- Liittynyt
- 11 Toukokuu 2003
- Sijainti
- Taipalsaari
Tässä on lähiaikoina tullut vähän eprommillisia ecuja käsiin, ja kun tuon E952 JDM turbo ecun kanssa taistelin aikani niin ajattelin sitten selvitellä noista "Ketään ei voisi vähempää kiinnostaa" -vapariecuista karttoja.
Havaintoja:
Prossukoodi on huomattavasti lyhyempi kun turbossa.
Sytkäkartta on todella kummallinen resoluutioltaan, loadipisteitä on vähemmän kun turbossa, mutta sitten taas kierrospisteiden määrä vastaa E952:n vastaavaa, jenkkimallin E931 dsm turbo koodissa niitäkin on vähemmän ja kartta on suppeampi.
Itsellä on sinäänsä aika pienet intressit noihin vaparikarttoihin enkä jaksa "huvikseen" noihin hirveästi paneutua eli virheitä voi tulla eikä näitä minun findejä kannata absoluuttisena totuutena pitää, ajattelinpa pistää vaan kaiken kansan nähtäväksi kun sitä ei ole kukaan muu vielä tehnyt.
Kuvissa olevia paineita ei kannata tuijottaa, en vaan jaksanut käydä arvailemaan että miten tuon vaparin loadi menee. Enkä myöskään muokata noita lukemia. Muokkasin XDF:n vaan DSM turbon definitiosta. Vaparin kartta tuskin kuitenkaan menee 15psi tasolle.
Karttojahan luetaan niin että pystyakselilla on kuorma ja vaaka-akselilla kierrokset.
Kuvassa siis Lancer GTi 16v vm ~90 sytkä ja bensakartat. Sytkäkartassa on joku todella outo ennakko pienellä kuormalla 750rpm alueella, en tiedä onko minun moka vai onko se oikeasti tuollainen.
EDIT: bensakartasta löytyi virhe, korjattu tilalle.
Havaintoja:
Prossukoodi on huomattavasti lyhyempi kun turbossa.
Sytkäkartta on todella kummallinen resoluutioltaan, loadipisteitä on vähemmän kun turbossa, mutta sitten taas kierrospisteiden määrä vastaa E952:n vastaavaa, jenkkimallin E931 dsm turbo koodissa niitäkin on vähemmän ja kartta on suppeampi.
Itsellä on sinäänsä aika pienet intressit noihin vaparikarttoihin enkä jaksa "huvikseen" noihin hirveästi paneutua eli virheitä voi tulla eikä näitä minun findejä kannata absoluuttisena totuutena pitää, ajattelinpa pistää vaan kaiken kansan nähtäväksi kun sitä ei ole kukaan muu vielä tehnyt.
Kuvissa olevia paineita ei kannata tuijottaa, en vaan jaksanut käydä arvailemaan että miten tuon vaparin loadi menee. Enkä myöskään muokata noita lukemia. Muokkasin XDF:n vaan DSM turbon definitiosta. Vaparin kartta tuskin kuitenkaan menee 15psi tasolle.
Karttojahan luetaan niin että pystyakselilla on kuorma ja vaaka-akselilla kierrokset.
Kuvassa siis Lancer GTi 16v vm ~90 sytkä ja bensakartat. Sytkäkartassa on joku todella outo ennakko pienellä kuormalla 750rpm alueella, en tiedä onko minun moka vai onko se oikeasti tuollainen.
EDIT: bensakartasta löytyi virhe, korjattu tilalle.