Nyt tarvitaan apua!!!

t3mppa

New Member
Liittynyt
18 Toukokuu 2007
Nyt tarvis vähän infoa ja apua. Carisma 1,8 Gdx malli kyseessä. JA MIELELLÄN KIIREELLÄ!!

kysymys 1: Laturi paukahti hajalle ja kojetauluun syttyi akkuvalo luonnollisesti. Mutta nyt akkuvalo sammui vaikka laturille ei tehty mitään ja mittariin sytty ABS valoja yms. oiskohan tää reaktio vaan jostain että akuu ois tyhjenemässä?kaverilla muistaakseni ooppelissa sama joskus.

Kysymys 2: Mitä eroa on tällä 1,8 Gdx ja GDI malleilla? kun mietittiin että kuinka työläs homma ois vaihtaa Gdx:ään GDI:n tekniikka? kun ois kaikki tarvittavat osat ja johtosarjat..eli meneekö kaikki johdot usiksi vai pärjääkö vain joillain pienillä muutoksilla?

näihin ku saisin vähä vastausta,ku auto vähä paukahti ja nyt rojekti keskeentyy kun puskurit justiin lähti ulkomailta tulemaan :-[
 
Vs: Nyt tarvitaan apua!!!

Hajosko siit laturist säädin? Tuo muiden merkkivalojen palaminen VOI johtua myös siitä että laturi antoi, säätimen hajottua, ylijännitettä ja samalla rikkoi/sai vikatilaan muita laitteita.
Tiedän yhden vastaavan tapauksen (ei tosin mitsu). Eikä ollu kovin halpaa. :(
 
Vs: Nyt tarvitaan apua!!!

selvennetään vielä että samalla kun akkuvalo syttyi,niin ajovalot ja mankka lopetti toiminnan,mutta vaihdoin sulakkeen ajovaloille kun se kärähti niin valot ja mankka alkoi jälleen toimia. mutta nyt yhtäkkiä akkuvalo sammui ja nämä muut valot syttyi :(
 
Vs: Nyt tarvitaan apua!!!

Mittaappa paljonko se laturi lataa. Jotenkin tuo vikakuvaus vain vahvistaa epäilyjäni tuosta yli jännitteestä, mutta ei tehdä hätäisiä johtopäätöksiä, ennen kuin saadaan mittaustuloksia.
 
Vs: Nyt tarvitaan apua!!!

ei anna sitä normaalia 14v..kelattiin että oisko hiilet menny ku auto seissy puolisen vuotta ulkosalla niin vähä saattaa olla hapettumia jokapaikassa :)
 
Vs: Nyt tarvitaan apua!!!

Kannattaa myös kokeilla sitä että alkaa kuormittamaan laturia,jolloinka säädin pyrkii pitämään jännitteen tasaisena ja nuosee liian korkeaksi. Näin teki edes mennyt Galanttini,onneksi kiehautti vain akun eikä rikkonut mitään.
 
Vs: Nyt tarvitaan apua!!!

Omasta galantista meni myös jokunen aika sitten laturista jännitteensäätäjä. Soitin rupes pätkimään ja ajovalojen polttimot palo.
Mittaamaan jännitettä, tyhjäkäynti 13,2v ja 3000 rpm hyppäs 18 v. Ei muuta kun äkkiä laturi vaihtoon, ettei hajota mitään muuta.
 
Vs: Nyt tarvitaan apua!!!

mitattiin akultakin ku anto kierroksia niin ei mitän muutosta,jotain 12,7v about
 
Takaisin
Ylös Bottom