Outlander PHEV 2014, muutamia kysymyksiä auton tekniikasta

Liittynyt
23 Elokuu 2018
Tykkäykset
0
#1
Moro!

Hankin pari viikkoa sitten Hollannista Outlander PHEV 2014 mallisen pelin, jolla on ajettu nyt 113 tkm.

Muutamia kysymyksiä autoon ja sen tekniikkaan liittyen viisaammille:

1) Onko kyseiseen malliin tarpeen vaihtaa nokkaremmiä, jos on niin mikä on vaihtoväli? Deltalla antoivat 120 tkm huollon hinnaksi alustavasti 490 €, onko ok?
2) Saako sähköisten sivupeilien sisäänkääntymisen autoa lukitessa jostain kytkettyä pois päältä? Kesällä ihan kiva ominaisuus, mutta talvella jäätyessään hajoaa varmasti.
3) Oletteko asentaneet lohkolämmittimiä ko. malliin, vai saako EV Remote-toiminnolla ja akuilla auton sisätilat talvella lämpimäksi?
4) Ajan töihin 32 km ja matka pääasiassa puoliksi tietä (80-100 km/h rajoitus) ja motaria(120 km/h rajoitus) toinen mokoma. Sähköakut riittävät juuri ja juuri tälle matkalle, fully loaded järjestelmä näyttää, että akuilla menee 37 km. Onko tämän ikäiselle autolle normimäärä, eli onko akut käyttöön nähden asiallisessa tikissä?

Tällaisia kysymyksiä on nyt parin viikon käytön jälkeen tullut mieleen, kiitos vastauksista jo etukäteen!
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Tykkäykset
10
Sijainti
Tampere
#2
Vs: Outlander PHEV 2014, muutamia kysymyksiä auton tekniikasta

Mauski81 sanoi
Moro!

Hankin pari viikkoa sitten Hollannista Outlander PHEV 2014 mallisen pelin, jolla on ajettu nyt 113 tkm.

Muutamia kysymyksiä autoon ja sen tekniikkaan liittyen viisaammille:

1) Onko kyseiseen malliin tarpeen vaihtaa nokkaremmiä, jos on niin mikä on vaihtoväli? Deltalla antoivat 120 tkm huollon hinnaksi alustavasti 490 €, onko ok?
2) Saako sähköisten sivupeilien sisäänkääntymisen autoa lukitessa jostain kytkettyä pois päältä? Kesällä ihan kiva ominaisuus, mutta talvella jäätyessään hajoaa varmasti.
3) Oletteko asentaneet lohkolämmittimiä ko. malliin, vai saako EV Remote-toiminnolla ja akuilla auton sisätilat talvella lämpimäksi?
4) Ajan töihin 32 km ja matka pääasiassa puoliksi tietä (80-100 km/h rajoitus) ja motaria(120 km/h rajoitus) toinen mokoma. Sähköakut riittävät juuri ja juuri tälle matkalle, fully loaded järjestelmä näyttää, että akuilla menee 37 km. Onko tämän ikäiselle autolle normimäärä, eli onko akut käyttöön nähden asiallisessa tikissä?

Tällaisia kysymyksiä on nyt parin viikon käytön jälkeen tullut mieleen, kiitos vastauksista jo etukäteen!
1. Ketjulla jakopää, eli ei tarve sen vaihtoon. 120tkm huoltohinta kuulostaa oikeansuuruiselta muuten mutta kysy mitä siinä tehdään.
2. Saa sieltä valikoista muutettua. Olikohan ratin takana olevalta näytöltä (auto ei käynnissä sillon)
3. Remote wifillä (tai ajastamalla) auto on sisältä todella lämmin. Toki se ei moottoria lämmitä mutta se tarpeeton mielestäni. Jos laturissa autosi on kotona yöt niin remote lämmitys riittää
4. Auton tuo quess o meter (ennustava ajonäyttö) peilaa edellisiin ajoihin ja vertaa niihin tulevaa ajomäärää. Tuo kuulostaa tosi ok:lta koska ajat kovaa vauhtia. Yli 70kmh alkaa syömään tehoa aina tuon kokoisella autolla. Koita ajaa mahdollisimman tasaisesti ja kiihdytykset nätisti niin pääset ehkä enemmä. Laita myös renkaisiin selvästi "ylipainetta" niin sekin auttaa.
 

mazai

New Member
Liittynyt
4 Lokakuu 2018
Tykkäykset
0
#3
Vs: Outlander PHEV 2014, muutamia kysymyksiä auton tekniikasta

Eilen kävin varaamassa MY14:lle ajan Deltalta 120tkm huoltoon. Sanoivat hinnaksi wifin tunnarin selvityksen kera maks. 750e, jos venttiilin välyksiä pitää säätää.

Kerron parin viikon kuluttua miten kävi ;)
 
Liittynyt
3 Elokuu 2010
Tykkäykset
4
#4
Vs: Outlander PHEV 2014, muutamia kysymyksiä auton tekniikasta

Säädetäänkö vielä venttiilinvälyksiä ? Jakoketjun vaihto ?
 

mazai

New Member
Liittynyt
4 Lokakuu 2018
Tykkäykset
0
#5
Vs: Outlander PHEV 2014, muutamia kysymyksiä auton tekniikasta

Kai tää oli se "worst case scenario"-hinta ???
 
Liittynyt
16 Helmikuu 2018
Tykkäykset
7
#6
Vs: Outlander PHEV 2014, muutamia kysymyksiä auton tekniikasta

Harri K sanoi
3. Remote wifillä (tai ajastamalla) auto on sisältä todella lämmin. Toki se ei moottoria lämmitä mutta se tarpeeton mielestäni. Jos laturissa autosi on kotona yöt niin remote lämmitys riittää
Olen huomannut, että kun laittaa sisälämmityksen päälle niin se vähentää ajoakun kilometrejä melkoisesti vaikka auto on piuhan päässä. Onko muilla samoja kokemuksia?

Eli jos 20min lämmitys on päällä juuri ennen lähtöä niin EV-kilometrejä on ehkä 10 vähemmän kuin täydellä akulla. Luulisi, että lämmityksen tehot eivät ole niin hirveitä että pitäisi kuormasta syödä. Olen testannut sitten niinkin, että lämmitys loppuu 20-30min ennen lähtöä mutta kilometrit ovat silti vielä vajaat.

Ja olikohan nyt jotakin konsensusta siihen, että kannattaako Webaston asentaminen PHEV:iin?
 
Liittynyt
4 Kesäkuu 2012
Tykkäykset
7
#7
Vs: Outlander PHEV 2014, muutamia kysymyksiä auton tekniikasta

batterypack sanoi
Olen huomannut, että kun laittaa sisälämmityksen päälle niin se vähentää ajoakun kilometrejä melkoisesti vaikka auto on piuhan päässä. Onko muilla samoja kokemuksia?

Eli jos 20min lämmitys on päällä juuri ennen lähtöä niin EV-kilometrejä on ehkä 10 vähemmän kuin täydellä akulla. Luulisi, että lämmityksen tehot eivät ole niin hirveitä että pitäisi kuormasta syödä. Olen testannut sitten niinkin, että lämmitys loppuu 20-30min ennen lähtöä mutta kilometrit ovat silti vielä vajaat.

Ja olikohan nyt jotakin konsensusta siihen, että kannattaako Webaston asentaminen PHEV:iin?
Kyllä se jonniin verran ilmeisesti kuluttaa mutta itsellä ei haittaa kun työmatka sen verran lyhyt. Muuten se on kyllä pirusteen mukava kun voi ajastaa tai laittaa luurilla höhellyksen päälle online. Kesällä tuli viilennystä muutaman kerran käytettyä :)
 

Mje

New Member
Liittynyt
29 Syyskuu 2018
Tykkäykset
0
#8
Vs: Outlander PHEV 2014, muutamia kysymyksiä auton tekniikasta

jussi666 sanoi
Kyllä se jonniin verran ilmeisesti kuluttaa mutta itsellä ei haittaa kun työmatka sen verran lyhyt. Muuten se on kyllä pirusteen mukava kun voi ajastaa tai laittaa luurilla höhellyksen päälle online. Kesällä tuli viilennystä muutaman kerran käytettyä :)
Jos 10min hönkii kuumaa niin mulla ainakin on kadonnut se 3-5km rangesta, ja tämä on ollut silloin kun ei ole ollut piuhan päässä, piuhan päässä ollessa en ole kiinnittänyt huomiota, pitääpä kattoo seuraavaksi oikein miten mulla menee kun on töpselis kiinni.
 

Phev14

New Member
Liittynyt
8 Lokakuu 2018
Tykkäykset
0
#9
Vs: Outlander PHEV 2014, muutamia kysymyksiä auton tekniikasta

Mulla 2014 PHEV ja ois muutama kysymys tuosta ajastetusta lämmityksestä:

Lämmittääkö se niiden säätöjen mukaan jotka on viimeksi ollut lämmitys asetuksina. Eli jos pistän pyynnin 29 asteeseen ja sammutan auton ja pistän ajastuksen päälle: Lähteekö ajastettu lämmitys hakemaan tuota 29 astetta?

En pysty laittamaan sekä lämmitystä & ikkunoiden sulatusta samaan aikaan. Pystyykö ne molemmat laittamaan jotenkin?

Toimiiko jollain tuo Mitsubishi Remote appi? Itse en ole saanut millään toimimaan. Kaikki eri kikat mitä googlesta löytyy, on tehty. Käytössä Android appi.
 
Liittynyt
4 Kesäkuu 2012
Tykkäykset
7
#10
Vs: Outlander PHEV 2014, muutamia kysymyksiä auton tekniikasta

Phev14 sanoi
Mulla 2014 PHEV ja ois muutama kysymys tuosta ajastetusta lämmityksestä:

Lämmittääkö se niiden säätöjen mukaan jotka on viimeksi ollut lämmitys asetuksina. Eli jos pistän pyynnin 29 asteeseen ja sammutan auton ja pistän ajastuksen päälle: Lähteekö ajastettu lämmitys hakemaan tuota 29 astetta?

En pysty laittamaan sekä lämmitystä & ikkunoiden sulatusta samaan aikaan. Pystyykö ne molemmat laittamaan jotenkin?

Toimiiko jollain tuo Mitsubishi Remote appi? Itse en ole saanut millään toimimaan. Kaikki eri kikat mitä googlesta löytyy, on tehty. Käytössä Android appi.
Appista: Miten se ei toimi? Herjaako salasanaa? Onko mikä versio ladattuna 0,1 vai 2?
 
Liittynyt
20 Heinäkuu 2018
Tykkäykset
3
#11
Vs: Outlander PHEV 2014, muutamia kysymyksiä auton tekniikasta

Phev14 sanoi
Mulla 2014 PHEV ja ois muutama kysymys tuosta ajastetusta lämmityksestä:

Lämmittääkö se niiden säätöjen mukaan jotka on viimeksi ollut lämmitys asetuksina. Eli jos pistän pyynnin 29 asteeseen ja sammutan auton ja pistän ajastuksen päälle: Lähteekö ajastettu lämmitys hakemaan tuota 29 astetta?

En pysty laittamaan sekä lämmitystä & ikkunoiden sulatusta samaan aikaan. Pystyykö ne molemmat laittamaan jotenkin?

Toimiiko jollain tuo Mitsubishi Remote appi? Itse en ole saanut millään toimimaan. Kaikki eri kikat mitä googlesta löytyy, on tehty. Käytössä Android appi.
Haastavaa oli tämän tuon Remote Appin saaminen toimintaan androidissa, 2 iltaa meni enkä loppujen lopuksi keksinyt mikä oli ratkaisu, ehkä vaan yritysten määrä :) Mutta proseduuri oli seuraava:
1 Oikea softa puhelimeen, auto on2014 lyhyellä salasanalla -> "versio 0"
2 vanhojen laitteiden poisto autosta -> Hätävilkut, kuskin ovi kiinni, avaimesta auki-kiinni määrätty määrä.
3 puhelimen rekisteröinti -> taas avaimesta auki-kiinni, softasta muistaakseni vin-koodi ja wlanin salasana
4 Auton (?) softaversion päivitys
5 Toimii...

Kohdat 2-4 olivat kyllä epäselviä
2 Tästä päästiin eteenpäin kun tajusin kuunnella "välipiippaukset" jotka kertovat kuinka monta laitetta on rekisteröity ja tämän avulla seurata onnistuuko toiminto
3 Mielestäni onnistuneen 2 vaiheen jälkeen softan ja auton yhdistyminen oli arpapeliä.. Voi tietty olla yritin noita laitteiden poistoja ja lisäyksiä niin monta kertaa että aluksi menivät ristiin
4 Kun yhteys lopulta löytyi niin puhelin halusi päivittää softan autoon, tuskaisen hidas prosessi (n.15min) joka katkesi useaan kertaan ilmeisesti sen vuoksi kun puhelin meni näytönsäästäjälle
30sec välein (pakotettu asetus duuniluurissa). Päivitys meni läpi kun jaksoi pitää puhelimen hereillä.

Muutama kilometri taitaa hävitä huurteenpoistolla/esilämmityksellä (normaali 10min). Jos aikaa pidentää, softa varoittaa lyhentyneestä ajomatkasta. Muutamia kertoja on ollut yhdistymisongelmia vaikka auton verkko on kuuluvuusalueella. Tällöin on yleensä auttanut puhelimen yhdistäminen suoraan auton wlaniin ja sen jälkeen appin käynnistäminen tai vaihtoehtoisesti puhelimen wlanin käyttäminen pois päästä. Pientä hitautta ja epävarmuutta joten 3/5 :)
 
Liittynyt
4 Kesäkuu 2012
Tykkäykset
7
#12
Vs: Outlander PHEV 2014, muutamia kysymyksiä auton tekniikasta

puni sanoi
Haastavaa oli tämän tuon Remote Appin saaminen toimintaan androidissa, 2 iltaa meni enkä loppujen lopuksi keksinyt mikä oli ratkaisu, ehkä vaan yritysten määrä :) Mutta proseduuri oli seuraava:
1 Oikea softa puhelimeen, auto on2014 lyhyellä salasanalla -> "versio 0"
2 vanhojen laitteiden poisto autosta -> Hätävilkut, kuskin ovi kiinni, avaimesta auki-kiinni määrätty määrä.
3 puhelimen rekisteröinti -> taas avaimesta auki-kiinni, softasta muistaakseni vin-koodi ja wlanin salasana
4 Auton (?) softaversion päivitys
5 Toimii...

Kohdat 2-4 olivat kyllä epäselviä
2 Tästä päästiin eteenpäin kun tajusin kuunnella "välipiippaukset" jotka kertovat kuinka monta laitetta on rekisteröity ja tämän avulla seurata onnistuuko toiminto
3 Mielestäni onnistuneen 2 vaiheen jälkeen softan ja auton yhdistyminen oli arpapeliä.. Voi tietty olla yritin noita laitteiden poistoja ja lisäyksiä niin monta kertaa että aluksi menivät ristiin
4 Kun yhteys lopulta löytyi niin puhelin halusi päivittää softan autoon, tuskaisen hidas prosessi (n.15min) joka katkesi useaan kertaan ilmeisesti sen vuoksi kun puhelin meni näytönsäästäjälle
30sec välein (pakotettu asetus duuniluurissa). Päivitys meni läpi kun jaksoi pitää puhelimen hereillä.

Muutama kilometri taitaa hävitä huurteenpoistolla/esilämmityksellä (normaali 10min). Jos aikaa pidentää, softa varoittaa lyhentyneestä ajomatkasta. Muutamia kertoja on ollut yhdistymisongelmia vaikka auton verkko on kuuluvuusalueella. Tällöin on yleensä auttanut puhelimen yhdistäminen suoraan auton wlaniin ja sen jälkeen appin käynnistäminen tai vaihtoehtoisesti puhelimen wlanin käyttäminen pois päästä. Pientä hitautta ja epävarmuutta joten 3/5 :)
Jos autoon on tehty se turvapäivitys niin versio voi olla 1 kuten meikäläisellä.
 
Liittynyt
20 Heinäkuu 2018
Tykkäykset
3
#13
Vs: Outlander PHEV 2014, muutamia kysymyksiä auton tekniikasta

jussi666 sanoi
Jos autoon on tehty se turvapäivitys niin versio voi olla 1 kuten meikäläisellä.
Joo voi hyvinkin olla noin. Onko tietoa mitä tuo turvapäivitys pitää sisällään, kannattaako sitä lähteä erikseen metsästämään (maksamaan)? Ilmeisesti ainakin wlanin salasana vaihtuu kun tarvitaan uudempi appi :)
 
Liittynyt
4 Kesäkuu 2012
Tykkäykset
7
#14
Vs: Outlander PHEV 2014, muutamia kysymyksiä auton tekniikasta

puni sanoi
Joo voi hyvinkin olla noin. Onko tietoa mitä tuo turvapäivitys pitää sisällään, kannattaako sitä lähteä erikseen metsästämään (maksamaan)? Ilmeisesti ainakin wlanin salasana vaihtuu kun tarvitaan uudempi appi :)
Mun Outsikka Ruotsista ja ilmeisesti huollon yhteydessä siellä päivittäneet myös tuon wifin mistä ei mitään merkintää, kunnes maahantuoja selvitti, että kyllä vain päivitys tehty ja Lahden Mega-Autosta kaivoivat tuon uuden pidemmän salasanan sekä kertoivat, että appi on tuo 1.
 

zsami

New Member
Liittynyt
5 Kesäkuu 2018
Tykkäykset
3
#15
Vs: Outlander PHEV 2014, muutamia kysymyksiä auton tekniikasta

vanha salasana on 10 merkkiä, ja uusi salasana 14 merkkiä.
 

Telehell

Active Member
Liittynyt
6 Tammikuu 2019
Tykkäykset
25
#16
Terve foorumille. Auton vaihto painaa mieltä ja yhdeksi ehdokkaaksi on noussut tämä Mitsun Outlander Phev hybridimaasturi. Muutamaa juttua kyselisin teiltä, keiltä jo kokemusta löytyy.

Nelivedosta ensinnäkin. Oheinen video ei oikein hyvää näytä Mitsun 2014 mallin nelivedosta. Onko 2014 ja 2015 malleissa jotain eroa sitten, kuten tämä video antaa ymmärtää?

Olisihan tuo vähintäänkin huvittavaa naapurin silmissä, jos neliveto hyytyy ensimmäiselle postilaatikolle jos saman sivun renkaat uppoaa pientareelle. Mikä tuon nelivedon lukon merkitys on, jos se ei vetoa siirrä pitäville renkaille?

Toinen kysymys, onko mitään kokemusperäistä faktaa vielä tullut akustojen kuoleentumisesta tai muista vioista?
 
Viimeksi muokattu

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Tykkäykset
232
#17
Mitään varmaa tietoa mulla ei ole mutta olen vahvasti siinä käsityksessä että nuo 14 ja 15 ovat teknisesti vastaavia nelivedon osalta. Näihin on tullut vuosien mittaan paljon ohjainlaitepäivityksiä ja veikkaisin että sieltä se ero löytyy. Jos tarvitsee päästä tosissaan maastossa kannattaa ostaa L200 tai Pajero. Outlander on kuitenkin katumaasturi.

En ole ainakaan itse kuullut että akustojen kanssa olisi ollut suurempia ongelmia. Kannattaa koeajaa auto hyvin ja pyytää se ajettavaksi täyteen ladattuna ja katsoa PHEV Whatsdog appilla akun kuntoa jos se pelottaa kauheasti.
 
Liittynyt
5 Joulukuu 2018
Tykkäykset
13
#19
Mutta jotain outoa tässä tosiaan on, polttomottoriversion neliveto on selvästi tässä testissä parempi vaikka teoriassa sähköversion voisi tehdä ylivoimaiseksi:
 

Telehell

Active Member
Liittynyt
6 Tammikuu 2019
Tykkäykset
25
#20
Totta, kyllä ne neliveto katumaasturit joilla olen itse ajellut on nousseet ihan nätisti mökkitien pahimmista paikoista. Tuo linkkaamani video pelottaa, että jäisi pahimmillaan kiinni muutaman kymmenen sentin lumikinokseen :eek:. Hybridiluokassa ei vaan kauheasti samoihin hintaluokkiin kilpailijoilta vastinetta löydy.
 

Telehell

Active Member
Liittynyt
6 Tammikuu 2019
Tykkäykset
25
#22
Juurikin näitä käytännön kokemuksia olisi mielenkiintoista saada. Tuskin olen ainut joka näillä ajelee kehäkolmosen ulkopuolella, tosin nykyäänhän taitaa talvi yllättää lumimäärällään pahemmin siellä kuin täällä :D
 

Telehell

Active Member
Liittynyt
6 Tammikuu 2019
Tykkäykset
25
#24
Millaiset varustetasot näissä on? Ei löydy varustelistauksia tuolloin myydyille mitsuille. Instyle, Instyle+... Onko muita? Plussassa vissiin adaptiivinen vakionopeuden säädin?
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Tykkäykset
232
#25
Tuontiautojen varustetasot voivat vaihdella Suomiautojen varustetasoista. Käsittääkseni kotimaisiin ei esimerkiksi saanut kattoluukkua. Osaisiko vaikka Harri K tai Garrett kertoa tarkemmin?
 

Zuikkis

Active Member
Club Member
Kaupallinen Ilmoittaja
Liittynyt
15 Lokakuu 2017
Tykkäykset
69
#26
Ulkomaisella foorumilla väitettiin että se sähköinen esilämmitin löytyy aina jos autossa on adaptiivinen vakkari. Että lämppäri puuttuisi vain ihan karvalakkimallista missä ei ole edes MMCS kosketusnäyttöä. Pitääkö paikkansa?
 

Telehell

Active Member
Liittynyt
6 Tammikuu 2019
Tykkäykset
25
#27
Tässä kun nyt näitä autoja katsellut ja kysellyt, niin on myös jäänyt epäselväksi tuo adaptiivisen vakkari olemassa oleminen. Eräs autoliike sanoi, että aina on adaptiivinen kun kysees Instyle Plus malli. Toinen taas kertoi sen olevan ainoastaan ruksittava lisävaruste myös instyle plus mallissa.
 

Zuikkis

Active Member
Club Member
Kaupallinen Ilmoittaja
Liittynyt
15 Lokakuu 2017
Tykkäykset
69
#28
Minusta plussissa on aina adaptiivinen. Tuon sentään helposti hoksaa myyntikuvista, jos yhtään on ratista otettu kuvaa. Mutta tuo esilämmitin olisi minusta Suomessa ehdoton vaatimus, ja tosi ankeaa jos lähtee kauempaa hakemaan autoa ja huomaakin että se puuttuu.

Melko hämäävää on minusta kun juutuubi-videoita ja myynti-ilmoituksia katsonut, niin osassa autoissa näkyy Settings-sivulla tuo "Remote Climate Control" ja osassa ei.. Voiko tästä päätellä jotain lämppärin puuttuvuudesta?

Alla pari kuvaa, jostain netistä luvatta lainattu. :)

snapshot.jpg Mitsubishi-Outlander-dcc068718d3a39aa-large.jpg
 

Telehell

Active Member
Liittynyt
6 Tammikuu 2019
Tykkäykset
25
#29
Mikä ratissa paljastaa ton adaptiivisen vakkarin? Melko huvittava tilanne, kun ei autojen myyjät tunnu itsekkään tietävän mitä ovat myymässä.
 

Zuikkis

Active Member
Club Member
Kaupallinen Ilmoittaja
Liittynyt
15 Lokakuu 2017
Tykkäykset
69
#30
18790691-26.jpg

Tuossa tuo alin nappi. Erottuu aika hyvin jopa nettiauton pikkukuvissa kun hiirellä pyyhkäisee listauksessa thumbnailin alla olevien pikkupallojen läpi. Nettiautossa tosin nykyään tuntuu aika kiitettävästi olevan merkitty adaptiivinen varusteisiin, että ihan haulla löytyy.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Tykkäykset
232
#31
Mun auton EV remote oli päivitetty epäkuntoon eikä sitä näkynyt valikossa. Mitsubishin maahantuonti hoiti kuitenkin päivitykset kuntoon ja nyt se toimii ja löytyy valikosta. Kuskin penkin alla on verhoilussa luukku josta voi kokeilla löytyykö lisälämmittimen letkuja.

Adaptiivinen vakkari on tosiaan helpointa todeta katsomalla rattia.
 
Liittynyt
16 Tammikuu 2019
Tykkäykset
0
#33
Akuston käyttöiän kannalta onko haitallista jos pitää autoa jatkuvasti latauksessa jos ei sillä aja? Käytössä normaali hidas laturi mikä auton mukana tuli -14. Meinaan kännykän akkua jos haluaa pitää mahd pitkään toimintakykyisenä ei sitä kannata ladata yli 90% eikä päästää alle 30% varaustason..
 
Viimeksi muokattu

Zuikkis

Active Member
Club Member
Kaupallinen Ilmoittaja
Liittynyt
15 Lokakuu 2017
Tykkäykset
69
#35
Mitsun akku taitaa aina olla tuolla 30% - 90% välillä. Eli auto ei anna akun tyhjentyä alle 30%. Silloin kun mittariston palkki näyttää nollaa, on todellisuudessa vielä 30% jäljellä.

Vastaavasti lataus katkeaa kun kennot on ladattu 4.1V asti, vaikka 4.2V olisi "täysi".

Joka tapauksessa auto kyllä itse tietää (käyttäjää paremmin) kuinka akkuja kannattaa käyttää, eli ei kannata murehtia. :)
 
Liittynyt
16 Tammikuu 2019
Tykkäykset
0
#37
Vielä akuista, nyt muutaman viikon käyttökokemusten jälkeen näillä keleillä mitä nyt eteläsuomessa on ollut, onko ok jos 15km työmatka eikä työpaikalla ole latausmahdollisuutta. Webasto päällä aamulla: akku ei aivan riitä koko matkalle koska mennään melkein pelkällä sähköllä menomatkalla. Ei webastoa aamulla: akut riittää koko matkalle koska moottoria joudutaan käyttämään sisälämpötilan (+20C) saavuttamiseksi. Onko samansuuntaisia kokemuksia vai pitäisikö pyytää tarkempia tuloksia akuston kunnosta? Matkasta n. 5km taajamanopeutta, loput 80km/h.
 

Telehell

Active Member
Liittynyt
6 Tammikuu 2019
Tykkäykset
25
#38
Ka minkälaisia kelejä lie siellä etelässä ollut? Onko auto latauksessa yön ja onko lähtö pihalta vai tallista? (vissiin pihalta kerta webasto voi käyttää). Jotenkin kuvittelisin tuon olevan melko normaalia, jos ja kun akusto on käytännössä pakkasessa koko ajan. Itselle tulee mitsu nyt maanantaina niin ei vielä sen kummempaa kokemusta ole jakaa :)
 
Liittynyt
16 Tammikuu 2019
Tykkäykset
0
#39
Ka lämmintähän täällä piisaa, melkein sortsit on tehny päälle välillä vetäistä. Auto on aina piuhan päässä jos ei ihan räntää tuiskuta kun taivasalla joutuu tuota pitämään. Kerrohan toki kokemuksia kun niitä kertyy, aina mielenkiintoista kuunneltavaa. Webastoa tosiaan laitettu päälle vain pakkasilla, auton omaa lämmitintä ei vielä kertaakaan. Olisi mielenkiintoista nähdä käppyrää lämpötilan vaikutuksesta ajomäärään. Nyt ehkä pieni pakottava tarve herännyt pyytää merkkiliikkeeltä raporttia ajoakuston kunnosta. Alkuperäistä takuutakin vielä voimassa muutama kuukausi.
 
Liittynyt
16 Helmikuu 2018
Tykkäykset
7
#40
Webasto päällä aamulla: akku ei aivan riitä koko matkalle koska mennään melkein pelkällä sähköllä menomatkalla. Ei webastoa aamulla: akut riittää koko matkalle koska moottoria joudutaan käyttämään sisälämpötilan (+20C) saavuttamiseksi. Onko samansuuntaisia kokemuksia vai pitäisikö pyytää tarkempia tuloksia akuston kunnosta? Matkasta n. 5km taajamanopeutta, loput 80km/h.
Piti hetken pähkäillä tuota..eli Webasto siis huonontaisi EV-rangea?

Mutta enemmän tilanteesta kertoisi matkan bensankulutus Webasto/ei Webastoa. Eli lukemat x.xx l/km.

Minulla ei ole Webastoa mutta ymmärtäisin tuon logiikan näin: Webasto lämmittää auton ja myös akkuja => akkuja voidaan käyttää heti alusta asti ja koko matkalla (töissä lämmin talli?), seurauksena pienempi E95-kulutus (tuo on se mitä itse seuraan sähköajossa eniten).

Ilman Webastoa taas akut ovat kylminä, ICE menee varmaan heti päälle ja kylmistä akuista ei saada muutenkaan tehoja yhtä hyvin irti (oikein kovalla pakkasella voi mennä koko matka bensalla). Akkua jää käyttämättä mutta veikkaisin E95-kulutuksen olevan suurempi kuin Webaston kanssa. Webaston kulutus ei taida tosin näkyä auton konsolissa(?).
 

Qilty

New Member
Liittynyt
25 Kesäkuu 2019
Tykkäykset
0
#41
Tuosta EV remotesta ja Android yhdistämisestä sellainen vinkki että mulla se onnistui vasta kun olin tietysti tyhjentänyt vanhat luurit autosta, puhelimesta sijainti päälle, yhdistää puhelin ensin auton verkkoon ja sen jälkeen avaa Remoten ja yhdistää sieltä.
 

Telehell

Active Member
Liittynyt
6 Tammikuu 2019
Tykkäykset
25
#42
Itselläni EV remote sai sellaisia piirteitä jonkun päivityksen (joko johtuu auton päivityksestä tai luurin softan päivityksestä), että auto kyllä ensimmäisellä parituksella reagoi, mutta sen jälkeen ei saa enää yhteyttä. Meni hermo, ei ole jaksanut enää perehtyä.
 

Telehell

Active Member
Liittynyt
6 Tammikuu 2019
Tykkäykset
25
#44
On GPS päällä, yhdessä vaiheessa toimi, kun laittoi wifi asetuksiin auton verkon maksuttomaksi. Sitten vaan lakkasi toimimasta. No minulla tuo avain on modattu, että saa viilennyksen/lämmityksen siitä toimimaan, mutta kestoa ei saa muokattua kuin sovelluksesta.
 

TuplaNokka

PunkkaRacingTeam
Liittynyt
1 Helmikuu 2015
Tykkäykset
27
Sijainti
Riihimäki
#45
Itselläni EV remote sai sellaisia piirteitä jonkun päivityksen (joko johtuu auton päivityksestä tai luurin softan päivityksestä), että auto kyllä ensimmäisellä parituksella reagoi, mutta sen jälkeen ei saa enää yhteyttä. Meni hermo, ei ole jaksanut enää perehtyä.
ootko koittanu poistaa sitä sovellusta ja lataa uuestaan? ja senki jälkee ehk yhistää laitteen uudeleen?
 
Ylös Bottom