Moottorin vaihtaminen

DOHC

New Member
Liittynyt
11 Huhtikuu 2012
Onko kukaan vaihtanut 8V -91 vuosimallisen SOHC-moottorin tilalle 16V DOHC-moottoria (vm -92)? Lähinnä haluaisin tietää millaisia kytkentäongelmia tulee. DOHC-moottori otettu Eclipsestä johtosarjoineen (myös ECU) ja tarkoitus olisi laittaa se Mitsubishi Galantiin E38A.
 
Vs: Moottorin vaihtaminen

DOHC sanoi
Onko kukaan vaihtanut 8V -91 vuosimallisen SOHC-moottorin tilalle 16V DOHC-moottoria (vm -92)? Lähinnä haluaisin tietää millaisia kytkentäongelmia tulee. DOHC-moottori otettu Eclipsestä johtosarjoineen (myös ECU) ja tarkoitus olisi laittaa se Mitsubishi Galantiin E38A.

noissa eclin moottoreissa on 7pulttista konetta, kiinitys laatikkoon voi olla iso ????? tai sopii suoraan.
vauhtipyörä saattaa teetättää ongelmia sillä 6bolt 8valve koneen pyörä on aika varmasti pienempi ja jos eclin kone on 7bolt kone niin
joudut kehittelemään vauhtipyörän siihen.

helpoin johtosarja muutos on kun ottas gti galantista ecu-moottori johtosarjan, eclin johtosarjankanssa saa kikkaikka aika paljon :nykii
 
Vs: Moottorin vaihtaminen

Molemmat koneet on 6-pulttisia ja vauhtipyörä-kytkin ongelma on jo ratkaistu. Gti Galanttia ei nyt tähän hätään löydy :p Johtosarjaongelma on lähinnä koelaudan alla...
 
Vs: Moottorin vaihtaminen

DOHC sanoi
Molemmat koneet on 6-pulttisia ja vauhtipyörä-kytkin ongelma on jo ratkaistu. Gti Galanttia ei nyt tähän hätään löydy :p Johtosarjaongelma on lähinnä koelaudan alla...

joo eli periaatteessa jos laitat sytkän johdot( yksi lisää) ja jakajan johdot perkaat alkuperäisestä niin niistä saa modattua varmaan helpoiten.
ecun joudut vaihtamaan ecli tai gti galantin...
lamdallinenhan tuo 8valve on?
muut johdot pitäs toimia :)

eli
jakajan johdot kampuran asentoanturiin
ja sytkän johtojen yksi lisää ja purkaa siten että saa kytkettyä eclin virran vahvistus yksikköön.

muuta eroa ei näin ulkomuistista ole 16v vs 8v ja lamdallisesta kat versiosta kysymys
 
Vs: Moottorin vaihtaminen

8V:ssähän on virranjakaja ja 16V:ssä suorasytytys. Tällä hetkellä sytkä toimii, mutta bensapumppu ei ???
 
Vs: Galant e39 16v dohc Moottorin vaihtaminen galant e38 8v tilalle

DOHC sanoi
8V:ssähän on virranjakaja ja 16V:ssä suorasytytys. Tällä hetkellä sytkä toimii, mutta bensapumppu ei ???

mulla ois niinku vähä päinvastanen ongelma ton sytkän ja bensapumpun kans.

muuten sama systeemi eli vm:89 e39:sin 16v dohc kone johtosarjoineen vaihdettu vm:90 e38:siin.

eli kipinää ei tule eikä vikakoodinlukijan ledi edes syty (ehjä on lukija testattu on)
ja bensapumppu pyörii kyllä.

eli meneekö tua e39:sin koneen johtosarja ilman mitään muutoksia e38:siin? vai tuo ecu ny sitte paskana tai jotain muuta?

ois kiva saada asiaan selkoa ja projektia etenemään.
 
Takaisin
Ylös Bottom