Mitsun uusi 1,8 DiD diesel kone

M

mikada

Guest
Semmoista kyselisin, että sattuuko kellään olemaan tarkempaa tietoa? Tuolta "hevosmiesten tietotoimistosta" olen kuullut, että otsikon konemallissa olisi jotain ongelmia. Mistään en ole saanut vahvistusta, että onko. Onko kellään oikeaa tietoa, niiden ongelmatilanteesta ja jos on niin minkälaisia ongelmia?
 
Vs: Mitsun uusi 1,8 DiD diesel kone

MitsuMi sanoi
Semmoista kyselisin, että sattuuko kellään olemaan tarkempaa tietoa? Tuolta "hevosmiesten tietotoimistosta" olen kuullut, että otsikon konemallissa olisi jotain ongelmia. Mistään en ole saanut vahvistusta, että onko. Onko kellään oikeaa tietoa, niiden ongelmatilanteesta ja jos on niin minkälaisia ongelmia?

Vastaamatta lainkaan kysymykseesi, maailmassa ei taida olla ainuttakaan moottoria, jossa ei olisi hevosmiesten tietotoimiston mukaan vakavia ongelmia. Paitsi tietysti Mersun 200 D :)
 
Vs: Mitsun uusi 1,8 DiD diesel kone

nokonzok sanoi
Vastaamatta lainkaan kysymykseesi, maailmassa ei taida olla ainuttakaan moottoria, jossa ei olisi hevosmiesten tietotoimiston mukaan vakavia ongelmia. Paitsi tietysti Mersun 200 D :)
Noissa hevosmiesten tietotoimiston jutuissa on täälläpäin aina jotain perää, kuten jokunen vuosi sitten, kun meillä tapahtui firman ulkoistaminen. Kyseinen tietotoimisto tiesi jo monta kuukautta aikaisemmin, mihin ulkoistaminen tapahtuisi :nykii Jos tämä olisikin Essonbaarin tietotoimiston juttu, niin olisinkin kohauttanut vain olkapäitä ;D
 
Vs: Mitsun uusi 1,8 DiD diesel kone

MitsuMi sanoi
Tuolta "hevosmiesten tietotoimistosta" olen kuullut, että otsikon konemallissa olisi jotain ongelmia.

Taitaa suurin ongelma olla eurooppalaisilla autonvalmistajilla, sillä tuota ultamodernia 4N13 konetta alkaa tupsahtelemaan lähitulevaisuudessa lähes jokaisen Mitsun konetilaan. Eipä löydy yhdeltäkään toiselta valmistajalta 2000bar CR konetta, johon on yhdistetty täydellinen venttiilien ajoitus- ja nostotoiminto. Alkaa polttoainetalous olla kohdallaan alle 15 puristussuhteella ja siitä huolimatta ominaisteho on markkinoiden huippuluokkaa. Isoveljeä 2.2 litraista (177hv) 4N14 ja kuusisylinteristä 3.0 litraista (240hv) 6N14 konetta odotellessa.

Joka tapauksessa aika huolettomasti saa tuollaisen omistaa, Mitsu kun vastaa tekemisistään viisivuotta ostopäivästä eteenpäin. Toisin kuin eurooppalaiset autonvalmistajat, jotka vian tullessa sanoo lähes uuden (lue vuoden-kahden) auton omistajalle, "se on voi, voi".
 
Vs: Mitsun uusi 1,8 DiD diesel kone

Yks pikku "ongelma" tuossa ainakin on, nimittäin säädettävät venttiilit, 45000 km välein. Eikä ole ihan niks naks homma.
 
Vs: Mitsun uusi 1,8 DiD diesel kone

No nyt selvisi tämäkin eli hevosmiesten tietotoimisto oli sekoittanut jostain syystä tuon Japanin Mitsujen öljynvuoto takaisinkutsun tähän Mitsun uuteen dieseliin. Eli Mitsujen valtakunnassa kaikki hyvin ja uusi diesel vörkkii :peukku
 
Vs: Mitsun uusi 1,8 DiD diesel kone

uge sanoi
Yks pikku "ongelma" tuossa ainakin on, nimittäin säädettävät venttiilit, 45000 km välein. Eikä ole ihan niks naks homma.

Nooh. aika työläs homma toi sitten on... ku joutuu suuttimia sun muita nippeleitä irroittelemaan.. mitenköhän mahtavat kaikki irrota kun mittarissa 180tkm..... saapi nähä..
 
Vs: Mitsun uusi 1,8 DiD diesel kone

Täällä on vähän pessimismiä ilmassa, ennakkoluuloja uutta tekniikkaa kohtaan. :)

Ei sinäänsä, mutta jos kehityskulku olisi tällaisten ajatusten varassa, kulkisimme vielä hevosilla. Naurettiinhan maailman ensimmäinen autokin aikanan, ja manattiin perusteellisesti. Monet eivät ymmärtäneet, miksi pitää kehittää auto, kun hevosellakin pääsee. ;D

Sanottakoon näin, että kokonaisuudessa voinee kuitenkin jäädä ihan helposti voitolle. Jos ajattelee, että 80-luvulla samaiset tehot dieselistä, tarkoitti normi tuotantoautossa ainakin kaksinkertaista kulutusta. Ei se kerran 50tkm tehtävä pikku säätö sitä saatua etua kuitenkaan ehkä kaada? Vai? Siitä kun alkaa laskeskelemaan, että 10 litraa sataselle vs. 5,5 litraa sataselle jne. Kyllä se menovesikin vaan maksaa, ja tulevaisuudessa sen hinta tulee nousemaan mitä luultavimmin entisestään.
 
Vs: Mitsun uusi 1,8 DiD diesel kone

mistähän tuollaisen 2,5litrsen padan sais ohjausjärjestelmineen ::) mä kun en perusta noista uusista malleista ulkomuodollisesti....
mutta olis kova juttu tuollasen EA galantin keulalle tuo 2.5Did :nykii
 
Vs: Mitsun uusi 1,8 DiD diesel kone

Tarkoittanet tuota 2,2:sta, eli 4N14:sta.

Saiskos sen varaosatiskiltä tilaamalla. Voi olla aika hintava kylläkin. :eek: Parin vuoden päästä varmaan purkaamolta, kolaroiduista Outlandereista.

Tuosta kolmelitraisesta "cleandieselistä" en tiedä, muuta kuin sen, että sellainen oli 2009 Dakar rallissa, vähän niinkuin mainostemppuna mainostamassa tätä uusien dieselien tuloa. Dakar koneessa oli 280hv, ja 650Nm. Muuten se oli Mivec DI-D, mutta en tiedä miten sitten olisi tuotantoversio tuollaisesta koneesta. Dakarissa sen koodinimi tosin oli muistaakseni 6G7D. Joka ilmeisesti johtuu siitä, että nämä kaikki mitsun uudet dieselit, ainakin osittain perustuu lohkoltaan tai joiltain pieniltä osiltaan, perusteiltaan bensakoneisiin.
 
Takaisin
Ylös Bottom