Outlander 2,4 -10 ongelmia kostealla ilmalla

Ju-zu

New Member
Liittynyt
11 Helmikuu 2016
Moi,

Onko kukaan törmännyt vastaavaan vikaan, että auto ei toimi sateella/sateen jälkeen enään ollenkaan.
Yksi aamu olin ajamassa kovassa sateessa ja seuraavalla käynnistyskerralla moottorin vikavalo syttyi, mutta katosi myöhemin. Vika koodiksi jäi taimmainen Lambda anturi. No tuli seuraava hyvin sateinen ilma ja samat temput tapahtui, paitsi nyt ei enää tahtonut auto käynnistyä ja bensan kulutus roimasti isompi kuin ennen. Startatessa yrittää alkuun käydä kolmella sylinterillä ja pariin kertaan kun kaasun on runtannut pohjaan on jopa lähtenyt käyntiin viimein neljällä.

Merkki huollossa suoraan vaihtoivat taimmaisen lambdan ja hallista ulos ajaessa toimi vielä hyvin, mutta kotiin ajon jälkeen sateessa ei enää toiminut. Aamulla yritin startata, taas sama ongelma...
Seuraavaksi vaihtoehdoksi olisivat huollossa tarjoamassa uutta moottorin ohjausyksikköä josta tulisikin mukava potti maksettavaksi (kunhan tietokoneen kanssa arvailivat vain ilman kunnon tutkimusta)

Olisiko mitään mahdollista halvempaa ja helpompaa syytä?
 
Vs: Outlander 2,4 -10 ongelmia kostealla ilmalla

Yksi tulppa ei saa kipinää aikaiseksi? Puola "lyö läpi"? Kosteuden vaikutus sopii kuvaan. Ainakin hieman vanhemman tekniikan kanssa näin.
 
Vs: Outlander 2,4 -10 ongelmia kostealla ilmalla

Mittaa myös latausjännite. Onko noin 14.0-14.5V tai lähellä.
Tarkista myös laturin johdot.
 
Vs: Outlander 2,4 -10 ongelmia kostealla ilmalla

Enoni oli aikoinaan satamassa töissä. Auto ei lähtenyt kuin harvoin yskimättä käyntiin työpäivän jälkeen. Kerran raotti konepeltiä ja kurkisti moottoritilaan kun kaveri starttasi autoa ja Voila pellin alla sinkoili kipinämeri --> vaihtoi kaikki sytytyskaapelit kerralla kunnolisiin ja VOT !
 
Vs: Outlander 2,4 -10 ongelmia kostealla ilmalla

Naapurin nyrkkipajalla vaihtoivat tulpat ja sytytyksen rispaantuneet johdot ja johan taas pelittää. :peukku. Joku vielä jaksaa oikeasti etsiä vikaa eikä vain arvaamalla vaihda osia toivoen että kyllä se tästä.
 
Vs: Outlander 2,4 -10 ongelmia kostealla ilmalla

Hyvä että tässä selvittiin edullisella korjauksella.
Noita ISON jännitteen osia ei tajuta epäillä.
Johdot voi olla päällisin puolin ihan uuden näköiset mutta tosiasiassa täynnä "pieni" reikiä joita ei silmällä erota.
Kosteuden avustuksella kipinä sitten karkaa väärään paikkaan.
 
Vs: Outlander 2,4 -10 ongelmia kostealla ilmalla

Sumutinpullo on näppärä keino testata tulpanjohtojen kuntoa.
 
Vs: Outlander 2,4 -10 ongelmia kostealla ilmalla

Pitänee pitää itsensä irti auton rungosta kun sumuttelee ? voipi muuten nipsauttaa ikävästi.
 
Takaisin
Ylös Bottom