Ostin auton :o)

Spezzi

Dieselvoimaa
Liittynyt
23 Huhtikuu 2003
Sijainti
Uusimaa
Näin kävi, tuli sitte ostettua taas Mitsubishi! :)

Ko. yksilö on -87 Galant 2.0 GLS I (E15) manuaalivaihtein. Varustelutaso, tuo GLS I on aika erikoinen: ohjaustehostin, sähkölukot ja -peilit, automaattilämmitys, "parempi" sisustus (mm. takakyynärnoja, kankainen kattoverhoilu ja etu- ja takalukuvalot) mutta EI cruisea EIKÄ sähkölaseja. Autossa on myös alkuperäinen lasinen sähköluukku, mikä on ilmeisesti tilattu lisävarusteena.

Olen auton kolmas (!) omistaja. Eka omistaja on ostanut sen uutena Porvoosta, ja toinen piti autoa vuodesta 1990 alkaen. Auto on joka vuosi katsastettu huomautuksitta, mutta nyt entinen omistaja oli hankkinut toisen, joten ei enää yrittänytkään katsastaa tätä.

Korin väri on valkoinen, sisustus maitokahvin värinen ruskea. Sisustus on tosi hyvässä kunnossa, paitsi keskikonsolin oikeassa kyljessä on tavanomaisesti liuta luurinkiinnikkeiden reikiä. Ulkopinnassa on jonkin verran sanomista, mutta mm. väri on alkuperäinen. Mukana oli myös alkuperäiset "turbiini-look"-pölykapselit! :D Mekaaninen kunto ja ajettavuus on myös kohtalainen. Taivalta autolla on kyllä tehty, mittarissa on 413 tkm. Kone käynnistyy ja käy nätisti, ei pöllytä öljyä (!), vaihteet toimivat hienosti eivätkä jyristä.

Leima tosiaan meni umpeen kuun vaihteessa. Leimaaminen vaatii ainakin takajarrujen avaamisen, mutta perinteiset etupään nivelten, jarruletkujen ym. läpikäynnit on totta kai myös tehtävä. Juridinen pätevyys ei vaatine hitsaamista, ikäisekseen melko kovapeltinen peli on.

Kosmeettinen pätevyys vaatii sitten vähän enemmän. Takakaaret kummallakin puolen on korjattava pellillä, samoin pientä kukkasta on ovien alalaidoissa ym. tutuissa paikoissa, vaikka yleisilme onkin kohtuullisen siisti.

En varsinaisesti ollut "autoa vailla", mutta omistajalle toinen vaihtoehto olisi ollut auton ns. konvertoiminen kolatölkeiksi, ja Mitsu-kerhon paikallisosaston kanssa tuumasimme, että perskules, tuollaista ei prässiin päästetä. Ja kun hintakin oli vielä harrastajaystävällinen, kaupat syntyivät. Tulevaisuudensuunnitelmissa on varmaan ensin juridinen, sitten kosmeettinen pätevyys. Ja kyllähän tuo hengeltään sopii kahden muun Mitsuni, arkiajossa palvelevan -92 Galant TD:n ja pyhäautona toimivan -89 Sapporo 2.4iA:n kaveriksi kuin nenä päähän.

Tämän päivän käyttöesineet ovat huomisen romua - mutta ylihuomisen keräilykappaleita. Eipä noita E1X-Galluja enää riesaksi asti nurkissa pyöri!

tuumii Spezzi
 
Hieno ostos. Miksei mulle ikinä tuputeta tollaisia (sillon kun olis rahaa ;D), joutuu ostelee jotain coupe maaazdoja.

Noi -84-88 Mitsut on varmaan kaikki kohta keräilykamaa. Ehjiä ei tahdo löytyä ja jos löytyy, niin niiden päälle ei kukaan ymmärrä ->paaliin. Sanonpa vaan, että ei mene montaa vuotta niin sitä ekan mallin Trediaa et löydä enää mistään.

70-lukuisten vaaliminen näyttää jo saaneen hieman tuulta purjeisiinsa. Hyvä niin, toivotaan että 80-lukuisiakin säästyy jälkipolville.
 
Kuulostaisi ihan EXE mallilta. Muissa ei tietääkseni ole oikein kattoluukkuja ollut. Sillä selittyisi cruisen puuttuminen joka ei ko. varusteluun kuulunut.

Muita EXE tuntomerkkejähän on korinväriset listat sekä vähemmän kromia kuin normi versiossa.
 
Niko Päivinen sanoi
Sanonpa vaan, että ei mene montaa vuotta niin sitä ekan mallin Trediaa et löydä enää mistään.

Yks kaveri kertoi nähneensä, jossain kaupan pihalla, Tredian jonka kunnostus oli hyvässä vireessä.
"Ai niin, pitikin kertoa, mitä näin Helsingissä
viikonloppuna. ...
Prisman parkkisella seisoi osittain entisöity
metallisininen Tredia. Auto ei ollut vielä
aivan valmis, mutta tulee varmasti olemaan hieno
yksilö valmistuessaan. On se hyvä, että joku on
viitsinyt sellaisenkin taltioida."
-lainaus kaverin mailista.
 
Ville T: tota, väittäisin edelleen tätä GLS I -malliksi. En usko, että tässä missään vaiheessa olisi ollut EXE:n listoja, jotka sitten olis vaihdettu näihin tavallisiin. Ja _muistaakseni_ EXE:ssä oli aina sähkölasit, vaikka cruisea ei ollutkaan.

Pidettiin taas pienimuotoista paikallismiittiä tänään ;D ja käytiin ajamassa Gallulla pieni lenkki. Kyllä se yllättävän hyvin kulkee, tosi tömäkkä ajoltaan, toimii kuin ajatus. Jopa ajovalojen pesurit toimivat, mitä ei ihan joka päivä näissä näe! :D Tuumattiin vielä, että kyllä kannatti poimia talteen, ei tälläsiä paaliin päästetä.

tuumailee Spezzi
 
Joo kyllähän tuo ihan GLS I kuulostaa, Veivit ja sähkökattoluukku oli 87-88 myyty yhdistelmä .
Kyseinen Galant malli on muutenkin kaikin puolin todella hieno auto :) Harmi ku tosiaan on katoava luonnonvara :'(
 
Takaisin
Ylös Bottom