Mitsubishi galant moottorivalo palaa

Oscar

New Member
Liittynyt
30 Tammikuu 2019
Minulla on Mitsubishi galant 2.5 v6 vm. 1997
ja moottorivalo palaa, mutta vain joskus. Obd2 lukija ei saa yhteyttä auton kanssa (korjaamon obd2 lukija ei edes saa yhteyttä).

Huomasin että auton voi lukea itseensä jos tekee niin kuin kuvissa näkyy ja laittaa virta päälle. Sitten mottorivalo palasi 7 kertaa hidaasti ja 1 kerta nopea. Se antaa koodi joka pitäisi olla 71.

Mikä se moottori koodi 71 tarkoittaa?
 

Liitetiedostot

  • 20190128_175116.jpg
    20190128_175116.jpg
    118.6 KB · Lukukerrat 175
Kyllä unohdin kertoa että aina kun moottorivalo alkaa palaa, samaan aikaan luistonesto mene "off" ja ei voi laittaa takaisin päälle. Mikä voi olla vikana?
Ja kiitos vastauksesi ☺
 
Kyllä unohdin kertoa että aina kun moottorivalo alkaa palaa, samaan aikaan luistonesto mene "off" ja ei voi laittaa takaisin päälle. Mikä voi olla vikana?
Ja kiitos vastauksesi ☺
Mites absit? Taka absi antureit noist menny meinaa, jos tarttee nii mul ois tos purkuautos ehjät, ja muutenki toimiva luiston esto jos jotai tarttee :)
 
Sen verran tuohon koodinlukijaan, nämä vaatii MUT-II lukijan mikä on vähän eksoottisempi
 
Ja itse vikaan, jos abs vikaa niin luulisi abs järjestelmän myös ilmoittelevan itsestään?

Enemmän syynäisin juurikin solenoidit ja letkut, samaten TCL ecun ja piuhat.

Periaatteessa ehtoon puolella oleva laturikin voi aiheuttaa eli tarkastaisin latausjännitteen myös
 
Luotettavin silti MUT varsinkin pre 2001. On tullut vastaan muutama mitkä antaa koodin mutta voi olla ihan eri kuin MUT:illa (enkä nyt tarkoita että antaa perus pxxxx koodin eikä esim tuo 71 vaan täysin väärä koodi)
 
Luotettavin silti MUT varsinkin pre 2001. On tullut vastaan muutama mitkä antaa koodin mutta voi olla ihan eri kuin MUT:illa (enkä nyt tarkoita että antaa perus pxxxx koodin eikä esim tuo 71 vaan täysin väärä koodi)
No tuoho lauseeseen yhdyn :)
 
Löysin 4 vacuum solenoideja.
K5T48086
K5T48271
K5T47576
K5T80180
Millainen se voi olla? Voinko jonkin verran tarkistaa jos se on jotain vikana?
 
voit mitata vastuksen siitä ja jos haluat tarkastaa sen niin voit jännitteellistää sen ja katsoa et avautuuko/sulkeutuuko venttiili esim. paineilmalla toki ei täysiä paineita ;) rinta pellissä ja siitä meenee letku kaasuläpän toiselle alipainekellolle(muistaakseni niin se solenoidi)
 
Testasin molemmat venttiilit jännistelemään ja myös että ilma voinut mennä läpi tai ei. Ja ne toiminut niin kuin pitää.
Voi se olla jotain muuta vikana tai onko se vaan joku venttiili joka toimii vain välillä?
 
Takaisin
Ylös Bottom