Mitsubishi Galant 2.5 v6 dyn 4 (6G73)

hanski-58

Pajero 3.2D-ID Intense -07
Club Member
Liittynyt
10 Marraskuu 2005
Tykkäykset
17
#1
Tuollanen löytyi ja kaikkee ko. tapauksen liittyvää tietoa olis hakusessa.
Huoltomanuaalia tarvis ja tällä tavoin on mahdollista päästä sisään tuohon keksintöön.
 
Viimeksi muokattu

hanski-58

Pajero 3.2D-ID Intense -07
Club Member
Liittynyt
10 Marraskuu 2005
Tykkäykset
17
#2
Nokkahihnan vaihtoväli?
Taitaa olla omanlaisesa tuo operaatio, entäs nuo sytytystulpat ja kaapelit, näistäkin sais kertoo kokemuksia.
 

hanski-58

Pajero 3.2D-ID Intense -07
Club Member
Liittynyt
10 Marraskuu 2005
Tykkäykset
17
#4
OK. Kiitos, vielä kun löytys huoltomanuaali niin vois alkaa vaikka tuota hiplaamaan.
Käyntihäiriö yhdessä pytyssä kuulostas olevan, vikakoodeja en saa ulos tuolla omalla OBD lukijalla, olisko tulppa sanonu työsopimuksen irti.
Sisätilat pitää perusteellisesti puhdistaa ja tarvittaessa sitten jostain hommata uutta tai ainakin parempaa verhoilumateriaalia tarvittaessa sitten verhoomon kautta.
Käsijarrun oli saanut jumiin ,liekkö vaijerit lopussa vai oliko edellisella omistajalla menny homma pieleen, löysäilin säädöt niin alko renkaat pyörimään, jarrut kaipaa uusia nesteitä ja todenäköisesti korjausosaa koska tuo oli seisonut jo olemattomalla käytöllä jonkun aikaa.
Hitsaushommiin pääsee myös, iskaritolpat edestä oli saanut ruostetta ja hapertuneet siihenviisiin että ei tee mieli paljoa ajella ennenkuin tuo on korjattu, pellit itsessään ja pohja tekniikoineen näyttäs olevan niikseenkin kondiksessa..
Harkinnassa myös maalipinnan kunnostus ja maalaus jos kukkaro kestää.
Tuossa on tuo sähköinen säätö iskareissa, sulake oli otettu pois , minkä takia , sitä en ole kerinnyt murehtimaan vielä, taitaa mennä ihan projektitapahtumaksi tuo tapaus, katsotaan saanko aikaiseksi.
Tunteeko tuota tapausta foorumilla kukaan, olis ihan hyvä tietää historiaa enemmälti.
Saksasta tuotu 2003 Suomeen, auton vuosimalli on 1994 eli E88A, huoltohistoriaa ei siis tiedossa...
 

hanski-58

Pajero 3.2D-ID Intense -07
Club Member
Liittynyt
10 Marraskuu 2005
Tykkäykset
17
#5
Taitaa 1 syl. ruisku olla jumissa, mitä mallia nuihin kannattaa vaihtaa jos siihen menee?
 

Webtrap_86

Well-Known Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2004
Tykkäykset
28
Sijainti
Lahti
#8
Hienoja pelejä itsellä ollut noita muutama omistuksessa kivoja vehkeitä. Yhteen työnnettiin 3l kone sigmasta.
 

hanski-58

Pajero 3.2D-ID Intense -07
Club Member
Liittynyt
10 Marraskuu 2005
Tykkäykset
17
#9
Kiitos vinkistä, ruostehommia ilmennyt,sisällä lattian ja kynnyskotelon välissä ja etuiskarien tolpissa.
Purin juuri irti ylemmän tukivarren ja iskarin, ne oli kyllä ok, joskaan tuon iskarin säätöneula ei liikkunut.
Tuo iskari ei liene huollettavissa millään opilla, olis varmaan kuitenkin huollon tarpeessa.
 

hanski-58

Pajero 3.2D-ID Intense -07
Club Member
Liittynyt
10 Marraskuu 2005
Tykkäykset
17
#14
Hommattu Lengnumin nahkapenkit, jlskos sovittelis niitä..
Hieman on nuita ruostehommia tuossa tiedossa, iskarintolpat ja kynnyskotelon takapäät menee sähköliiman työmaaksi, toki tuollasta 2- k koriliimaa tulee käytettyä myös, työskentelyaika 5-7 min, kuiva 30min.
 

hanski-58

Pajero 3.2D-ID Intense -07
Club Member
Liittynyt
10 Marraskuu 2005
Tykkäykset
17
#15
Mistäs kannattas hommata nuo takajarrujen jarrukilvet tuollaseen, Amerikanmaalla olis mutta eivät laittele Suomeen.
Japanista nuita kait sais myös, mutta muita mahdollisia paikkoja onko harrastajilla tiedossa.
Varaosanumerothan on MB950209 ja MB950210
 

hanski-58

Pajero 3.2D-ID Intense -07
Club Member
Liittynyt
10 Marraskuu 2005
Tykkäykset
17
#18
Pakoputken etuosa löyty Saksasta, etu- ja takaputken liitos hieman järkevämmän oloinen kuin vakiossa.
Tuossa liitos tehty paksumpaan joustoputkeen pakovirtauksen suuntaisesti.
 

hanski-58

Pajero 3.2D-ID Intense -07
Club Member
Liittynyt
10 Marraskuu 2005
Tykkäykset
17
#21
Empä oo marmorilta tota kysyny.
Pitää soitella tuonne Pietarsaareen huomenissa, kiitokset vinkeistä molemmille
 

hanski-58

Pajero 3.2D-ID Intense -07
Club Member
Liittynyt
10 Marraskuu 2005
Tykkäykset
17
#25
Jarru satulat sai uutta väriä ja etupää nyt hitsailtu kasaan.
Vielä riittää paikkailtavaa, alustaa ja kynnyskotelon tienoota on ehjältävänä .
Etulokarit olis hakusessa, oikenpuoleisessa alakulmassa läpiruostetta, tekiskö pellistä vai lasikuitumatosta ehjäyksen jos ei löydy mistään tuohon uutta ehjää..
 

hanski-58

Pajero 3.2D-ID Intense -07
Club Member
Liittynyt
10 Marraskuu 2005
Tykkäykset
17
#26
Jarruputki vuotaa tankin edestä, jompikumpi takapiiri.
Kiinnike hinkannu pinnan rikki, mutta onhan melkosen ikävännäköisesti piilotettu nuo putket tankin päälle ja apurungon sekaan.
Vinkkejä kuinka tuo tulis hoitaa saa antaa.
Puken katkaisu ja liitiksen teko olis helppo mutta saako nuita tehdä?
 

akio

impact green
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2010
Tykkäykset
119
Sijainti
Lohja
#27
Vähän riippuu katsurista. Täällä sanovat ettö kunhan liitos on kiinnitetty koriin on ok. Toki ite vaihtaisin mielummin koko putken vaikka niin että jättää vanhasta tankin päälle pätkän tyhjänä jos ei lähde irti
 

hanski-58

Pajero 3.2D-ID Intense -07
Club Member
Liittynyt
10 Marraskuu 2005
Tykkäykset
17
#28
Taidan vaihtaa tosiaan kokonaan molemmat taakse menevät, jos laittas nuo teflon putket niin saa juohevasti vedettyä ahtaista paikoista, kalliithan nuo kuulosti olevan mutta siinä vaiheessa kun niiden kanssa väkertää niin pääsee helpommalla ja ei ainakaan ruostu tai hapetu tai murru tärinästä.
Metrihinta kuulosti olevan jtn 15€ 0% alv..mutta maksaahan nuo metallisetkin osasa...
 

akio

impact green
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2010
Tykkäykset
119
Sijainti
Lohja
#30
En muista lonkalta mutta vahva veikkaus että 8g on samoilla. Alan liikkeistä pitäisi löytyä tarkempi tieto
 

hanski-58

Pajero 3.2D-ID Intense -07
Club Member
Liittynyt
10 Marraskuu 2005
Tykkäykset
17
#33
No nyt on hitsailtu omiksi tarpeiksi ja purettu tuota keksintöä alusta osalta, tankki ja apurunko lähti irti, tankki muovia liitännät metalliputkilla nuo kaikki kunnossa samoin apurunko, vain pirntä pintaruostetta, 4ws: n liitännät oli jumissa eili piti vetää putket poikki.
Puslat pitää näköjään tehdä uusiksi. DSC_1183.JPG
 

hanski-58

Pajero 3.2D-ID Intense -07
Club Member
Liittynyt
10 Marraskuu 2005
Tykkäykset
17
#37
Saimpahan lopulta tuon alusta hitsailun loppuun, melkonen työmaa tuossa pihalla hitsailla pukkien päällä, välillä selälläänkin.
No jospa se nyt kestäs pikku hetken, ruostesuojamaali, polyuretaanimassa ja kotelonsuojat sekä alustamassa vielä..
Takakontin tiivisteen alla oli ruostetta ja tuulilasin joutuu käyttämään irti, vuotaa sieltä.
Apurunkoon taakse teen puslat kunhan saan materiaalin, toki pitää se apurunko puhdistella vielä ja maalaillakin.
Hydrauliletkut tarvii myös uusata ja jo hankitut jarruputket sovitella paikoilleen, eli puuhaa vielä on ennenkuin saa koslan rattailleen.
 

hanski-58

Pajero 3.2D-ID Intense -07
Club Member
Liittynyt
10 Marraskuu 2005
Tykkäykset
17
#38
Siitä se pikkuhiljaa etenee, polyuretaanipuslat apurunkoon tehty.
Vetoakselin kupista toinen kaulus ruostunut puhki, tarviiko tuosta muuta irrottaa kuin tuo sokkarengas että irtoaa?
Purkautuuko asetelma samalla?
DSC_1287.JPG DSC_1289.JPG
 
Ylös Bottom