- Liittynyt
- 29 Tammikuu 2004
- Sijainti
- Taipalsaari
Haave ja suunnitelma tuollaisen kokonaisuuden rakentamisesta alkoi kun erään kuusen juurelta löytyi vastaava alkuperäinen mutta keulasta kolaroituna... Silloin iski joku pakko että tuollainen on saatava... Sekin auto on päätynyt pihaan,mutta ei siitä ole kuin varaosiksi,yhteensä E15 turboja on nyt 4 pihassa... Monenlaisia Galantteja on tullut haalittua tuota projektia varten,muunmuassa ehjien korien ja kattoluukun vuoksi,mutta sitten tuli vastaan tämän tarinan auto,joka olikin jo valmiiksi kaikkea mitä piti,eli viimeisin vuosimalli,alkuperäinen turbo,sähkökattoluukku,ilmastointi ja digimittaristo-sellainen paketti oli tarkoitus koota lisättynä Ralliart-korisarjalla ja kohtalaisilla soittovehkeillä,itse asiassa niiden "nopeaan siirtoon" tämä auto valmistuu...
Mutta helppoa ei ollut että alkuun pääsee,tuo auto meni minulta periaatteessa kolmesti sivu suun ennenkuin se päätyi tänne,ekan kerran "törmäsin" siihen muutama vuosi sitten Keltsissä,eikä se olisi maksanut kuin muutaman sataa euroa...! Tietysti joku jobbariäijä ehti ostaa sen ja hinta oli samantien noin 1500€...! Kun tiesin homman,en periaatteessa halunnut maksaa tuollaista pikavoittoa vaan homma jäi siihen,ja v****** suunnattomasti...! Sitten kului aikaa,ja kerran näin kerhon sivuilla miitistä kuvia,ja katsoin että mikäs auto tuossa on... Kun selvisi että se olikin sama auto,Korpela olikin jo ehtinyt hieroa siitä vaihtokaupat ennenkuin ehdin tarjoamaan siitä mitään... Hän sitten innostui autosta niin ettei luopunut siitä heti edes tähtitieteellisillä tarjouksilla,taas ei auttanut kuin unohtaa juttu ja välillä vain muistutella että ostohaluja olisi... Vuosien mittaan tallin hyllyyn oli jo päätynyt noin 6000 eurolla palikkaa tuota autoa varten,ja alkoi jo hieman masentaa koko homma,ei ollut aikaa ja intoa alkaa monesta autosta sepittämään kokonaisuutta...
Nyt on sitten "asia kunnossa" ja hyvä aihio tontilla,sen lisäksi että auto on valmis paketti,parasta siinä on se ettei ruostetta ole tuollaiseksi Galantiksi juuri ollenkaan,edes alustassa... Ja kun ei ole vielä koskaan hitsattu,tarvittavat pienet paikat voi tehdä itse eikä minkään aikaisempien pulunpaskojen päälle... Keulaa on joskus hieman kolhittu eli sitä joutuu korjailemaan,mutta se on pientä koska tällä aihiolla työtä säästyy arviolta kuukausia,ei kai ihme että kovasti halusin auton ostaa ja onneksi se ehti toteutua ajoissa!
Auto on siis haettu 12.7. ja seuraavana päivänä laitettu omiin nimiin ja samantien poistettu kilvistä,tämä projekti kun ei tule ihan hetkessä tapahtumaan,ikävä kyllä... Tänään alusta on painepesty,ja aina vain paremmalta vaikuttaa,suurempia ruostehommia ei tarvitse tehdä...! Kuviakin saattaa tulla sitä mukaa jos on jotain kuvattavaa,eikä kannata kysellä vaikkei muutamaan viikkoon tai kuukauteen tunnu tapahtuvan mitään,homma etenee muiden kiireiden ohella ja vähän "ilmojen mukaan",talvella sitten toivottavasti enemmänkin että tulis joskus valmistakin...!
Mutta helppoa ei ollut että alkuun pääsee,tuo auto meni minulta periaatteessa kolmesti sivu suun ennenkuin se päätyi tänne,ekan kerran "törmäsin" siihen muutama vuosi sitten Keltsissä,eikä se olisi maksanut kuin muutaman sataa euroa...! Tietysti joku jobbariäijä ehti ostaa sen ja hinta oli samantien noin 1500€...! Kun tiesin homman,en periaatteessa halunnut maksaa tuollaista pikavoittoa vaan homma jäi siihen,ja v****** suunnattomasti...! Sitten kului aikaa,ja kerran näin kerhon sivuilla miitistä kuvia,ja katsoin että mikäs auto tuossa on... Kun selvisi että se olikin sama auto,Korpela olikin jo ehtinyt hieroa siitä vaihtokaupat ennenkuin ehdin tarjoamaan siitä mitään... Hän sitten innostui autosta niin ettei luopunut siitä heti edes tähtitieteellisillä tarjouksilla,taas ei auttanut kuin unohtaa juttu ja välillä vain muistutella että ostohaluja olisi... Vuosien mittaan tallin hyllyyn oli jo päätynyt noin 6000 eurolla palikkaa tuota autoa varten,ja alkoi jo hieman masentaa koko homma,ei ollut aikaa ja intoa alkaa monesta autosta sepittämään kokonaisuutta...
Nyt on sitten "asia kunnossa" ja hyvä aihio tontilla,sen lisäksi että auto on valmis paketti,parasta siinä on se ettei ruostetta ole tuollaiseksi Galantiksi juuri ollenkaan,edes alustassa... Ja kun ei ole vielä koskaan hitsattu,tarvittavat pienet paikat voi tehdä itse eikä minkään aikaisempien pulunpaskojen päälle... Keulaa on joskus hieman kolhittu eli sitä joutuu korjailemaan,mutta se on pientä koska tällä aihiolla työtä säästyy arviolta kuukausia,ei kai ihme että kovasti halusin auton ostaa ja onneksi se ehti toteutua ajoissa!
Auto on siis haettu 12.7. ja seuraavana päivänä laitettu omiin nimiin ja samantien poistettu kilvistä,tämä projekti kun ei tule ihan hetkessä tapahtumaan,ikävä kyllä... Tänään alusta on painepesty,ja aina vain paremmalta vaikuttaa,suurempia ruostehommia ei tarvitse tehdä...! Kuviakin saattaa tulla sitä mukaa jos on jotain kuvattavaa,eikä kannata kysellä vaikkei muutamaan viikkoon tai kuukauteen tunnu tapahtuvan mitään,homma etenee muiden kiireiden ohella ja vähän "ilmojen mukaan",talvella sitten toivottavasti enemmänkin että tulis joskus valmistakin...!