Mitsubishi 3000 gt tyyppiviat

ristonurkkala

New Member
Liittynyt
7 Joulukuu 2005
onkohan kellään kokemusta 3000 gt:stä ? mitkä ovat auton tyyppiviat ? ja mitä kannattaa kattoo kun ostaa kyseisen auton.
 
ristonurkkala sanoi
onkohan kellään kokemusta 3000 gt:stä ? mitkä ovat auton tyyppiviat ? ja mitä kannattaa kattoo kun ostaa kyseisen auton.

Riippuu aika paljon vuosimallista, yritän kirjoitella jonkinlaista listaa myöhemmin.

Jos autolla on tunnettu huoltohistoria niin suurempia murheita ei pitäisi tulla.
 
Oisko mahdollista saada jap-spec ja eur-spec erot tänne myös? Tiedän että jarrut on kaiketi erilaiset ja ahtimet, mutta mitä muuta?

Niin ja onko tuo neliveto sulakkeella pois kytkettävissä?
 
blobbari sanoi
Oisko mahdollista saada jap-spec ja eur-spec erot tänne myös? Tiedän että jarrut on kaiketi erilaiset ja ahtimet, mutta mitä muuta?

:eek: Etpä ihan pieniä pyydä :eek:

Katsotaan mitä saan aikaan, materiaalia on kertynyt vuosien varrella "jonkin" verran.
 
Ei ne ole vikoja vaan ominaisuuksia. ;D Ja ovat yksilöitä vik. ei kun ominaisuuksien suhteen. Oma on uinu jossain kun sähköt temppuilee. Ja tiukassa osat kun tarvitsee ostaa (kalliit vähävaraiselle). Mut kyl poliisit tykkää. :peukku
 
Jäi tuo tyyppivikojen listaus vähän vähemmälle kun aloin miettimään JAP-EURO-USA eroja, mutta tässä muutama.

Active aero jumittaa (saattaa tarkoittaa pientä öljyämistä tai isompaa remppaa)

Bensapumpun jännitettä säätävä vastus sanoo sopimuksen irti (bensapumppu saa liian vähän jännitettä ja auto nykii tietyllä kierrosalueella)

ECUn kumpipohjaiset kondensaattorit vuotavat (kaikenlaisia jänniä oireita tiedossa, korjaukseen saattaa riittää 0,60€:n osat)

Jarrulevyt vääntyvät (USA mallissa)
 
JAP-EURO-USA eroja:

Tämä ei ole mikään täydellinen lista, mutta muutamia alkuun.

- Jap. mallissa erilaiset paneelit takakontissa, kiinnitys on ruuveilla eikä käännettävillä klipsuilla kuten euro+usa.

- Euroissa 13G turbot, Jap+USA 9b

- Euro: ajovalojen pesimet, USA: paneeli, JAP: paneeli + valo

- Euro: takavaloissa sumuvalo mukana, Jap: ilman sumuvaloa, muuten samanlaiset kuin euro, USA: ei sumuvaloa ja valot kokonaan punaiset.

- Takapaneeli valojen välissä, Euro+USA: samanlaiset (1g teksti Mitsubishi, 2g --> 3000GT, 4g rivoitettu), Jap: teksti GTO, 2g --> GTO kohokuviona.

- Euro: pieniä eroja etupäässä (valkoista pleksiä).

- Euro+USA: 2 x pre cat + EGR, Jap: ei kumpaakaan

- Jap: ensimmäiset versiot Cyclone imusarjalla

- Jap+euro: isommat + paksummat jarrulevyt

- Jap: takaikkunoissa valaistut GTO merkit (yleensä toinen vain toimii ::) )

- USA: Active exhaust

- Jap: useimmiten kangaspäällyste penkeissä Euro+USA: nahkapenkit

- Alkuperäisissä vanteissa eroja sekä materiaalissa, ulkonäössä että koossa.

- Euro: venttiilit erilaiset

- Euro: ei lisäjarruvaloa

- Jap. sivupeileissä ei lämmitystä, mutta jossain vaiheessa vaihtuneet kokonaan sähköisesti kääntyviin, eli koko peilikehys kääntyy autoa vasten.

Ohjauksen kätisyys vaikuttaa luonnollisesti tiettyihin osiin, eli jokin letku / kaapeli on jap. versiossa pidempi / lyhyempi jne.

Tuossa nyt muutama alkuun, lisääkin löytyy.
 
MaxFlower sanoi
JAP-EURO-USA eroja:

Tuossa nyt muutama alkuun, lisääkin löytyy.

Kiitoksia paljon. Eipä tullut mieleen että noita ulkoisia erojakin olisi noin paljon. Mielessä kävi kuitenki lähinnä tekniset erot. Pahoiteluni huonosta kysymyksen asettelusta.

Mites tuo neliveto? Onko se datsunimaisesti kytkettävissä pois sulake irroittamalla?
 
Neliveto ei lähde sulakkeella.

ja vielä sellainen ero että jenkkien 90-93 malleissa on sealed beam valot (umpiovalot?) eli polttimo ja umpio ovat samaa pakettia, euroissa umpiot ovat erikseen ja paikalle menee H4.

Umpioita saa melko edullisesti ostettua ja H4 polttimoiden hinta ja saatavuus parempi, joten kannattaa vaihtaa.
 
Näiden viestien perusteella on tullut jo aika monta kyselyä siitä mitä näistä autoista kannattaa erityisesti katsoa, joten kysytään nyt sitten foorumillakin että olisiko jonkinlaiselle "ostajan oppaalle" käyttöä?

Kannattaa muuten ottaa ostomatkaan mukaan kaveri, joka EI pode yhtä pahaa autokuumetta ;)
 
Takaisin
Ylös Bottom