Offtopic

Vs: Offtopic

mystinengalant sanoi
Joo kyllä mua ainaki sylettää se että TOISTEN MAKSAMIA autoja poljetaan... ei ole mitenkään asiallista meininkiä. Ei ole uusikaan auto uusi auto.

joo ja ihan sama, onko kyseessä auto vai jokin muu tavara. :mad: jos mä oisin sä, en ainakaan kauheesti kehuskelisi aiheesta.
 
Vs: Offtopic

nahkuri sanoi
joo ja ihan sama, onko kyseessä auto vai jokin muu tavara. :mad: jos mä oisin sä, en ainakaan kauheesti kehuskelisi aiheesta.


Aattelin ny et tääl uskaltais sanoo jotain. Sentää kaikki lähti venäjälle mitä ajoin.
 
Vs: Offtopic

Boomtown sanoi
Aattelin ny et tääl uskaltais sanoo jotain. Sentää kaikki lähti venäjälle mitä ajoin.

Miksi just täällä? Varmaan keskimääräistä tarkempia ihmisiä autostaan.
Sua ei häiritsis jos joku rääkkäis sulle tulevaa uutta autoa satamassa, mistä oot maksamassa sen 140ke?
 
Vs: Offtopic

MakeM sanoi
Miksi just täällä? Varmaan keskimääräistä tarkempia ihmisiä autostaan.
Sua ei häiritsis jos joku rääkkäis sulle tulevaa uutta autoa satamassa, mistä oot maksamassa sen 140ke?


Mist sitä saisin ikinä tietää?
 
Vs: Offtopic

Hande sanoi
Täällä kun tuntuu olevan väkeä Nummela-Lohja akselilta...
Niin onko tässä lähistöllä mitään paikkaa, missä pääsisi itse pesemään auton maksua vastaan ?
Lohjalla oli joskus ammoin Nesteellä tee-se-itse halli, mutta siitä taitaa olla jo aikaa ::)

nummelan katastus aseman vieressä. en nyt muista nimeä ulkoota mutta mystinen paikatkoon. hintaa oli 10e/h.
 
Vs: Offtopic

Ocf.ällä on juuri projekti juttua yhdestä lotus omegan oikomisesta,kun oli joku ahtaaja vähän (muistaakseni vielä kännissä) antanut autolle kenkää,huonoin tuloksin.
Auto ihan tuhannen paskana.
 
Vs: Offtopic

Boomtown sanoi
Mist sitä saisin ikinä tietää?

Päteekö sama "ihan sama, jossen tiedä niin ei haittaa" asenne myös esim. parisuhdeasioihin?

Boomtown sanoi
Sentää kaikki lähti venäjälle mitä ajoin.

Näinhän sitä voitaisiin ajatella muissakin satamissa, vaikkapa Japanin päässä... "Näähän menee Suomeen kuitenkin."
 
Vs: Offtopic

Mulle on annettu ymmärtää että ahtaajia tosiaan saa vahtia (ei pahalla) ja että joka auto saa varmasti runtua. Ymmärtänyt että muutama ylikierrokset kokenut tapaus (moni ECU jättää merkinnän) yms. tullut Hangosta ja monessa renkaista hakureissulla nähny et sladis on menty ::)

Mut tää on siis "normaalia" satamatoimintaa käsittääkseni.

Hämmästyttää ettette tienneet? Moni kuitenkin ajaa käytettynä tuodulla pelillä niin luulis et nää on puhuttu jo foorumilla läpi.
 
Vs: Offtopic

http://en.wikipedia.org/wiki/File:CE_marks.jpg

mielenkiintoista, satuimpa kattoon Noksu Lumia 800:sen laturia ja on tuon jälkimmäisen kuvan mukainen.
Tutkin myös muita ebay/china latureita niin osassa on oikein merkattu (selvästi myös fiksuimmat laturit).
Tiedä sitten onko kuinka totta tuo juttu....
 
Vs: Offtopic

Urran sanoi
Mulle on annettu ymmärtää että ahtaajia tosiaan saa vahtia (ei pahalla) ja että joka auto saa varmasti runtua. Ymmärtänyt että muutama ylikierrokset kokenut tapaus (moni ECU jättää merkinnän) yms. tullut Hangosta ja monessa renkaista hakureissulla nähny et sladis on menty ::)

Mut tää on siis "normaalia" satamatoimintaa käsittääkseni.

Hämmästyttää ettette tienneet? Moni kuitenkin ajaa käytettynä tuodulla pelillä niin luulis et nää on puhuttu jo foorumilla läpi.

Montas autoa oot hakenu? Kyllähän tämä on normaalia toimintaa varmasti, erityisesti roro hommissa..

Jos nokonzok luet tätä niin mites noi konttitouhut menee ku oot ollu konttia lastaamassa, kuka niitä autoja siellä ajelee?
 
Vs: Offtopic

Harri K sanoi
http://en.wikipedia.org/wiki/File:CE_marks.jpg

mielenkiintoista, satuimpa kattoon Noksu Lumia 800:sen laturia ja on tuon jälkimmäisen kuvan mukainen.
Tutkin myös muita ebay/china latureita niin osassa on oikein merkattu (selvästi myös fiksuimmat laturit).
Tiedä sitten onko kuinka totta tuo juttu....
"Kaikissahan" se on tuo pelkistetty CE..

http://www.tukes.fi/fi/Toimialat/Kuluttajaturvallisuus/CE-merkki/
 
Vs: Offtopic

ST sanoi
"Kaikissahan" se on tuo pelkistetty CE..

http://www.tukes.fi/fi/Toimialat/Kuluttajaturvallisuus/CE-merkki/

Ei kyse ole tuosta ristikosta/ruudukostav, ristikko havainnollistaa C ja E välimatkan joka on oltava tuo. Tästä ei mielestäni ole "muutosta" missään ollut? linkittämälläsi sivuilla on joo oikein oleva merkki (välimatka oikea)

Fakta kuiteki et noinki iso firma kuin Noksu ei tommosee "kiinnitä huomiota". Se laturi on kyllä niin lelu muutenkin...
Itse tullut ebayst kymmeniä latureita eri laitteisiin niin kyllä jo ulkonäöstä näkee mikä on "turvallinen" ja mikä ei.
Xtar:n akkulaturin just tilasin ja laadukas kampe ja on oikeenlailla tehty CE merkkikin pohjassa näköjään.

Tokmanni/Honkkari latureita jos alettais käymään Tukes:n toimesta läpi niin varmaa löytyis pirun monta, jotka ei menis kuormitustesteistä läpi. Pitäs olla se 5mm ero ensiö ja toisiopuolen välissä...
 
Vs: Offtopic

Urran sanoi
Mulle on annettu ymmärtää että ahtaajia tosiaan saa vahtia (ei pahalla) ja että joka auto saa varmasti runtua. Ymmärtänyt että muutama ylikierrokset kokenut tapaus (moni ECU jättää merkinnän) yms. tullut Hangosta ja monessa renkaista hakureissulla nähny et sladis on menty ::)

Mut tää on siis "normaalia" satamatoimintaa käsittääkseni.

Hämmästyttää ettette tienneet? Moni kuitenkin ajaa käytettynä tuodulla pelillä niin luulis et nää on puhuttu jo foorumilla läpi.

It happens, mutta ei se nyt ihan normaalia kuitenkaan ole. Mulkeroita toki mahtuu jokaiseen porukkaan.
 
Vs: Offtopic

mystinengalant sanoi
Montas autoa oot hakenu? Kyllähän tämä on normaalia toimintaa varmasti, erityisesti roro hommissa..

Jos nokonzok luet tätä niin mites noi konttitouhut menee ku oot ollu konttia lastaamassa, kuka niitä autoja siellä ajelee?
Lienee aika irrelevantti kysymys. Sanotaanko nyt vaikka näin että aihe, ja ahtaajat työvoimana on erittäin läheinen aihe kun puhutaan mun töistä :D Luulen että mä oon nimenomaan kuullut sen ahtaajien/ahtaajien yläpuolella olevien toimihenkilöiden näkökannan, enkä sitä auton hakijan näkökantaa ;) Sillähän kun ei tän asian kanssa oo mitään tekemistä.

Mutta siis kaikki urheilullisemmat autothan aina "testataan" ::)
 
Vs: Offtopic

Urran sanoi
Lienee aika irrelevantti kysymys. Sanotaanko nyt vaikka näin että aihe, ja ahtaajat työvoimana on erittäin läheinen aihe kun puhutaan mun töistä :D Luulen että mä oon nimenomaan kuullut sen ahtaajien/ahtaajien yläpuolella olevien toimihenkilöiden näkökannan, enkä sitä auton hakijan näkökantaa ;) Sillähän kun ei tän asian kanssa oo mitään tekemistä.

Mutta siis kaikki urheilullisemmat autothan aina "testataan" ::)

Juu ahtaajat saa koulutukseen nähden niin pientä palkkaakin että pitäähän sitä päästä vähän vielä testaamaan :peukku
 
Vs: Offtopic

Nimenomaan näin :D Ja koska saavat niin p*skaa palkkaa niin paranee välillä lakkoillakkin :reality
 
Vs: Offtopic

Urran sanoi
Nimenomaan näin :D Ja koska saavat niin p*skaa palkkaa niin paranee välillä lakkoillakkin :reality

Ei näis palkois ol kyl oikee kehumista :) Enkä kyl ol sanon et niit autoi raiskataan ihan hullun. Jos kerran koittaa yhel autol millai se kiihtyy vakio setupeil ni onko paha? Tehään se sama tehtaallaki?
 
Vs: Offtopic

Boomtown sanoi
Enkä kyl ol sanon et niit autoi raiskataan ihan hullun. Jos kerran koittaa yhel autol millai se kiihtyy vakio setupeil ni onko paha?

On, yksiselitteisesti paheksuttavaa toimintaa ja kertoo paljon niiden ihmisten ajatusmaailmasta jotka sitä tekevät.

Mene koeajamaan autoja liikkeeseen jos tuntuu siltä että pitää testata kiihtyvyyttä.
 
Vs: Offtopic

Boomtown sanoi
Ei näis palkois ol kyl oikee kehumista :) Enkä kyl ol sanon et niit autoi raiskataan ihan hullun. Jos kerran koittaa yhel autol millai se kiihtyy vakio setupeil ni onko paha? Tehään se sama tehtaallaki?

Ahtaajan palkka on keskimäärin 4400-4600 euroa kuukaudessa. Ilman ylityölisiä ahtaajan keskipalkka jää noin 3800 euroon kuukaudessa. Ahtaajan palkkaan vaikuttavat siis työn kolmivuoroisuus ja myös ylityöt. Vain vähän työkokemusta omaava ahtaaja voi saada huomattavastikin keskiarvoa pienempää palkkaa.

Ahtaajan työ on pääosin proomujen ja laivojen purku- ja lastaustyötä satamassa. Laivan tai proomun lastaamiseen käytetään siihen tarkoitettua kuormauskalustoa.

Jotain tämmöstä löysin.... on noi kyllä koulutuspohjaan nähden aika kovia lukuja, tietysti paikallisestihan ne palkat sovitaan.
 
Vs: Offtopic

11519.jpg
 
Vs: Offtopic

Urran sanoi
Hämmästyttää ettette tienneet? Moni kuitenkin ajaa käytettynä tuodulla pelillä niin luulis et nää on puhuttu jo foorumilla läpi.

Kyllä mä ainakin tiesin varsin hyvin, mutta outoa että joku asiasta vielä tähän sävyyn puhuu.
On myös varmaan vähän eri asia jos tehtaalla testataan että auto toimii, kun että satamatyöntekijä "testaa" auton?
 
Vs: Offtopic

Iso kasa Mitsuja taisi mennä ahdin valtakuntaan rahtilaivojen törmäyksessä hollannin edustalla.

Baltic Acen rahtina oli BBC:n mukaan mitsubishi-autoja, ja upposi törmäyksen seurauksena
http://www.marinetraffic.com/ais/shipdetails.aspx?mmsi=309474000

"The Dutch Defence Ministry said conditions were treacherous when the Corvus J container ship and the Baltic Ace collided, sending 1,400 new cars, mostly Mitsubishis from Japan and Thailand, to the seabed on Wednesday evening."

Corvus J laiva pysyi pinnalla mutta sai kunnolla köniin:
http://gcaptain.com/corvus-j-containership-damage-photos/

5 merimiestä menehtyi onnettomuudessa :-(
 
Vs: Offtopic

Mulle kun tuli aikanaan Skyline roro:lla Suomeen, niin matkalla oli hävinnyt vaihdekepinnuppi, pari lisämittaria ja HUD:sta pelkkä näyttö kojelaudan päältä. Olin todella tyytyväinen palveluun. ;D Sen jälkeen autot onkin tulleet kontissa...
 
Vs: Offtopic

_AH_ sanoi
Mulle kun tuli aikanaan Skyline roro:lla Suomeen, niin matkalla oli hävinnyt vaihdekepinnuppi, pari lisämittaria ja HUD:sta pelkkä näyttö kojelaudan päältä. Olin todella tyytyväinen palveluun. ;D Sen jälkeen autot onkin tulleet kontissa...

Juu ja tuohan on enemmän sääntö kuin poikkeus? :)
 
Vs: Offtopic

Pari viikkoa sitten otin töistä lopputilin.
Nyt ois parikin työpaikkaa tarjolla,näköjään töitä löytyy kun on itse aktiivinen ;)
 
Vs: Offtopic

MakeM sanoi
Kyllä mä ainakin tiesin varsin hyvin, mutta outoa että joku asiasta vielä tähän sävyyn puhuu.
On myös varmaan vähän eri asia jos tehtaalla testataan että auto toimii, kun että satamatyöntekijä "testaa" auton?
Mihin sävyyn :D Älä käsitä väärin, mun työllä ei silti ole mitään tekemistä ahtaamisen kanssa. Tää noiden autojen kokeilu tuntuu olevan muiden merkkien harrastajilla tosi hyvin tiedossa joten lähinnä tarkoihin että hämmästyn, jos tää tuli jollekkin uutena tietona.

Ehdottoman eri asia.
 
Vs: Offtopic

_AH_ sanoi
Mulle kun tuli aikanaan Skyline roro:lla Suomeen, niin matkalla oli hävinnyt vaihdekepinnuppi, pari lisämittaria ja HUD:sta pelkkä näyttö kojelaudan päältä. Olin todella tyytyväinen palveluun. ;D Sen jälkeen autot onkin tulleet kontissa...

Laurin kommentointia sivuten, odottelin itsekin satamasta täysin ylim. elektroniikasta repimällä riisuttua ja soittimetonta autoa. Yllätyksekseni kuitenkin kaikki nätisti paikallaan. :peukku Tosin eipä siinä 2 DIN japsimankan ja turbo timerin lisäksi mitään "ylimääräistä" ollutkaan.
 
Vs: Offtopic

mystinengalant sanoi
Juu ja tuohan on enemmän sääntö kuin poikkeus? :)

Ei ole ihan totta!
Riipuu aika pitkästi mikä varustamo joka kuljettaa niitä autoja.
Wallenius Wilhelmsen ja Höegh Autoliners ovat omasta kokemuksesta parhaat. Mitään ei ole viety koskaan! Tottakai se maksaa enemmän mutta palvelu on parempi.
Aikoinaan kun meidän Nissan Largo tuli maahan, kontti oli täynnä Skylinen ja RX-7:n varaosia ja ei mitään oli viety.

Mutta tottakai se kontti on kaikkein turvallisin paikka.
 
Vs: Offtopic

ja kiharat lähti tänään, pitäähän nyt joulupukin näyttää järkevältä ;D (ei vaan hirveesti ole varauksia...)
 
Vs: Offtopic

Hablu sanoi
Pari viikkoa sitten otin töistä lopputilin.
Nyt ois parikin työpaikkaa tarjolla,näköjään töitä löytyy kun on itse aktiivinen ;)

Juu, kyllähän nyt tekevälle töitä riittää. Kunhan ei jää työkkärin varaan roikkumaan ja ihmettelemään.
Ite en kai oo työkkärin kautta päässy mihinkään muualle kuin johonki kurssille laittoivat sen jälkee kun olin intistä pässy.
Senkin kurssin jätin kesken, kun löysin muuta kautta duunia.. :D

Ennemminki vois sanoa "Ihmisten tilastointikeskus", kuin mikään työvoimatoimisto. :D
 
Vs: Offtopic

Terveiset Dubaista! 8)

Autoilu tuntu olevan aika kohtuu hintaista tuolla. Uusi Pajero oli kaupassa n. 23t€ bensa oli 0,35€/l. Taxikuski vielä valitti että kun bensanhinta on nyt kallista kun aikaisemmin oli halvempaa kuin vesi. ::)
 
Vs: Offtopic

akio sanoi
ja kiharat lähti tänään, pitäähän nyt joulupukin näyttää järkevältä ;D (ei vaan hirveesti ole varauksia...)

Minkälaista hintaa niillä nurkilla pyydetään pukin palveluksista?
 
Vs: Offtopic

lancer evo-r sanoi
Terveiset Dubaista! 8)

Autoilu tuntu olevan aika kohtuu hintaista tuolla. Uusi Pajero oli kaupassa n. 23t€ bensa oli 0,35€/l. Taxikuski vielä valitti että kun bensanhinta on nyt kallista kun aikaisemmin oli halvempaa kuin vesi. ::)

Asuttiin syyriassa joskus -93 niin muistan kun isukki tankkaili dieseliä mittarista, silloista suomen rahaa tais oll peräti 5 penniä/litra!
Noissa öljyntuottajavaltioissa taitanee olla muutama maailmantalouteen ja/tai veroihin sidottu välikäsi vähemmän siinä polttonesteen hinnassa.. ;D
 
Vs: Offtopic

neljäkymppiä ite pitänyt, hyvillä asiakkailla on vielä oma hinnoittelu

viime vuonna kun oli vähän niinkuin "comeback" vuosi (pari aikaisempaa ollut poissa pelistä) niin oli tarjoushinta 30e
 
Vs: Offtopic

No hitto mun eno on tehy noita joulupukkihommia nelisenkymmentävuotta vuotta vakaalla ammattitaidolla ja eipä juuri teitä junioripukkeja enempää vissiin pyytäny. Noh täällä onkin ihmiset köyhiä :)

akio: hyvä hyvä, ei oo kiva kun joulupukki huutelee "Jallajallaa ja ampuu kiväärillä ilmaan" ;)
 
Vs: Offtopic

Täällä metsän keskellä on noi välimatkat sen verran pitkiä niin ei ihan kympillä viitti lähteä :)
 
Vs: Offtopic

Onko kellään tarvetta halvalle vw passatille? 96vm muistaakseni... Ei umpi keula vaan "facelift" malli... :D


Tapatalk@iPhone
 
Vs: Offtopic

mystinengalant sanoi
No hitto mun eno on tehy noita joulupukkihommia nelisenkymmentävuotta vuotta vakaalla ammattitaidolla ja eipä juuri teitä junioripukkeja enempää vissiin pyytäny. Noh täällä onkin ihmiset köyhiä :)

akio: hyvä hyvä, ei oo kiva kun joulupukki huutelee "Jallajallaa ja ampuu kiväärillä ilmaan" ;)
onko jotenkin ironista et mulla on lelukivääri kontissa ;D
 
Vs: Offtopic

Tulipahan tuollaisia puutynnyreitä hamstrattua 4kpl. Mitähän noista askartelisi... ::)
Yhteen olisi jo lasilevy valmiiksi päälle jos tekisi talliis salakapakan. ;D
tynnyrit.jpg

Pari pantaa on aikas löysiä, niin ne ainakin täytyy avata pistehitseistä ja vetää hieman istuvimmiksi.
 
Vs: Offtopic

prkl...
tulin toistamiseen tällä viikolla töihin vapaapäivänä vahingossa. olisi uni maittanut aamulla...
noh onneksi oli sentään asiallinen palaveri
 
Vs: Offtopic

_AH_ sanoi
Tulipahan tuollaisia puutynnyreitä hamstrattua 4kpl. Mitähän noista askartelisi... ::)
Yhteen olisi jo lasilevy valmiiksi päälle jos tekisi talliis salakapakan. ;D
tynnyrit.jpg

Pari pantaa on aikas löysiä, niin ne ainakin täytyy avata pistehitseistä ja vetää hieman istuvimmiksi.


Itseltä löytyy vanhasta viskitynnyristä tehty baarikaappi. Rautaosat maalattu, puut petsattu, ovi sahattu, sisätila verhoiltu ja myös valo löytyy ovi automatiikalla! ;)
 
Vs: Offtopic

Mä kyselin noiden viskitynnyrien perään mm. Laphroaigilta, Lagavulinilta, Bowmorelta, Caol Ilalta ja Ardbegiltä mutta mistään en saanu :( Olisin halunnu uuteen saunaan kiulun tehdä semmosesta. Mut pitäs olla Quarter Cask.
 
Vs: Offtopic

lumiharja meni rikki niin menin palauttamaan uuden toivossa. homma meni hyvin vaikka en löytänyt kuittia mutta uutta harjaa en saanut mukaan "no ei se mitään, haen sen huomenna" lähdin takaisin töihin ja tunnin päästä lähtö kotiin. auto lumessa ja harja takuussa ;D
 
Vs: Offtopic

Kävin kyselemässä lohkolämppärin asennukselle hintaa; 325€ ja sisähaaran kanssa karvan yli 500€. Voiko olla noin kallista? ???
 
Vs: Offtopic

mikko6 sanoi
Kävin kyselemässä lohkolämppärin asennukselle hintaa; 325€ ja sisähaaran kanssa karvan yli 500€. Voiko olla noin kallista? ???
jos itte osaa yhtään mitää tehdä ni sen saa itseksee aika helposti tehtyä :peukku
ittelle ei tosiaan maksanut kun itte elementin verran ku sen ite laitoin, kyllä siinä pitkän pennin säästikin
 
Vs: Offtopic

mikko6 sanoi
Kävin kyselemässä lohkolämppärin asennukselle hintaa; 325€ ja sisähaaran kanssa karvan yli 500€. Voiko olla noin kallista? ???
Siis sisältääkö tuo vain asennuksen,vai osat+asennuksen? Jos osineen niin tuota hintaa ne on asennettuna.
 
Takaisin
Ylös Bottom