Mitsujen äänieristyksien eroista.

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
huomasin tuossa kun tein uuden jalkatilan tuohon väliaikaiseen käyttäkassiin että:

88 vm glsi vs 88vm glsi (eroa varustuksessa toisessa ilmastointi ja alkuperäisenä kylkimuovit)
molemissa kumminkin kattoikkuna.

en ole vielä katsonut kumpi on uudempi runkonumeron perusteella mutta:

"valkoisessa" varaosa glsi galantissa on äänieristys erilainen kuin tuossa "mustassa"
eroa on äänieristys maton rakenteessa.
valkoisessa galantissa on bitumi"villa"kumi rakenteinen eristys
mustassa on vain kangas"villa"kumi

ja tuo valkoinen oli huomattavasti hiljaisempi rengas melultaan ja muutenkin ajoltaan kuin tuo musta
vaikka musta galantti hakkaa hiljaisuudellaan esim. carisman,lancerin, volkkarin,volvon, mazda 626 (90luvun taitteen malleista kyse)

mitäs eriste malleja teille on tullut vastaan? onko muissa malleissa eroja?
ainakin CA1A coltti oli ilman mitään bitumia ja vain (villa/kangas) tyylinen äänieristys.
 
Vs: Mitsujen äänieristyksien eroista.

Ja E3x galantin HB malli on koko rekisterillä 1-2db hiljaisempi kuin sedan, syytä en tiedä. (Näin TM-testissään sanoi)
 
Vs: Mitsujen äänieristyksien eroista.

tossa hb-mallissa on juurikin ainakin mulla myös se bitumi-villa-kumi tyylinen äänieristys
oliskohan se ollu joku lisä varuste noissa sedaneissa? ???
 
Vs: Mitsujen äänieristyksien eroista.

E33 galantissa (sedan) on villa ja bitumi, galant sigmassa samaten.
 
Vs: Mitsujen äänieristyksien eroista.

taitaa olla bitumi - villa - bitumi rakenteella toi valkoisen galantin tulipellin äänieritys :nykii

sen huomasin ettei tuo villa ainakaan pala, hiilokselle menee muttei syty
ja sammuu jonkin ajan päästä (kytee siis muutaman minuutin)
 
Vs: Mitsujen äänieristyksien eroista.

Mr mmc sanoi
taitaa olla bitumi - villa - bitumi rakenteella toi valkoisen galantin tulipellin äänieritys :nykii

sen huomasin ettei tuo villa ainakaan pala, hiilokselle menee muttei syty
ja sammuu jonkin ajan päästä (kytee siis muutaman minuutin)

Ajattelin tässä kysäistä että mikähän tuon konepellin eristeen määrää, kun itsellä sitä ei ole. Vuosimalli se ei ainakaan ole, Ehkä se on joku ottanut jo pois kun se kai aina on sen verta paskanen, vissiin vaikuttaa meteliin kivasti sekin?
 
Vs: Mitsujen äänieristyksien eroista.

J. Puhakka sanoi
Ajattelin tässä kysäistä että mikähän tuon konepellin eristeen määrää, kun itsellä sitä ei ole. Vuosimalli se ei ainakaan ole, Ehkä se on joku ottanut jo pois kun se kai aina on sen verta paskanen, vissiin vaikuttaa meteliin kivasti sekin?
Vaikuttaa mölyyn,muttei "normaalikierroksilla".
Itsekkin otin sen exestä pois,kun oli niin "valahtanut"/revennyt,että oli lähes p.sarjan päällä.


Tänään SW:n "konttia" purkaessa pisti oikeen silmään eristeen määrä,oli pelti->bitumi->huopa+kumi->huopa+lattiamatto.
Paksuutta vain ei ole älyttömästi.

Kipossa taas ei ole kuin murto-osa siitä mitä noissa muissa.

Exessä taasen oli kohtuu hyvät eristykset vakiona,suht paksut+monikerroksiset,eli bitumi,huopaa,kumia jne.


Mutta siguhan painii ihan omassa luokassaan,on paksummat huovat,kumit,bitumit.
Mutta onhan se hiljainen..
 
Vs: Mitsujen äänieristyksien eroista.

Huomasinpa tuossa, että JDM Pajero on TODELLA paljon hiljaisempi kuin Euro-malli.
 
Vs: Mitsujen äänieristyksien eroista.

nokonzok sanoi
Huomasinpa tuossa, että JDM Pajero on TODELLA paljon hiljaisempi kuin Euro-malli.

Ja tehokkaampi... wait what.. JDM Pajero? wat wat waaat?!
 
Vs: Mitsujen äänieristyksien eroista.

:eek:fftopic E33 Sedan galant on TODELLA paljon hiljaisempi kuin EA sarjan sedan gallu.
Isäukolla on vm.89 E33 sedan ja siihen olen tuon oman MELUJA verrannut.
Äippä ajelee tällä uusikorisella vm.09 sport sedan lancerilla joka ei sekään ole yhtä hiljainen kuin E33, mutta kuitenkin hiljaisempi kuin EA :seina
Ja vielä pieni lisäys, äipän edellinen vm.01 carisma sedan taas oli melko hiljainen uuteen lanceriin ja EA:han verrattuna.
 
Vs: Mitsujen äänieristyksien eroista.

Devi82 sanoi
:eek:fftopic E33 Sedan galant on TODELLA paljon hiljaisempi kuin EA sarjan sedan gallu.
Isäukolla on vm.89 E33 sedan ja siihen olen tuon oman MELUJA verrannut.
Äippä ajelee tällä uusikorisella vm.09 sport sedan lancerilla joka ei sekään ole yhtä hiljainen kuin E33, mutta kuitenkin hiljaisempi kuin EA :seina
Ja vielä pieni lisäys, äipän edellinen vm.01 carisma sedan taas oli melko hiljainen uuteen lanceriin ja EA:han verrattuna.

:eek:fftopic Kyllä sen EA:n tarvii olla todella meluisa jos se uutta Lanceria pahemmin rengasmölyää...
 
Vs: Mitsujen äänieristyksien eroista.

kmk sanoi
:eek:fftopic Kyllä sen EA:n tarvii olla todella meluisa jos se uutta Lanceria pahemmin rengasmölyää...

Eikös ne näihin uusiin lancereihin tehneet jotain lisäeristyksiä juuri tuosta syystä, ne uudet pitäisi olla jo ihan käypiä pelejä, ja jälleen kerran on sportback malli paremmin eristetty syystä tai toisesta.
 
Vs: Mitsujen äänieristyksien eroista.

Jep jep. Kun noita äänieroja lukee eri mallien väliltä ja niiden ristiriitaisuuksia keskenään, niin taitaapa sitten vissiin Mitsun tehtaaltakin tulla ulos mitä sattuu kamaa. Toiset autoyksilöt tulevat sitten vissiin äänieristeiden kanssa ja toiset ilman ja osissa jotain siltä väliltä ja tilanne tuntuu vaihtelevan yksilö kohtaisesti ;D
 
Vs: Mitsujen äänieristyksien eroista.

MitsuMi sanoi
Jep jep. Kun noita äänieroja lukee eri mallien väliltä ja niiden ristiriitaisuuksia keskenään, niin taitaapa sitten vissiin Mitsun tehtaaltakin tulla ulos mitä sattuu kamaa. Toiset autoyksilöt tulevat sitten vissiin äänieristeiden kanssa ja toiset ilman ja osissa jotain siltä väliltä ja tilanne tuntuu vaihtelevan yksilö kohtaisesti ;D

Tuolla toisaallahan on todettukin että E3x galantteja on kahdella vaimennuksella, HB:t kai paksummalla ja sedanit ohuemmalla (ei tosin faktaa onko kaikki, vai vain vanhemmat)
Väitän myös että se on myös varustetasosta kiinni (ainakin osaksi) se eristeiden paksuus. Ainakin vanhemmissa. Jos ei oo "varaa" laittaa kiekkakelloa vaan kello niin luultavasti ei oo varaa kovin paksuja vaimennuksiakaan..
 
Vs: Mitsujen äänieristyksien eroista.

J. Puhakka sanoi
Eikös ne näihin uusiin lancereihin tehneet jotain lisäeristyksiä juuri tuosta syystä, ne uudet pitäisi olla jo ihan käypiä pelejä, ja jälleen kerran on sportback malli paremmin eristetty syystä tai toisesta.

No jos tehtaalla asti on ruvettu jotain tekeen toisin niin ehkä parannusta on tullut...
Mun autoon on kyllä asennettu (tosin juosten kusten Hatanpään Veholla) ne jälkikäteen laitettavat eristeet, mutta ero on pieni ellei huomaamaton.
Sportbackin takaluukun verhoilu tosiaan näyttää olevan ihan eri planeetalta. Sedanissa tuo takaluukun verhoilu (etenkin lattiamatto ja välipohja) on lähinnä surkuhupaisa...välipohja on samanmoinen kun muistan olleen isäukon vuoden ´90 Galant HB Gli-mallissa ja matto vielä surkeampi.
 
Vs: Mitsujen äänieristyksien eroista.

iPhonella mitattuna EA Galantissa näky olevan sisämelu kuskin oik. korvan seutuvilla 80 nopeudessa kuivalla asvaltilla Michelin nastoilla n. 85-90 dB. Elikkä paljon.
 
Vs: Mitsujen äänieristyksien eroista.

uge sanoi
iPhonella mitattuna EA Galantissa näky olevan sisämelu kuskin oik. korvan seutuvilla 80 nopeudessa kuivalla asvaltilla Michelin nastoilla n. 85-90 dB. Elikkä paljon.
Väittäisin, että iPhonen saa nakata melumittarina jorpakkoon tai sitten EA Galantin olisi pitänyt olla myyntikiellossa takaveto Ladan tapaan Euroopassa ;)
 
Takaisin
Ylös Bottom