Nyt kysymys ei ole mitsusta mutta turbosta?

eskes

New Member
Liittynyt
12 Marraskuu 2006
Sijainti
Lieto
Saatiin 91 celica 4wd viimein kasaan ja kaikki näytti hyvältä...
Kunnes lähdettiin koeajolle missä nostettiin paineita 0:sta 0.7:aan.
Koneesta alkoi kuulumaan vinkunaa ruiskun lähettyviltä, tämäkin poistui aina välillä.
Ajaessa kun paineet nousi 0.3:een tuntui kun fuelcut olisi tullut peliin vaikka vakiona se tulee peliin vasta 0.7:ssa ja boxi vielä on modattu diodilla että cutti tulisi peliin vasta 1.2:ssa, tässä kohtaa kone ei enää nosta kierroksia???? ???.

Itse ajattelin että kun auto on nyt seissyt reilun 5kk:ta olisi bensa paineensäädin tai pumppu kuivuessaan kulahtanut ja ei jaksa kerätä enää painetta koska tyhjäkäynnillä kone käy tasaisesti ja nätisti mitä se teki myös 0 ahdoilla koeajolla mutta ei enää kun alettiin ahtaamaan.

Palasiksi lyönnin jälkeen on turbo ollut proturbossa laakereiden vaihdossa ja samalla pakopuolen siipiä hiukan muokattiin ja isonnettiin.
Muuta ei tässä yhteydessä olla muutettu 5:kk takaiseen elämään.

Jos jollain on ollut saman kaltaisia ongelmia mitsujen tai muiden turbojen kanssa mitä olette tehneet?
 
Vs: Nyt kysymys ei ole mitsusta mutta turbosta?

Se siis vain tuntui fuel cutilta eli Check Engine valo ei syttynyt ja jäänyt palamaan? Oletko jo lukenut mahdolliset vikakoodit (pari pinniä yhteen testiliittimestä, tarkista jostain mitkä ne Celicassa ovat).

MAF ruiskusysteemissä epäilen eniten painevuotoa jossainpäin järjestelmää, jos kerran lelut ovat olleet levällään ja juuri kasattu. Seosmittaria ei autossa ilmeisesti ole?
 
Vs: Nyt kysymys ei ole mitsusta mutta turbosta?

No niin tääkin sit selvis vähän niinkun itestään otettiin kansi pois ja siel oli sellanen ihan pikkunen halkeama et siit se sitten johtui.
Halkeama oli paine ja vesi kanavan välissä siitä johtui viellä satunnaiset lämmön nousut, pahvi oli muuten ihan ehjä ja öljyt
ja vedet ei ollut sekaisin.
Nyt kun broidi tulee italiasta pois niin eikun kannen metsästykseen. :peukku
 
Takaisin
Ylös Bottom