Galant_1.6
Galant 1.6 glT
- Liittynyt
- 25 Elokuu 2003
- Sijainti
- S-joki
Terve pitkästä aikaa...
Niin kysymys kuulu, että mitä todellisia vaikutuksia nokan ajoituksen muuttamisella?
Eli kun esimerkiksi nokka ajoitetaan aikaisemmalle, jolloin imuventtiili aukeaa aiemmin,mutta myös pako avautuu ja sulkeutuu aijemmin (OHC).
Mitä tämä aiheuttaa moottorissa ja sen käyttäytymisessä? Liian aikainen nokan ajoitus varmaankin päästää palavanseoksen putkeen ja saattaa vauriottaa turboa.
Onko nokan ajoituksella yhteys tehoalueen siirtymiseen, jos niin mitenkä se siihen vaikuttaa?
Mistä tietää liian aikaisen ja myöhäisen ajoituksen?
Tietysti rajat tulevat vastaan viimmeistään venttiilin tormätessä mäntään, mutta huomaako sitä moottorin käynnistä tai käyttäytymisestä?
Entäs säätö myöhemmälle??
Mikä on ajoituksen vaikutus päästöihin?
Niin kysymys kuulu, että mitä todellisia vaikutuksia nokan ajoituksen muuttamisella?
Eli kun esimerkiksi nokka ajoitetaan aikaisemmalle, jolloin imuventtiili aukeaa aiemmin,mutta myös pako avautuu ja sulkeutuu aijemmin (OHC).
Mitä tämä aiheuttaa moottorissa ja sen käyttäytymisessä? Liian aikainen nokan ajoitus varmaankin päästää palavanseoksen putkeen ja saattaa vauriottaa turboa.
Onko nokan ajoituksella yhteys tehoalueen siirtymiseen, jos niin mitenkä se siihen vaikuttaa?
Mistä tietää liian aikaisen ja myöhäisen ajoituksen?
Tietysti rajat tulevat vastaan viimmeistään venttiilin tormätessä mäntään, mutta huomaako sitä moottorin käynnistä tai käyttäytymisestä?
Entäs säätö myöhemmälle??
Mikä on ajoituksen vaikutus päästöihin?