Ongelmia eclipsessä  (ei enää)

tkreander

New Member
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Vantaa, Finland
Auttakaa ja valistakaa idioottia, oi te osaavat turbomitsun omistajat!!

Nyt on autoon tullut ikävä oireyhtymä,
eli kun kiihdyttää täyskaasulla, 1->2 ja 2->3 vaihtaessa perässätulijan mukaan tussauttaa putkesta ikävänhajuisen mustan pilven. Mistäs tuo johtuu, kun viime kesänä ei tehnyt samaa?

Ja toinen: eli 1, 2 ja 3 vaihteet vetää kyllä ihan ok, mutta 4 ja 5 loppuu voimat ihan totaalisesti, 4:lla jää kierrokset alle 6500. Mikä voi tämän oikein aiheuttaa, huiputkin jää nyt siihen reilut 200, kun viime kesänä otti ilman mitään ongelmia mittarin 240 asti.???

Kylmänä kun käynnistää, niin kuuluu jotain naputusta koneesta(ei kuulu nostajista). Voiko tämä kenties liittyä äskeisiin oireisiin?
 
Re: Ongelmia eclipsessä  

Saattaa olla että koneesi saa liian tuhdisti polttoainetta ja kone alkaa tukehtumaan siihen määrään. Tai sitten jakopää on hypännyt yhden hampaan pieleen?? Kolmanneksi, milloin olet vaihtanut:

Ilmansuodattimen
bensansuodattimen
tulpat

Oletko tietoinen millaiset arvot ovat kaasuläpän asennon tunnistimessa. Se antaa infon ECUlle kaasun asennosta. Ajattelin jos ne ovat pielessä. Antureissa voi myös olla vika, antaa väärää infoa ECUlle.

Kun näkisi sen autosi silmien edessä, olisi helpompi analysoida, koska teoreettisia vaihtoehtoja on enemmän kuin laki sallii.

Onko Sulla  Katalysaattori siinä? Jos on, se voi kirjaimellisesti olla tukossa VAIKKA kaikki päästöarvot olisivatkin kohdallaan!!! Kaverilla oli vastaava vika kat-autossa ja kappas vain vika oli katissa vaikka päästöt olivat oikeat.

Toki venttiilijousi tai venttiili voi olla murtunut tms. Eikun kurkkimaan venttiilikopan kuoren alle..

ps. Aikamoisia nopeuksia harrastat, kannattaa hillitä kaasujalkaa...
 
Re: Ongelmia eclipsessä  

niin meillä kotosuomessa ei saa ajaa 120kovempaa joten nuo nopeudet on ajettu saksassa joo han ;D tai ainaskin kaikki olettaa niin eikös
 
Re: Ongelmia eclipsessä  

Suodattimet ja tulpat on vaihdettu viime keväänä, kilsoja tullut n. 20tkm sen jälkeen. Itse kanssa voisin veikata että venoissa ois jotain, siihen naputukseen nojautuen, mutta kun on peukalo keskellä kämmentä niin...

No onneks tulee fyrkkaa nyt reilummin tässä kesällä niin pääsee saamaan auton tohtorille.

Ainiin, ja noi nopeudet on tietenkin ollu ihan testailumielessä, eihän niitä vikoja muuten löydä ;)
 
Re: Ongelmia eclipsessä  

Entä jos tutka-setä olisi yllättänyt, sehän olisi riittänyt kun sanoisi että "testaan vain, en ole vakavissani". :eek:
 
Re: Ongelmia eclipsessä  

Sen takia ne tiet käydään tarkistamassa eka ennen kuin poljetaan. Mutta annetaan sen asian olla nyt. Teknisen ongelmanhan takia tämän aiheen aloitin. :-/
 
Re: Ongelmia eclipsessä  

Milläs mä semmoiset voin imuroida ???
Toinen varmaankin mikä kanssa sopis ongelman kuvaan ainakin naputukseen, ois pakosarjan tiiviste tai pakosarja ite. Noissa 1G eclipseissä kun tuo alkuperäisen pakosarjan on manattu ennemmin tai myöhemmin halkeavan. :(

Pystyykö tehot pudota reilummin tuon pakosarjan tai tiivisteen takia?
 
Re: Ongelmia eclipsessä  

Kyllä todennäköisesti pakokaasujen haju kantautuisi ratin taakse asti jos se kovin halki pääsee menemään.
Mutta eihän se vaikea asia ole tarkistaa päällisin puolin ainakaan. Suojakilpi vain edestä ja alapuoli kurkata vaikka peilillä ja lampulla. Jos pakosarjan pinnasta löytyy valkoista "kuuraa" niissä kohdin mahdollisesti on halkeama. Mutta vuoto ei tuossa vaiheessa ole maata kaatavaa. Jos se taas on säkkimustana joistakin kohdin, on vuoto suurempaa. Katso myös tiivisteiden juuret, onko ympärillä sitä valkoista kuuraa. Tottahan se on että mitä enemmän vuotaa sitä vähemmän tehoa! Muutenkin saattaa mennä ECU sekaisin jos vuotoja on.
 
Re: Ongelmia eclipsessä  

http://www.dsm.org/menu.epl?item=427

yleisesti ottaen tietoa löytyy netistä, kun etsit googlella vaikka "dsm error code" tai "dsm error code reader" hauilla..

Ja pakosarjan halkeaminen voisi hyvinkin aiheuttaa kuvaamaasi: lambda saa halkeamasta happea, tulkitsee seoksen olevan laihalla ja lisää syöttöä oikein kunnolla - vois selittää savutuksen, mutta lukeeko se lambdaa täyskaasulla? Eli halkeama sotkis seoksia vaan osakaasulla? kertokoon joku joka on enemmän perehtynyt lisää...

tehon puute vois taas johtua siitä, että pakokaasun paine pakosarjassa pääsee laskemaan halkeamasta johtuen, eikä turbo enää pyöri niin hyvin kuin ennen. En tiedä kuinka herkkä turbo on halkeamille, pitäiskö siellä olla oikein kunnon reikä, ennen kuin vaikutuksen huomaa? Mutta sekin vaihtoehto kannattaa, oireiden valossa, tutkia..
 
Re: Ongelmia eclipsessä  

mjooh, pakosarjan reunasta oli pari pulttia poikki, ja sieltä välistähän se oli sitten sylkenyt...
myös pakosarjassa keskellä pari senttiä pitkä halkeama, joka tosin näyttäisi olevan vain pinnassa.
 
Re: Ongelmia eclipsessä  

Ei ollu mitään, siivosin sitä teräsharjalla ja ihan siisti se oli. Täytyy ostaa uudet pinnapultit ja tiiviste niin homma on sillä selvä. :D
 
Re: Ongelmia eclipsessä  

Joo ole varovainen. Tarkista ettei pakosarja ole jännityksessä ts. ettei pakoputki ahtimineen vedätä sitä alaspäin. Elikkä onko pakoputkessa n. +0.5 metrin pakopuolen lähtöpäästä oleva panta tiukasti kiinni auton rungon kiinnikkeessä pakoputken ympärillä, ettei se löysänä tai väärässä kohdassa kiristettynä pääse "repimään" pakosarjaa alaspäin moottorin heiluessa. Oliko vaikeasti sanottu ???
 
Re: Ongelmia eclipsessä  

Nyt o tiiviste ostettu plus ostin kans kaikki pultit ja mutterit uusiks ja päätinpä vaihtaa ahtimenkin tiivisteen samalla. Halpa reissu, 60 ¤ ;D
 
Takaisin
Ylös Bottom