omistus ajan vikalistoja/huoltoja mitsuissa.

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
mitäs olette vaihtaneet/korjanneet autoihinne /ex autoihinne
ja paljonko ajettuja olivat?

mulla ensimmäinen mitsu:
1990vm 2.0Gli Galant:
ostohetkellä 175tkm ajettu, luovuttu 427tkm ajettuna
vaihdettuja osia:
-öljyt ja suodattimet 10tkm välein.
-madallus sarja + iskarit
-raidetangon päät
-etutukivarsien kumipuslat
-akku
-tulpat + tulpanjohdot+jakajan kansi
-takajarrusatula (hajotin vasaralla vaihtaessa jarrupaloja)
-jarrupääsylinteri
-3kpl apukuskin vetarin niveltä (motonet laatua kesti aina n. kuukauden) + alkuperäinen
-valoautomaatiikan ohjain boxi (kiitos 100w polttimot)
-3x jakopään remontti (100tkm välein).
400tkm+risat tarvike nokkahihna petti, hampaat lähti.
-täydellinen kone remppa sapporon koneeseen ja se keulalle.
17tkm ja kampiakseli poikki 4g64 koneesta :'(
tämän jälkeen auto purettiin varaosiksi.
6vuotta palveli tälläisellä huollolla. ihan hyvin :peukku

1992 vm CA1A korinen Coltti :
-250tkm ostohetkellä, nyt menossa 340tkm
-vaihdettu vain tulpia2 sarjaa + tulpan johdot + jakajan kansi
-öljyt ja suodattimet vähän heikosti vaihtolistalla :nykii
-akku
-kampuran stefa
-raidetangonpää
-takatukivarsi
ja matka jatkuu vielä...

89vm 4x4 L200 (K34) 510tkm ajettu nyt menossa 540tkm
-runkoa hitsattu
-öljyt + suodattimet
-raidetangon pää
-turbotus urakka tehty
-jakopään osat
ja matka jatkuu...
 
Vs: omistus ajan vikalistoja/huoltoja mitsuissa.

Lancer Evolution III:


Ostohetkellä 104tkm, nyt 116tkm.
- Öljyt ja suodatin kolmesti
- Lootan, kulmavaihteen ja takaperän öljyt
- Renkaat ja vanteet
- Kampiakselin päittäislaakeri
- Ilmastoinnin täyttö
...
- Pissapojan nesteen lisäys?

- Bensaa tankkiin?
 
Vs: omistus ajan vikalistoja/huoltoja mitsuissa.

Galant GLi 1991, ostohetkellä 275tkm nyt 340+tkm
-öljyt ja suodatin 10tkm välein
-tulpat 2 kertaa
-virranjakajan kansi, pyörijä ja tulpanjohdot
-öljyproppu (vanha vuoti)
-vetarin suojakumi eteen
-startin hiilet
-jakopääremppa
-kallistuksenvakaajan päät
-ilmanputsari
-takajarrusatulat (korjasin toiset käytetyt ja laitoin paikoilleen)
-jarrulevyt ja palat joka nurkkaan
-nyt pitäis vaihtaa bensapumpun laippa ja takajarrukilvet.
Sanoisin että huoleton peli.

Legnum VR-4, ostohetkellä 130tkm nyt 143tkm (mittarin mukaan, todellisuus 20tkm vähemmän tuontitodistuksen mukaan)
-öljyt ja suodatin 7500km välein

öö... siinäpä ne :D

Galant Sigma, ostohetkellä 160tkm nyt 171tkm
-öljyt ja suodatin x2
-tulpat ja johdot x2
-koneeseen vaihdettu uudet keinuvipuakselit ja keinut (kiitokset Samitsu :peukku ), kansi plaanattu jne
-yläpään tiivisteet
-kardaanin tukikumi korjattu
-pakoputki paikattu
-bilteman kromipeilit (joo ei korjaus... mut vanhat oli eriparia)
...jaa, siinäpä ne siitä autosta. Peltiä ja maalia siihen meni ehkä rahallisesti 40-50 euron edestä.

L200, ajoin jotain 30-40tkm sillä
-öljyt ja suodattimet niinkuin muihinkin
-alapallonivel
-takajarrukengät
-postimerkin kokoinen pala peltiä runkopalkkiin
ja siinäpä ne siitäkin autosta.

Hyvin ovat kestäneet. :)
 
Vs: omistus ajan vikalistoja/huoltoja mitsuissa.

2002 vm ea-galantti

-etupyörän laakeri
-ohjaustehostimen pumppu
-öljyt suodattimet apaut 10tkm välein
 
Vs: omistus ajan vikalistoja/huoltoja mitsuissa.

Carisma 1,6 vm.2002, kilsat ostettaessa(8/2008) 101500, nyt 120500
-moottoriöljyt + -suodatin 7500km välein
-sytytystulpat
-ilmansuodattimia pari jo vaihtanut
-vaihteistoöljyt
-sytytyspuolat + -johdot
-etummainen lambda-anturi
-jarru-, kytkin-, jäähdytysnesteet
-akku
 
Vs: omistus ajan vikalistoja/huoltoja mitsuissa.

EA farkku -98 ostettaessa 165tkm nyt melkeen 170tkm.
-vaihteistonpohjalevy (ruostunut puhki)
-vaihteistoöljyt
-öljyt+suodatin

TODO:
-pakoputki (vuotaa melko pahasti)
-lohkolämppärin vastus, uusi tai vanhan kiinnitys paremmin (vuotaa hieman nesteitä)
-uusi akku ennen talvea
 
Vs: omistus ajan vikalistoja/huoltoja mitsuissa.

Diamante -92 ostettaessa n. 337tkm nyt 359tkm
-oston jälkeen jakohihnaremppa + öljyt (pari kertaa vuoteen)
-pakoputken jousto-osa ala biltema
-sisäpuhallinmoottori
-1kpl takapyörän laakeri
-tulpat
-1kpl valokytkin oveen
-nesteet kertaalleen vaihdettu(kaikki)
-1kpl ap-letku cruiseen
 
Vs: omistus ajan vikalistoja/huoltoja mitsuissa.

Galant -88 1,6 tullessa 300tkm,nyt 352tkm

-iskarit/jouset
-levyt/palat eteen,taakse rummut/kengät/sylinterit
-takalaakerit
-kaasari
-jakopää
-puhaltimen vastus
-puhallin
-ap-letkut
-putkisto
-sytkäosat
-paikkoja sinne tänne..
-yms,lähes kokonaan läpikäyty

Lancer -89 1,5 tullessa 160tkm,mennessä +170tkm
-jakopää+stefat
-jotain pientä

Galant -91 2,0 8V tullessa 310tkm,nyt ~345tkm
-jakopää+remmit
-koneremppa (*2 kohta..)
-laatikko
-ecu
-iskarit
-levyt/palat joka nurkkaan
-ulommat vetarit
-etupyöränlaakerit
-kuivain
-etupään puslat
-sytkäosat
-laturi
-startti
-nostajat
-lambda
-jarrupääsylinteri
-jarruputket edestä taakse
-kaikki jarruletkut
-rt-päät
-kytkimen työ/pääsylinteri
-lämpöanturit
-takakontin pumput
-termari/syylärin korkki
-alapallot
-koiranluut
-koneen etu/takapusla
-keskiputki/takapönttö
-syyläri
-pieni lappu helmaan

Tulppia vaihdellut ~10tkm välein,samoin kuin öljyjäkin kaikkiin.
Ap-letkut yms on vaihdettu kaikkiin.
 
Vs: omistus ajan vikalistoja/huoltoja mitsuissa.

-87 Pajero 2½ vuotta sitten n.450 tkm ajettuna, nyt 490 tkm mittarissa.

-Moottoriin useammat stefat ja lopulta koko moottori, kun oli lähes ajamaton kone tallissa. Vanhalla ajettu 460 tkm ja hyvin toimi.
-Samalla vaihtu myös laatikko ku oli laakeroituna semmonenkin tallilla.
Kartaanin ristikoita,
laakerit kaikkii pyöriin,
1 paikka hitsattu, mutta ennen ens leimaa pitää muutama hitsata lisää,
etupenkit vaihdoin ku edelliset oli joku varmaan 200 kilonen istunu läjään,
laturiin hiilet ja jännitteensäädin,
vanhasta moottorista kerran keinuvipuakselin laitoin uudelleen kiinni ku irtos ajossa,
nykyiseen moottoriin kannen tiiviste ku moottorin rakentajalla oli unohtunu kannen jälkikiristys ja tiiviste paloi 20 tkm:n kohdalla,
tasauspyörästön hammaskosketuksen säädin, mutta ei ollu pitkäikäinen apu, eli perä menee vaihtoon ja samalla vaihtuu myös etuperä koska on eri välityksillä odottamassa jo tallilla,
rikkinäisiä hehkuja (sekä lampuista että koneesta ;D ) suodattimia, öljyjä, nesteitä ja hihnoja sopivin väliajoin..
 
Vs: omistus ajan vikalistoja/huoltoja mitsuissa.

GDI Galantilla ajettu 245 tkm ja omistanut sen uudesta lähtien ja normaali määräaikaishuoltojen lisäksi vaihdettu karkeasti sanottuna kaikki samat kuluvat osat mitä täällä foorumilla on vaihdeltu paitsi venttiilin nostimet eikä kaasuläppäkoteloa, vaikka onkin sitä "huonompaa mallia" ;D (vaihdetut osat: kerran jarrupalat (ei jarrulevyjä), 1kpl etupyöränlaakereita, raidetangonpäät, etu alatukivarret, kallituksenvakaajanpäät, iskunvaimentimet, 1kpl moottoriantenneja, 1kpl ilmastoinnin kompuran magneettikytkin.) Ei kuiteskaan aivan surkeasti melkein 10v saldoksi ;) Vois olla samalle ajalle patonkipirsseissä ehkä vähän enemmänkin :D Mutta Bemaria ei voi kuitenkaan päihittää kukaan kun työkaveri remontoi 180 tkm ajettua vm.01 530 dieseli Bemua 5000€:lla ensimmäisen omistus vuoden aikana ;D Niin ja remontit tulivat ensimmäisen 10 tkm omistus aikana.
 
Vs: omistus ajan vikalistoja/huoltoja mitsuissa.

Kirjoitellaas tänne noista omista mitsuista mitä ollut.

Tuo alkuperäinen joka vielkin tuosta pihasta löytyy, E33 8V -90, ruostevikaa on ollut, jossain määrin "itseaiheutettua" tai miten sen voi nyt sanoa. Paikkoja alustasta löytyy kyllä, lähinnä perästä. Tulppia, öljyjä ja suotimia oon vaihtanu järkevin väliajoin joten siitä ei sen enempää, tähän autoon vaihdoin myös tulpanjohdot varmuudeks. Jakopäänremontti kertaalleen tehty, muuten hyvä mutta nyt on seula.
Takajarrut joutunut kertaalleen tekee,
pakoputki kokonaan uusiks,
sisäpuhallin porsi kerran
syylari tainnu myös lahota
ja mystisimpänä se vesiputki joka menee koneen edessä ruostui paskaksi.
Toinen etujousi tais myös katketa joskus ja koiranluut väljistyä.
Akkukin tullut kertaalleen vaihdettua.
Tullut ajettua 70tkm ja yleisesti voi kyllä kehua ajoneuvoa varmaksi, ei mitään ongelmia moottorin kanssa. Ikinä. Toki öljyä menee yms mutta eteenpäin päästään ja ikinä ei oo tielle jääty. Jakopää vuotaa nytten asentajan mokan takia. Täytyy olla kyllä tälle yksilölle kiitollinen kaikista näistä vuosista. :)

Gti-galantissa olikin enemmän pulmaa.
Normi ruosteongelmat
Vesipumppu petti kesken talven (no se ei ollu mitsun vika kun ei ollu kukaan entisistä omistajista vaihtanu)
sitten löytyi jakopäästä mm. haljennut nokkapyörä.
Tähän pommiin jouduin myös laturin ja akun vaihtamaan.
Muistaakseni eteen tuli uusittua jouset ja iskarit, ei kyllä parantunu yhtään kun piti taas säästää ja ostaa halvimmat.
Koiranluut piti mennä vaihtaa ja sitten ei enää tainnu saada toista kiristettyä ku löysty heti.
Taaksekkin taisin vaihtaa tilalle vähemmän kulahtaneet jouset + iskarit.
Kummatki ulommat vetarit kolkutti joten muistaakseni vaihdoin ne hieman parempiin (ylläri että gti:ssä moista :p )
Sitten tuli vielä lopuksi mystinen sähkövika, siellä oli yks johto lähteny sulakerasian alla lahoomaan ja sähköt hävis tän seurauksena.

EA-sarjassa ei oo vielä ollu mitään uusittavaa. Öljyt toki pitää vaihtaa 7500tkm välein että pysyy hyvänä.
EC-sarjasta kokemukset on lähinnä sitä että huonoja ovat liikkumaan, nimittäin tänne suomeen päin japanista. Tästä vittuuntuneena päätin että myyn pois sitten joskus kun tulee ja saa rahat pois ja ostaa jonkun toisen merkkisen harrastepelin, joita saa täältä suomesta. Totuushan on kuitenkin se että tuommonen etuvetoinen vaparimitsu on varma ja tyylikäs kuljetin joten pysytään vaan niissä. :peukku
 
Vs: omistus ajan vikalistoja/huoltoja mitsuissa.

Pajero ´90 2,5 TDIC, ostettaessa ajettu noin 450000km, nyt n.560000km ja korjauslista on pitkä kuin nälkävuosi:
-Öljyt ja suodatin vaihdettu n.7500km välein
-ilmanputsari joka toinen kerta
-askin, jakiksen ja perien öljyt vaihdettu kerran, tarttis vissiin taas vaihtaa
-aurauskulmat säädetty pari kertaa (itte)
-yks keinuvipu antautu, vaihdettu keinuvipuakseli toisesta koneesta, venat säädetty ja uusi venakopan tiiviste
-startti
-laturi
-akut
-hitsattu helmapellit ja lokarinkaaret ja runkopalkit, peltiä meni v***sti
-etukardaanin stefa
-apusimpukka
-tuulilasi
-Pakoputki ruostui puhki ja poikki takasillan ylityksestä ja sulatti kaikki sähköjohdot yhdeksi möykyksi. Piuhat uusittu ja vedetty kokonaan autossa sisällä
-Muita sähkövikoja, yleensä liittimet hapettunu
-......
 
Vs: omistus ajan vikalistoja/huoltoja mitsuissa.

aika perus asiota kaikilla :peukku

ettei kuminkaan kuten eräällä automerkillä :
auto ei sammu avaimesta mutta sammuu kun kääntää valot pois päältä ;D
 
Vs: omistus ajan vikalistoja/huoltoja mitsuissa.

Galant, vm 89` Ajettu jotain 340tkm,auto oli itsellä ~2v:
Kytkin
Jakoremmi
Vesipumppu
Laturi
Akku
Alapallo
R-tangon pää
Iskarit ympäriinsä
Jarrupalat ympäriinsä
Ja tietty pakolliset öljyt.

Sigma vm 91´ Ajettu nyt 300tkm ostettu 2007:
Kytkin
Jakoremmi
Akku
Startin hiilet
Alapallo
Levyt taakse
Jarrupalat ympäriinsä
Ja pakolliset öljyt.

Ei paha omasta mielestä :)
 
Vs: omistus ajan vikalistoja/huoltoja mitsuissa.

Mr mmc sanoi
ettei kuminkaan kuten eräällä automerkillä :
auto ei sammu avaimesta mutta sammuu kun kääntää valot pois päältä ;D
Annapas kun arvailen automerkin. Olisikohan Opel Vectra? ;D On nimittäin tullut semmoinenkin ihme kaverilla nähtyä :p
 
Takaisin
Ylös Bottom