mitsubishi dyn-4 gti -> vr4. Megasquirt keskustelua

aavikko-mursu

2JZ-GTE - Forged by god himself
Liittynyt
27 Huhtikuu 2009
Sijainti
Seinäjoki
tuosta megasquirtin hankinnasta. löysin netistä tälläsen rakennussarjan. http://www.partco.fi/msqrtv22.html elikkäs eikö tämä nyt ole sit iha käypäpeli ja itse ohjausyksikkö? onko joku muu tilannu tuollasta settiä tuolta firmalta? :p ja eikö tuon nyt tähän vapariinki voi pistää kii? lueskelin tuota http://www.megasquirtpr.com/downloads/How%20to%20MegaSquirt%20your%204G63%20powered%20DSM.pdf ja siinä oli joku kytkentäkaavion poikannen että mahtaako se olla sama tuolle setille mikä tuos on tyrkyllä. mietin ku tuos linkis on turbokones mihin kytketty.. enpäs tienny että se oma ecu pitää kans jättää sinne.. menee vähä ohi kyl aiheesta mut mitsuun se on tulos x)
 
tuollaisella setillä ajellaan... ;) Mut ei sitä omaa ecua sinne kannata jättää, mega kyllä osaa hoitaa kaiken tarpeellisen ja vähä enemmänkin.
 
ei sitä omaa ecuu sinne oo pakko jättää...vai onko omassa ecussa jotain minkä takii pitäis jättää...kiekkamittarin saa varmaankin toimii myös megalla...pitäis itekki poistaa se ecu sielt..
 
Ja taas pikkaisen omia kokemuksia.

Kannattaa miettiä sitä MS2:sta. Siinä on se tyhjäkäynti moottorin ohjaus. Sinäänsä onhan se kalliimpi, mutta Tyhjäkäynti venttiili ei ole ilmainen ja sen asentaminen kaikkineen on aika työlästä. Eli varmasti saa paremman tolla MS2:lla. Samalla uudemman prossun myötä tulee tarkempi säätö. Olikohan toi prossun taajuus kymmenkertainen tossa MS2:ssa MS1:n nähden. Joten, jos MS1:ssä säädetään 1 sekunnin välein asetuksia niin MS2:ssa 0.1 sekunnin välein. Eli on niissä sellainenkin ero. En muista tarkkaan noita tehoeroja, mutta oli aika huomattava kuitenkin.

ilo
 
itelle tulossa noi kakosen hilut jossai vaiheessa, tällä hetkellä tyhjäkäynti säädetty vaan ruuvilla 1600... Helpottaisihan se tyhjäkäynnin ohjaus elämää jonkin verran.
 
aai siinä on tyhjäkäynnin ohjauski x). eli siis tämä partcolta tilattava rakennus sarja on tämä ns. ms2? ainaki joku v2.2 se oli tuos oli se painemäärä ilmotettu 2,5bar ja 4,0bar tjsp niin kumpi niistä sit kannattais tilata?. vielä ku sen osais kytkeä autoon niin ois aika kovis. Ilotalo, onko sulla sitä ''kytkentäkaaviota'' jossain jemmas? :p ois aika kova. sen takia ajattelin jättää sen oman ecun sinne että jos pistää vaan sen ''bensan ohjauksen'' megalla ja tuolla omal ecul sit se säätäis sen sytkän? ainaki tuos linkis mistä lueskelin 4g63 pataan asennettuna megaa niin luki jotain tähän suuntaan että se on hyvä tapa ''to get your feet wet'' että pistää vaan sen bensan aluks megalla.sais sellasta tuntumaa siihe säätämiseen. mut emt kantsisko pistää het se sytkän ohjauski sinne? eikö täl saa aika helposti hajoamaan paikkoja ku väärin säätää? :-X :-\ mistä muuten sais sen imuilman lämpötilan anturin? ei siel varmaan oo sellasta vakiona kyl. saiskohan sillä sellasel vedenlämpö mittaril mitattua ilmanlämpötilaa? :DD
 
Ei ole mitään järkeä laittaa vaan bensansyöttöä Megalla. Sytytysennakko on paljon tärkeämpi tehon ja moottorin hyvinvoinnin kannalta kuin bensamäärän hienosäätö. Kokemusta on ja silloinkin oli sentään mahdollisuus säätää sytytysennakkoa karkeasti mekaanista jajakaa muokkaamalla.

MS2.2 on piirilevyn versio (ikivanha ja pahasti puutteellinen, ei kannata mielestäni hankkia enää). MS2 taas voidaan asentaa kaikkiin piirilevyversioihin prosessorin tilalle.

Ilmalämpöantureita saa reilulla kympillä vaikkapa Motonetistä, joku varmaan kertoo tarkemman tyypin tai on se täälläkin mainittu varmaan useampaan kertaan.

Säätäminen kannattaa jättää sellaiselle joka siitä jotain ymmärtää tai sitten aloittaa varovasti ja hankkia kaikki tarvittavat työvälineet välittömästi ennen kuin ajaa metriäkään ahtopaineen puolella (laajakaistalambda ja nakutuskuulokkeet minimissään).

2.5 bar MAP riittää 1.5 bar ahtopaineeseen asti, 4 bar MAP riittää 3 bar ahtopaineeseen asti. Isommasta ei ole kuin haittaa jos et tarvitse yli 1.5 bar aluetta (prosessorin A/D muuntimen resoluutiota hukataan turhaan).
 
mulla on lämpötila anturina motonetin osanro: 37-3318

http://www.diyautotune.com/catalog/megasquirtii-programmable-efi-system-pcb30-kit-black-case-p-119.html?osCsid=2e47c499841074c492243110347c1221

^eikös tossa oo kaikki tarvittava^

eikä sitä tyhjäkäyntimoottoria välttämättä ees tarvii...
 
jooonas sanoi
tuleeko se suoraan joltain anturilta vai ohjaako auton oma ecu mittaria?

Minulla ei ole ollut puoleen vuoteen auton omaa ecua. Enkä ole mittarille tehnyt mitään ihme kytkentää. Eli se saa tiedon jostakin aivan muualta. On mulla jonkinnäköinen kytkentä kaavio jossakin. Sitä pitäs vähän täydentää. Samalla vois ottaa pari kuvaa omasta kyhäelmästä.

ilo
 
Mr mmc sanoi
tieto mittarille tulee virranvahvistus yksiköltä eli siltä palikalta mikä on ennen puolapakettia.

Täsmennystä himpun. Vanhemmissa on 5 pinninen sytty-yksikkö ja erillinen tahkopalikka puolapaketin päässä. -91 mallissa 7 pinninen sytty-yksikkö, joka sisältää tahkopiirin..
 
Jeps, ja ei ole väliä minkä vuosimallin rojut siellä on. Jos laittaa 91-> Ecun vanhempaan niin pinnit 6 ja 14 pitää swapata (toinen puuttuu vaparista, MAF reset, pitää lisätä jos pistää turbomaffin) ja kierroslukutiedon 109 kaapeli poikki eculta. Sitten toimii kiekkamittarikin, ja ei syty CE-valo.
Se kierroslukutieto eculle on täysin turha ja on käytössä vaan yksinkertaiseen sytytyksen diagnostiikkaan.
 
Vs: mitsubishi dyn-4 gti -> vr4. Megasquirt keskustelua

jcarlson sanoi
Jeps, ja ei ole väliä minkä vuosimallin rojut siellä on. Jos laittaa 91-> Ecun vanhempaan niin pinnit 6 ja 14 pitää swapata (toinen puuttuu vaparista, MAF reset, pitää lisätä jos pistää turbomaffin) ja kierroslukutiedon 109 kaapeli poikki eculta. Sitten toimii kiekkamittarikin, ja ei syty CE-valo.
Se kierroslukutieto eculle on täysin turha ja on käytössä vaan yksinkertaiseen sytytyksen diagnostiikkaan.

nostetaan vanhaa, eikä tehdä uutta... siis menossa on turbotekniikan vaihto -90 dynamicciin

-hoksasin juuri että nyt multa puuttuu just tuo pinni 14 airflow sensor reset ja purin toisesta johtosarjasta johdon ja menee suoraan tuonne turbo maffille.. josko tämän johdon olemassa olo auttaisi rikkaalla käymiseen?! edit, eipä auttanut tuo maf reset johto, äkkisellä koeajola ei mitään merkitystä,mikä tämän tarkoitus siis?

-absit lakkas toimimasta ecun ja moottorin vaihdon yhteydessä, ohut ecu--->paksu ecu eculla on C-61 liittimessä nr.11 ABS control unit output (AWD only) mitähän tästä pinnistä tarkalleenottaen tulee? tekniikan luovuttaja autossa jotosarjassa ei ole tätä pinniä omassa johtosarjassa on, ja lähtee johto jonnekkin, kun virrat kytkee, abs pumppu vain hurisee hiljaa ja valo palaa, luulen etä johtuu tästä pinnistä,(ecusta ei tule jotakin tietoa) olisko jollain kytkentäkaavioita tai tietoa aasiasta?

myös toinen johto C-59 nr.105 wastegate solenoid valve output puuttuu vapari johtosarjasta, otin johdon liittimineen turbon johtosarjasta ja nyt tuossa lattialla.. onko : tämä kytkettävä käyttöön jonnekkin?
 
Vs: mitsubishi dyn-4 gti -> vr4. Megasquirt keskustelua

itse itselleni vastaten, kaikessa yksinkertaisuudessaan mu/valk. johto poikki ja avot, abs toimii.
 
Takaisin
Ylös Bottom