Outlander 2.4 -08 tunnoton ohjaus ja keulan tärinä

kaasinen77

New Member
Liittynyt
29 Elokuu 2013
Moi,

Mulla aika tuoreena hankintana tuo Outlander ja 4000km ajokokemuksen jälkeen häiritsevät asiat ovat löytyneet. Nyt pitäisi vielä löytyä syytkin häiriötekijöille ::)

Olen lukenut että alustan paukkuminen on aika yleistä ja niinhän tuo omakin paukkuu milloin missäkin mutta ei se ole häirinnyt niin pahasti kuin värinäongelmat maantioajossa suuremmilla nopeuksilla. Hankin juuri uudet kumit (235/60/18) mutta ongelma ei poistunut sillä. Kori ja ratti alkaa täristä lievästi 110km/h nopeudessa ja pahenee nopeuden kasvaessa. 130km/h nopeudessa (mitä en tietenkään aja) tärinä on jo hyvin epämielyttävä. Myös ohjaus menee tunnottomaksi. Niinkuin keulaa kevennettäisiin nopeuden kasvaessa.

Onko muilla vastaavia kokemuksia ja korjausehdotuksia?
 
Vs: Outlander 2.4 -08 tunnoton ohjaus ja keulan tärinä

- pyörät tasapainotettiin asianmukaisessa liikkeessä?
- laadukkaat renkaat vai "halvat" soikeet kiinakumit?
- onko vanteissa jälkiä kanttari tms kosketuksista? (eli näyttikö vannekone kieroutta vanteelle, joka ei korjaannu tasapainottamalla)
- paljonko painetta renkaissa?
- alusta nelipyöräsuunnattu millon viimeksi?
 
Vs: Outlander 2.4 -08 tunnoton ohjaus ja keulan tärinä

Michelin Latittude gummit tuli hankittua Euromasterilta ja kehuivat vanteitakin ensiluokkaisiksi tasapainoituksen yhteydessä. Ohjauskulmia ei ole minun omistusaikana katsottu. Ei ne ainakaan pahasti voi pielessä olla. Ratti palautuu oikein ja edelliset renkaat kuluivat varsin tasaisesti. Toinen etujarrulevy tuntuu olevan hieman kiero kun täristää kevyessä jarrutuksessa.

Harmittaa vain kun ei ole ensimmäinen auto, missä tappelen samoista asioista. Edes menneeseen bemariin vaihdoin lähes kaikki keulan romut, renkaat ja vanteet useaan otteeseen ja koskaan siitäkään ei tullut kiitettävä. Samaa vaivaa oli myös edellisessä Jeepissä jonka laitoin kiertoon lähes välittömästi kun 1000 euron jälkeen ongelmat eivät kaikonneet. Rahaa ja hermoja noihin tärinöiden metsästämiseen kyllä saa menemään eikä lopputulos ole kuin epävarmaa :seina
 
Vs: Outlander 2.4 -08 tunnoton ohjaus ja keulan tärinä

Nosto nurkka ylös ja koita onko raidetangon sisäpäissä väljää.
Täristääkö kiihdyttäessä vai enemmän tasaisesti ajaen?
Paljonko autolla muuten ajettu?

Automaatti vai manuaali loota? (tai saiko noita tomaattina edes, ei voi muistaa)
 
Vs: Outlander 2.4 -08 tunnoton ohjaus ja keulan tärinä

Vaihdoin jarrupalat hiljattain ja samalla riuhdoin tukivarsia ja napaa mutta väljyyttä ei silloin tullut vastaan. Tietty puslista ei voi mennä sanomaan vielä mitään eikä sisimpiä raidetangon päitäkään tullut tarkkaan syynättyä. Pitää käydä läpi niitä ja ehkä ohjauskulmatkin on hyvä katsoa niin on perusasiat ainakin katsottu.

Autolla on ajettu 160tkm ja on automaatti. Tärinä vaivaa tasakaasulla ajettaessa. Ylämäessä selkeästi enemmän ja rauhoittuu taas alas viettävällä tieosuudella.
 
Vs: Outlander 2.4 -08 tunnoton ohjaus ja keulan tärinä

Onko jakopään remppa tehty ja tasapainoakselin hihna vielä kunnossa?
 
Vs: Outlander 2.4 -08 tunnoton ohjaus ja keulan tärinä

Jakopääremppa taitaa olla vasta edessäpäin. Moottori kyllä käy tasaisesti kaikilla kierrosalueilla.
 
Takaisin
Ylös Bottom