Gerbiilimies sanoi
Sitä piti kysyä et kuinka kova homma on leventää auton raideväliä? Siinä kyseisessä tuotekuvassa auton renkaat jäivät levennyksien takia liikaa piiloon.
niinpä,noi evojen lokasuojat on sen verran leveemmät (etenkin 5:sta etiäpäin) että ne kun heittää tollaseen "normi"-autoon niin lopputulos ei oo kovinkaan silmiä hivelevä näky,jollei siis rengas/vanne-kompleksia ole tuotu ulospäin tavalla tai toisella.
kyseisessä keltaisessa kehonsiirtimessä dilemma hoitui aikoinaan sillä että siihen tuli toinen tekniikka kokonaisuudessaan
, tämän myötä raideväli kasvoi:
-edessä 1495 mm:iin
-takana 1490 mm:iin
lisäksi siinä on nykyään vanteitten et->30, joten sen johdosta ne pallot on astetta ulompana kuin normi-evon vanteilla.
eli tilannetta voi parantaa Lancerin mainitsemilla spacereilla. tai sitten hommaat sellaiset vanteet missä on mahdollisimman pieni et-luku,mutta kannattaa tietty vannekauppoja tehdessä sitten huomioida se vanteen leveys suhteessa siihen et:hen,koska näittenhän johdosta sit määräytyy se mihin kohtaan se vanteen ulkoreuna loppujen lopuksi asettuu suhteessa autosi lokasuojan reunaan.
sori jos meni pätemisen tasolle toi selostus,ei ollut tarkoitus :-[.
Wadolle: ne 5:sen etuposket on aikalailla leveemmät kun 3:sen,meinasin vaan että jos alat modaamaan 3:sen etupuskinta ja 5:sen etusiipii yhteen. mutta kuten nähty niin esim. JaniT:hän modaa/on kenties jo modannutkin 3:sen puskurin coltiaiseen ja seuraavaks laittaa siihen 6.5:sen etupuskurin,joten... no oikeestaan ehkä on parempi että oon ihan vaa hiljaa täst eteenpäin tän asian tiimoilta :-X ja annan vaan ison käden kaikille teille ketkä jaksatte soveltaa noita systeemeitä.
Harrille: jep, The Evolution VI came out in January 1999, featuring highly refined aerodynamics in line with new WRC regulations and an extensively tuned cooling system that delivered significantly greater performance. (suora lainaus BESTCAR Special edition: Lancer Evolution VII Close-up:sta ;D)