olen ostamassa pajero vm 99 2.5tdi

isokoski

New Member
Liittynyt
2 Syyskuu 2009
Hei olis tulossa mulle vaihdossa tollanen 99vm oleva pikku pajero 2.5tdi konella oleva sillä on ajettu 198tkm.
mulla ei ole kyseisestä autosta mitään tietoa, niin voisitteko kertoa ihan vapaasti mitä hyvää ja mitä huonoa sittä löytyy..
kiinnostaa toi diesel kone onko se kestävä?

kiitos jo etukäteen.. ;D
 
Vs: olen ostamassa pajero vm 99 2.5tdi

Eipä näistä hirveesti ole valittamista.
Konehan kestää hyvin pidettynä siinä missä muutkin(kansi aina heikoin lenkki)... Rikkihän saa vaikka uuden auton, jos sitä kaltoin kohtelee.

Tätä foorumia kun hiukan selailee, niin löytyy kyllä melkosia vikoja(taitaa olla jopa oma topic vioista), mutta toisaalta täältä saadut vinkit helpottaa paljon korjausta. Ja ainahan näistä on selvitty.
Itse tykkään ainakin merkistä... ja tulee käytettyä jokseenkin paljon vetojuhtana tätä omaa "Laalaata".
 
Vs: olen ostamassa pajero vm 99 2.5tdi

Onkos näissä uudemmissakin vielä tuo 2.5 -litrainen TDIC mylly mallia 4D56?
 
Vs: olen ostamassa pajero vm 99 2.5tdi

kyllä toi ´90 pitkä malli ainaki aika hyvin on kestäny ja toiminu kaikki pohjosen reissut ja mettässä jne. Ajettu 570000km eli ei se ihan mikään kertakäyttökone oo.....
 
Vs: olen ostamassa pajero vm 99 2.5tdi

sen verran tiän sanoo et kuuntele tarkoon tuleeko laatikosta ääniä tietyllä nopeurella olikaan 80-90kmh .kaverilla oli 99 malli ja siitä rupes kuuluhun 216 tkm kohoralla niin vaihto pois. muuten auto hyvä kaikin puolin ja voimaa riittävästi ison kärrynki vetoon.
 
Vs: olen ostamassa pajero vm 99 2.5tdi

sen verran korjaan että mainitsemani auto oli 2,8 ja pitkä malli.
 
Vs: olen ostamassa pajero vm 99 2.5tdi

kollaa sanoi
sen verran tiän sanoo et kuuntele tarkoon tuleeko laatikosta ääniä tietyllä nopeurella olikaan 80-90kmh .kaverilla oli 99 malli ja siitä rupes kuuluhun 216 tkm kohoralla niin vaihto pois. muuten auto hyvä kaikin puolin ja voimaa riittävästi ison kärrynki vetoon.

Tasalaatuista tavaraa, mulla on -99 mallinen pätkä Pajero, jolla on ajettu melko tarkalleen 216 tkm ja 80-90 km/h nopeudella kuuluu pientä ulinaa. En ole vielä päättänyt tuleeko laatikosta vai perästä, mutta täytynee laittaa Redlinet molempiin tässä jossain vaiheessa. Pois en vaihda :)
 
Vs: olen ostamassa pajero vm 99 2.5tdi

kollaa sanoi
sen verran tiän sanoo et kuuntele tarkoon tuleeko laatikosta ääniä tietyllä nopeurella olikaan 80-90kmh .kaverilla oli 99 malli ja siitä rupes kuuluhun 216 tkm kohoralla niin vaihto pois. muuten auto hyvä kaikin puolin ja voimaa riittävästi ison kärrynki vetoon.

Ouunouuu, mulla o 215 tkm lasissa ja putki sökö, ny jos menee lootaki ni voi itku ja hammasten kiristys, pesu valkaisu ja vahauskin (muru hoitaa ku tekee sitä työkseen, hoitaa hampaita siis..).
Ai pitääkö ketjuki uusia????

Lootassa 2.vaihe on jäykkä talvella eikä kesälläkään oikeen suosiolla ota päälle ilman välikaasua. Epäilen öljyjä... Ei kahise eikä rutise mistään ja taatusti on saanut runtua kun on ollut sitä vailla kun on ollut tarvis edetä.
KAippa se pitäis ostaa punaviivat sinne sit jotta herkistyis...

Auto kun vain on kuluvista osista kasattu väline, huono hoito niin on auto kuin auto nopsaan romu, pikkaisen hoitoa silloin tällöin niin kestää kummasti jopa kovaakin käyttöä, ja oikein kun nyysää autoa niin sehän ei mene rikki millään..

Aloittajalle: vaihda siihen heti auton saatuasi
- nokkahihna hilppeineen
- öljyt (kaikki: moottori, etu- ja takaperä ja lootat)
- nesteet
- jos ilmastointi niin huolla sekin
- kato akkujen kunto
- pese runkopalkit hyvin, tosi hyvin. Kuivaus ja kotelovahaa sisään
- osta jostain halpaa vaseliiniä, vähän hautatervaa ja jos vain saat niin Tiikeri nimistä alustamassaa, noista sellainen sitkeähkö "räkämainen" tahna ja sivele pohja ja runkopalkit (juu poista irtoruoste eka vaikka harjalla). Roudaa patja talliin koska puolisosi ei taatusti päästä sua makkariin koko viikonlopuna aikana koska olet yltäpäältä pohjatahnassa ja "haiset pahalta", ota kaveriksi vaikka koppa nallea.
- pese ja vahaa auto
- tankkaa ja aja, toista tankkaus kun tankki on melkein tyhjä... jne jne

ai juu muista kattoa renkaiden kunto, myös vararenkaan..

ison pitkän 2,8:n kokemuksella, vasta noin 5v ja 100 tkm. Mitähän heittäisin karkeasti arvioituna, ei vissiin 1000e rikki huoltoihin koko aikana. Juu teen ite ja säästän...
 
Vs: olen ostamassa pajero vm 99 2.5tdi

nelikko sanoi
Tätä foorumia kun hiukan selailee, niin löytyy kyllä melkosia vikoja(taitaa olla jopa oma topic vioista), mutta toisaalta täältä saadut vinkit helpottaa paljon korjausta. Ja ainahan näistä on selvitty.
Itse tykkään ainakin merkistä... ja tulee käytettyä jokseenkin paljon vetojuhtana tätä omaa "Laalaata".

Löytyyhän niitä, mutta onhan se useilla niinkin että jossei ole ongelmaa, niin ei ole paljon tänne asiaakaan. Eli täällä puhutaan, ainakin täläl osastolla, hyvin paljon nimenomaan ongelmista. Eikä niinkään paljon muusta.

nostokurki sanoi
Onkos näissä uudemmissakin vielä tuo 2.5 -litrainen TDIC mylly mallia 4D56?

4D56 mallimerkintää kantava kone löytyy edelleen mm. uudesta L200:esta. Ja nyt siitä kaivetaan tehtaalta lähtiessä parhaimmillaan ulos 180 hv ja 400Nm. Eli mallimerkintä ainakin on sama, mutta teknisiä uudistuksia on varmaan tehty aika paljonkin.

En tiedä miten paljon 99 vutoeen mennessä oli tehty. Silloin oli varmaan vielä paljon lähempänä 1-Gen Pajeroissa käytettyä 4D56:sta.
 
Vs: olen ostamassa pajero vm 99 2.5tdi

Vararenkaan tarkistuksesta tuli mieleen.. tarkista onko vararengas lukolla kiinni. Ainakin 2.Gen on saanu viel ihan tehtaan asentamalla lukolla ja eipä auennut Isän Pajerosta muulla kuin vasaralla ja tampilla. Ois ollu kiva ylläri tien päällä kun rengasta joutuis vaihtaan..
 
Vs: olen ostamassa pajero vm 99 2.5tdi

hyvä pointti,kaverin pajeros oli tuo lukko mutta eihä sinne avaanta saanu joten 5min lekaa ja putkitongia nii hoitu tuo lukko.
 
Takaisin
Ylös Bottom