Oletteko käyttäneet E10 -91 glxi lanceriin?

massamake

New Member
Liittynyt
6 Helmikuu 2009
Tere,tuli tässä mieleen et siirtyiskö käyttämään tuota e10 ku oon nyt käyttänyt tähän mennessä 98 löpinää. Oletteko huomanneet mitään muutoksia kun olette alkaneet käyttää kyseistä bensaa?kannatteeko alkaa käyttämää yleensäkkää? ,5 centtii ero täälläpäi melekeempä aina. 8)
 
Vs: Oletteko käyttäneet E10 -91 glxi lanceriin?

oon käyttäny välillä,en aina.

kaveri ei käytä(toyota) enää kun vammalan reissulla vei e10 huomattavasti enemmän kun 98e.tä
2 samanlaista reissua ja n 1/4 osa tankin ero tuli 98 hyväksi.

tää nyt oli vaan yks veto,mutta kerroimpa kuitenkin.

oma huolimaton kulutus laskuri EHKÄ väittäs että e10 litkuu menis aavistus enemmän kun 98.

faija taas ajanu e10 kuulemma ja kulutus siinä 6litran kieppeil et ihan ok.

autosta tuntus kans pikkasen riippuvan.
 
Vs: Oletteko käyttäneet E10 -91 glxi lanceriin?

selvä homma..niihän nuo on monet sanonu et kuluttas enemmä,voishan tuota itekki kokeilla.
 
Vs: Oletteko käyttäneet E10 -91 glxi lanceriin?

Vähän faktaa peliin, ettei tarvitse mennä ihan MuTuTM:llä:

http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/tm-testasi-95-e10-kasvattaa-kulutusta-niukasti

Vaikka kuinka itse tekisi kaksi mielestään samanlaista reissua, eivät ne sitä kuitenkaan ole. Kulutukseen kun vaikuttaa niin moni seikka.

Tiivistettynä linkistä, kokonaiskustannukset suunnilleen samat, joten on melkolailla makuasia kumpaa käyttää. Tietysti pitää varmistaa, että 95E10 ylipäätään omalle moottorille sopii.
 
Vs: Oletteko käyttäneet E10 -91 glxi lanceriin?

joo jokanen vetää omat johtopäätökset ja kokeilut,mutta n varttitankin ero(eli täs kyseises autosssa n 15litraa) ei kyllä selity ajotavasta eikä ihan muustakaan pienestä keli/ajotapa/ kuormastaYms erosta.on sen verran merkittävä ero kuitenkin. puhutaan kuitenkin 04 mallisesta eikä mistään kärjellisestä vanhasta opelista ;D

mutta kokeilemalla ja seuraamalla sen huomaa jos huomaa,sillä omasta mielestä myös auton malli ja kone vaikuttaa eroihin.(itsellä useampi mitsu käytössä) ja toisissa huomaa toisis ei. tosin keli ja ajomatkakin vaikuttaa toki.

se on ihan sama mitä ne on tutkineet jossain,sillä ne tutkimukset kuitenkin yrittää loppujen lopuksi ajaa sitä haluttua tulosta suuntaan taikka toiseen.

oma kokeilu ja vertailu on paras,koska koskee juuri omaa ajotapaa/kulutusta (kuitenkin kun tuo e10 sopii kaikkiin bensa mitsuihin (olikohan niin siellä polttoaine.fi sivuilla)
 
Vs: Oletteko käyttäneet E10 -91 glxi lanceriin?

No lähinnä se tossa epäilyttikin, kun toi ero on noin iso. Ei voi mitenkään johtua pelkästä polttoaineesta. Varsinkaan noinkin uudella autolla.

Siinä olet oikeassa, että parhaan perstuntuman saa itse kokeilemalla. Se ei kuitenkaan ole missään mielessä luotettavaa testaamista, paitsi siinä tilanteessa kun itse ajat tietäen mitä tankkasit ja miten satut ajamaan. Kovin hyvin noilla pohjilla ei voi lähteä yleistämään.

Siinäkin olet oikeassa, että tutkimuksia pitää lukea kriittisesti, varsinkin jos tutkimus on tilattu jonkin päättävän, tai muuten asiaan läheisesti liittyvän tahon toimesta. Mutta itse pitäisin tässä tapauksessa TM:n tutkimuksia melko puolueettomina. Ennemminkin heillä olisi tarkoitus ajaa autoilijan asiaa, eli selvittää asiaa mahdollisimman todenmukaisesti. Kuten testistä raportoitiin, ei tuloksista voi kuitenkaan suoraan vetää johtopäätöksiä mihinkään tiettyyn tilanteeseen. Mutta suuntaa antaviksi ne kyllä näkisin.

Omat kokemukset rajoittuvat vertailuun 95E5:n ja 95E10:n välillä suunnilleen samoissa oloissa Priuksella. Mainittavaa eroa en ole huomannut.
 
Takaisin
Ylös Bottom