Navigaattoreista...

kotka82

Jos taivaassa ei ole mitsuja, en ole menossa.
Liittynyt
19 Marraskuu 2003
Sijainti
Jyväskylä
Juiu, olisi tarkoitus hommata tuommoinen "lisävaruste" tuohon galanttiin...

Nyt lähinnä kysyisin tietääkö joku, että mikä navi toistaa videoita ulkoisesta lähteestä (JVC:n dvd-soitin)?

Olen selaillu valmistakien ja myyjien sivuja, mutta mistään ei tunnu löytyvän tietoja...
 
Vs: Navigaattoreista...

Jos saat 2dinisen mahtumaan niin vaihda suoraan Pioneerin D3seen, siinä on navi ja dvd ym samassa paketissa
 
Vs: Navigaattoreista...

eiks kannattais pitää navi navina, niin siitä olii oikeesti hyötyäkin. kaikki lisätoiminnot vaan "heikentää" sen laitteen perustarkoitusta.

tästä on mulla karvaita kokemuksia ympäri eurooppaa :D

TomTom on kyllä toiminut niinkuin pitääkin
 
Vs: Navigaattoreista...

jahas..firma ois ostamas työntekijöille nävigaattorit joulu lahjaks
Minkäslaista kannattais kinuta? ;D
 
Vs: Navigaattoreista...

Harri K sanoi
jahas..firma ois ostamas työntekijöille nävigaattorit joulu lahjaks
Minkäslaista kannattais kinuta? ;D

carmin nuvi 200 ;D 69e ja ihme kyllä ainakin täälä hevonkuusessa sillä löytää paikkoja...
tosin en tiedä miten kaupungissa....
ja tota kun vertas tomtom oneen niin one jotenkin kömpelö...
tomtomissa tosin parempi päivettävyys(helpompi)
kamera tolpat sit taas oli carminiin helpompi laittaa käy ne yleismallin poit...
 
Vs: Navigaattoreista...

Verkkokaupan photonav, jos on innostusta viritellä ja värkätä. Itsessään navigointiohjelma ei ole ainakaan paras, liekkö edes toiseksihuonoin, mutta pikku värkkäilyllä tulee mieleinen kampe.

Siihen saa viriteltyä vaikka tomtomin navigointiohjelman, ozi-explorer karttaohjelman, jolloin navigoidaan maastokarttojen päällä, TaskuLoisto-niminen ohjelma merellä navigointiin, MP3-soittimen, nopeus- tai matkamittarin yms. kivaa.

Itse käytän navia enemmän GPS:nä ja metsässä liikkuessa mönkijällä tai autolla on oikein pätevä kampe. Mulla on vielä tuon navin oma navigaattori-ohjelma, ja kyllä sillä yks kesälomareissu käytiin, mutta aika-ajoin pitää suhtautua skeptisesti sen ohjeisiin. Perille pääsee kyllä, mutta reittivalinnat on toisinaan outoja..

Ihan kuin tuo Navi kyllästyis laskemaan pitkää reittiä loppuakohden, koska alku on aina ihan normaalisti lyhyin reitti isoja teitä, mutta loppu alkaa olemaan tyyliin: ihan sama mistä se menee kuhan kotia pääsee.

Viime kesänä Soinista Rovaniemelle oli alkku ihan jees, ennen oulua pikkuinen outo mutka ja neuvoi menemään oulusta kemin kautta rovaniemelle, oli sitten nopein tai lyhin reitti. Oulussa kun katkas navigoinnin ja sitten laittoi uudestaan määränpääksi Rovaniemi, niin ehdotti nopeinta ja lyhyintä reittiä Sompujärven kautta ;D

Samoin Soini-hyvinkää meni eri reittiä kuin hyvinkää Soini. Ja molemmat alussa viisaan oloisia reittejä, mutta loppu oli sitten taas hääläväliä kuhan jostakin menee tyylillä ;D

Pitänee ruveta kokeileen tuota TomTomin ohjelmistoa..
 
Vs: Navigaattoreista...

Itse olen tykannyt Garminin kayttoliittymasta. Ja elinikaiset karttapaivitykset (max 4x/vuosi) on plussaa (lisapalvelu, maksaa vissiin n. 50% enemman kuin yksittainen karttapaivitys).

Navigon on kanssa ollut ihan jees, Live-palvelussakin on potentiaalia (kuhan saisivat sen kunnoll kayntiin taalla suomessa..).

TomTomin kayttoliittymasta en ole pitanyt, mutta poi-puoli on hoidettu paremmin kuin Garminissa. Mielen kiintoisena huomiona foorumeilla ollut etta One tuntuu paihittavan isoveljensa navigoinnissa (parempi reititys, parempi karttasto), jonkin verran tosin ollut eroa onko europe- vai nordic-kartasto.

Muista ei ole omakohtaisia kokemuksia.
 
Takaisin
Ylös Bottom