Hei Outlanderin omistajat!
Nykyinen autoni (Opel Zafira 1,8 vm.-2011) on tullut kilometriensä (170 000km.) päähän perheessämme.
Bensa -tai diesel ei ole enää meidän ykkösautoksemme ajankohtainen. Olen selvittelyjen jälkeen päätynyt Mitsubishi Outlander PHEV:hen. Tällä lataushybridillä tuntuu olevan selkein ja toimivin paketti. Nelivetoauto tarvitaan, jotta peräkärry kulkee mökille ja takaisin. Kärry on jätettävä ns. mäelle, josta sitten loputon tavaroiden kantaminen tontille. Etuvetoinen Zafira ei jaksa nousta kärryn kanssa loivaa rinnettä tontin parkkipaikalta. Tontille johtavalla tienpätkällä on myös notkelma, johon ei parane jäädä kiinni. Jos näin käy, kuorma on purettava jne. Talvikelit ja mökille johtava 20km. pitkä hiekkatie vaativat nelivetoa. Pidän myös autosta, johon noustaan, eikä laskeuduta. Ison auton turvallisuus merkitsee myös vaakakupissa.
Vastaani tuli kuitenkin yllätyksiä ja ongelmia, joita en osaa ratkaista. Ensimmäinen yllätys oli, ettei uutta Outlanderia tuoda enää edes Eurooppaan! Lähteen mukaan Mitsubishin päätös on lopullinen, myyntiluvut eivät riitä.
Eclipseä katsastin, mutta se ei tuntunut yhtä vetävältä, kuin Outlander. Auto oli ahtaamman oloinen ja sisäänpääsy ei luonnistunut yhtä vaivattomasti, kuin Outlanderiin.
Kävin lukemassa viestiketjua, jossa oli erinomaista tietoa Outladerista. En kuitenkaan ole selvillä, onko vm.-20 Outlanderissa CVT- automaatti? Tämä ns. variaattorihan saa paljon kehuja, mutta lukemani mukaan ongelmia voi tulla jo. 160 000km:n jälkeen? Kävin koeajamassa tämän maasturin sähköllä ja oli hieno kokemus. Vaihteisto oli täysin nykäyksetön ja hyvin mukava käyttää, vaikka Zatiran manuaaliin olenkin tottunut.Tosin nyt jälkikäteen huomaan, että olisi pitänyt kokeilla myös polttomoottoria! Vetoratkaisu on sähköllä erilainen, vai onko? En ottanut tästä selkoa. Onko kyseisessä vuosimallissa CVT, vai jokin muu vaihteistoratkaisu? Jos CVT käytössä, niin onko siinä kestävyysongelmia? Entä sitten akusto? Aion hankkia Outlanderin vm.-21. Auto jää perheeseen ja sillä tullaan ajamaan seuraavat 10 vuotta. Jääkö luu käteen? Kymmenen vuoden jälkeen autolla on ajettu vajaat 200 000km., kuten Zafirallakin. Akusto ei varmasti ole enää ykköskunnossa ja kukaan ei tietenkään huoli autoa, jossa akkujen kapasiteetti hiipuu. Lukemastani viestiketjusta löysin tiedon, jossa uuden akuston hinnaksi muodostui 7000e + vaihtotyö. Onko niin, että akusto on kaikesta huolimatta vaihdettava, jos auton vaihtaa 10 vuoden käytön jälkeen. Käyttö on normaalia perhekäyttöä. Ajoa pääasiassa kaupungissa, kesäisin lisäksi mökkiajot ja pidempää matkaa silloin tällöin.
Jälleenmyyntiarvo mietityttää myös. Outlandereita on nyt paljon tarjolla. Onko tilanteessa kyse siitä, että mallin maahantuonti on lopetettu? Outlandereiden hinnat ovat mielestäni maltillisia. Ajattelin alunperin hankkia Toyota RAW4:n, mutta hinnoissa ei ole tolkkua. En kuitenkaan ole valmis maksamaan yliarvostetusta merkistä. Outlanderiinkin saa laittaa kipurajan yli rahaa.
Omistajia tuntuu ketuttavan autojen jälleenmyyntiarvojen liiallinen lasku? Tähän sitten 10 vuotta aikaa, hiipuneet akut ja auto jääkin käsiin? Ei riitä asiantuntemus ratkaisuun!
Outlander vastaa kuitenkin hyvin vaatimuksia. Lataushybidi pitää tulevan auton olla. Mitsubishi tuntuu ja näyttää laadukkaalta maasturilta.
Mitä sanotte? Liitynkö joukkoon?
Outsider
Nykyinen autoni (Opel Zafira 1,8 vm.-2011) on tullut kilometriensä (170 000km.) päähän perheessämme.
Bensa -tai diesel ei ole enää meidän ykkösautoksemme ajankohtainen. Olen selvittelyjen jälkeen päätynyt Mitsubishi Outlander PHEV:hen. Tällä lataushybridillä tuntuu olevan selkein ja toimivin paketti. Nelivetoauto tarvitaan, jotta peräkärry kulkee mökille ja takaisin. Kärry on jätettävä ns. mäelle, josta sitten loputon tavaroiden kantaminen tontille. Etuvetoinen Zafira ei jaksa nousta kärryn kanssa loivaa rinnettä tontin parkkipaikalta. Tontille johtavalla tienpätkällä on myös notkelma, johon ei parane jäädä kiinni. Jos näin käy, kuorma on purettava jne. Talvikelit ja mökille johtava 20km. pitkä hiekkatie vaativat nelivetoa. Pidän myös autosta, johon noustaan, eikä laskeuduta. Ison auton turvallisuus merkitsee myös vaakakupissa.
Vastaani tuli kuitenkin yllätyksiä ja ongelmia, joita en osaa ratkaista. Ensimmäinen yllätys oli, ettei uutta Outlanderia tuoda enää edes Eurooppaan! Lähteen mukaan Mitsubishin päätös on lopullinen, myyntiluvut eivät riitä.
Eclipseä katsastin, mutta se ei tuntunut yhtä vetävältä, kuin Outlander. Auto oli ahtaamman oloinen ja sisäänpääsy ei luonnistunut yhtä vaivattomasti, kuin Outlanderiin.
Kävin lukemassa viestiketjua, jossa oli erinomaista tietoa Outladerista. En kuitenkaan ole selvillä, onko vm.-20 Outlanderissa CVT- automaatti? Tämä ns. variaattorihan saa paljon kehuja, mutta lukemani mukaan ongelmia voi tulla jo. 160 000km:n jälkeen? Kävin koeajamassa tämän maasturin sähköllä ja oli hieno kokemus. Vaihteisto oli täysin nykäyksetön ja hyvin mukava käyttää, vaikka Zatiran manuaaliin olenkin tottunut.Tosin nyt jälkikäteen huomaan, että olisi pitänyt kokeilla myös polttomoottoria! Vetoratkaisu on sähköllä erilainen, vai onko? En ottanut tästä selkoa. Onko kyseisessä vuosimallissa CVT, vai jokin muu vaihteistoratkaisu? Jos CVT käytössä, niin onko siinä kestävyysongelmia? Entä sitten akusto? Aion hankkia Outlanderin vm.-21. Auto jää perheeseen ja sillä tullaan ajamaan seuraavat 10 vuotta. Jääkö luu käteen? Kymmenen vuoden jälkeen autolla on ajettu vajaat 200 000km., kuten Zafirallakin. Akusto ei varmasti ole enää ykköskunnossa ja kukaan ei tietenkään huoli autoa, jossa akkujen kapasiteetti hiipuu. Lukemastani viestiketjusta löysin tiedon, jossa uuden akuston hinnaksi muodostui 7000e + vaihtotyö. Onko niin, että akusto on kaikesta huolimatta vaihdettava, jos auton vaihtaa 10 vuoden käytön jälkeen. Käyttö on normaalia perhekäyttöä. Ajoa pääasiassa kaupungissa, kesäisin lisäksi mökkiajot ja pidempää matkaa silloin tällöin.
Jälleenmyyntiarvo mietityttää myös. Outlandereita on nyt paljon tarjolla. Onko tilanteessa kyse siitä, että mallin maahantuonti on lopetettu? Outlandereiden hinnat ovat mielestäni maltillisia. Ajattelin alunperin hankkia Toyota RAW4:n, mutta hinnoissa ei ole tolkkua. En kuitenkaan ole valmis maksamaan yliarvostetusta merkistä. Outlanderiinkin saa laittaa kipurajan yli rahaa.
Omistajia tuntuu ketuttavan autojen jälleenmyyntiarvojen liiallinen lasku? Tähän sitten 10 vuotta aikaa, hiipuneet akut ja auto jääkin käsiin? Ei riitä asiantuntemus ratkaisuun!
Outlander vastaa kuitenkin hyvin vaatimuksia. Lataushybidi pitää tulevan auton olla. Mitsubishi tuntuu ja näyttää laadukkaalta maasturilta.
Mitä sanotte? Liitynkö joukkoon?
Outsider