Onko hybridi lämmin talvella

Jari.s.

New Member
Liittynyt
14 Joulukuu 2023
Olisi kiinnostusta päivittää bensa Eclipse Cross hybridin.Onko kellään oikeaa tietoa 2019 tai sitä uudemman Eclipse tai outlanderin lämmityslaitteesta.Eli tarkoitin kysymyksellä että pitääkö pakkasilla palella jos ajaa sähköllä,eikä turvaudu polttomoottorin apuun?ilmeisesti niissä on sähhköwebasto alku lämmitykseen,mutta pysyykö auto sen jälkeen sähköllä lämpimänä.Toinen kysymys:lataako auto ajon aikana miten paljon akkua.vai onko se pelkästään pistoke latauksen varassa jos sähköllä haluu ajella?Eli hyödynkö tästä bensa auton vaihtamisesta hybridin,muuten kuin saan nelivedon nykyisen etuvedon tilalle.
 
Olisi kiinnostusta päivittää bensa Eclipse Cross hybridin.Onko kellään oikeaa tietoa 2019 tai sitä uudemman Eclipse tai outlanderin lämmityslaitteesta.Eli tarkoitin kysymyksellä että pitääkö pakkasilla palella jos ajaa sähköllä,eikä turvaudu polttomoottorin apuun?ilmeisesti niissä on sähhköwebasto alku lämmitykseen,mutta pysyykö auto sen jälkeen sähköllä lämpimänä.Toinen kysymys:lataako auto ajon aikana miten paljon akkua.vai onko se pelkästään pistoke latauksen varassa jos sähköllä haluu ajella?Eli hyödynkö tästä bensa auton vaihtamisesta hybridin,muuten kuin saan nelivedon nykyisen etuvedon tilalle.

Tässä lyhyesti vähän omia kokemuksia omasta vm. 2019 outlander phevistä Lapin maisemissa.

-kovalla pakkasella (-25 tai kylmempää) ei kovin pitkiä pätkiä pääse pelkällä sähköllä, sanoisinko 15-20km jos lähtee töpselistä ja esilämmittänyt auton. polttomoottori pärähtää myös käyntiin kun säätää lämmöt täysille, viimeistään kun painaa huurteen poiston päälle.

-pelkällä sähköllä ei voi lämpimäksi kehua em. keleillä. -15...-20 säällä vielä aivan hyvä. maskin tuulisuojat toi HUOMATTAVAN eron lämmitykseen.

-autohan ei oikeastaan muuta tee kuin lataa akkuja käydessään. moottori on periaatteessa 2.4L bensa aggregaatti, eikä se pyöritä normaali ajossa renkaita. joskus täyskiihdytystä sport asennolla kokeillessa olen nähnyt monitorista että moottori pyöritti renkaita. myös yli 130kmh vauhdissa moottori tulee aina apuun. se tässä on hyvä, ettei vaihdelaatikkoa kuitenkaan ole välissä aiheuttamassa murheita ja vian paikkoja

-hyötymisestä sen verran, että riippuu missä asut, miten paljon ja minkälaista matkaa ajat. itsellä talvella kulutus on aikalailla perus polttomoottoriauton luokkaa ja kesällä taas säästää omilla ajoilla melko hurjasti. omasta mielestä kyllä erittäin hyvä ajaa, sanoisinko että paras niistä n. kymmenestä mitä tässä 22v aikana olen omistanut (kaikkea pösöstä mersuun). aika painavaa peräkärryäkin olen tällä vetänyt ja tulee kyllä melko kiukuttelematta perässä.

-liitteenä viikko sitten tehdyn tankkauksen ja kaikkien latausten yhteenveto. tuossa pitää huomioida, että täällä oli noiden ajojen aikana aikalailla koko ajan 20 - 30 pakkanen.

Muistat sitten näitä outlandereita katsellessa, että auto on vähintään instyle varustetaso ("huonommissa" ei akun esilämmitystä) ja että se on MY19 (tai late MY18) eli sillä 2.4 litran koneella (ei 2.0).
 

Liitetiedostot

  • phev kulutus.png
    phev kulutus.png
    25.8 KB · Lukukerrat 51
Takaisin
Ylös Bottom