Napero 4x4

  • Viestiketjun aloittaja Kulkuri
  • Aloituspäivämäärä
K

Kulkuri

Guest
Tuli ostettua vkl:na -89 mallinen Napero ja jotenkin tuntuu että tehot ois kateissa Kun vedettää 3 tonniin saakka jenkamittaria niin puhti loppuu siihen ja ei meinaa millään nousta sen jälkeen kierrokset korkeemmalle Onko normaalia vaiko missä voisi olla vikaa?
 
tarkista meneekö kaasuvisto toppariin saakka syöttöpumpulla.
Onko pa-suodatin vaihdettu.
 
Kaasuvivusto meni toppariin saakka mutta kyseinen toppari oli liian "sisällä" joten syöttö ei auennut kuin puoliksi. Nyt pelittää ihan toisella tavalla :)
 
OT: hienoa että Naperon omistajiakin on nyt jo useampia, niin syntyy keskustelua tälläkin sektorilla :D

Koskas pidetään all-Mitsubishi off road tapahtuma ?;)
 
Koskas pidetään all-Mitsubishi off road tapahtuma ?;)

Niinpä niin, ottaisin mieluusti osaa tuollaiseen off-road tapahtumaan. Ei vaan taida olla ajankohtainen tapahtuma lähitulevaisuudessa. ;D ;D
 
äläs nyt, tälleen se oli koko kerhonkin kanssa aikanaan, aluksi hiljaista, mutta kun muutama innokas saatiin, niin homma lähti pyörimään. Toivotaan että sama tapahtuu Pajero-Mitsubishi-off-road puolellakin :D
 
Tanakkaa tekstiä. Offi tapahtumaan vois osallistuakki, on vaan niin pirusti matkaa sinne etelänkaupunkeihin, että pitänee jättää väliin. Tai ainaki pitäs vaihtaa "maantie renkaat" alle.
 
Hyvä kuitenkin että tänne on tullut Pajero-miehiä lisää, ettei ihan yksin täällä Pajeroista tartte puhua. :-[ 8)
 
joo, onhan Pajero miehiä jo, oottakaa vaan kunhan Jahvetti pääsee taas ääneen. :D

(taitaa olla reissussa ku ei oo kuulunu mitään?)
 
Tanakkaa tekstiä. Offi tapahtumaan vois osallistuakki, on vaan niin pirusti matkaa sinne etelänkaupunkeihin, että pitänee jättää väliin. Tai ainaki pitäs vaihtaa "maantie renkaat" alle.
Noh, olen se minäkin sieltä pohjoisesta monesti etelään ajellut ennen kuin tänne muutin helmikuussa. Puolen vuoden aikana mittariin on tullut reilu 20 000 km. Ja pohjoisessahan ne parhaat puitteet off road tapahtumalle olisi. Tietysti offi-tapahtuman tulisi olla sellainen että sinne voisi tulla ihan tavallisilla nelivedoilla ilman mitään erityisesti maasto-ajoon rakennettuja autoja. Eli ei mitään Mansen maasturi-klubin kaltaisia mutarälläyksiä tyyliin TÄMÄ vaan esim. seuraavanlainen tapahtuma: "vakio Pajeroiden reitti", jossa pääsee nauttimaan maastoautoilusta vakiolla Pajerolla tai vastaavalla pelkäämättä auton kolhiintumista tai alustan joutumista koville kannokoissa tai kivikoissa!"

Jotain tuollaista olen kehitellyt mielessä toisinaan. ;)
 
No niin.... :) vois järkätä sellasen meetin että laitettai pari 2 veto mitsua ketjulla pajeroon kiinni ja poistuttais tieltä ;D ;D ;D

ei vaan.... 8)
tervetuloa joukkoon !!

ja siitä kaasu vivusta sen verran että jos alkaa tuntumaan että tehot loppuu niin ruuvaa se niin pitkälle että kun kakkosella vedätät niin kierrokset nousee noin 4500-4800 rpm
ja sitte hukkaportin kellon tankoa 8mm lyhemmäksi niin johan alkaa koppi liikahtaan
sillai että on ahtoja noin 0.9 bar

Ja nikolle
että juu olin hiukan työ kiireinen mutta suurin syy oli se prkleen mato ja viirus jumppa mikä oli täs konees ku ei ollu tarpeeksi tuoreita päivityksiä!!
 
Yess, jos joku tietää reittejä vakioautoille ja jaksaa järjestää niin tullaan.

Olisi taas yksi syy vaimolle miks pajero... ;)

Tomppa
 
täälä meillä päin on reittiä ihan vaikka täys mittaseen safariin :)
ja sellasia ettei tarvi autoonsa rikkoa ja jos haluaa sen tehdä niin niitäkin löytyy ::)
 
Jeejee, eikun safari pystyyn, mä oon heti messissä!

Hienoa että uusia Pajero-miehiä ilmaantuu tänne. Tervetuloa joukkoon. Tuollainen safari olisi tosiaan hieno järjestää. Voisi näyttää Toyota ja muiden merkkien maasturi -miehille, ettei Pajero ole aivan susi maasto-autona. ;D ;D
 
Terve kaikille möyrijöille. Meillä kaikilla pajeron omistajilla taitaa olla samanlaisia vikoja noissa koslissa. Kyselin tossa joku aika sitten siitä ajopaikasta siellä kehä 3 ll:a Petikossa, mutta kukaan ei vissiin uskaltanut vastata mitään. Endurot siellä ainakin kaivelee hiekkaa. Mitä offikisoihin tulee niin mukaan lähdetään joo. Tompalle sellasta viestiä että en tiedä miten pystyt perustelemaan Pajerosi tarpeen HELLAPOLIISILLE.
 
:( Niin että oli lyhyt mutta vaikea "yhteiselo" Naperoni kanssa. N 5 viikkoa sitten ykköspytyn kiertokangen laakerit sanoi itsensä irti Huomenna pitäisi saada auto pois pajalta ja samantien kiertoon.
Ei taida olla Mitsun koneet vahvoja kun eka kone meni tästä autosta n 150 tkm kohdalla ja sitten vaihtokone nokalle jolla ajettiin n 135 tkm kun tuho kävi alakerrassa :'(
 
Mulla oli edellinen mylly vm.2000 tammer-dieselin korjaama ja nyt jo huohotti ihan sairaasti. Vajaa kuukausi sitten asennettiin uusi kone (ajamaton japsi-mylly) ja tarkistettiin tuo vanha, olisko siitä löytynyt mitään käyttökelpoista, mutta oli ihan loppu. Kunnon pykälät sylintereissä, sinistymää, öljypumppu ihan tattismoro. En lähtisi enään käytettyä konetta nokalle kampeamaan, siis hommana ihan kamala ja tulos voi olla +/- nolla. Nyt on 030 sarjan kone jossa tehokkaampi öljynkierto ja vahvistettuja nuo kriittiset kohdat ( korjaamon ilmoittama juttu :) )
 
kyllä ne taitaa ne tammerdieselin korjaamot olla sellaisia "köyhän miehen konerempalla" teko hengitettyjä (hoonattu, rengastettu ja laakeroitu)... ne on vähän aikaa puuskuttumatta kun männänrenkaat vielä jännittyy väljiin pyttyihin, mutta sitten kun renkaat väsyy niin.....

rengastamisen ja laakeroinnin voi tehdä itsekin, ei siitä kannata maksaa jollekin pajalla: lopputulos on kuitenkin sama.
 
Jaska: ihan uteliaisuuttani kysyisin, paljonko maksoi tuollainen uusi kone töiden kanssa ja onko tuo kone tavallinen TD vai TD IC? Kiinnostaisi tietää, kun harkitsin uuden koneen hankintaa edelliseen Pajerooni, mutta jätin sitten kuiteski homman sikseen ja vaihdoin sen tähän nykyiseen autoon. Muuten minkäs vuoden mallia Pajerosi Jaska on?
 
Paljollako jaska myyt vanhan koneesi mulle? siis olihan se 2,5 litranen?

t:kristian
 
2.5litrainen normaali TD eli ei IC , vanha kone jäi koneistamon riesaksi ! Jokos Hammeri selvitit miksi IC:n turbon pakopuolen lähtö on erillainen kuin normaali TD:n

Huuto.netissä on muuten ollut noita IC - kennoja myynnissä useampiakin kohtuuhinnalla , siis siihen jäähdyttäjän eteen tulevia ( ei konepeltiin)

ps. KePössä joku on kaupannut pitkään Pajeron 2.5td konetta jonka ainoa vika on, että siipipyörän kierteet on kampiakselista hajalla ( hinta oli muistaakseni alle 500 euroa )
psx2 perjantai mielessä jo 8) Tää on pitkä ja korkea -88
 
Aijai, oisin voinu muutaman euron siitä maksaakin, porauttaminen ja mäntien uusinta ei ole tolkuttoman kallista tuohon, oliko uudessa motissasi syöttöpumppu kiinni vai vaihdoitko vanhasta?

Tietääkö kukaan käykö 2,3 Tdn kansi 2,5 lohkon päälle?

t:kristian
 
vanhalla ruiskupumpulla mennään, ainakin toistepäin pitäis käydä eli 2.3 käy 2.5 kansi ja tiivisteethän on samat ( mut tää on ihan mutua eli kysy koneistamosta )

Se lohko oli "sinistynyt" yläpäästään ilmeisesti käynyt kuumana eli oliskos tuon materiaali enää ollut työstön jälkeen tasalaatuista tms.
 
jaskajokunen sanoi
Jokos Hammeri selvitit miksi IC:n turbon pakopuolen lähtö on erillainen kuin normaali TD:n

En ole asiaan kerennyt perehtymään ja muutenkin siirsin koko projektin hamaan tulevaisuuteen, jos sinnekään, kun hyöty taitaa jäädä aika mitättömäksi ja pitää ensin rempata korjausta vaativat paikat ennen kuin voi alkaa ajattelemaan mitään virittelyjä.
 
Takaisin
Ylös Bottom