Mitsubishi Lancer 1.6 STW -93 tuli laitettua

Bete_84

Sepä se..
Liittynyt
7 Marraskuu 2005
Sijainti
Oulu
Elikkäs otsikon mukainen auto tuli hommattua perheenlisäyksen tultua... mahtuu nyt paremmin lastenvaunut kyytiin... Ja sit aiheeseen.. Millasia tyyppivikoja noissa on muut ku virranjakaja? kuulemma se on aika yleinen nois... mistähän löytyy madallusjouset tollaseen..ja onko samat jouset kun sedanissa..? ja jos jollain lojuu ylimääräsenä jouset niin saa kaupata..
 
haulla löytyy juttua... 1.6 / gti lancerin tyyppivikoja.

EI oo samat jouset kuin sedanissa, ainaskaan takana.
 
kansipahvi kestää 200 tkm jonka jälkeen on valmis vaihtoon. Vuotaa öljyä ja nestettä ulospäin. Jakaja meni 300 tkm jälkeen. Eli nämä ovat vissiin ne tyyppiviat koneen puolelta, jotka on varmoja tapauksia ja suurinpiirtein noilla kilometreillä. Muuten autossa ei ollu moitteen sijaa. Varma ja rivakka kulkuinen 1.6 koneella, GTI:stä puhumattakaan. Itelläni on ollu kumpikin malli ja kovasti kaipailen sen GTI:n perään. Järkiostos tunteella = Mitsu. :peukku
 
Bete_84 sanoi
mistähän löytyy madallusjouset tollaseen..ja onko samat jouset kun sedanissa..? .

Flashback vuodesta 2000, etsin silloin samaa jousisarjaa. Ekaksi tuli eioota useemmalta varaosamyyjältä, kun kerta kyseessä oli STW. Loppujen lopuksi sitten ainakin Eibachilta löytyi sarja joka oli tarkoitettu juurikin farkkumalliin, hinta tuolloin 170 euroa... mitä se nykyään sitten maksaa niin ???.
Tiputti aika tarkasti sen 35mm (minkä ilmoittikin) ainakin keulasta, perästä tais muistaakseni jäädä madallus johonkin 20mm paikkeille... mutta sivuprofiili oli ihan allright loppupelissä.
Ja jo pelkillä jousilla muuttu ajotuntuma melko radikaalisti, kun vertas mitä se oli sillä vakioalustalla :seina. Sitten kun hetkeä myöhemmin päivitin sitä vielä Bilsteinen kaasuilla ja poikkituella pellin alle niin vot :peukku. Enempää en viitsinyt alustaosastoon satsata, loppurahat menikin sitten vaippoihin ja bonaan ;D silloin täälläkin.
Mulla kyseinen -97 vuosimallin auto oli pari vuotta ja hyvin pelitti koko sen ajan, mitään vikaa ei ilmennyt missään vaiheessa... ei siinä kyllä km:kään ollut mittarissa kun jotain 140tkm kun sen myin pois, et eihän noilla kilsoilla vielä pitäiskään oireilla.
Ihan mukavan pirteä vehe tollaseksi vapariksi ja ekan kerran kun pellin aukaisin niin yllätys oli melkoinen kun tehtaalla olivat jo laittaneet peltipakosatsin.
 
Takaisin
Ylös Bottom