Mitsujen elinkaari.

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
tässä tuli mieleen että näin karusti ajateltuna

mitsujen elinikä olisi noin 20-25 vuotta ::)

5vuotta sitten oli todella paljon takavetosia korisia myynissä muutamilla
nyt alkaa myyntiin tulla satasilla etuvetoja e15/e3x korisia (84-92)
samoilla hinnoilla.

ajo kilometrejä taitaa olla jokaisessa yli 300tkm ompa nähty livenä 3vuotta sitten
750tkm ajettukin ;D

kertooko tämä nyt sitten auton laadusta,hyvistö ajo ominaisuuksista
vai luotettavuudesta?
 
Vs: Mitsujen elinkaari.

Itellä on 20 vuotta vanha gti galant, ajettu 134tkm, auto ollut mulla joku 9kk ja sen aikana ajanut sillä 3.5tkm, eli eiköhän se mene yli tuon 25v ellei sitä nyt puuhun mene sitomaan tai mitään :driver
 
Vs: Mitsujen elinkaari.

Sen verran pitää tähän kommentoida että saapahan ainakin pienellä rahalla suht hyvää vastinetta. Pahin ongelma on varmaan tuo ruoste, ruostekorjaukset ovat kuitenkin sen verran hintavia että usein auto päätyy sen takia paaliin että helmat tms puuttuu. Niitähän voi toki vuosittain parsia mutta eipä se pidemmän päälle kestävä ratkaisu ole. Sitten kun jotkut yksilöt ovat paremmin sinkittyjä kuin toiset niin jostain välistä saattaa helposti löytyä se yksilö jolla ajetaan 25 vuotta. Varsinkin jos ei ole täällä etelässä ollut maantieautona.
 
Vs: Mitsujen elinkaari.

tiitus sanoi
Tämä on puppua. :D
Lanka ja kaasu on halbaa ja peltiäkin saa "ilmaiseksi".
Kun sen tekee kunnolla, niin kestää vuosia. 8)

Jooh no kaikki ei olekkaan tiituksia, vaan useimmilla tuo auto seisoo kerrostalon parkkipaikalla. Ja minkäänäkösiä mahdollisuuksia korikorjauksiin ei ole. Kyllä teettäminen perus firmoissa maksaa yllättävän paljon, vielä kun ne ei lahoo helpoista paikoista vaan jostain kotelosäkkyrän keskeltä lähtee mätänemään. Ja tulos ei siltikään ole aina kovin kaksinen, kun ei sillä vieraalla amis-duunarilla ole mitään mielenkiintoa tehdä sitä hommaa kunnolla ;D Se on eriasia jos ei vielä tarttee peltiä lähtee uusimaan mutta kyllä se tuo japsipelti on semmosta että äkkiä pääsee noihin hommiin.

Tosiaan kyllä ne hitsausvehkeet maksaa myös. Lanka ja kaasu voi olla toki halpaa ;)

Ja pitää sen verran vielä lisätä että se ihan perusruosteenpoistokin vaatii painevehkeitä. Aika onnetonta on syvemmälle ruostunutta osaa ilman hiekkapuhallusta saada puhtaaks.
 
Vs: Mitsujen elinkaari.

tiitus sanoi
Kyl meit hullui hitsareita on paljon. ;D
Kympillä tunnissa mä voin hitsailla, onko se paha hinta?
Mitään projektia? Niinkon noita omiakin ei jo olis. :p

Eihän se paha hinta ole. :) Kyllähän tossa saattais yks e33 olla. ;D
 
Vs: Mitsujen elinkaari.

tiitus sanoi
Tämä on puppua. :D
Lanka ja kaasu on halbaa ja peltiäkin saa "ilmaiseksi".
Kun sen tekee kunnolla, niin kestää vuosia. 8)

lanka nyt menettelee mutta 250e n. kaasupullon hommaus.. 5v vuokrapullo
on kertana ihan kivan hintanen...

tosin totesin jo kun l200 hitsautin (8tuntia turaili kyläseppä) 350e hinnalla
että sillä hintaa olis saanu migin ja oman vuorkara kaasupullon :p

no vieläkin kaasupullo uupuu :-[
 
Vs: Mitsujen elinkaari.

Mr mmc sanoi
ihan ku mä olisin hitsannu puikolla :peukku tai migillä :-X
Hehe, mulle tuli mieleen et jopa minä hitsaan paremmin. Tottunu jotenkin vähän parempaan jälkeen kun eno ja serkku on hitsaajia..
 
Vs: Mitsujen elinkaari.

tiitus sanoi
Kuka käskee sitä pulloa vuokrata ja ostaa siihen kallista misonia?
Oman pullon saa reilulla satasella ja täyttö on 30-50 euroo.

Mig/mag kone tietty maksaa, mun makso 1½ tonnii mut kylhän sil sit aikaankin saa.

nokun pitäs rosteria hitsata... ja siihen ei oikein hiilari pullo toimi.
oma hiilidioksidi pullo 10v lapulla maksaa 170e (täysi) ja täyttö muutaman kympin.

kyl mää meinaan näyttää miten yks http://mmc.1g.fi/kuvat/Galant+projekti/nakertaamielt%E4/PICT0644.JPG
pohja parsitaan....
 
Vs: Mitsujen elinkaari.

MakeM sanoi
Hehe, mulle tuli mieleen et jopa minä hitsaan paremmin. Tottunu jotenkin vähän parempaan jälkeen kun eno ja serkku on hitsaajia..

jeh http://mmc.1g.fi/kuvat/Galant+projekti/tbo_projekti/PICT0610.JPG <-tosa on galantin ex putki
jonka hitsasin 1.6mm rosteripuikolla ::)
 
Vs: Mitsujen elinkaari.

Pajero on 18 vuotta vanha ja ajettu 550000km. Vähä ruostepaikkauksia tehty ja leimaa on vuoden loppuun.....
Jos nyt jossain vaiheessa ehtis nostaa tosta toisesta sen korin rungolta pois ja hiekkapuhaltaa, yms. Ja kone tarttis sitte koneistaa uusiks ja sitten sillä pääsis taas reilut puoli miljoonaa km :driver
Automyyjien propagandaa ja paskapuhetta semmonen että vanhat autot saastuttaa ja ne pitäis romuttaa. Oikeesti auton koko elinkaaren aikana eniten luontoa kuormittaa se auton valmistus ja on luontoystävällisempääkin venyttää auton käyttöikä mahdollisimman pitkäksi.....
 
Vs: Mitsujen elinkaari.

Tuukka sanoi
Pajero on 18 vuotta vanha ja ajettu 550000km. Vähä ruostepaikkauksia tehty ja leimaa on vuoden loppuun.....

Ja monesti näkee yli ton 500tkm ajettuja pajeroita mm. ja galantteista taas aika monesti osunu silmään sen 400tkm.... omassa käyttiksessä jo lähenee toi 400tkm (joku 396tkm)Ja kansipahvi huutaa viimeisiä.
 
Vs: Mitsujen elinkaari.

Webtrap_86 sanoi
Ja monesti näkee yli ton 500tkm ajettuja pajeroita mm. ja galantteista taas aika monesti osunu silmään sen 400tkm.... omassa käyttiksessä jo lähenee toi 400tkm (joku 396tkm)Ja kansipahvi huutaa viimeisiä.

jep ja lavureita ;D eukon laalaass se 530tkm menossa :p
 
Vs: Mitsujen elinkaari.

Tuukka sanoi
Oikeesti auton koko elinkaaren aikana eniten luontoa kuormittaa se auton valmistus
Tuokin oli kyllä nyt hieman paskapuhetta. Toki se valmistaminenkin luontoa kuormittaa, mutta ei läheskään koko elinkaaren verran. Hieman on kyllä typerä tuo saksankin autosählinki tällä hetkellä kun "ympäristön" nimissä tehdään.
 
Vs: Mitsujen elinkaari.

Ihan kuultua, mutta joskus joku puhui jostain lukeneensa että nykysien Toyotan hybridiautojen valmistuksessa tuotettujen saasteiden määrää voi verrata viiden vuoden ajamiseen jollain vanhalla mersulla. Toisaalta, miksei voisikin pitää paikkaansa, noh, entiedä, kuulopuheita vaan ;D
 
Vs: Mitsujen elinkaari.

Juu noiden hybridien tekeminen aiheuttaa varmasti huomattavasti enemmän päästöjä.. Elinkaaren aikana saa varmaan akkujakin uusia.
 
Vs: Mitsujen elinkaari.

Pölhökustaa sanoi
Timantit ovat ikuisia...

Tuntuu tuon timantin arvo vaan tippuvan nopeasti kun -97 Carismasta saa sen pari tonnia jos siitä äkkiä haluaa eroon. Kun katsoo noita pieniä maalinlohkeamisia pyöränkaarissa niin tuo timantti ei ole ikuinen.
 
Vs: Mitsujen elinkaari.

Omalla kohdallani aion ainakin katsella millaista elinkaarta noilla saa aikaiseksi-tämän hetken autoni ovat vuosimallia 1982-1991 eli iältään 18-27 vuotta suunnilleen,ja kaikkia on tarkoitus pitää niin pitkälle liikenteessä kuin laki sallii tai käyttömaksut ylittävät maksukykyni... ::) sittenkin aion vielä tavoitella vaikka jotain poikkeuslupaa ajella noilla,vaikkapa keräilyyn perustuen... ::)

Omasta mielestäni teknisesti/laadullisesti parhaat mitsut on tehty juuri tuolla aikavälillä,vastaankin saa väittää jos siltä tuntuu...? Tottakai tekniikka sinänsä on uudemmissa "hienompaa" mutta ei välttämättä sen toimivampaa... Suurin osa sivuilla varmaan tietääkin että ruoste ei syystä ja toisesta ole haitannut minua,ja suunnilleen vuodesta -88 ongelma on vähentynyt jo muutenkin... Yllättävän moni on sanonut haaveilevansa noista vanhoista malleista jos niitä vain löytyisi ehjempinä... :( :)

Eikä nuo vanhatkaan välttämättä ole pahoja "saastuttajia"-monesti on ihan kaasariautoistakin löytynyt sellaisia missä vaikkapa HC täyttää kattiauton arvot helposti... Silti aion muuttaa vähitellen "ruiskuiksi" kaikki omat autoni... Vähintään yhteen autoon aion jossain vaiheessa kasata myös käytännössä täysin uuden koneen-sitten tietäis miten pitkälle sellainen olisi kestänyt aikanaan,tai tulee nyt kestämään jos voi alusta saakka huoltaa itse ja nykyisillä öljyillä yms... Tietysti tuo(kin) edellyttää että sillä autolla pystyy ajamaan tulevaisuudessa vielä toiset 300000 km ilman että joku laki tulee kieltämään sen... :( ;D
 
Vs: Mitsujen elinkaari.

Webtrap_86 sanoi
Ja monesti näkee yli ton 500tkm ajettuja pajeroita mm. ja galantteista taas aika monesti osunu silmään sen 400tkm.... omassa käyttiksessä jo lähenee toi 400tkm (joku 396tkm)Ja kansipahvi huutaa viimeisiä.

Vasta sisäänajo menossa.. ;D

-Eki
 
Vs: Mitsujen elinkaari.

MakeM sanoi
Juu noiden hybridien tekeminen aiheuttaa varmasti huomattavasti enemmän päästöjä.. Elinkaaren aikana saa varmaan akkujakin uusia.

Niin sehän tässä on otettava, että jos ajelet katti-versiolla jossa se katti viel on kiinni ja se pelaa määräysten mukaan, ja se menee niillä yksillä valmistuspäästöillä mitkä on japanissa päästetty 20-25 vuotta sitten niin onkait sekin ekologista? :peukku Sitten jos vielä mylly on siinä kunnossa että polttaa pääasiassa bensaaa....
 
Vs: Mitsujen elinkaari.

Tuukka sanoi
Oikeesti auton koko elinkaaren aikana eniten luontoa kuormittaa se auton valmistus ja on luontoystävällisempääkin venyttää auton käyttöikä mahdollisimman pitkäksi.....
:eek:fftopic Autojen kohdalla tuo ei taida pitää täysin paikkansa, mutta muistaakseni vastaava tilanne on aika lähellä aurinkopaneeleiden kohdalla. Eli olisin jostain lukenu, että aurinkopaneeli ei ehdi tuottaa koko elinkaarensa aikana niin paljon energiaa, kuin mitä sen valmistukseen on menny.
 
Vs: Mitsujen elinkaari.

MitsuMi sanoi
:eek:fftopic Autojen kohdalla tuo ei taida pitää täysin paikkansa, mutta muistaakseni vastaava tilanne on aika lähellä aurinkopaneeleiden kohdalla. Eli olisin jostain lukenu, että aurinkopaneeli ei ehdi tuottaa koko elinkaarensa aikana niin paljon energiaa, kuin mitä sen valmistukseen on menny.
:eek:fftopic Voi hyvinkin olla joo. 90-luvulla myytiin otsonikadon nimissä ja nyt ilmastonmuutoksen.. Tai ainakin siltä tässä vähän tuntuu kun otsonikatokin on ihan yhtä paha kuin aiemminkin.

Pelasta maapallo, osta osta uusia energiapihejä laitteita! ::)
 
Takaisin
Ylös Bottom