Outlander 2004 2,4l ilmastointi ongelma. Ja pari muuta kysymystä flektistä?

Ville V

New Member
Liittynyt
25 Kesäkuu 2012
Terveex. Eka mitsu pihassa. Autolla oli ajettu 208tkm kun sen ostin ja nyt ajettu 213tkm.
Auto on todella mukava ajaa.Toimii hyvin. Kulutus on sama 9,5-12,5L/100 kuin 2.0 automaatti CRV:ssä mutta pirteämpi liikkumaan tämä outtis.
Mutta nyt on pieniä kysymyksiä / ongelmia ilmennyt?
Joten kysyn viisaammilta: Ilmastointi täytetty ja huollettu 30.3 2012.
Ilmastointi lähtee napista päälle ja alkaa antaa kylmää. Mutta muutaman hetken perästä puhaltaa vain ulkoilman lämpöistä ilmaa.
Valo palaa ja kompura pyörii. Mutta kylmää ei tule.
 
Vs: Outlander 2004 2,4l ilmastointi ongelma. Ja pari muuta kysymystä flektistä?

Muista en tiedä, mutta flektin pyöriminen johtuu 98% varmuudella flektin ohjausboksista. Se näistä zippaa mitä on jenkkifoorumeitakin lueskellut.. Itsellä oli juurikin samat oireet ja sen vaihdolla korjaantui. Tuon näköinen palikka flektien luona.
Osanumero Mitsulta 1355A143. Suomessa huutivat muistaakseni yli 80€ tuosta, jenkeistä löytyy uusi alkuperäisosa 45$+ rahti. Halvemmaksi tietty tulee jos jotain muutakin tilaa samalla.

Edellisellä omistajalla oli tuossa omassa Outtiksessa ilmastoinnin magneettiventtiili antautunut ja vaihdettu, mutta enpä tiedä miten on oireillut ja voisiko aiheuttaa kuvailemasi kaltaisia oireita.
 
Vs: Outlander 2004 2,4l ilmastointi ongelma. Ja pari muuta kysymystä flektistä?

Kiitos. Pistetään auto huomenna piuhan nokkaan ja ruvetaan tilaamaan osia.
 
Vs: Outlander 2004 2,4l ilmastointi ongelma. Ja pari muuta kysymystä flektistä?

Osa oli numerolla 1355A124 maksoi noin 100 Euroa merkkihuollossa. Mutta tämä vaihtamalla rauhottui flektit.
 
Vs: Outlander 2004 2,4l ilmastointi ongelma. Ja pari muuta kysymystä flektistä?

Ville V sanoi
Osa oli numerolla 1355A142
Tuolla oanumerolla mä löydän vain sen flektien ympärillä olevan suojan/ilmanohjausmuovin Mitsubishi Delicaan..? ???
 
Vs: Outlander 2004 2,4l ilmastointi ongelma. Ja pari muuta kysymystä flektistä?

Kuitissa on Ohjainyksikkö 1355A124 . Mikä oli se kuvien kaltainen yksikkö.
JA lisää piisaa, flektit rauhoittui mutta ilmastointi puhaltaa kylmää vain 3-5 min ja sitten on turha kylmää toivoa.
Kompura ja paineet ok.
Ulkomaan forumilta oli vastaavia tapauksia joissa kompuran kytkimen vaihtamalla olisi vika korjautunut.
Joten jatketaan tutkimista.
 
Vs: Outlander 2004 2,4l ilmastointi ongelma. Ja pari muuta kysymystä flektistä?

Nyt löytyi ilmastoinnin vikakin. Ilmastoinnin kompuran kytkimen välys oli 1,0 mm vaikka pitäisi olla 0,3 mm. Ei jaksanut pitää kompuraa päällä.
 
Vs: Outlander 2004 2,4l ilmastointi ongelma. Ja pari muuta kysymystä flektistä?

Oma 2005 Turbo Outtis oireilee juurikin kyseisellä tavalla, ketjun flektejä liittyvä osuus jäi vähän hämäräksi, mutta ilmeisesti sullakin Ville pyöri flektit koko ajan, riippumatta oliko ilmastoinnin nappi pohjassa, moottori kylmä tai lämmin? Tilasin Tampereen Delta-Autosta nyt ainakin tuon flektien ohjausyksikön 1355A124, joten aloitetaan siitä.

Mitenkäs se kompuran kytkimen välyksen tarkistaminen/kiristäminen? Onnistuuko "normaalilta" TI-mieheltä vai vaatiiko järjestelmän tyhjentämisen kylmäaineista, kompuran irroittamisen jne.?

-Pete
 
Vs: Outlander 2004 2,4l ilmastointi ongelma. Ja pari muuta kysymystä flektistä?

Tänään just 2.0 turbosta otin rikan pois meni montunpäällä varmaan 5min, keskiruuvi vaan auki oliko 14mm ja avot, nyt puhaltaa kokoajan kylmää ei pätki enää
 
Vs: Outlander 2004 2,4l ilmastointi ongelma. Ja pari muuta kysymystä flektistä?

Miullakin oli vastaanvanlaista vikaa ilmastoinnissa. Eli ilmastointi toimii aamulla kun auton moottori ei
ole kerennyt lämmetä. Mut sit kun moottori lämpiää niin ei kestä kompuran akselin kytkin päällä.
Tänään irroitin akselin päästä "kytkin limpun" oli se vähän kulunut ja otin SIMMI prikan pois. Ja nyt toimii ilmastointi kun moottori on lämmin.
 
Vs: Outlander 2004 2,4l ilmastointi ongelma. Ja pari muuta kysymystä flektistä?

Delta-Autosta investoitu ohjainyksikkö 1355A124 rauhoitti flektit, nyt saa laturikin välillä vähän huilia ja eiköhän toi vaikuta auton talvilämpenemiseenkin.

Okei, pitääpä jumpata toi prikan poisto tässä pikimmiten. Kattelin eilen sen verran konehuoneeseen kompuran suuntaan, että yläpuolelta sille ei ylety, mutta en mä kyllä nähny mitään selkeetä reittiä alapuoleltakaan, näyttäis joku pohjapanssari olevan eessä...? Mites Sako, olitko nosturilla auton kanssa vai temusitko ihan hallin lattialta prikan pois?
 
Vs: Outlander 2004 2,4l ilmastointi ongelma. Ja pari muuta kysymystä flektistä?

Tuolta linkeistä korjaamo käsikirja: KLIK
Löytyy koko sarja. Itse latasin koko paketin vastikään. Löytyy mm. AC kompuran säädöt jne.
 
Vs: Outlander 2004 2,4l ilmastointi ongelma. Ja pari muuta kysymystä flektistä?

Jep, tuli askarreltua viikonloppuna tuo prikka pois samalla kun vaihdoin moniurahihnan. Oli kyllä naurettavan helppo homma, ainakin näin jälkikäteen sanottuna ja tässä vielä meikän ohjeet suoritukseen. Ite värkkäilin ihan hallin lattialla, tunkilla vaan oikee etukulma ylös, pyörä pois ja sen jälkeen pikakiinnikkeillä oleva "huoltoluukku" irti sisälokasuojasta. Kompuran päässä tosiaan 14mm mutteri, jonka saa auki hihnan ollessa jo irti ruuvimeisseliä apuna käyttäen ja sen jälkeen "päätykehä" tulee vetämällä pois. Kehän kun ottaa varovasti pois, niin saa vielä prikan talteenkin. Homma nippuun ilman prikkaa ja avot, nyt jaksaa magneettikytkin pitää kompuran pyörimässä koneen lämmettyäkin. Toki kannattaa tsekata, kun on laittanu sen päätykehän paikoilleen ja kiristäny mutterin, että kompuran rilla pyörii ilman ääniä... Jos moniurahihna on paikoillaan, ni löysää autom. kiristintä sen verran, et pääsee pyörittää rillaa vapaana. En mittaillu rakotulkilla kompuran päätykehän ja rillan välistä rakoa, mutta silmällä näytti olevan ehkä 0.5mm... Pääasia tietty että nyt pelloo!

Kiitokset kaikille ohjeista ja tuRboman:lle linkistä! :)
 
Vs: Outlander 2004 2,4l ilmastointi ongelma. Ja pari muuta kysymystä flektistä?

Tehtiin sama kompressorin kytkimen välyksen säätö ja nyt toimii.
Mitattiin ja säädettiin välys hiukan alle 0.3.Säätöprikkoina käytettiin 0.2 prikkoja,jotka tehtiin tarvikepakosarjan tiivisteen ohuesta pellistä.
hmettelen ettei Merkkihuolto ja kakaan ilmastointifirma tätä tee.(Varaosista saa tietysti hyvät katteet)Tarjoavat suoraa uutta kompuraa,vaikka toimii kylmempänä ok.
Kiitos korjausohjeesta foorumin kokeneille asiantuntijoille.
diamantemitsu
 
Takaisin
Ylös Bottom