaa leffan pyörimään esim BsPlayerillä.
Tuo tunnistaa tuon tekstityksen ja lähtee toistamaan sitä automaattisesti.


jos tekstityksen haluat uudestaan ajoittaa niin siihen voit käyttää esim. Subtitle Workshop ohjelmaa
http://www.divxfinland.org/index.php?id=44

http://www.divxfinland.org/index.php?id=22

Tuolta ohjeita lisää.. voi kysellä toki yveelläki jos jotai onkelmaa tulee..
ja muistakaahan että ei sitten niitä laittomia videoita ja tekstityksiä latailla.

Vain vapailla markkinoilla olevia leffoja tai omia tekeleitä;)

Jees oliki tullu litania vastauksia sillä aikaa ku omaani kirjotin.
 
Vs: Miten tekstitykset toimimaan elokuviin?

Sinnepäin liittyvää asiaa..

Vanhassa koneessa (WIN98 ja mediaplayerin joku kivikautinen versio) sain videot aukeamaan niin että jokaiselle aukesi oma playerin ikkuna.

MUTTA,mistään en tunnu löytävän samaa toimintoa tässä uudemmassa koneessa (XP Pro ja mediaplayer 10),vai onko tässä enään edes sellaista?
 
Takaisin
Ylös Bottom