nyt ketuttaa ja paljon!

S

Suke

Guest
nyt on pikku vuodatuksen paikka..

Olipa kerran sunnuntai 20.6.04 ja kello jotakin 15.00... siinä sitten ajeltiin kohti Turkua Säkylän suunnasta, kunnes taustapeilistä alkaa valot lähestymään ja siinä sitten joku finninaama vanhalla volvollaan aivan kontissa kiinni. tuli varmaan mallimerkintöjä lukemaan, ja aikansa kun sai tavattua niin päättipä lähteä ohitse... siinä sitten kaveri volvoaan revitti puoli kilometriä että pääsi rinnalle ja ohi ja eikun takaisin omalle kaistalle aivan siihen nokan eteen.. olisi varmaan halunnut kisata :) siinä sitte silmänräpäyksessä volvon takalasi lentää kohti taivasta! :eek: Ja tietysti se iskeytyy paskaksi mun auton keulaan :mad:. kaveri ajelee pari kilometriä ja pysähtyy ja ihmettelee et missäs volvon takalasi. no se on vähän siellä sun täällä ja mun auto korvauskunnossa. kaveri oli sikaflexillä vetäny takalasin kiinni kuulemma viikko sitten mutta sikapaska oli vielä märkää.. ei mun sikaflex ainakaan niin kauaa kuivu ;). no onneks on vakuutukset. Galantin puskuri, etuvalot, vilkut, sumuvalot, konepelti, sivupeilit, etusivupellit,katto, maski ja tuulilasi aivan täynnä sellasia teräviä kuoppia, millasta jälkee nyt syntyy kun ajaa satasta ja alkaa pientä lasinsirua sataa:). ja syyläri on varmaan kans entinen.. että tällasta tarinaa täältä päin tällä kertaa... että helpotti oloa :)
 
Sinuna miettisin kovasti tuossa vaiheessa sitä että josko laittaisi Sportin puskurin samalla tilalle jos puskuri meni vaihtokuntoon asti ;)

Meinaan ei se orkkis puskurikaan mikään halpa ole niinkuin ei sportinkaan...
 
siis ei tollasta voi sattua kenellekään :eek:

no, tarinan opetus lienee se, että euro autoihin on syytä jättää rakoa, koska ikinä ei tiedä mitä sieltä tippuu silmille ;D
 
puhumattakaan siitä että siellä tukehtuu, ainakin näiden nyky "kevyesti" piristettyjen VAG-diesel pakujen takana, mut niinhän se menee.. "musta savu on tehon merkki" ;D

osanottoni tapahtuneesta :'( :p
 
Niko Päivinen sanoi
no, tarinan opetus lienee se, että euro autoihin on syytä jättää rakoa, koska ikinä ei tiedä mitä sieltä tippuu silmille ;D

Japanilaisessa lasi olisikin luultavasti revennyt korista niin että olisi tullut "peltiä" mukana. Sen verran ohutta ja ruosteista tavaraa pakkaavat olemaan ;D
 
ast sanoi
Niko Päivinen sanoi
no, tarinan opetus lienee se, että euro autoihin on syytä jättää rakoa, koska ikinä ei tiedä mitä sieltä tippuu silmille ;D

Japanilaisessa lasi olisikin luultavasti revennyt korista niin että olisi tullut "peltiä" mukana. Sen verran ohutta ja ruosteista tavaraa pakkaavat olemaan ;D

ja hivenen harhautuu aiheesta, mutta en ole yhtään Mitsua nähnyt joista ois ruosteongelmaa ollut ikkunan kiinnityksissä, muita japseja kyllä, tyyliin esim Starlet jossa ikkunan irti ruostuminen on oikeasti mahdollista (jotenkin jää muhimaan kosteus listan alle) ;D

(mut joukkihan tuo olikin)
 
Sedän vm. 88 Nissan Sunnyssä sai sormella painettua about läpi tuulilasin alapuolelta kun oli ruostunut käytännössä metallilista puhki ;D Siihen kun ois joku harakka mätkähtäny niin ois koko ikkuna voinu tulla sisään ;D

Vaihtoi juuri tuliterään Almeraan..
 
butch1278 sanoi
ja hivenen harhautuu aiheesta, mutta en ole yhtään Mitsua nähnyt joista ois ruosteongelmaa ollut ikkunan kiinnityksissä, muita japseja kyllä, tyyliin esim Starlet jossa

Mulla on ihan kuviakin sellaisesta. Ja korjauskokemuksia. Tosin tässä tapauksessa kyseessä oli tuulilasi eikä muutamaa kukkasta enempää näkynyt päällepäin. Listojen alta kuitenkin puhki useasta paikasta ja syöpynyt joka puolelta. Englantilaisilta harrastajilta voi kysellä lisää vastaavia kokemuksia samasta automallista.

Tosin tämän lajin mestari taitaa olla 80-luvun lopun 626. Vaikea löytää sellaista jossa ikkunat olisivat terveessä tavarassa kiinni. Näin jo 90-luvun puolivälissä yhden joka oli aivan kauheassa kunnossa takalasin ympäristöstä. Tasapuolisuuden nimissä sanottakoon että entisestä -94 mallisesta euroautostani maalattiin katto uusiksi tuulilasin listan alta alkavien ruostekukkien vuoksi vuonna 2001.

Yleisesti ottaen valmistusmaahan kohdistuvissa stereotypioissa ei ole mitään järkeä. Sallittakoon Nikolle puheenjohtajana pieni kotiinpäin vetäminen, mutta kyllä minusta Pajeron vikalista on ollut yhtä pitkä kuin Transitinkin ;D
 
Osanottoni :'( Tollanen ottaa aina päähän, mutta Myxiä kompatakseni mieti laitatko sportin puskurin saman tien (tosin täytyy mainita, että itellä kolaritilanteessa kyseltiin hintaa ja jos kaikki kiinnikkeet ym. härpäkkeet lasketaan mukaan, tuli aikasta kalliiksi. Ja vanha ei menny ruttuun, joten selvittiin maalilla) ja tietenkin kirkkaat etu- ja sivuvilkut. Saitpahan hyvän sauman päivittää autoas ;D Tsemiä :D

Edit: kun ei osaa kirjottaa..
 
Juggis sanoi
Sedän vm. 88 Nissan Sunnyssä sai sormella painettua about läpi tuulilasin alapuolelta kun oli ruostunut käytännössä metallilista puhki ;D Siihen kun ois joku harakka mätkähtäny niin ois koko ikkuna voinu tulla sisään ;D

Vaihtoi juuri tuliterään Almeraan..


Tuskimpa, sehän on sunnyssä vaan pelkka suojalista, eikä vaikuta tuulilasin kiinnitykseen.
 
Tähän samaan threadiin voisin tilittää siitä, että kotipihassaankaan ei saa auto olla parkissa rauhassa. Joku peruuttaa siihen kuitenkin.

Näin kävi mulla: spoikka halki, syvä vekki takaluukussa ja toinen takavaloumpio palasina

Ja arvatkaa oliko kolhija jättänyt yhteystietonsa? Avitan hieman... "hit and run".
 
migo sanoi
Juggis sanoi
Sedän vm. 88 Nissan Sunnyssä sai sormella painettua about läpi tuulilasin alapuolelta kun oli ruostunut käytännössä metallilista puhki ;D Siihen kun ois joku harakka mätkähtäny niin ois koko ikkuna voinu tulla sisään ;D

Vaihtoi juuri tuliterään Almeraan..


Tuskimpa, sehän on sunnyssä vaan pelkka suojalista, eikä vaikuta tuulilasin kiinnitykseen.

migo toi harakkajuttu nyt olikin tarkotettu ihan vaan läpäks ;D ;D
 
"Ast" hehe, täytyyhän sitä nyt vähän löylyä lyödä. :D

Ja totta, Pajeron lista on aika pitkä. Erona onkin se, että niitä samoja kohtia ei (toivottavasti) tarvitse tehdä moneen kertaan (niinkuin Fordissa), suunnitella tehtaan jäljiltä kokonaan uudelleen (niinkuin Fordissa) tai että siellä olisi kohtia jotka jäävät kokonaan korjaamatta suunnittelu käpyjen takia (niinkuin Fordissa). Ja isoimpana erona vielä tietenkin se, että Pajerosta saa laittamalla ihan OK pelin (toisinkuin Fordista). ;D
 
Takaisin
Ylös Bottom