Mitsun mallit

M

m_valitalo

Guest
Saipas taas lukea lehdestä että mitsun myyntimallit vähenee.Carisman valmistus lopetettu :eek: ja tilalle siis Colt sekä Space staristakin vain neekeriversioo myynnissä.
Onneksi sentään Outlanderin hinta on laskenut. Pajerot hiukan hienostuu...sääli sitä Carismaa, mun mielestä siistin näkönen auto. Saiskohan space staria tilattua tehtaalta GDi:nä...... ???
 
eiköhän tällä vaan tehdä tilaa uusien mallien tuotannolle. Carisman valmistaminen oli mielestäni ihan hyvä lopettaa koska auto oli vähän vanhahtava ja toisaalta erittäin huonolaatuinen mitsubishi.
 
mikäs siitä carismasta huonon tekee??? tai teki?
Itselläni kyllä käyny mielessä ettei puukenkämaa osaa niitä oikeen samalla laadulla tehä kuin jaappaninpojat, mutta jos oikein jotain kongreettista on esittää niin sanoo vaan... ;)
 
Itse en koskaan ole omistanut kyseisiä laitteita, mutta olen käyttänyt/huoltanut kyseisiä autoja autovuokraamo käytössä. Eli ihmiset kuskaavat niitä aivan armottomasti. autoilla oli ajettuna n.10000-30000km. Kojelaudat natisivat jokaisessa yksilössä(mielestäni iso miinus). Sisusta oli muutenkin halvan ja heikon tuntuinen. Koneet veivät öljyä noinkin vähän ajettuina. 1.6 koneet tehottoman tuntuisia. 1.8 gdi vähän parempi, mutta vaati turhaa kierrättämistä. Laatikko oli löysän tuntuinen. Sitten ohjaustehostettu mielestäni liikaa. Mutta esim. space starit tuntuvat paremmilta sisustojen osalta. Eivät natise.
 
blobbari sanoi
Itse en koskaan ole omistanut kyseisiä laitteita, mutta olen käyttänyt/huoltanut kyseisiä autoja autovuokraamo käytössä. Eli ihmiset kuskaavat niitä aivan armottomasti. autoilla oli ajettuna n.10000-30000km.

luitko tämän pätkän? Siis nämä ovat minun mielipiteitä. Tuona aikana ajoin kyseisellä malleilla varmaan tuhansia kilometrejä. Huolsin autot jokaisen vuokrauksen jälkeen. ja autoilla ei ollut tosiaan ajettu kuin n.30 000km. Sitten korostan edelleen sitä että vuokraautoja(kyseisiä carismoja oli firmassa noin 15-25kpl) kohdella aivan armottomasti. Normaalina käyttöautona autot eivät kokemaan tällaista kohtelua. Esim. Yksi vuokraus on painunut mieleeni. Italialaiset, kolme kaverusta kävivät vuokraamassa auton. Lähtivät 1.8 gdi carismalla. ajoivat n.500km kahdessa päivässä ja autosta päätellen "lämä" pohjassa kierrätten konetta kuin pirut. Öljytikku näytti lähtiessä puolta ja siinä 500km aikana oli öljy menny kuivaksi. Sitten kun itse kyseisiä autoja ajelin välillä pitkiäkin aikojakin, niin huomasin kojelaudan natisevan aivan rauhallisessa ajossa ja sisustossa olevien luukkujen olevan heikkoa kamaa. Perustan näkemykseni vain näihin kokemuksiin. Ja esimerkiksi verrattuna e15,e33 galantteihin, e16 sapporoihin, space stareihin, uusimpiin galantteihin, niin ovat carismat olleet kaikista huonompilaatuisempia. Ja minun omistamassani sapporossa ei nitise kojelauta niin paljoa kuin noissa kyseisissä carismoissa.
 
Joo mut eipä ole Galant miehille huonoja uutisia, sillä 2005 tulee julkaistavaksi uusi galant ja kunhan ei uusi mitsun citymaasturikii olis tulossa jo saman vuoden loppupuolella.
 
onko kellään tietoo, että tuleeko eurooppaan mitsun japanin Galantti vai tekeekö ne eurooppaan version USA:n uudesta Galantista?

on meinaan aika hyvännäköinen se USA:n galantti
 
Samaa mieltä tuosta 9. sukupolven jenkkigalantista. Hieman totuttelua tuo Outlanderimainen keula vaati tosin :) Näyttää todella pätevältä sekä sisältä että ulkoa, testien mukaan loistava ajettava ja vielä kun moottorivaihtoehtona on tuollainen vaatimaton 230hp 3.8L V6... Pidän myös siitä että auto on kasvanut tiloiltaan enemmänkin esim. uuteen Mondeoon tai E-mersuun verrattaviin lukuihin perinteisen Primera/Accord -linjan sijaan.

Vähän kyllä epäilen että uusi eurogalantti on joko kokonaan uusi paketti - jolla ei ole mitään tekemistä tuon maukkaan jenkkiversion kanssa - tai sitten jenkkiversio jossain Hollannissa kokoonpantuna, pienimmillä mahdollisilla moottoreilla (1.8, 2.0, 2.4GDI) ja mopotason varusteilla.
 
Vs: Mitsun mallit

Jatkan tähän wanhaan topiciin kun en sopivampaakaan löytänyt..

Mitsu esitteli pari viikkoa sitten Bangkokin motorshow:ssa uuden G4 konseptinsa:

http://www.zercustoms.com/news/Mitsubishi-Concept-G4.html

Mitsubishi-Concept-G4-1.jpg


Tämä on ilmeisesti nyt sitten joku keskikokoinen sedan, lieneekö Lancerin korvaaja tulevaisuudessa. Jotain toivoa voi olla Galantin comebackista, sillä tuo vaikuttaa ainakin mielestäni nykylanceria pienemmältä autolta. Ulkonäkö on sitten toinen juttu kokonaan, en ole oikein innostunut mitsun nykymuotoilusta. Ja monta mallia olisi faceliftin/refreshin tarpeessa jo (L200, Pajero, Lancer, EVO X), Nissan Marc...eikun Mitsu Miragea en oikein laske uudeksi autoksi :)
 
Vs: Mitsun mallit

Joo, ei se taida olla Lancer:
http://www.goauto.com.au/mellor/mellor.nsf/story2/563CBA7DC816994ACA257B4F002653B8

Tässä on lista tulevista päivityksistä:
http://www.goauto.com.au/mellor/mellor.nsf/story2/BAB1AB02C6109B47CA257AFB00074099

What’s coming from Mitsubishi

Mirage hatch January 2013
Outlander PHEV H2, 2013
ASX diesel automatic H2, 2013
New-generation Lancer Mid 2014
Lancer hybrid 2014
New-generation Triton(L200) 2014
New-generation Pajero 2015
New-generation Challenger 2016
New-generation ASX 2016
New-generation Galant mid-sizer 2016

Nähtävästi uusi Galanttikin on tulossa, mutta aika pitkä ajan päästä. :)
 
Takaisin
Ylös Bottom