Nakutuksen tunnistus

Vs: Nakutuksen tunnistus

Ilotalo sanoi
Tallentelin tuossa nakutusta tietokoneella suoraan nakutusanturista. Mikä tuosta on nakutusta ja mikä ei. Eli mihin nakutuksen tunnistus kyktennön pitäs reakoida.

http://isotalo.frodos.fi/mitsu/veto2.wav

Mahdoton sanoa tuosta. Ei ole mikään helppo rojekti rakentaa toimiva nakutuksen tunnistus. Googleta vaikka vähän megasquirt foorumeita, niin saat varmasti kohtuu nopeasti käsityksen nakutustunnistuksen problematiikasta. Joskus tuli vaan itse Megassquirt projektin tiimoilta selvitettyä asiaa ja luovuin kun tajusin että on liian vaikeaa mulle,
 
Vs: Nakutuksen tunnistus

Nakkaa se mitsun anturi käkelään ja laita esim Boschin "yleismallin" anturi(+tietenkin ohjainpiiri),niin saat tarkempaa/häiriövapaampaa dataa pihalle,jota megakin taitaa paremmin ymmärtää.
 
Vs: Nakutuksen tunnistus

Olihan tossa jotain epäsäännöllistä rätinää vääntöhuipun tienoilla parissa kohdassa mikä voi olla tai voi olla olematta nakutusta.
 
Vs: Nakutuksen tunnistus

Kysytään nyt tässä samassa

Nakutuskuulokkeilla kuunnellessa on detonoinnin ääniä yhtämonta kuin on kuuntelijoita. Eli siis miltäs se detonointi kuulostaa? itse olen ollut sitä mieltä, että se kuulostaa vastaavalta kuin hiekoitussepeliä heitettäisiin pellin päälle. Löytyykö parempia "vertauskuvia" jos jollekkin joutuu neuvomaan miltä se kuulostaa?
 
Vs: Nakutuksen tunnistus

Tuoltahan se kuullostaa aika pitkälti. Vaikee se on selittää, mutta kyllähän sen erottaa aika selvästi "normaalien" äänien seasta.
Tai ainakin tähän asti olen luullut erottavani ;D
 
Takaisin
Ylös Bottom