Mitsun latausongelma

Rise

New Member
Liittynyt
26 Helmikuu 2006
Sijainti
Kainuu
Mistäkähän johtuis kun -92 glxi lancerin lataus on oirehtinut jo useamman viikon että välillä lataa ja välillä ei. Ajaessa kiekkamittari laskee 100 km/h 5 pykälällä 2000 r/min, puhallin hiipuu yms. -> mittaa akulta auton ollessa käynnissä niin näyttää esim. 10V. Sammuttaa -> käynnistyy juuri ja juuri ja mittari näyttää n. 14V. Oikkuilun huomaa joskus ajossakin. Latauksen merkkivalo ei ole palanut aiemmin, nyt vasta kun lataus loppui kokonaan niin merkkivalo syttyi. Akunkengät, maadoituskaapelin ja laturin jo vaihtanut eikä tilanne ole muuttunut ollenkaan.

Mitä liitoksia vielä kannattaisi tarkistaa? Onkohan tuollaisessa enää latausrelettä? Ja vielä että miten se latausvalo toimii kun se kyllä syttyy kun virrat laittaa päälle ja sammuu kun käynnistää?
 
Vs: Mitsun latausongelma

Vastataan sitten itse kun ei kukaan muukaan ::)
Ja hyvää keskusteluhenkeä noudattaen kerrotaan viatkin, kun ne kerran sattui löytymään. Ensinnäkin maadoituskaapeli meni poikki jo pakosarjan ruuvia löysätessäni, akunkengät oli hapettuneet, ja ehkä se suurin vika oli kuitenkin lataussäätimessä!!

Kuulosti vaan niin ihmeelliseltä että välillä latas (paikallaan) mittari näytti 13,5-14,3 voltin jännitettä. Siinä välillä heilui. Sitten kun vedin mangnetointivirtapiuhasta johdon auton sisään ja mittari sylissä kävin lenkin heittään, niin sitten alkoi mittari pomppia n. 15,5V.

Elikkä näin, laturi vaihtoon (oli muuten jo uutena viallinen säädin, siis jos olisin älynnyt mitata latausjännitteen, koska hehkuja saanut vaihdella aika tiheään) ja matka jatkuu....
 
Vs: Mitsun latausongelma

tere!eihän siinä lancerissa ollut moottorin maadoitus kaapeli pakosarjan pultin alla??
 
Vs: Mitsun latausongelma

Lancerin ku käynnisti niin kauhee kitinä ja kesti vaikka kuin kauan että se loppu, sen jälkeen kehtas lähtä liikenteeseen. Koko kesän laturi vaan kitisi ja kitisi vaikka kuin kauan, aina ku pysähty ja lähti liikkeelle niin se kitinä alko uudestaan ja huutaa niin kauan että painaa kytkimen pohjaan. Sitte ku vapauttaa kytkimen niin se loppuu.. Nyt loppu syksystä ei lähteny enää käyntiin, ei tullu virtaa. Ei kai siinä, laitettii akku lataukseen ja paikolleen ku se oli täynnä. Seuraavana päivänä virtaa ei tullu. Nyt vaihdettiin toinen laturi, akku oli ladattu täyteen ja laitettiin paikalleen, auto oli käynnisä n. tunnin ja ihmettelin että miten valot rupiaa himmenee että ny ei oo normaalia.. Ei menny montaa minuuttia niin auto sammu!!! :mad: Niin nyt se on sitte taas tyhjä. Onko tämä toinenki laturi sit iha perseestä? :( Mistä lähtä siis ehtiin vikaa ??? Mitsu ei oo liikkunu kahteen/kolmeen kuukauteen :'(
 
Vs: Mitsun latausongelma

niissä on joku lisämaadoitus pakosarjan ja korin välissä(kat mallit) ja varsinainen maa johto lähtee akusta suoraan koriin akun viiereen sekä jatkaen siitä laatikon kiinnikepultin alle.
 
Takaisin
Ylös Bottom