Mitsubishi L200 2.5 td kone öljyinen

laalaa

New Member
Liittynyt
19 Elokuu 2015
Olen ihan uusi täällä Mitsubishi foorumilla joten terve vaan kaikille tasapuolisesti :)
Minulla on sellainen ongelma että L200 2.5 td moottori on jostain syystä ahtimen puoleiselta koneen puolelta kaikkialta öljyinen. Mistä kannattaisi alkaa vikaa/ vuotoa etsimään?
Kiitoksia jo näin etukäteen kaikille jotka jaksaa vastailla kysymykseeni.
 
Vs: Mitsubishi L200 2.5 td kone öljyinen

Itellä aikoinaan houhotti pajero sen verran et hikoili ahtoputkien liitoksista turbon tietämiltä. Ottaa ilmanputsarilta turbolle tulevan putken turbon päästä auki niin näkee onko siellä kovasti öljyä, ja samalla voi sit hiukan ahtoputkiakin raotella niin näkee valskaako turbo öljyä. Sit tietty venttiilikopan tiiviste voi vuotaa ja alipainepumpun öljyletkut tuppaavat kanssa ajan mittaan hikoilemaan mut sen ei pitäis koko koneen kylkeä sotkea. Ja onhan se öljy suodatinkin sillä kyljellä.
Ehkä viisainta suorittaa perusteellinen liuotinpesu koneelle, ja sit seurailla päivittäi taikka useammin riippuen vuodon määrästä mistä alkaa kostumaan.
 
Vs: Mitsubishi L200 2.5 td kone öljyinen

Noniin otin sit kaikki turbon putket pois paikoiltaan ja öljyähän siellä oli :nykii
Mites mun tästä pitäisi jatkaa ongelman selvittämistä?
Huomasin muuten että koneeseen on laitettu hiukan liikaa öljyä edellisen omistajan toimesta. noin 4mm yli mittatikun ylämerkin ::)
Voiko tämä koko homma johtua tuosta liiasta öljystä? Vai onko ahdin rikki?
 
Vs: Mitsubishi L200 2.5 td kone öljyinen

pajeros samaa sotkua kattelin viime talaven ja tos taannoin vaihroon kampuran stefan joka myös sotee koneen,tietty samalla tein koko jakopään.ota jakopään yläsuoja pois nii näät miltä siä näyttää.kaikki turpon ja kuulerin putket vähä öölis mutta ne ei sotkua aiheuttanu.
 
Vs: Mitsubishi L200 2.5 td kone öljyinen

laalaa sanoi
Noniin otin sit kaikki turbon putket pois paikoiltaan ja öljyähän siellä oli :nykii
Mites mun tästä pitäisi jatkaa ongelman selvittämistä?
Huomasin muuten että koneeseen on laitettu hiukan liikaa öljyä edellisen omistajan toimesta. noin 4mm yli mittatikun ylämerkin ::)
Voiko tämä koko homma johtua tuosta liiasta öljystä? Vai onko ahdin rikki?

Saattaa tuo ahtoputkien öljy tulla huohottimen kautta, eli siitä letkusta joka tulee venttiilikopalta ilmanputsarin letkuun. Ite teen yleensä autoihini huohotinastian (keruuastia), ja leimalle mennessä jos muistaa, niin tökkään letkun alkuperäiseen paikkaansa.
 
Vs: Mitsubishi L200 2.5 td kone öljyinen

Noniin nyt olen hieman kerennyt taas perehtyä tähän öljy ongelmaan.
Öljyähän tuli nokka akselin etupään stefasta. stefa on nyt vaihdettu :peukku
Mutta sitten iso mutta, elikäs laitoin kamppeen kasaan ja starttasin, kuului kilahdus koneesta. Noh jakohihnan kiristin oli antanut periksi ja venakopan alta paljastui sitten muutama katkennut keinuvipu :seina
Nyt haluaisin viisaammilta hiukan tietoa että riittääkö jos laitan uudet keinut, koska näyttää silmämääräisesti että kyseisten keinujen venttiilit ovat suoria ja nousevat yhtä ylös kuin muutkin venttiilit.
Sitten hiukan ajoituksesta. Eli riittääkö jos laitan kammen, nokan ja pumpun merkit kohdalleen? vai pitääkö mun kajota tuohon tasapaino akseliin myös. Ja sitten, mikä merkki siinä kampurassa pitää olla kohdallaan silloin kun ykköspytty on yläkuolokohdassaan? kun siinä on muistaakseni 1,,,10 merkit?

Paljon taas kysymyksiä mutta ei kysyvä tieltä eksy eihän ::)
 
Vs: Mitsubishi L200 2.5 td kone öljyinen

Oisko tästä apuja.
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=3798.0
 
Vs: Mitsubishi L200 2.5 td kone öljyinen

Kiitos micco1 linkistä. Moottori on nyt käyntikunnossa, ehkä vähän nuhainen ennen kun alkaa ahdot nousemaan matalilla kierroksilla ::)
Mutta toimii kuitenkin Kiitos :palvo
Voisiko joku asiasta tietävä valaista minua valoihin liittyen? Kokeilin hakua mutta enpä löytänyt. Eli kuuluuko puskurissa olevien parkkien palaa aina kun ajovalot on kytkettynä?
 
Takaisin
Ylös Bottom