Offtopic

Vs: Offtopic

Olipas mukava päästellä jäällä kun ei tarvinnu välittää missä rata menee ;D
 
Vs: Offtopic

Minkä takia joidenkin tiettyjen käyttäjien avatarkuvat ei ole näkynyt koko päivänä? HarriK:n ja mun kuvaa en näe ainakaan missään viestissä... En työkoneelta enkä kotona.
 
Vs: Offtopic

En voi minkään, pakko hymyillä. Perus masan näkösellä vermeellä ihmisten huijaaminen on parasta ;D

Enemmän kun hölmistyneitä ilmeitä riittää kun lähtee risteyksestä/ valoista MPS:ssällä ;D

Kröhm.. tulis kevät äkkiä että sais evoon kehiin ;D
 
Vs: Offtopic

ai hitto mikä väsymys iski. kai se on pakko pitää pitkästä aikaa lakisääteinen kahvitauko jos hetken taas sillä jaksais
 
Vs: Offtopic

Tulipahan jäätyä ekan kerran pajerolla jumiin, ja vielä omaan pihaan ;D
 
Vs: Offtopic

_AH_ sanoi

Tuosta tulikin mieleen, että jostai lueskelin että eikös toyotalta ollut tulossa sellainen rahvaallekin sopiva uus sporttisempi farkku, muistaakseni auris mallistoon.
Ei! ..en sitä ole tällä hetkellä harkitsemassa, kuka hullu nyt uutta autoa ostelee.

Mutta jos tuosta galantista joskus vuosien päästä aika jättää, tai sitten polttoaineen hinta kipuaa johonkin taivaan rajamaille, niin tuollainen käytettynä voisi olla yksi vaihtoehto.
(Jollei muita sit satu matkalla näköpiiriin.)

Omaan silmään ja ajatusmaailmaan kun ei istu nuo citymaasturi tyyppiset ratkaisut sitten ei mitenkään..ihan liian trendikästä ja kohta jokaisella keskiluokkaisella naapurillakinhan on jo sellainen.
 
Vs: Offtopic

petevuan sanoi
Omaan silmään ja ajatusmaailmaan kun ei istu nuo citymaasturi tyyppiset ratkaisut sitten ei mitenkään..ihan liian trendikästä ja kohta jokaisella keskiluokkaisella naapurillakinhan on jo sellainen.
Itse ajattelin aivan samoin ennen kuin päätettiin Outlander hommata. Outtis vain hurmasi kierolla moottorivaihtoehdolla.
Tylsä citymaasturi joka on yllättävän ketterä liikkeissään. :)

Mutta edelleenkään en ymmärrä citymaastureita etuvetoisena...
 
Vs: Offtopic

_AH_ sanoi
Itse ajattelin aivan samoin ennen kuin päätettiin Outlander hommata. Outtis vain hurmasi kierolla moottorivaihtoehdolla.
Tylsä citymaasturi joka on yllättävän ketterä liikkeissään. :)

Mutta edelleenkään en ymmärrä citymaastureita etuvetoisena...

tuli nähtyä qashqai joka suti vain etupyörillä... ja takapyörä nykäs vain kerran... Sigma lähti nopeemin siitä risteyksestä kuin tuo wannabe 4wd
 
Vs: Offtopic

Mr mmc sanoi
tuli nähtyä qashqai joka suti vain etupyörillä... ja takapyörä nykäs vain kerran... Sigma lähti nopeemin siitä risteyksestä kuin tuo wannabe 4wd

Eiköhän niistä kaskaista ole 99% etuvetoisia (ts. ei edes wannabe-nelivetoja)
 
Vs: Offtopic

Niko Päivinen sanoi
Eiköhän niistä kaskaista ole 99% etuvetoisia (ts. ei edes wannabe-nelivetoja)

Tutun sellasta tuliterää kaskai+2:ta pääsin joskus ajelemaankin, ja piti olla kaikilla herkuilla ja tehokkaimmalla bensakoneella jne..
..tuntu et röökin ois keriny imuttaa ennenku mittari hipoo 100kmh paikkeita :)

Se on tätä nykyaikaa, kun iso auto ja downsizing on kohdistunu lähinnä moottoriin lie..
 
Vs: Offtopic

Niko Päivinen sanoi
Eiköhän niistä kaskaista ole 99% etuvetoisia (ts. ei edes wannabe-nelivetoja)

Aika lähellä tuo prosenttiosuus, en muista millon olisin viimeksi ajanut nelivetosta Qashqaita.
 
Vs: Offtopic

Piti oikeen kurkkaa toi Nissanien määrä, ku rupes kiinnostaa, pikkusen yli 20% on nelikkoja.
ASX:n kohdalla luvut on 10/90.
 
Vs: Offtopic

jotkut saa paahtoleipäänsä jesuksen kuvan, toiset (minä) saavat kahvikuppiin nürburgringin kuvan ;D

kattelin sitä läiskää siinä ja mietin "no perkele, toihan on merkki et tuolla pitää käydä"
 
Vs: Offtopic

akio sanoi
jotkut saa paahtoleipäänsä jesuksen kuvan, toiset (minä) saavat kahvikuppiin nürburgringin kuvan ;D

kattelin sitä läiskää siinä ja mietin "no p**k**e, toihan on merkki et tuolla pitää käydä"

Käynnin jälkeen saatat löytää ringin kuvan myös paahtoleivästäsi ;D

http://cache.jalopnik.com/assets/images/12/2010/02/nurburgring_toaster.jpg
 
Vs: Offtopic

eilen sitte tuli joku hullun päähänpisto että nyt loppu röökin vetäminen, no hain sitte töitten jälkeen apteekista nikotiini imeskelytapletteja ja nyt on oltu jo hieman yli vuorokausi polttamatta, nyt jos selviää vielä polttamatta talvipäivienkin ylitte ni luulen että sit rupee olee jo mahikset kohillaan et sais viimeinkin lopetettua 8)
 
Vs: Offtopic

Paremman puutteessa offtopikkiin! Aattelin tilata Camskilliltä uudet jarrulevyt (vakiot), palat (EBC Redstuff) ja jarruletkut (HEL).
Jarrut ei näytä siltä, et niitä ois paremmin huollettu missään vaiheessa, joten aattelin laittaa noi uusiks.
Katsastusmies ihmetteli, miten takajarrujen letkut voi olla ehjiä, epäili ettei niillä pitkään selvii.

1) Onko valinnat järkeviä vai oisko parempia ideoita?
2) Pitääkö/kannattaako vaihtaa muuta samalla?
3) Haluuko joku muu mukaan tilaukseen? Vois säästää postikuluissa :D
 
Vs: Offtopic

maurichia sanoi
eilen sitte tuli joku hullun päähänpisto että nyt loppu röökin vetäminen, no hain sitte töitten jälkeen apteekista nikotiini imeskelytapletteja ja nyt on oltu jo hieman yli vuorokausi polttamatta, nyt jos selviää vielä polttamatta talvipäivienkin ylitte ni luulen että sit rupee olee jo mahikset kohillaan et sais viimeinkin lopetettua 8)


Kerran tupakkamies aina tupakkamies!!!! Mitä sitä lopettaa ku o alottanukki?
 
Vs: Offtopic

Boomtown sanoi
Kerran tupakkamies aina tupakkamies!!!! Mitä sitä lopettaa ku o alottanukki?

Kaverin isä oli samaa mieltä. Ei lopettanut vaikka tuli diabetes ja lääkäri sanoi että josset lopeta niin on iso riski että lähtee jalat. Noh, jalathan sitten myöhemmin amputoitiin mutta onneksi nortti paloi vielä senkin jälkeen iloisesti huulessa!
 
Vs: Offtopic

Itsehän lopetin muinoin vaimon ollessa raskausviikolla 16 odottaessaan meidän esikoista. Neljä vuotta kerkesin polttaa. Ei oo kaduttanu päivääkään, enkä voi kyllä sanoa ettei tupakkamies olis aina tupakkamies koska kyllä sitä vielä useinkin tekee mieli (poika nyt siis vähän yli 5v). Ehdottomasti kannatetaan maurichia! Anna näiden trollata, Suomalainen mieshän pitää sen mitä sanoo!

Itse en ottanu edes tabuja/laastareita vaan tyrkkäsin vikan röökin jälkeen loppu askin kaverille ja sanoin et vedä nää, mä oon lopettanu 8) Asiaa olin toki pohtinut ainakin sen 10 viikkoa, kun raskaudesta tiesin.
 
Vs: Offtopic

maurichia sanoi
eilen sitte tuli joku hullun päähänpisto että nyt loppu röökin vetäminen, no hain sitte töitten jälkeen apteekista nikotiini imeskelytapletteja ja nyt on oltu jo hieman yli vuorokausi polttamatta, nyt jos selviää vielä polttamatta talvipäivienkin ylitte ni luulen että sit rupee olee jo mahikset kohillaan et sais viimeinkin lopetettua 8)

Kaveri oli rouvansa kanssa poltellut jo toistakymmentä vuotta, kun siirtyivät yhdessä tuumin sähkötupakkaan. Ensin käsittääkseni nikotiinilliseen nesteeseen ja sitten nikotiinittomaan. Ja ovat tyytyväisiä, ja oli kuulemma helppo vaihdos.

Jotenkin tuntuis, että jos itse olisi vielä polttamassa ja nyt lopettais, niin se sähkötupakka voisi olla kokeilemisen arvoinen juttu. Jotenkin noi laastarit ja purkat kuulostaa.... huonommalta.
En ole itse tuota sähkötupakkaa kokeillut, mutta jotenkin se vaikuttaa hienommalta konseptilta kuin laastarit tai purkka. Siinä on kuitenkin enemmän samoja elementtejä kuin röökissä -> helpompi vaihdos?
 
Vs: Offtopic

Viime vuoden huhtikuussa tuli hetken päähänpistosta (no kolmen päivän krapulallakin oli vähän osuutta) kokeiltua, että mitä piruja ja perkeleitä sitä sitten alkaa tulemaan kun ei polta.
Yllättäen ei tullut mitään oireita, tunnustaa tosin täytyy, että tapa on ollut yllättävän lujassa kun ei ennen ole tullut lopettamista edes kokeiltua.
Parissa päivässä alkoi henki kulkemaan sen verran paremmin, sormet olemaan lämpimämmät ja hajuaisti palautua, että totesin kokeilun saavan jäädä päälle.

Purkat yms. on humpuukia

Niin ja poltettua tuli n.10 vuotta, joista viimeiset 5 lähes vain piippua (kaupan tupakoita) ja sikareita.
 
Vs: Offtopic

Lokakuun viimmeinen -92 viskasin viimmeisen Marlboron tumpin rappusilta kun lääkäri oli aikaisemmin sanonut ettei ohitusleikata jos et ole ollut kuukautta polttamatta ennen leikkausta (leikkaus joulukuun 3.) Sen jälkeen en ole henkostakaan enkä poskista vetässy. Kyllähän ne ensimmäiset päivät ja viikot oli taskujen taputtelua, varsinkin kahvin jälkeen. Polttelin viistoistakesäsestä lähtien jatkuvasti ja kakskymppisenä meni jo toista askia päivässä, elikkä siinä tuli tervattua keuhkoja 28 vuotta. Päänsäryt on poissa ja krapulakin on huomattavasti lievempi vaikka käryytyksen aikaan en huppelissa polttanut yleisestä tavasta poiketen. Suosittelen kaikille jotka tupruttelee, ei se niin vaikeaa ole kun annetaan ymmärtää varsinkin kun ei käytä mitään korviketta joka vaan pitentää sitä luopumisen tuskaa. Ja sekin, että kun saa lopetuksen pitämään niin on kuningasolo kun pystyy hallitsemaan ainakin itseään jos ei muita.
Tsemppiä kaikille jotka tekevät päätöksen parantaa elämänlaatua. :peukku


P.S. Ja vielä sekin viikon kun on polttamatta niin on säästänyt reilusti viinapullonhinnan. 8)
 
Vs: Offtopic

Se on muuten ihmeellistä, että vaikka itse lopettelin jo 20 vuotta sitten tuon polttamisen(pari askia päivässä..), niin vieläkin välillä haju ottaa jossain nenään ja mieli tekee.. :eek:

Tuli poltettua 12 vanhasta parikymppiseksi ja sitten kerrasta poikki.
Tai ei ihan. Pari kertaa olen tuon jälkeen maistanut ja hyvää olisi ollut. :seina
 
Vs: Offtopic

Röökin polton lopettaminen on kyllä ajatuksissa täälläkin. Oon nyt päässyt siihen pisteeseen, etten oo polttanut töissä marraskuun jälkeen. Kotona menee illasta riippuen 2-6 röökiä. Jos rupee viinaa ottamaan niin sitten saa sen askin varata. Kännitupakoimisen lopettamiseen ei riitä usko, selvin päin sauhutteluun kyllä.

Jännä juttuhan tuo on. Työpäivän jälkeen kun vedät sen ekan röökin kahvikuppi kädessä tuossa takapihalla niin pahaltahan se maistuu. Silti vaan tulee vedettyä. Kyllä ihminen on tyhmä eläin :p
 
Vs: Offtopic

En oo kyllä koskaan ymmärtäny tota tupakinpolttoa? Itelle ei sit maistu millään vaikka kuinka yrittäis ja hajustakin tulee huono olo. Säästää vuodessa melkosen summan rahaa :peukku
 
Vs: Offtopic

Ei se raha säästöön tahdo jäädä, menee ainakin täällä muuhun joutavaan.. ;D Tosiaan reilu pari vuotta täällä oltu polttamatta ja alko vaan tympäsemään liikaa että onkohan sitä pakko polttaa vaikka meinaa tukehtua. Eipä oo ees nuhaa oikeastaan ollu lopettamisen jälkeen. :peukku
 
Vs: Offtopic

Bazeeba sanoi
Ei se raha säästöön tahdo jäädä, menee ainakin täällä muuhun joutavaan.. ;D Tosiaan reilu pari vuotta täällä oltu polttamatta ja alko vaan tympäsemään liikaa että onkohan sitä pakko polttaa vaikka meinaa tukehtua. Eipä oo ees nuhaa oikeastaan ollu lopettamisen jälkeen. :peukku

On muuten rahan säästäminen (ASP) ihan saatanan kuollut kirjain, kohta vielä nostavat sen käsirahan osuuden ihan naurettavan korkeeks niin slummissa ollaan ja pysytään. Vittu, mitä paskaa.
 
Vs: Offtopic

Niko Päivinen sanoi
Kaveri oli rouvansa kanssa poltellut jo toistakymmentä vuotta, kun siirtyivät yhdessä tuumin sähkötupakkaan. Ensin käsittääkseni nikotiinilliseen nesteeseen ja sitten nikotiinittomaan. Ja ovat tyytyväisiä, ja oli kuulemma helppo vaihdos.

Jotenkin tuntuis, että jos itse olisi vielä polttamassa ja nyt lopettais, niin se sähkötupakka voisi olla kokeilemisen arvoinen juttu. Jotenkin noi laastarit ja purkat kuulostaa.... huonommalta.
En ole itse tuota sähkötupakkaa kokeillut, mutta jotenkin se vaikuttaa hienommalta konseptilta kuin laastarit tai purkka. Siinä on kuitenkin enemmän samoja elementtejä kuin röökissä -> helpompi vaihdos?
Kaikenäköisiä tuotteita on tullut aikanaan kokeiltua kun työnantaja jakoi ilmaisiksi nikotiinituotteita, ei oo lakkoilut/lopettamiset onnistunu niillä, ei onnistunu nuuskalla (kaksi pussia kokeilin ja totesin ettei onnistu :D)
Sit rupesin käärimään sätkiä, no sillä väheni aika paljon kun ei koko ajan viittiny rullailla, se meni poskelleen ja taas siirryttiin tehdas käärittyihin :)
Sit tilasin sähkökessuja kiinasta ni jumaleissön, pystyi heti alkuunsa vähentään niin paljon ettei koko päivänä menny ku 4-5 oikeeta kessua, vaan sitten kävi niin ettei toimitus tullut tarpeeksi nopeasti kun tilasin nikotiinifilsuja noihin sähkövehkeisiin ni "pakko" oli sit ostaa oikeita ja sillä tiellä ollaan edelleen.
Duunissa ollessa meni familypackin verran, ja kotona melkein toinen mokoma, eikä se nyt hirveesti oo vähentyny vaikkei töissä käykään... Laskeskelin silloin et 400-500€ kuukaudessa menee savuna ilmaan, nyt en oo enää kehdannu miettiä :p
Toi sätkien kääriminen vähentää kyllä aika hyvin ja nyt olenkin taas rullaillu tallissa ollessa ni ei niin paljoa tuu savutettua, mutta niin paljon kuitenkin että lopettaminen on jatkuvasti mielessä :peukku


Joitain kertoja olenkin miettiny et pitäs laittaa ihan oma "Tukiryhmä"-ketju tännekin foorumille, ni josko sitten sais vertaistukea sen verran että vois yrittää lopetusta :D

Näitä miettii Jani, nikotinisti jo 27 vuotta :seina


PS. Pakkaanko Niko sähkökessut matkaan ni saat kokeilla :peukku
 
Vs: Offtopic

joo jani toi tukiryhmä kuulosti ihan hyvälle 8) nyt oon itte ollu sen karvan yli 2 vuorokautta ilman röökiä ja yllättän helposti onnistunu näin ku ei oikein muualla oo ollu ku töissä ja kotona mut kokemuksesta tiedän että humalassa on nortin palaminen tuplaantunu ennen ni mietityttää et miten noi talvipäivät onnistuu, mut eiköhän se siitä ku ottaa mukaan noin nikoretten imeskelytapletit, meinaan on ne ainakin tuolla töissä vähentäny huomattavasti tupakanhimoa ja hyvin toimi äskenkin kun tallilla kävin pyörähtämässä ja tuli siinä yks lonkerokin maisteltua :)
 
Vs: Offtopic

7v ollu polttamatta savun savua...(no yhen sikarin sillon ku poika tuli)
niin ai että se pakkasella varsinki haiseee niin hyvälle nam nam ;D

viinasta/koffista erossa jo yli 6viikkoa ei tippaakaan..... jos pakki ei ala kutistuun kohta ni sama alakaa juomaan taas ehkä ;)
 
Vs: Offtopic

Kolme vuotta ilman. Tänään viimeksi koiran kans lenkkeillessä joku käveli tupakoiden edellä ja hyvältähän se tuoksuu vieläkin, ei sille vaan mitään voi.
 
Vs: Offtopic

Ei muuta lisättävää ;D
 

Liitetiedostot

  • tupakka.jpg
    tupakka.jpg
    66.9 KB · Lukukerrat 555
Vs: Offtopic

Ihan hyvin olen pärjänny tupakan kanssa , ei ole mitään ongelmia ollut. Eli ei ole tarvinnut lopettaa , ei ole kyllä käynyt mielessäkään.
 
Takaisin
Ylös Bottom