Outlander 2.2 TC-SST kurnuttaa ajossa

Ly_Kai

New Member
Liittynyt
8 Huhtikuu 2012
Hei,

onkohan kellään foorumilaisella vinkkiä mitä voisi olla vikana kun kiihdyttää tai ajaa ylämäkeen (erityisesti trailerin kanssa) auto täristää n 1-2 sekuntia. Lopettaa kun höllää kaasujalkaa. Teki tätä enemmän neliveto päällä kuin 2D modella, mutta siinäkin hiukkasen.

Oon viemässä korjaamolle muutenkin ( jousi / iskari vaihto) ja voisi vinkata mekaanikolle mitä kohtaa katsoo ekana.

t Kari L
 
Vs: Outlander 2.2 TC-SST kurnuttaa ajossa

Onko ilmastointi päälllä vai ei?
Näissä on kompuran päädyn vikaa (vuotaa nesteet) ja pitää kurluttavaa ääntä vajailla nesteillä kenno sisällä sitten.
 
Vs: Outlander 2.2 TC-SST kurnuttaa ajossa

Menee vähän muisteloiden ja runoilun puolelle, mutta menköön. :p

Aikanaan itselläni Peugeot Boxer oireili vähän samaan tapaan kun sisempi vetonivel oli antautumassa,
ja lopuksi antautuikin sylkästen neulat yhdestä vetonivelen laakerista pihalle.
Oireena oli kiihdytyksissä että välillä ravisti ja välillä ei.
Tämä johtui siitä että yhden vetonivelen laakerin seegerirengas oli irronnut ja neulat karanneet laakerista,
jolloin irtonaiset neulat/palaset olivat välillä ehjien laakereiden ja nivelpesän välissä estäen niiden oikean liikeradan.
Kyseinen vika ei tule ilmi auton alla rasvamontussa tai nosturilla tutkiessa, ei pyöränlaakereita vaihtaessa, ei ulompia vetoniveliä vaihtaessa
vaan silloin kun otat vetoakselin ruuvipenkkiin vaihtaaksesi tukilaakerin ja huomaat että sisempi nivel jumii ääriasennossa.

Tällöin tuli lohduttautua että eipähän tarvitse ainakaan omistusaikanani tehdä etuakselistoon remonttia. :)
Tämän jälkeen alkoi jakopää remontti, ja se vasta hauskaa oli. :seina
 
Vs: Outlander 2.2 TC-SST kurnuttaa ajossa

hidasristeys:ksen diagnoosi voi hyvinkin osua myös omaani. Ravistus on hyvä termi kuvaamaan ongelmaa. Tarttee varmaan kattoo.
Kiitos!
 
Vs: Outlander 2.2 TC-SST kurnuttaa ajossa

Ly_Kai sanoi
kun kiihdyttää tai ajaa ylämäkeen (erityisesti trailerin kanssa) auto täristää n 1-2 sekuntia. Lopettaa kun höllää kaasujalkaa.

Sanoisin että kaksoiskytkimen luistotilanne kyseessä ja kytkimet tärrää.
 
Vs: Outlander 2.2 TC-SST kurnuttaa ajossa

ralliartin kanssa on kertynyt kokemusta lopuillaan olevista kytkinlevyistä (sst) ja uusista, eri ajotiloista (norm, sport, s-sport) ja uuden kytkimen säätämisestä sen mitä pystyy. En ole kuitenkaan saanut niitä täristämään ;) mutta ei se toki tee siitä mahdotonta
 
Vs: Outlander 2.2 TC-SST kurnuttaa ajossa

SappGsrTbo sanoi
ralliartin kanssa on kertynyt kokemusta lopuillaan olevista kytkinlevyistä (sst) ja uusista, eri ajotiloista (norm, sport, s-sport) ja uuden kytkimen säätämisestä sen mitä pystyy. En ole kuitenkaan saanut niitä täristämään ;) mutta ei se toki tee siitä mahdotonta

No mutta ralliarteilla ei vedetäkkään mitään kärryjä/veneitä. Kaksoiskytkimet tärrää vetontilanteessa /luistaa ottaa kiinni luistaa ottaa kiinni siitä tulee täärräminen, eikä se esiinny kuin tietyllä kierrosalueell/vedossa.
 
Vs: Outlander 2.2 TC-SST kurnuttaa ajossa

Palaan omaan aiheeseeni. Eli autoon vaihdettiin kesällä laatikkoöljyt ja vika tuntui häviävän. Vetelin venettä tuossa kotiopäin ja oikein yrittämällä yritin vedättää moottoria ylämäissä mutta minkäänlaista nykimistä/ravistusta ei esiintynyt ja vaihteisto toimi koko ajan loogisesti moottorin kierrosten ja rasituksen suhteessa. OIsko ollut joku kanava tukkeessa, vaihdetiin laatikkoöljy ensimmäisen kerran, huolto-ohjelman mukaisesti, 100 tkm kohdalla.
 
Takaisin
Ylös Bottom