Mitsun myyminen

jay-r

exät: 3xlancer, 2xcarisma, 2xgalant stw
Liittynyt
9 Tammikuu 2007
Sijainti
Lahti
muillakin on varmasti kokemusta mitsujen myymisestä yksityisille?

itse olen huomannut aiempien mitsujen kohdalla, (carisma 98, galant stw 99) että toivotonta tuntuu olevan, ketään ei tunnu kiinnosta :'( paitsi sitten kun laskee hinnan niin alas että voisi ampua itsensä..

sama homma on nytkin galanttia myydessä tuolla myydään osiossa ja nettiautossa:seina

jos ilmoituksessa jokin mättää, olisin kiitollinen jos joku vinkkaisi :palvo

erikoisemmat ja sporttiset mitsut varmaan on haluttuja ja menevät kaupaksi vaivattomasti? mutta nämä ''tavalliset''...
 
Vs: Mitsun myyminen

Ihan sama mitä merkkiä - käytetyn auton myyminen on tänä päivänä vaikeaa ja hintataso on romahtanut. Jos myyt oikeaan hintaan niin ehkä saat auton kaupaksi mutta oikea hinta ei välttämättä ole sitä mitä autosta haluaisit saada.
 
Vs: Mitsun myyminen

totta. ihmettelenkin sitä että minkäänlaista mielenkiintoa ei tule keneltäkään, hinta ei ole esteenä, koska myyn tarjouksen perusteella.
 
Vs: Mitsun myyminen

aikoinaan myin tosiaan carismaa 98, oli ilmastointi ja vähän ajettu, kaikkea pikkukivaa jne..
sain sen lopulta myytyä 6700€ joka oli todellinen vitsi, verrattuna muihin pyynteihin.

esimerkkinä samaan aikaan tuolloin appiukko antoi 99- corollan (jossa ei ollut ilmastointia ja oli enemmän ajettu)vaihdossa liikkeeseen ja liike hyvitti 7500 (!) ja rupesi myymään sitten 9900€.... jessus! kyllähän tuo carisma oli paljon varustellumpi, parempi ajaa, hiljaisempi, yhtä kestävä peli jne... ei voi kun huokaista tätä junttiutta mitsuja kohtaan :'(
 
Vs: Mitsun myyminen

jay-r sanoi
erikoisemmat ja sporttiset mitsut varmaan on haluttuja ja menevät kaupaksi vaivattomasti? mutta nämä ''tavalliset''...

Käytettyjä autoja on nyt niin paljon tarjolla että vaikeata on myydä, ja hinnat sukeltaa.. myyntihinnat vielä pyyntihinnoista. Ja toki mattimeikäläinen saattaa ennemmin ostaa sen Corollan kuin mitsun, marginaalisempi merkki kuitenkin henkilöautomarkkinoilla.

Pitkää pinnaa vaan, kunnes joku galanttia etsivä löytyy.
 
Vs: Mitsun myyminen

Itsellani on ollut volvo myynnissa vuoden verran, pyyntihinta on tanaaikana tipahtanut 50%, eika kiinnosta ketaan edelleenkaan..
Ilmeisesti pitais antaa rahaa etta kukaan tuon suostuisi ottamaan...
 
Vs: Mitsun myyminen

jay-r sanoi
totta. ihmettelenkin sitä että minkäänlaista mielenkiintoa ei tule keneltäkään, hinta ei ole esteenä, koska myyn tarjouksen perusteella.

Omasta mielestäni tarjousten perusteella myyminen nimenomaan on suuri este myymiselle. Itse ainakin järjestelmällisesti ohitan tällaiset ilmoitukset. Kyllä myyjällä pitää olla käsitys autonsa hinnasta.
 
Vs: Mitsun myyminen

nokonzok sanoi
Omasta mielestäni tarjousten perusteella myyminen nimenomaan on suuri este myymiselle. Itse ainakin järjestelmällisesti ohitan tällaiset ilmoitukset. Kyllä myyjällä pitää olla käsitys autonsa hinnasta.
jep. se on jopa ärsyttävää toi tarjousten perusteella :mad:
 
Vs: Mitsun myyminen

nokonzok sanoi
Omasta mielestäni tarjousten perusteella myyminen nimenomaan on suuri este myymiselle. Itse ainakin järjestelmällisesti ohitan tällaiset ilmoitukset. Kyllä myyjällä pitää olla käsitys autonsa hinnasta.
Samaa mieltä. Yleensä "tarjousten perusteella" ei kuitenkaan tarkoita sitä itseään.
Tai jos on tosissaan niin laittaa sitten huuto.nettiin ilman hintavarausta.
 
Vs: Mitsun myyminen

jay-r sanoi
totta. ihmettelenkin sitä että minkäänlaista mielenkiintoa ei tule keneltäkään, hinta ei ole esteenä, koska myyn tarjouksen perusteella.
Eikös hinnan pois jättäminen kuulosta samalta kuin ajettujen kilometrien pois jättäminen, pyydetään niin paljon ettei kehdata pistää näkyviin, tai sit vaan kattellaan jos joku hullu tarjoais ylihintaa.. Näin minä sen miellän ja skippaan hinnattomat.
 
Vs: Mitsun myyminen

Hyeena sanoi
Itsellani on ollut volvo myynnissa vuoden verran, pyyntihinta on tanaaikana tipahtanut 50%, eika kiinnosta ketaan edelleenkaan..
Ilmeisesti pitais antaa rahaa etta kukaan tuon suostuisi ottamaan...

Ei herneitä, mutta taikasana volvo... ;)

Kaikki tiedot ja hinta kannattaa laittaa näkyviin ja sitten hyvät/selkeät kuvat. Ei kaikki mene heti kaupaksi joten odottele. Jos tarjousten perusteella myy niin saa näitä 1e tarjouksia.
 
Vs: Mitsun myyminen

Ja sanotaanko vielä tähän että ei pelkästään mitsut ole myymättä, sama tilanne on myös BMW puolella, autot joiden todellakin pitäisi käydä kaupaksi (esim. nuorisolle) kun hinnat ovat tippuneet, ja silti samat autot merkkiä katsomatta idlaa nettiautossa todella pitkään.

Joko kysyntä ja tarjonta ei kohtaa, hinnat ovat liian kovat, tai ihmiset pelkää että autovero kohta kuitenkin tippuu, kuu suistuu radaltaan jne ja ja ja
 
Vs: Mitsun myyminen

J. Puhakka sanoi
Ja sanotaanko vielä tähän että ei pelkästään mitsut ole myymättä, sama tilanne on myös BMW puolella, autot joiden todellakin pitäisi käydä kaupaksi (esim. nuorisolle) kun hinnat ovat tippuneet, ja silti samat autot merkkiä katsomatta idlaa nettiautossa todella pitkään.

Joko kysyntä ja tarjonta ei kohtaa, hinnat ovat liian kovat, tai ihmiset pelkää että autovero kohta kuitenkin tippuu, kuu suistuu radaltaan jne ja ja ja

Kyllä tilanne tosiaan nykyisellään taitaa olla niin, että ns. tavalliset käyttöautot käyvät todella huonosti kaupaksi. Erikoisemmilla sporteilla on aina omat markkinansa, niissä hinnatkaan ei välttämättä seuraa yleistä kehitystä. Eikä tosiaan sillä merkilläkään taida olla kovinkaan paljon merkitystä.
 
Vs: Mitsun myyminen

Ostaja löytyy kyllä, kun hinta on kohdallaan. Myin talvella yhden perus-Civicin ilmastoinnilla ja se meni kaupaksi, kun laitoin hinnan riittävän alas. Yleensä ihmiset vaan arvostavat omaisuuttaan enemmän kuin muut ja monet kuvittelevat saavansa autoistaan liikkeiden hintapyyntöjä vastaavia hintoja. Hyvä tapa määrittää auton todellinen arvo entisen työkaverini mukaan on kysyä, mitä jobbari tarjoaa ja lisätä siihen tonni. Eli sen verran voisi olla toteutunut kauppahinta.
 
Vs: Mitsun myyminen

Carisma 1.8 GLS (cruise jne.) automaatti meni vaihdossa, joten sen myymisessä ei paljoa ollu ongelmaa. Halvalla tosin meni, mutta pyyntiä oli sentään reilusti kun autokaupan sivuja myöhemmin katselin ;D Ei muuten kauaa ollu myymättä ja uusi omistajakin soitteli jo aika pian ja kyseli autosta niitä näitä. Oli vielä jenkkiharrastaja, joka osti karitsan käyttöautoksi.

Vihaksi kyllä pistää tämä suomalaisten Corolla / Golf linja :seina Mua oksettaa katella noita Corollan myyntitilastoja :-X Siis ihan oikeasti tekee pahaa. Taitaa olla irtonaisia ruuveja päässä :nykii
 
Vs: Mitsun myyminen

pitää nyt sen verran korjata, että kyllä mulla hinta on, ja se on minusta kohtuullinen verrattuna muiden vastaavien pyynteihin. tuo ''tarjoa'' vain on siinä ''lisänä'', ja luulisin että se jos joku houkuttelisi jotain katsomaan autoa ja tinkimään? ::)
 
Vs: Mitsun myyminen

Ainakin omissa ilmoissa on ollut mahdollisimman paljon tekstiä, ja on myyty volvokin, joka oli viime talven kulkineena...
Samaten meni uuno kuumille kiville, hinta oli muuten nettiauton kallein sillä hetkellä. Kyse on siitä mitä naputtaa ja paljonko näkee vaivaa.. massasta kun erottuu niin pääsee jo pitkälle, esim myös ilmon sisällön suhteen.
pari omaa kehonsiirtovälinettä jotka myytiin vaivatta.
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1321249 <- Wanha uunorakas :)
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1162342 <- Rahatkin meni mutta volvokin myytiin...
 
Vs: Mitsun myyminen

Täl hetkel tuntuu olevan ihan kiitettävästi galantteja myynnissä. Sanotaanko et enemmän ajetun 97 vm olevan galantin hinnan ok kyl oltava lähempänä 5t ku 10t, noh tuohan on sentään kohtuu vähän ajettu mutta aika usein käy niin et myyjä alottaa alunperin liian isolla myyntihinnalla, ja ei näytä hyvältä ku tippuu kokoajan hinta pyynnissä, sitten kaikki luulee et on jotain vikaa kun myyjä laskee hintaa. En meinaa sillä et tässä ois niinkäyny, en oo seurannu, mutta aika usein noin tuntuu käyvän.

Välillä siis pyydetään vaan järjetöntä hintaa autoista, esim nuo jotka pyytää jotain 7000e vanhasta vr-4 galantista.....rakennelmasta.

Ja kyllä on huonoa myydä minunkin mielestä tarjousten perusteella, ei näytä vaan hyvältä, usein tarjousten perusteella myydään pikkuviallisia autoja. Parempi laittaa vaan valmiiks pikkasen reiluna se oma järkeväks näkemä hinta.

Ja pitää siinäkin säestää että on tosiaan paljon ihmisiä jotka arvostaa oman omaisuuden arvon suhteellisen korkeelle, sitten nähdään just näitä kalliita pelejä.
 
Vs: Mitsun myyminen

Yleensä käyttöautoa hakevalla on mielessään ne tutut, yleisimmät ja "turvalliset" merkkivaihtoehdot. Toyota, Volkswagen, Nissan, Opel... Tunnettuja ja suosittuja, josta tietty seuraa myös varaosien halvempi hinta ja varsinkin pienemmissä kaupungeissa merkkiedustus on todennäköisempi kuin vaikka Subarulla tai Mitsubishillä.

Mitsu on aika kaukana tuosta listasta, ja yleensä Mitsubishin ostaja onkin juuri tiettyä mallia hakeva. Näitä "ongelmamerkkejä" eivät halua autoliikkeetkään, juuri em. syistä. Meilläkin on nyt ollut ihan kohtuuhintanen, siisti ja ~200 tkm ajettu Space Wagon liikkeessä myynnissä, siellä seisoo edelleen. Kaiken maailman Merivat, Espacet ja 307 SW:t menevät kaupaksi jatkuvasti.
 
Vs: Mitsun myyminen

eipä tuon volkkarinkaan myynti ole ruusuista... :'(

mitsut kyl menis kaupan... tosin tarjoukset vielä aikas alhaalla... mut sehän tiedetään että mitsubishi miehet on nuukia ;D
 
Vs: Mitsun myyminen

JKorpela sanoi
eipä tuon volkkarinkaan myynti ole ruusuista... :'(

mitsut kyl menis kaupan... tosin tarjoukset vielä aikas alhaalla... mut sehän tiedetään että mitsubishi miehet on nuukia ;D

Eipä tainnut ollakaan mikään pappamalli se Volkkari mistä puhut...
 
Vs: Mitsun myyminen

:eek:fftopic
miikka sanoi
Eipä tainnut ollakaan mikään pappamalli se Volkkari mistä puhut...

ei... 2.8 v6 4-motion Highend vm "01" 204hv & kaikki herkut... myydään palstalla on lisätietoa :p
 
Vs: Mitsun myyminen

Todella ärsyttävää on auton myyminen. Olen jo kaksi kertaa "myynyt" Monteroni. Ensin Tohmajärveltä soitetaan kysellään ja tehdään tarjous puhelimessa. Kun sen hyväksyin ja lupasin anelusta johtuen pitää autoa varattuna, alkaakin kauppapäivä siirtyä ja siirtyä. Autosta tuli paljon kyselyitä ja kaikille kerroin, että olen luvannut pitää auton varattuna tarjouksen tehneelle. Kun aloin hermostua ja kysellä auton noutoa/rahoja, tuli ilmoitus, että myy vain muille, jos on tosi ostajia. No kenelle muulle auton voisi myydä kuin "tosi osajalle"? Leikkiostajalleko? Niin, tai niin mulle on oikeasti käynyt sitten jo kahdesti: seuraavaksi soitetaan Kuusamosta, ja taas sama homma "mikä on viimeinen hinta..." jne. Taas laitoin sähköpostissa nipun suurennuskelpoisia kuvia ja monien kyselysoittojen jälkeen kaveri ilmoittaa, että "ostan varmasti, älä nyt vaan mene myymään muille". Huomiselle sovittiin sitten tapaaminen, että auto ja rahat vaihtavat omistajaa 300 km:n matkan päässä. Tänään sitten kaveri ilmoittaa, että peruu kaupan, kun eilen osti jonkun muun auton. Mutta yllätys yllätys! Kauppa kun ei peruunnukkaan vain ilmoittamalla! Autokauppa on irtaimen kauppaa ja suullinenkin sopimus on pätevä. Kun todisteena on sähköpostiviestejä ja tekstiviestejä, on helppo osoittaa, että kaupasta oli sovittu. Lasku lähtee. Tai sitten olen taas vain ystävällinen ja annan itseni tulla huijatuksi.... Joten älkää uskoko puhelinostajia, vaan uskokaa vasta kun rahaa näkyy. Ja jotenkin alkaa tuntua, että on ollut syy asuttaa kainuulaiset itärajalle: että on joku järjestys, ketkä ammutaan ensin!
 
Vs: Mitsun myyminen

Tuttu tunne, tuo on kyllä niin p*rseestä.. mulle kävin ihan sama homma kun myin GT primeraa. Jatkossa jos vielä myyn autoa suoraan niin pyydän kyllä heti jonkun käsirahan/varausmaksun tilille jos joku koittaa varata autoa.
 
Vs: Mitsun myyminen

Eipä tuo tosiaan pelkästään mitsua kosketa,kyllä joka autossa on ongelmia nykypäivänä myynnissä.

Hyvä esim eräs kaveri joka osti "harvinaisen" auton muutama vuosi sitten 7k€,sitten laitettiin sisustaa muutamalla tonnilla,ja koneeseen meni yli 5k€ (+tietenkin perusjut).
"Käytännön" syistä tulee siitä luopumaan,ja realistisena voi EHKÄ pitää 5k€ myyntihintana.

Lancerinkin kun myin toissavuonna,niin takkiinhan siinä tuli.

Tämänhetkistä käyttistänikään en tule myymään,koska en saisi siitä kuin murto-osan siihen upotetusta euromäärästä..

MUTTA,se on kyllä totta jos mitsu EI OLE COLT/LANCER,niin sitä vieroksutaan korkeiden osahintojen vuoksi&huonon tarvikesaatavuuden.

Mikä on ikävä kyllä totta.
 
Vs: Mitsun myyminen

Kävin kahdessa autoliikkeessä tarjoamassa Mitsua vaihdossa. Kummassakaan automyyjä ei edes avannut ovea, saati että olisi käynnistänyt moottoria tai kurkannut auton alle tai pannuhuoneeseen. Miksi antaa ehjä hyvä hoidettu auto vaihdossa, kun kauppiaalle on ihan sama missä kunnossa auto on: vain vuosimalli (?) ratkaisee. Tai jos linjoilla on joku autokauppias, niin nyt on tilaisuus oikaista!
Mieluummin myyn auton samalla hinnalla jollekin sitä tarvitsevalle. Paitsi tietysti jos joku haluaa ostaa auton kalliimmalla liikkeestä ilman tietoa sen historiasta.
...niin ja jos joku tarvitsee hyvää maasturia vaikka vaimon käyttöön (automaattivaihteet, ilmastointi ym) ilman kalliita diesel-veroja (= 3-litranen bensakone) niin auton (Mitsu Montero -91 V6, ajettu 212000km, hinta 4.600 €.) tiedot löytyy www.nettiauto.com
 
Vs: Mitsun myyminen

Montero91 sanoi
Miksi antaa ehjä hyvä hoidettu auto vaihdossa, kun kauppiaalle on ihan sama missä kunnossa auto on: vain vuosimalli (?) ratkaisee. Tai jos linjoilla on joku autokauppias, niin nyt on tilaisuus oikaista!

En ole automyyjä, mut pirusti tulee seurattua autokauppaa ja tuttuja myyjinä. Aina ei ole noin, mitä kirjoitit, mutta ikävä kyllä yleistymään päin on. Niitä vaihtotarjouksia todellakin kannattaa kysellä monesta paikasta, jos ei kerta itse jaksa/halua myydä autoaan. Kaveri vaihtoi 2003 Mazdan äskettäin uuteen autoon, vaihtotarjouksien ero oli yli 5000€!!!
 
Vs: Mitsun myyminen

mystinengalant sanoi
Välillä siis pyydetään vaan järjetöntä hintaa autoista, esim nuo jotka pyytää jotain 7000e vanhasta vr-4 galantista.....rakennelmasta.

Jos viittaat nettiauton ilmoihin niin se yks on kerholaisen ex. galantti (orkkis vr4,"paranneltu"), ja se toinen "vr4" on erään toisen kerholaisen nykyinen galantti (orkkis dyny). ;)
 
Vs: Mitsun myyminen

GSR sanoi
Jos viittaat nettiauton ilmoihin niin se yks on kerholaisen ex. galantti (orkkis vr4,"paranneltu"), ja se toinen "vr4" on erään toisen kerholaisen nykyinen galantti (orkkis dyny). ;)

Noilla hinnoilla vaan sitten olettaa saavansa muutakin kuin projektin, eli täysin käyttökuntoisen auton. Mutta selvähän se on että verisiä kyyneleitä joutuu tiputtamaan siinä vaiheessa kun esim tuollaisia autoja myymään joutuu.

Kohta on omankin auton vaihto edessä kun vaihtelua haluaa. Näyttää vaan siltä että omankin mallin todelliset myyntihinnat ovat tippuneet vuodessa n. 1000 euroa. Viime vuoden kesänä E5x galluja kun oli kourallinen, nyt jo kaksi ::).
 
Vs: Mitsun myyminen

Eikai nuista nettiauton "vr4":ista kumpikaan ole aito, vaan molemmat dynamic-rakennelmia. :eek:fftopic
Ja silti, nuiden autojen tapauksessa olen kyllä sitä mieltä että varmaan liikaa on hintaa vaikka miten päin asiaa tarkastelisi,
tämä siis oma mielipiteeni ja yhdyn tässä edelliseen kirjoittajaan (ensimmäisen lauseen osalta).

Aidosta VR4:esta voisi ehkä tuommosia hintoja pyytää, ja/tai täysin kunnossa olevasta yksilöstä.
Tosin onhan tuolla ollut se ex. ahtopaineen gallu josta pyydeltiin jopa 12k parhaimmillaan.. ei vaan tainnut kaupaksi mennä..
 
Vs: Mitsun myyminen

onhan se joo totta että hintaa laskemalla alkaa ostajaa kiinnostaa. ei vaan jo ihan periaatteest viitti pyytää samaa kun jostain sataviiskyt tonnii enemmän kelatust automaatist joka on tod näk. poikimassa ja jossa on renkaatki loppu, sen sijaa et itellä on molemmat sarjat uudenverosia... kyllä tässä on vaan jotenkin väliinputoamisen uhri, mutta ei siitä auta syyttää kun peilikuvaa, kuka käski galant farmarin ostamaan ;D
 
Vs: Mitsun myyminen

MikkoM sanoi
Kyllä sille vielä ostaja löytyy, keväällä helpommin kuin syksyllä.

Mutta ainahan käytettyjen markkinoilla on se tosiasia ollut, että paremmin varustellut erikoisemmat mallit kiinnostaa enemmän. Jotain porkkanaa millä erottua massasta olisi hyvä olla. Mietippä itse, millaisen auton haluaisit.
Mallisarjan ensimmäiset autot(vanhimmat) perusvarustein, pienimmällä koneella ja manuaali laatikolla ilman ilmastointia ei vain ole mitään houkutuslintuja. Varsinkin kun muitakin on tarjolla.
Nopeasti jos haluat eroon, niin hinnan on oltava se houkutin, muuten on odoteltava sitä "oikeaa". Esim. joku Webasto talviaikaan lisäisi varmasti kiinnostusta.

Itse olen yksityisesti kaupannut viimeisen kymmenen vuoden aikana viitisen mitsua, joista osa on ollut AVK:sta ostettuja ja kunnostettuja kolariautoja. Kaikki on myyty tosi nopeasti ja käypään hintaan, mutta niissä on ollut myös jotain specialia.

p.s. Sulla muuten on erikoinen myynti strategia, "manuaalivaihteisto, ei-automaatin vikoja eikä polttoaineenkulutusta". Kuulostaa ehkä hiukan epätoivoiselta.
Vähän sama kuin , ei ilmastointia, eikä ilmastointilaitteen vikoja, eikä noussutta kulutusta ;).


olet ihan oikeassa. epätoivoista tää onkin. Ja oikeassa olet, jollain pitää erottua -minun tapauksessani se on tuo alhainen ajomäärä+manuaali on tietynlainen valtti. tarkoituksella olen kokeillut laittaa tuollaisen provosoivan jutun ilmoitukseen, että erottuisin noista muista -tuolla on paljon noita enemmän ajettuja automaatti 2.5.

ajattelin että kyllähän tuo joitain varmaan puhuttelee -ehkä sitä yhtä ja ainoaa tulevaa ostajaa.
kyllä itse ainakin haluan manuaalin ja niin haluaa moni muukin. ja tässä tapauksessa ei ole tuon pienemmän koneen ollessa kyseessä mikään älyttömän alitehoinen ja ylipienikone -toi kakslitranen menee ihan hyvin varmaan monen henkilön käytössä, kyllähän toi 9.8 sek ja 200, monille riittää ;D

tiedä sitten oisko vaan parempi sellainen lyhyt ja ytimekäs ilmotus.
 
Vs: Mitsun myyminen

Sekin on totta, että nyt ihan paskin aika myydä autoa. Syksyllä harva vaihtaa...
 
Vs: Mitsun myyminen

Kyllä toi mun vr-4 (rakennettu) tuntuu kiinnostavan porukkaa vaikka sillä on suoralla 6000€ pyynti, ei sillä rahalla ainakaan rakenna vastaavilla osilla samanlaista peliä. Eihän mitsu nyt kallis ole jos vertaa esim. cossu sierraan joka on kyllä paljon surkeempi ajettava ku toi ( viitaten gallun ex-omistajaan jolla oli pari cossua) No, meni kyl vähän ohi aiheen.

Mutta fakta on: mitä halvempi auto on, sen vaikeammat ostajat on!
 
Vs: Mitsun myyminen

TeamMitsubishi sanoi
Kyllä toi mun vr-4 (rakennettu) tuntuu kiinnostavan porukkaa vaikka sillä on suoralla 6000€ pyynti, ei sillä rahalla ainakaan rakenna vastaavilla osilla samanlaista peliä. Eihän mitsu nyt kallis ole jos vertaa esim. cossu sierraan joka on kyllä paljon surkeempi ajettava ku toi ( viitaten gallun ex-omistajaan jolla oli pari cossua) No, meni kyl vähän ohi aiheen.

Joo sinun autoasi ei ollut tarkotus leimata mitenkään(itse varmaan leimaat sitte konttorilla :D:D:D) , siihen on oikeesti laitettu rahaa ja vaikuttas olevan tekstien puolesta kunnossa, tosin toivottavasti on korikin kunnossa, sietäis olla kun on noin pirun hieno tekniikka....itse olisin varsin kiinnostunut tohonkin hintaan moisesta jos ois enemmän katupeli kun ois kiva olla vähän käyttöautomaisempi mitsun turbo itelle.....

Ja kyllä, tuo on paljo parempi ku sierra, se tuli (kuulemma) kerran todettua eräällä parkkipaikalla yöaikaan ja meinas tulla turpaan. :peukku

Meinasin et siel oli yhteen aikaan ihan järkyttäviä 5 numeroisia pyyntejä vanhoista rakennelmista + nyt on on se hintaan 6500e ja kyllä siihen hintaan pitäis olla tuon ikäisen auton siinä kunnossa että ei laittoa....
 
Vs: Mitsun myyminen

Joo sinun autoasi ei ollut tarkotus leimata mitenkään(itse varmaan leimaat sitte konttorilla :D:D) , siihen on oikeesti laitettu rahaa ja vaikuttas olevan tekstien puolesta kunnossa, tosin toivottavasti on korikin kunnossa, sietäis olla kun on noin pirun hieno tekniikka....itse olisin varsin kiinnostunut tohonkin hintaan moisesta jos ois enemmän katupeli kun ois kiva olla vähän käyttöautomaisempi mitsun turbo itelle.....

Joo, onse leimattu.. tuu koeajolle niin huomaat että se todella on käyttöautomainen, eikä tosiaan ole kivireki. Ei ne sorasäädöt tee siitä samanlaista kuin ralliauto jota on vaikea ajaa sit asvaltilla suoraan. Toi menee kyllä suoraan eikä vetele urissa, mut soralla se on kuin kotonaan. Moni joka on aiemmin mitsuja haukkunu on kyllä muuttanu mielensä lenkin jälkeen, ykski jäppinen ei olis millään halunnu lopettaa ;D
 
Vs: Mitsun myyminen

juttelin tossa tutun (paikallisen autoliike-ketjun) myyntipäällikön kanssa, tosta mitsun myymisestä ja se huokaili että noi mitsut on pirun hankalia myydä eteenpäin, kun ei ne ''kiinnosta ketään'', ja että puolet suomesta on kuulemma toyota kansaa ja loput on sellasia jotka ei japsiin kajoakkaan, ja sitte siellä murto-osassa on ne ketkä ''mitsun saattaisi valita''.
ja valitettavan oikeassa tää myyjä mun mielestä on.. kyl musta tuntuu että jotain vähän ajettua primeraan tai corolla kun myisi, suht äkkiä ostaja löytyis, tai ainakin kiinnostuneita..
 
Vs: Mitsun myyminen

TeamMitsubishi sanoi
Joo, onse leimattu.. tuu koeajolle niin huomaat että se todella on käyttöautomainen, eikä tosiaan ole kivireki. Ei ne sorasäädöt tee siitä samanlaista kuin ralliauto jota on vaikea ajaa sit asvaltilla suoraan. Toi menee kyllä suoraan eikä vetele urissa, mut soralla se on kuin kotonaan. Moni joka on aiemmin mitsuja haukkunu on kyllä muuttanu mielensä lenkin jälkeen, ykski jäppinen ei olis millään halunnu lopettaa ;D

Kiintoisaa, kovin tekisi mieli kanssa moista peliä. Tehnyt jo monta vuotta. Meinasin vaan sitä että pitäs olla semmosella viritystasolla ettei tarttee jatkuvasti korjata (lue huoltaa) ja luultavasti tommosen turbon saa samalle bensankulutustasolle kun vastaava dyn. Kyllähän 5s 0-100 on hieno asia ja tolla kusetetaan jo montaa autoa. Tosin siitä sais varmaan koottua vähän "siviilimäisemmän turbon"....Ja eikös tuommonen sintterikytkin oo saamarin hankala käyttää :p

:eek:fftopic
 
Vs: Mitsun myyminen

Kiintoisaa, kovin tekisi mieli kanssa moista peliä. Tehnyt jo monta vuotta. Meinasin vaan sitä että pitäs olla semmosella viritystasolla ettei tarttee jatkuvasti korjata (lue huoltaa) ja luultavasti tommosen turbon saa samalle bensankulutustasolle kun vastaava dyn. Kyllähän 5s 0-100 on hieno asia ja tolla kusetetaan jo montaa autoa. Tosin siitä sais varmaan koottua vähän "siviilimäisemmän turbon"....Ja eikös tuommonen sintterikytkin oo saamarin hankala käyttää

Sanotaan nyt senverran että se on tehty taitavissa käsissä ja huippu osista ja rahaa säästämättä, ei ollu talvellakaan mitään ongelmia vaikka oli parhaimmillaan yli-30 astetta pakkasta. Koskaan ei oo välille jättänyt, tosiaan jokapäiväisessä ajossa ja työmatkaa yhteensä n.100km+ muut ajot päälle.
Alle 3000 rpm:n ku ajat niin se ei vie paljoa bensaa kun b.paineet on säädetty juurikin sen takia pieniksi ja turbo lähtee 3000 vasta mukaan ja piikki 3500. Se sintteri on jousitettu joten sillä on helppo ajella kaupungilla ja pystyt vähän luistataa mutta ei liikoja, vaatii toki hieman totuttelua mutta jo muutaman lähdön (liikennevalot) niin opit sen nopeasti. "Siviilimäisemmän turbon" tota tule oikeesti testaamaan vaikket olis ostamassakaan niin huomaat ettei sille tartte tehdä mitään kun se oikeasti on käyttöauto, tosin luonne muuttuu kun painat lapun lattiaan :driver
 
Vs: Mitsun myyminen

jay-r sanoi
juttelin tossa tutun (paikallisen autoliike-ketjun) myyntipäällikön kanssa, tosta mitsun myymisestä ja se huokaili että noi mitsut on pirun hankalia myydä eteenpäin, kun ei ne ''kiinnosta ketään'', ja että puolet suomesta on kuulemma toyota kansaa ja loput on sellasia jotka ei japsiin kajoakkaan, ja sitte siellä murto-osassa on ne ketkä ''mitsun saattaisi valita''.
ja valitettavan oikeassa tää myyjä mun mielestä on..

Sinänsä hassua, kun Oulussa etsittiin Mitsua kissojen ja koirien kanssa autoliikkeistä joskus pari vuotta sitten, ja ihmeteltiin kun niitä ei missään ollut, ja sitten kysyttiin kolmesta paikasta (ei Mitsun liikkeitä), niin vastaus oli että "Ne menee melkein aina samantien kuin tulevatkin" :eek: , Tosin tilanne oli pari vuotta sitten hieman eri monellakin tavalla.
 
Vs: Mitsun myyminen

Eipä oo tuo tredia ketään kiinnostanu.. vaikka niin keleen varma ostaja olikin jo.. :seina
(vai kuuluikohan tämä kitinä "mikä mieltänne painaa" osioon)
 
Vs: Mitsun myyminen

Itse olen myös sitä mieltä, että nykyään on vaikeaa myydä käytettyä autoa. Siksi olen luovuttanut ja menen suoraan autoliikkeeseen vaihtamaan.
Viimeksi just vaihdoin ikivanhan rääkätyn gti äffäni jossa oli viimeinen katsastus pvä sillä vkolla tähän carismaan joka oli juuri katsastettu, ilmastointi, sähkölasit yms. Mahtoi poikia vähän weetuttaa ;D Mun oli päästävä äffästä eroon kun katsastuksesta läpi pääsemiseksi olisi tarvinnut kuluttaa ihan liikaa rahaa ;D kyllähän ukko sinne pohjaan kaikkea p*skaa läästi, ettei ihan autoliikkeen pihalle olisi pohja tipahtanut :p
Mä niin pidin tuosta pikku kikottimesta, mutta piti itsekin hyväksyä se, että hyvä kuntoisia äffiä ei tänäpäivänä helposti löydä :(
 
Vs: Mitsun myyminen

J. Puhakka sanoi
Eikai nuista nettiauton "vr4":ista kumpikaan ole aito, vaan molemmat dynamic-rakennelmia. :eek:fftopic
...........Tosin onhan tuolla ollut se ex. ahtopaineen gallu josta pyydeltiin jopa 12k parhaimmillaan.. ei vaan tainnut kaupaksi mennä..

Myönnän, en ollut ajan tasalla, tarkoitin sillä toisella vr4:lla juuri tuota ahtopaineen ex. galanttia, tyyppi on sitä kaupannu nettiautossa koko ajan siitä asti kun sen osti. (ilmeisesti bisnesmielessä ostettu koko auto kun myyntihintaan tuli monta tonnia lisää pelkän omistajan vaihdoksen takia) Liekkö saanut kaupaksi vai kyllästyikö kaupittelemaan kun ei tahtonut kaupaksi mennä... Siihen hintaan... Tosi kauan se oli myynnissä joka tapauksessa.
 
Vs: Mitsun myyminen

^ Taikka sitten piruuttan koitti laittaa myyntiin heti kovalla hinnalla ja koittaa ostaako joku hullu?
Munkin ukko laittoi (tai on laittamassa, en ole varma kun en ole käynyt katsomassa vähään aikaan) s13 myyntiin aaaaivan törkeällä hinnalla, jos vaikkapa joku teinipoika sen ostaisi ::)
Mä olen kyllä vakaasti sitä mieltä, ettei saa myydä pois :mad:
Korkeintaan sitten saa myydä jos ostaa mulle evon tai eklin :p ;D
 
Vs: Mitsun myyminen

Perusasiahan on että auto menee kaupaksi kun yhtälöt on ynnätty; hinta + laatu(=kunto*ikä*kilsat)+ ostajan äo ja henkinen tila(=pakko saada neuroosi..) + kuriositeettiarvo = X , eli lyhyellä matikalla tavara menee kaupaksi kun sillä on sopiva, myyjän mielestä yleensä liian halpa, hinta.

Laitetuista peleistä ostaja punnitsee kuinka paljon kuriositeeteistä haluaa maksaa. Yleinen tosiasia on että kilkkeen lyöminen autoon kannattaa vain kun se tehdään viimeisen päälle, hyvällä maulla ja kaikki toimii. Raksa sarjojen osto on aina tietynmoinen riski ja muiden rytäysten korjaamisessa saattaa vanne kiristyä.

Autoa en osta koskaan "tarjousten perusteella", vaan haluan tietää täsmälleen mitä siitä pyydetään, arvioida itse paljonko on tinkimisen varaa, ja harkita kannattaako. Tämä ennen ensikontaktia myyjän kanssa.


PS. sassy; älä huoli, pelkästään nettiautossa on myynnissä noin 50 kpl s13:sta joten saat luultavasti pitää aarteesi vielä jonkin aikaa ;)
 
Vs: Mitsun myyminen

ms Frost sanoi
...eli lyhyellä matikalla tavara menee kaupaksi kun sillä on sopiva, myyjän mielestä yleensä liian halpa, hinta.

Kuulostaapas järkevälle. ;D

ms Frost sanoi
Autoa en osta koskaan "tarjousten perusteella", vaan haluan tietää täsmälleen mitä siitä pyydetään, arvioida itse paljonko on tinkimisen varaa, ja harkita kannattaako. Tämä ennen ensikontaktia myyjän kanssa.

Tätä nyt en oikein ymmärrä; jos tajuaa autojen päälle, on selvillä yleisestä hintasosta jne. miks jostain autosta ei voi ja kannatakin tehdä tarjousta? :eek:
Kyllä ainakin itse tekisin rohkeasti vaan tarjousta, jos mieleinen peli olisi "näin" kaupan.
Pelkääkö suomalainen, että maksaa liikaa? Tai että tarjoaa liian vähän? (Näin ihan yleisesti ku olen ennenkin kuullut, että en viitsi tehdä tarjousta, vaikka mieluinen auto olis...)
 
Vs: Mitsun myyminen

Mä en tee tarjouksia koska heikon luonteen saa ylipuhuttua liian kalliisiin vekottimiin..siksi harkitsen asian jo ennen kontaktia. Sitä paitsi, reilu peili kun on hintalappu? Pätee muuhunkin ostamiseen?
 
Vs: Mitsun myyminen

Meikäläisenkin mielestä tuo tarjoushomma on osittain kusetusta. Itse ajattelen asian näin että myyjä saattaa tietää autolle järkevän arvon mutta ajattelee että jos laittaa myyntiin tarjousten perusteella niin joku saattaa tarjota näppärästi ylihintaa. Tosin harvoinpa kukaan ylihintaa tarjoaa, ja koskaan ei päästä semmoseen keskieurooppalaismalliseen tinkimisneuvotteluun. autolla on tietty arvo ja sen verran siitä sitten pitää maksaa, harmi vaan että näin ei ole .... muutenkin avoin peli on jees, auto on kohtuu iso sijoitus suomenmaassa, jossa pitää ottaa 5 isoo kiinnelainaa jotta saa kunnon auton, näin kärjistäen.
 
Vs: Mitsun myyminen

mutta jos laittaa sitovan enimmäis hinnan ilmoitukseen, ja sitten / tarjous?
silloinhan hinta on näkyvissä ja mitään kusetusta ei voi tapahtua, ja toisaalta sillä ilmoittaa että hinnasta voi keskustella? näin itse teen..
luulisi houkuttelevan vaikka tinkimään.
 
Takaisin
Ylös Bottom