Mitsubishi Colt 1.5 -89 turbottaminen?

J

JugeZi

Guest
onnistuuko 1.5 coltin turbottaminen? itse voisin kokeilla tätä hommaa mutta se onnistuu vasta kolmen vuoden päästä :seina ei kai päästöt tule liian isoksi jos turbottaa? mä oon vähä tämmönen tyhjäpää joka ei tiiä mitää nii pitää kysästä täältä :D

niin ja pitää vielä lisätä onko kukaan tehnyt tätä kyseistä hommaa vielä?
 
Vs: Mitsubishi Colt 1.5 -89 turbottaminen?

Lukeeko auton rekisteriotteessa maaginen sana "vähäpäästöinen"? Jos lukee niin unohda koko juttu ja hanki aihio jossa ei tuota lue papereissa.
 
Vs: Mitsubishi Colt 1.5 -89 turbottaminen?

:eek:fftopic
:D tätähän puitiin aika kovastikkin, ja useampaan otteeseen FinnJAE:ssa :D
 
Vs: Mitsubishi Colt 1.5 -89 turbottaminen?

Slider sanoi
:eek:fftopic
:D tätähän puitiin aika kovastikkin, ja useampaan otteeseen FinnJAE:ssa :D
Juurikin näin ;D

Noh, tapoja on varmaan yhtä monta kun on tekijääkin, mutta auttaisiko tuo yhtään ;)
"Pyynnöstä ilmoitamme, että Mitsubishi Colt C12A, vuosimalli 87 4G15 moottorin 1500 kuutiosenttiä tilalle voidaan vaihtaa 4G32 1600 ECi Turbo moottori"

Ja alkuun pääsee tuolta
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=16067.0
ja selailemalla manuaalit-osiota + muita jäsenosioita + haulla colt turbo. Clubin sivuilla on paljon jo lisättyä tietoa, ei kun etsimään.

Ja tuo vähäpäästöisen päästömittaus on siinä 1600-2000 €/tehty koe (läpi taikka ei), mutta sun ei sitä tarvi tehdä, kun on mitä luultavimmin katiton colt. Ei muuta ku penkomaan tietoa. Parhaiten sitä saat tulemalla kerhon tapahtumiin ja kyselemällä jäseniltä :peukku Tämä on tuttu puheenaihe siellä. :)
 
Vs: Mitsubishi Colt 1.5 -89 turbottaminen?

JugeZi sanoi
onnistuuko 1.5 coltin turbottaminen? itse voisin kokeilla tätä hommaa mutta se onnistuu vasta kolmen vuoden päästä :seina ei kai päästöt tule liian isoksi jos turbottaa? mä oon vähä tämmönen tyhjäpää joka ei tiiä mitää nii pitää kysästä täältä :D

niin ja pitää vielä lisätä onko kukaan tehnyt tätä kyseistä hommaa vielä?

päästöt riitää tuon ikäisessä autossa se ei ole ongelmä
 
Vs: Mitsubishi Colt 1.5 -89 turbottaminen?

ast sanoi
Lukeeko auton rekisteriotteessa maaginen sana "vähäpäästöinen"? Jos lukee niin unohda koko juttu ja hanki aihio jossa ei tuota lue papereissa.

tää on kaarari peli ...kyl siihen saa.!
mulla samanlainen.!
 
Vs: Mitsubishi Colt 1.5 -89 turbottaminen?

Muistaakseni joku märehti täällä aikoinaan jostain C50 -koppaisesta 1.5 Coltista joka oli turbotettu. Olikos siinä jotain 140hv olevinaan. Mutta se jos mikä on totta, niin kauaa tuollainen ei kestä mikäli turbotus on ainoa operaatio minkä sille tekee.
 
Vs: Mitsubishi Colt 1.5 -89 turbottaminen?

Tii sanoi
Muistaakseni joku märehti täällä aikoinaan jostain C50 -koppaisesta 1.5 Coltista joka oli turbotettu. Olikos siinä jotain 140hv olevinaan. Mutta se jos mikä on totta, niin kauaa tuollainen ei kestä mikäli turbotus on ainoa operaatio minkä sille tekee.

Tais olla mun löpinöitä :)
Mä aikani kuluksi laitoin 1.5 kaasari koneeseen, 1400 turbon, imu,-pakosarjan sekä öljypohjan.
lohkohan noissa on sama joten ei ollut iso homma, mutta ei se 1.5 kone kestänyt kauaa.. noin 15tkm ja männänrenkaat poikki ja männät paskaks. lisäksi pitää sytkä systeemi uusia jne..
Kävin penkittämässä 142hp. joten menohaluja sillä oli. paineet oli 0.5bar..

Jos olisi halunut kestämään sen, niin männät olisi pitäny tehä uusiks, jotta olis saannut puristussuhteen pienemmäks.
Kilpiin tuota ei saannut.. enkä jaksanut tapella, ku ei se kestänyt..
 
Vs: Mitsubishi Colt 1.5 -89 turbottaminen?

Itsellä on 1.5 ruiskukoneessa turbo ja megasquirt hoitaa syttyä ja bensaa kone on tähän mennessä vakiona polttanut vain kansipahvia 0,5 barin ahdoilla 2kk välein muuta siitä ei vielä ole hajonnut. Autoa ei ole ainakaan vielä muutoskatsastettu turbolle mutta kaasari vehje auto oli alunperin. Katsotaan vielä miten rupeaa kestämään ja miettiä asiaa tuon katsastuksen suhteen
 
Takaisin
Ylös Bottom