napojen sielun elämää....

we18fi

New Member
Liittynyt
4 Marraskuu 2012
Sijainti
kokkola
totanoinniin

ajelin tänään peili jäällä ja ihmetyttää kovasti nuo automaatti navat elikkäs ne kytkeytyy kyllä jos laittaa nelivedon päälle ja ajaa eteen päin mutta jos peruuttaa ja sitten lähtee nopeasti eteen päin navoista kuuluu ulvova ääni ja sitten pysähtyy kun ihmettelee ääntä ja kun lähtee liikkeelle uudestaan hitaasti ja sitten namilautaan napero raapii kaikilla rattailla.
kauhulla odottelen lumen tuloa kun joutuu heijjaamaan niin 4x4 lähtee poispäältä peruutettaessa 4veto päällä ja ei kytkeydy kun pitäs saada nopeasti vauhtia että pääsiis taas pätkän etiäpäin
 
Vs: napojen sielun elämää....

Purku, putsaus ja uudet rasvat sisään. Ei siellä tarvii olla kuin vanhat jäykät vaseliinit ja/tai vettä sisällä, niin jumitus on valmis.
 
Vs: napojen sielun elämää....

Ne aukeaa aina peruutettaessa josset "vedätä" pakittaessakin. Siksihän nuo automaatti napikset on ihan täyttä kuraa.
 
Vs: napojen sielun elämää....

Meneekö se jotenkin niin, että jos akseli pyörii nopeammin kuin napa niin lukittuu pyöripä kumpaansuuntaan tahansa ja jos napa pyörii nopeammin kuin akseli niin avautuu.
 
Vs: napojen sielun elämää....

sompio sanoi
Meneekö se jotenkin niin, että jos akseli pyörii nopeammin kuin napa niin lukittuu pyöripä kumpaansuuntaan tahansa ja jos napa pyörii nopeammin kuin akseli niin avautuu.

Nuinhan se mahtaa toimia. Tuommosessa heijaustilanteessa ne tosiaan saattaa aueta ja sitte paukkuu ikävästi. Nimimerkillä kokemusta ;D Omaan laitoin manuaaliset napikset milneriltä, ei ollu pahan hintasetkaan, jotain 60€ kipale.
 
Vs: napojen sielun elämää....

niin olen kans ajatelut hankkia noi milnerit.
oli muuten tiukassa jakolaatikon öljyn täyttö korkki kyllä ne pajero miehet on hulluja, ei auennut eden pultti pyssyllä vastakun vasaralla ja kiilalla hakkas.... ja jakolatikossa oli 7desiä mustaa öljyä että epäilen että navat on sammassa kunossa, kuraa täynnä.
onko muuten mitä eroa lwb swb lehti jousissa kun mulla on toinen jousi ihan eri näkonen kun toinen ja se pohjaa helpommin kun toinen???



Bazeeba sanoi
Nuinhan se mahtaa toimia. Tuommosessa heijaustilanteessa ne tosiaan saattaa aueta ja sitte paukkuu ikävästi. Nimimerkillä kokemusta ;D Omaan laitoin manuaaliset napikset milneriltä, ei ollu pahan hintasetkaan, jotain 60€ kipale.
 
Vs: napojen sielun elämää....

Kylläpä automaatti navoilla on pärjännyt vallan hyvin ku asian tietää ja sen sisäistää..
 
Vs: napojen sielun elämää....

olisko se toine jousi rajumpaa tekoo.. jahvetin kans samaa mieltä.ei mitää ropleemia ollu pahooskaa paikoos,mutta niisny ei normaali ajos tarvikkaa aina rypiä.manuaalikki olis mutta ku nuo ny pelaa nii turha vaihtaa.
 
Vs: napojen sielun elämää....

Helppo kasata ja purkaa. Osat järjestyksessä tuossa -> http://imperio.1g.fi/kuvat/exautot/Pajero/Huollot/Napalukot/IMG_7222.JPG

Tosiaan ihan toimivat ja hyvät niin kauan kun tuo ylimmänrivin 3. oikealta olevasta renkaasta katkeaa tuo väkänen. Sitten se ei enää toimi :p
Sähköliimaa ja viilaa tarjoaa niin kyllä siitä kalun saa vielä. Tunteetonta ykköspakkiahan nuo ei oikein kestä, sääli on sairautta ;D
Juuh, saa sen manuaalisenkin rikki. Raajärvellä tätä riemua sai todistaa yhdestä pirssistä.

ps. omassa vaihtui manuaalisiin sen jälkeen kun piti takavedolla ryntäytellä metsästä pois napiksen petettyä. Meinas kipata vielä koko vekotin sillon...
 
Vs: napojen sielun elämää....

Ei ne automaatit offi-hommin ole oikein hyvät. Kyllä niillä pärjää, mutta kyllä niistä ongelmiakin saa. Normikäytössä ihan ylivoimaisen hyvät.

Itsellenikin sen nastan omaan Pajeroon monesti tein, kun hajosi juurikin tuommosissa edestakasin heijautuksissa. Onneksi meni kuitenkin aina päälle ja hajos sitten, niin ei tarvinu takavedolla nilkuttaa pois metsästä.

Jos ajat napalukot kiinni, otat lukot irti ja poistat nuo kitkalevyt (2. ja 3. osa ylhäällä oikealla tuossa imperion kuvassa), niin lukot jää päälle, eikä aukea.
 
Takaisin
Ylös Bottom