outlander vm.2011 lastutus...

dumbo

New Member
Liittynyt
15 Marraskuu 2010
Moro_Onko tietoa tosta 2.2 hdi outlanderista et miten vääntää ja jaksaa mennä (aut.)?tuttava on mulle 2 autoon tehny ohjelmia ja sillä on mukavasti tullu "paukkuja" lisää,nyt kyselin et 190hv ja 460nm sais ohjelmalla...nyt jo kipinä kova vaikka autoki tulee vasta 2 vkon sisällä :eek: mut olen aina tykänny vääntävästä moottorista ja nyt semmonen olis automaatti-lootalla vielä mahis saada...ja miten ranskalainen kone kestää????
 
Vs: outlander vm.2011 lastutus...

Mulla on sellainen käsitys noista PSA koneista että ovat oikein kelpolaitteita.
Sen syvempää analyysia multa ei valitettavasti irtoa 8)

Sen verran tykkään nykyisestä Outlanderistani, että nyt auton vaihdon tullessa ajankohtaiseksi olen itsekin aikeissa vaihtaa tuohon uuteen 2011 2.2 automaatti Outlanderiin.
Kyllähän se 2.2:n jaksaa mennä kun tuo 2.0 DI-D:n jaksaa ihan ok.

Juttelin viimevuoden puolella Virolaisen katsastusmiehen kanssa Konalan A-katsastuksessa Mitsusta ja se sano että Viron puolella mm. diesel Outlandereihin tarjottiin ns. ralliart lastua lisävarusteena. Hinta oli kuulemma ollut 500€ pintaan ja mikä kivointa sillä ei tietenkään ollut vaikutusta tehdastakuuseen. Miksihän Suomessa ei ole moista optiota? ???

Itse en juuri tuon takuu asian vuoksi lähtisi uutta 5v. takuun omaavaa autoa virittämään.
Takuu on mulla ainakin yksi ostoperuste.
 
Vs: outlander vm.2011 lastutus...

Uusi 2.2 automaatti Outlander tilattu :driver.
Väri on silky white, jonka toimitusaika on max 5kk :'(.
Toivottavasti tulee nopeammin, mutta tuohon täytyy henkisesti varautua.
Automaatti oli aika namu ajettava, lisäksi nykyisen Outlanderin 2.0 DI-D tuntui aika laiskalta tuon 2.2 jälkeen.

Outlanderin hinnasto on muuttunut 3 viikkoa sitten. Netissä on vielä vanhaa tietoa.
Myyjillä ei ollut antaa vielä edes uusia esitteitä, joissa tiedot olis ollleet kohdallaan.

Koska Pajero ei Mitsumyyjän mukaan läpäissyt euro5 päästövaatimuksia, sitä ei tuoda tänä vuonna ollenkaan eurooppaan.
Tästä johtuen Outlanderiin on satsattu enemmän ja tuohon automaatti version intense varustetasoon kuuluu nyt vakiona entisen intense mallin varusteiden lisäksi mm. seuraavat lisähöysteet:
- Kokonahka sisusta :p
- KOS-keyless avain järjestelmä 8 ;D
- 7" LCD monitoiminäyttö(ei sisällä navia) 8)
- BT handdfree :D
- Rocksfordin audio systeemit :peukku
- Chrome pack ;)

Mulla on siis oheinen tarjous kirjallisena ja listahinta oli silti sama kuin vanhassa intense varutetasossa.

Lisäksi jututin myyjää noista edellisessä viestissäni mainitsemistani teholastuista ja se sano että kyllä sekin onnistuu ja niin että takuu ei raukea. Tämän voi kuulemma teetättää jälkikäteenkin jos haluaa.
En tiedä että onko Delta-autolla näin rajusti eroava politiikka kuin Vemixillä oli vai johtuuko kaikki vaan siitä että VEHO konserni ei ole enää jaksanut Mitsuun panostaa viime metreille tms.
 
Vs: outlander vm.2011 lastutus...

Heti jos kuulet lisää tuohon lastutukseen ja takuun säilymiseen niin kirjoita tänne. Maksaa tietty hieman extraa tai näin ainakin voisi kuvitella mutta kyllä tuo pitkä takuu kuitenkin tuo jossain määrin huolettomuutta.
 
Vs: outlander vm.2011 lastutus...

Mielenkiintoista tietoa! Miten tuo toimitusaika on noin pitkä, onko malleissa isojakin muutoksia, vuoden vaihteessa kyselin vaihtoa uuteen ja silloin Suomessa oli autoja vaikka kuinka paljon ja tehdastoimituskaan ei olisi kestänyt kuin reilun pari kuukautta?

Onko tuossa mainitsemassasi varusteversiossa Xenonit mukana? Ja miten parkkitutka / kamera? Nuo olivat kiinnostavia varusteita vanhassa Instyle Navissa mutta lisähinta melkoinen.
 
Vs: outlander vm.2011 lastutus...

Anaconda sanoi
Koska Pajero ei Mitsumyyjän mukaan läpäissyt euro5 päästövaatimuksia, sitä ei tuoda tänä vuonna ollenkaan eurooppaan.

Mielenkiintoinen väite. Vastahan Pajeron pannuun tuli päivitys (200 heppaa) ja ainakin Briteissä myydään ihan täyttä häkää. Ettei nyt vaan olis jotain hätävalheita?

EDIT: Ja kyllä se Saksalainenkin sitä näköjään myy. Suomen sivuilta löytyy malli-info, mutta ei löytynyt hinnastosta.
 
Vs: outlander vm.2011 lastutus...

nokonzok sanoi
Mielenkiintoinen väite. Vastahan Pajeron pannuun tuli päivitys (200 heppaa) ja ainakin Briteissä myydään ihan täyttä häkää. Ettei nyt vaan olis jotain hätävalheita?

EDIT: Ja kyllä se Saksalainenkin sitä näköjään myy. Suomen sivuilta löytyy malli-info, mutta ei löytynyt hinnastosta.

Se ainakin näyttää olevan totta, että Paje on EURO4:n mukainen. Tieto on siellä saksalaisilla sivuilla myös.
Sitä en tiedä tarviiko tänä vuonna jo olla EURO5...
 
Vs: outlander vm.2011 lastutus...

kmk sanoi
Se ainakin näyttää olevan totta, että Paje on EURO4:n mukainen. Tieto on siellä saksalaisilla sivuilla myös.
Sitä en tiedä tarviiko tänä vuonna jo olla EURO5...

Euro vitosta mainostaa ainakin kaikki mobile.de kauppiaat. Ja oli miten hyvänsä niin kyllä sitä ainakin Eurooppaan tuodaan ja myydäänkin :)
 
Vs: outlander vm.2011 lastutus...

On kyllä hyvin mielenkiintoinen väite. Pajeroon on ainakin Japanissa tullut ihan vasta vielä lisäpäivitys. Clean Dieseliksi kutsutaan ja kyllä nuo sivulla olevat numerot ovat prikulleen samat mitä Euro5:essa dieseliltä vaaditaan. ???

Tässä vähän evidenssiä väitteilleni.

Täällä lukee paljonko arvoja tiputettiin:
http://www.mitsubishi-motors.co.jp/pajero/special/clean_diesel/clean.html#

Sivun voi kääntää vaikka googlen kääntäjällä, chrome näemmä kääntää itsekseen. Nuo uudet luvut tuolla ovat juurikin Euro5 vaatimukset.

Euro 5 normit:
http://www.euractiv.com/en/transport/euro-5-emissions-standards-cars/article-133325

Kuten sanottua, kyllä sitä muualla Euroopassa edelleen tarjotaan. :) Mutta tuleekoo Suomessa vähän myydyt mallit kuten Pajerot tänne sitten niin suurella viiveellä . . .
 
Vs: outlander vm.2011 lastutus...

jols sanoi
Mielenkiintoista tietoa! Miten tuo toimitusaika on noin pitkä, onko malleissa isojakin muutoksia, vuoden vaihteessa kyselin vaihtoa uuteen ja silloin Suomessa oli autoja vaikka kuinka paljon ja tehdastoimituskaan ei olisi kestänyt kuin reilun pari kuukautta?

Onko tuossa mainitsemassasi varusteversiossa Xenonit mukana? Ja miten parkkitutka / kamera? Nuo olivat kiinnostavia varusteita vanhassa Instyle Navissa mutta lisähinta melkoinen.
Ymmärsin myyjän puheista että noita 2010 malleja on jonkun verran maassa, esim, tuo Silky white olisi ollut parin viikon toimitusajalla saatavissa, mutta siinä ei ole noita lisähepeneitä ja hinta silti sama, joten se ei oikein innostanut.

Listassa ei ole xenoneita, navia, tutkaa eikä kameraa.
Tosin siellä on ne 3.rivin penkit vaikka myyjä sanoi että ne ei kuulu siihen vakiona.
Mitähän tässä vielä ilmenee... :-\
No tosin tilaus on tehty ja mulla on noi kirjallisena ja se myyjä vielä sano että ne varusteet pitää mitä listalla on.

Toinen juttu on tää Pajero-asia.
On se tietysti mahdollista että minä olen ymmärtänyt myyjän ulosannin väärin, mutta kelasin vielä tuon toteamuksen jälkeen että kait niitä kuitenkin menee aasiaan, jenkkeihin aussehin yms.
Mietin vaan että olisko voinut tarkoittaa, että sitä ei tuoda suomeen, ja mä jotenkin tulkitsin sen ton EURO5 kommentin perusteella että puhe oli koko euroopasta. En tosin tiedä miksi se ei suomeen kelpaisi jos täyttää normit. ::)

Mä kyselen noista varusteista huomenissa siltä ja koitan urkkia samalla "totuuden" tuosta Pajero asiasta.
 
Vs: outlander vm.2011 lastutus...

hepa sanoi
Heti jos kuulet lisää tuohon lastutukseen ja takuun säilymiseen niin kirjoita tänne. Maksaa tietty hieman extraa tai näin ainakin voisi kuvitella mutta kyllä tuo pitkä takuu kuitenkin tuo jossain määrin huolettomuutta.
Joo tää on mennyt vähän :eek:fftopic, mutta kun saan lisätietoa lastutuksesta, niin laitan sitä tietty myös tänne.
 
Vs: outlander vm.2011 lastutus...

OT:Onhan tuossa mullakin jo hiukkassuodatin...
Itsekkin katselin että ei hinnastoissa enää Pallea ole ja ihmettelin :peukku
 
Vs: outlander vm.2011 lastutus...

Anaconda sanoi
Ymmärsin myyjän puheista että noita 2010 malleja on jonkun verran maassa, esim, tuo Silky white olisi ollut parin viikon toimitusajalla saatavissa, mutta siinä ei ole noita lisähepeneitä ja hinta silti sama, joten se ei oikein innostanut.

Listassa ei ole xenoneita, navia, tutkaa eikä kameraa.
Tosin siellä on ne 3.rivin penkit vaikka myyjä sanoi että ne ei kuulu siihen vakiona.
Mitähän tässä vielä ilmenee... :-\
No tosin tilaus on tehty ja mulla on noi kirjallisena ja se myyjä vielä sano että ne varusteet pitää mitä listalla on.

Tänään kävin Deltan myymälässä ja siellä ei tiedetty uudesta hinnastosta/muutoksista mitään. Vanhaa hinnastoa vaan näytettin ja myyjille tarkoitettua listausta varusteista ja mallien eroavaisuuksista joka oli MY10. Kovasti selitti että "vanhan" mallin Instyle Navi Plus on saatavissa ja näytti jopa tuotantoaikatauluja. Muutamassa viikossa saisi tarvittaessa auton joita on tehtaalta matkalla tänne, eli pitäisi olla MY11 autoja?

Googlailulla löysin tällaisen: http://www.mitsubishi.fi/Versions.aspx?PMID=87&BodyTypeID=2529&LangType=1035
jota en löytänyt Mitsun sivujen kautta! Mikähän nyt on totuus, eli mitä on mahdollista saada?

Kiinnostaisi kovasti mutta pitäisi olla nahkat, automaati ja Xenonit, peruutuskameraja Navi lisäjuttuineen eivät olisi haitaksi...

Taas kerran ei voi kun ihmetellä automyyjien asiantuntemusta, mistähän heille maksetaan kun kaikki luetaan esitteestä, vaihtoauton hintaa varten ihmetellään nettiauton hintoja ja sitten kysytään joka välissä esimieheltä mitä voi sanoa ja luvata, kunpa auton voisi kokonaisuudessan tilata netistä ilman turhia myyjiä!
 
Vs: outlander vm.2011 lastutus...

Anaconda sanoi
Uusi 2.2 automaatti Outlander tilattu :driver.
Väri on silky white, jonka toimitusaika on max 5kk :'(.
Toivottavasti tulee nopeammin, mutta tuohon täytyy henkisesti varautua.
Automaatti oli aika namu ajettava, lisäksi nykyisen Outlanderin 2.0 DI-D tuntui aika laiskalta tuon 2.2 jälkeen.

Mun piti tilata juuri tuo valkoinen, mutta pitkä toimitusaika sai kääntymään metallimustan puoleen. Auto tulee näillä näkymin 4-5vko sisällä. Tilauksesta n.8vkoa.
 
Vs: outlander vm.2011 lastutus...

jols sanoi
Mielenkiintoista tietoa! Miten tuo toimitusaika on noin pitkä, onko malleissa isojakin muutoksia, vuoden vaihteessa kyselin vaihtoa uuteen ja silloin Suomessa oli autoja vaikka kuinka paljon ja tehdastoimituskaan ei olisi kestänyt kuin reilun pari kuukautta?

Onko tuossa mainitsemassasi varusteversiossa Xenonit mukana? Ja miten parkkitutka / kamera? Nuo olivat kiinnostavia varusteita vanhassa Instyle Navissa mutta lisähinta melkoinen.

Deltalta kaikkia muota värejä saa 2-3kk toimituksella (helmikuun tietoa) paitsi juurikin tuota helmiäsvalkoista. Tietysti varustepaketeissa on eroja, mutta käsitin että helmiäisvalkoinen on tilausväri ja heillä ei ole jonossa niitä tilattuna eri sarjoista. Omani Instyle Navi, mielestäni hintansa väärti.
 
Vs: outlander vm.2011 lastutus...

Anaconda sanoi
Ymmärsin myyjän puheista että noita 2010 malleja on jonkun verran maassa, esim, tuo Silky white olisi ollut parin viikon toimitusajalla saatavissa, mutta siinä ei ole noita lisähepeneitä ja hinta silti sama, joten se ei oikein innostanut.

Listassa ei ole xenoneita, navia, tutkaa eikä kameraa.
Tosin siellä on ne 3.rivin penkit vaikka myyjä sanoi että ne ei kuulu siihen vakiona.
Mitähän tässä vielä ilmenee... :-\
No tosin tilaus on tehty ja mulla on noi kirjallisena ja se myyjä vielä sano että ne varusteet pitää mitä listalla on.

Toinen juttu on tää Pajero-asia.
On se tietysti mahdollista että minä olen ymmärtänyt myyjän ulosannin väärin, mutta kelasin vielä tuon toteamuksen jälkeen että kait niitä kuitenkin menee aasiaan, jenkkeihin aussehin yms.
Mietin vaan että olisko voinut tarkoittaa, että sitä ei tuoda suomeen, ja mä jotenkin tulkitsin sen ton EURO5 kommentin perusteella että puhe oli koko euroopasta. En tosin tiedä miksi se ei suomeen kelpaisi jos täyttää normit. ::)

Mä kyselen noista varusteista huomenissa siltä ja koitan urkkia samalla "totuuden" tuosta Pajero asiasta.

Samaa mullekin Deltan myyjä sanoi, Pajeroa ei olisi EURO5 kelpoisena tarjolla. Se mitä mobile.de myydään on yhtä luotettavaa kuin Nettiautossa, eli myyjä vastaa väitteistään. Toisaalta meillä myy ajamattomia uusia Pajeroita suomessa ainakin se yksi tamperelainen tuontiautoihin erikoistunut liike jonka nimeä en tähän hätään muista. Myy joko pakuna tai henkilöautona.
 
Vs: outlander vm.2011 lastutus...

Kanttila sanoi
Mun piti tilata juuri tuo valkoinen, mutta pitkä toimitusaika sai kääntymään metallimustan puoleen. Auto tulee näillä näkymin 4-5vko sisällä. Tilauksesta n.8vkoa.

Onneksi löytyi ammattitaitoinen myyjä ja saatiin kaupat tehtyä. Kyseessä Instyle Navi ja toimitusaika noin 4 viikkoa. Useampaa väriä oli saatavana tuolla toimitusajalla eli tehtaalla valmistumassa. Nämähän ymmärtääkseni tehdään Hollannissa mutta komponentteja varmaankin tulee paljon Japanista eli mitenhän lähitulevaisuudessa tullee toimitusvaikeuksia?

Toivottavasto tuo "eurooppalainen" Outlander on yhtä hyvä kuin vanha '07 japanilainen on ollut eli mikä menee vaihdossa.
 
Vs: outlander vm.2011 lastutus...

Meidän kannalta vasta 3. vaihtoehto väreissä oli tehtaalta vapaana Instyle Navi Busineksena 2.2HDi tomaattina. Eli olisi mennyt kk pidempään tummalla metallinsinisellä. Mustan sai 3kk toimitusajalla.. Värejä pyöriteltiin vähän aikaa, meinasi jopa merkki vaihtua kesken kaiken! Metallivalkoisen Superb farkun olisi saanut 4kk toimituksella, eli Mitsu tilaukseen sittenkin. Skoda olisi nelikkona ja varusteltuna mennyt yli 50ke kun nyt jäi varusteineen jo alle "viidenkympin".

En usko että vielä vaikuttaa toimitusaikoihin, mutta varmasti kesäkuun jälkeen viimeistään.. Tulee sieltä Japanista kuitenkin osia ja komponentteja.
 
Vs: outlander vm.2011 lastutus...

jols sanoi
Tänään kävin Deltan myymälässä ja siellä ei tiedetty uudesta hinnastosta/muutoksista mitään. Vanhaa hinnastoa vaan näytettin ja myyjille tarkoitettua listausta varusteista ja mallien eroavaisuuksista joka oli MY10. Kovasti selitti että "vanhan" mallin Instyle Navi Plus on saatavissa ja näytti jopa tuotantoaikatauluja. Muutamassa viikossa saisi tarvittaessa auton joita on tehtaalta matkalla tänne, eli pitäisi olla MY11 autoja?

Googlailulla löysin tällaisen: http://www.mitsubishi.fi/Versions.aspx?PMID=87&BodyTypeID=2529&LangType=1035
jota en löytänyt Mitsun sivujen kautta! Mikähän nyt on totuus, eli mitä on mahdollista saada?

Kiinnostaisi kovasti mutta pitäisi olla nahkat, automaati ja Xenonit, peruutuskameraja Navi lisäjuttuineen eivät olisi haitaksi...

Taas kerran ei voi kun ihmetellä automyyjien asiantuntemusta, mistähän heille maksetaan kun kaikki luetaan esitteestä, vaihtoauton hintaa varten ihmetellään nettiauton hintoja ja sitten kysytään joka välissä esimieheltä mitä voi sanoa ja luvata, kunpa auton voisi kokonaisuudessan tilata netistä ilman turhia myyjiä!

Voitko kertoa missä liikkeessa olet asioinut?

http://www.mitsubishi.fi/Finland/iframe/Mitsubishi-esitteen-tilaus.aspx
Tuolla ainakin on viesti että esitteitä päivitetään.

Laitoin viimeperjantaina mailia myyjälle, mutta eipä ole vielä vastannut.
Enää 4 ja ½ kuukautta, niin selviää mitä tuli tilattua ;D
 
Vs: outlander vm.2011 lastutus...

Omista käynneistä sen verran, että Konalan Deltassa myyjä tiesi hyvin vähän ja Espoon Deltassa myyjän kanssa homma toimi. Kaikkea ei heti tiennyt, uusi merkki heille, mutta selvitti ripeästi tarvittavat asiat.

MY11 esitteen sain tulostettuna nivaskana, eli pdf muodossa se ainakin pitäisi heillä olla..
 
Vs: outlander vm.2011 lastutus...

Anaconda sanoi
Voitko kertoa missä liikkeessa olet asioinut?

http://www.mitsubishi.fi/Finland/iframe/Mitsubishi-esitteen-tilaus.aspx
Tuolla ainakin on viesti että esitteitä päivitetään.

Tampere Delta-Auto.

Tuo esitteiden päivitysviesti on ollut jo aika kauan. Uusia esitteitä ei kuulemma ole. PDF:näkään ei varuste-esitettä ollut. Mutta nou hätä, tilasin auton muualta (Instyle Navi) ja joitakin värejä tosiaan oli tulossa, mm. musta metalli beigellä nahkalla, en tilannut tosin sitä.
 
Vs: outlander vm.2011 lastutus...

OT: Kyllä minä edelleenkin uskallan väittää, että myyjä on väärässä tuosta läpäisemisestä. Meille ei vain tuoda uusimpia malljea jostain syystä, ehkä siksi, että niitä ostetaan täällä niin vähän? Saksassa kyllä on maahantuojankin virallisella sivulla Euro5 Pajeron päästönormina. Ja kaikkien keskieuroopanmaiden listoilta sille edelleen löytyy hinta ja eri päästöluvut mitä meille.

Ruotsin ja Suomen sivulta vain näyttää puuttuvan. Sekä hinta, että tiedot.
 
Vs: outlander vm.2011 lastutus...

masa- sanoi
OT: Kyllä minä edelleenkin uskallan väittää, että myyjä on väärässä tuosta läpäisemisestä. Meille ei vain tuoda uusimpia malljea jostain syystä, ehkä siksi, että niitä ostetaan täällä niin vähän? Saksassa kyllä on maahantuojankin virallisella sivulla Euro5 Pajeron päästönormina. Ja kaikkien keskieuroopanmaiden listoilta sille edelleen löytyy hinta ja eri päästöluvut mitä meille.

Ruotsin ja Suomen sivulta vain näyttää puuttuvan. Sekä hinta, että tiedot.

Johtunee kait myös siitä, että meillä kaupattiin MY10 autoja vielä Deltankin kautta. Eli se ei ole EURO5 sertifioitu, eli ei saa uutena kilpiin. EURO5 autoja (MY11) riittäisi sitten meillekin syksystä alkaen? Ainakin varovasti kyseltyäni sain vastauksen, että Pajeroa voisi saada syksyksi..
 
Vs: outlander vm.2011 lastutus...

Ja sitten ihan aiheesta: itse en kokenut Outtiksen kaipaavan enempää potkua ja vääntöä. Hyvin riittää omiin tarpeisiini, panostan sitten harraste-autossa konehuoneen viilaamiseen.

Toisaalta, näistä PSA 2.2HDi padoista on otettu ulos ohjelmoimalla 190+Hv lukuja, mitä olen eurooppalaisia foorumeilta lueskellut. Väännöt menee sitten jo 450NM tienoille. Kiinnostaa miten laatikko reagoi kasvaneisiin muskeleihin. Kuitenkin Outtiksella painoa ihan kiitettävästi, eli ottaa voimansiirrolle enempi kuin vastaavat luvut vaikka Lancerissa....
 
Vs: outlander vm.2011 lastutus...

Sen verran vielä tästä OT -aiheesta että juttelin myyjän kanssa ja hän sanoin että listassa olevilla varusteilla mennään, myös siis ne 3. rivin penkit kuuluu siihen. Turhaan mä sitä enää siis sitä sen kanssa jankkaan, jos autosta puuttuu varusteita luovutushetkellä, niin jokainen voi päätellä mitä siinä tapahtuu. :mad:.

Pajero asiaan totesi vain että uusia ei saa.
 
Vs: outlander vm.2011 lastutus...

Kanttila sanoi
Ja sitten ihan aiheesta: itse en kokenut Outtiksen kaipaavan enempää potkua ja vääntöä. Hyvin riittää omiin tarpeisiini, panostan sitten harraste-autossa konehuoneen viilaamiseen.

Toisaalta, näistä PSA 2.2HDi padoista on otettu ulos ohjelmoimalla 190+Hv lukuja, mitä olen eurooppalaisia foorumeilta lueskellut. Väännöt menee sitten jo 450NM tienoille. Kiinnostaa miten laatikko reagoi kasvaneisiin muskeleihin. Kuitenkin Outtiksella painoa ihan kiitettävästi, eli ottaa voimansiirrolle enempi kuin vastaavat luvut vaikka Lancerissa....

Kivan oloisia teholukemia kyllä. :) Melkoiset käyttämättömät reservit tuossa motissa.
Jos noi on niitä maksimi lukemia, niin mikäli liikkeen kautta optimoinnin saa hoidettua, voisi kuvitella kyseessä olevan aikalailla miedompi piristys.

Eli veikkaan kaavan olevan: hinta x 2 = tehonlisäys / 2
verrattuna noihin huippuihin jossain pajan nurkassa.
 
Vs: outlander vm.2011 lastutus...

Peugeottiin oli joku britti saanut dynotettua (moottorin laskennalliseksi) tehoksi 191Hv ja 449NM väännöillä. En harmittavasti vaan löytänyt linkkiä keskusteluun. Pösö palstasta kyse.. Tuli aikanaan selailtua kun mielenhäisiössä katselin 60-luvun Jellona-keulaa kesäpeliksi...
 
Vs: outlander vm.2011 lastutus...

Anaconda sanoi
Sen verran vielä tästä OT -aiheesta että juttelin myyjän kanssa ja hän sanoin että listassa olevilla varusteilla mennään, myös siis ne 3. rivin penkit kuuluu siihen. Turhaan mä sitä enää siis sitä sen kanssa jankkaan, jos autosta puuttuu varusteita luovutushetkellä, niin jokainen voi päätellä mitä siinä tapahtuu. :mad:.

Tuosta tehdaslastusta ei ole vieläkään tietoa, mutta eilen tosiaan vihdoin luovuttivat uuden auton minulle. :driver
Koska maahantuonnin järjestelmä oli silloin tilausvaiheessa näyttänyt virheellisesti liikaa varusteita tuohon intense malliin, niin homma korjattiin siten että sain tilalle instyle navin :peukku.
Siihen täytyy sanoa, että kelpaa minulle ja hienosti hoidettu Deltalta. Syy tosin oli maahantuonnin, joten myyjäliike tuosta tuskin hävikkiä joutui kirjaamaan.
Mun tapaus ei kuulemma ollut ainoa laatuaan vaan noita oli myyty muillekin väärillä varusteilla.
Tarina ei kerro miten noiden muiden kanssa homma hoidettiin.
 
Vs: outlander vm.2011 lastutus...

Anaconda sanoi
Tuosta tehdaslastusta ei ole vieläkään tietoa, mutta eilen tosiaan vihdoin luovuttivat uuden auton minulle. :driver
Koska maahantuonnin järjestelmä oli silloin tilausvaiheessa näyttänyt virheellisesti liikaa varusteita tuohon intense malliin, niin homma korjattiin siten että sain tilalle instyle navin :peukku.

Onneksi olkoon, tuo Instyle Navin Multimedia Interface on todella monipuolinen, itselläkin menee vielä opetellessa mitä kaikkea sieltä löytyykään. Navikin toimii hyvin ja uudehkotkin tiet löytyvät.
 
Vs: outlander vm.2011 lastutus...

jols sanoi
Navikin toimii hyvin ja uudehkotkin tiet löytyvät.

Kiitoksia!
Oon kanssa lyhyen tuttavuuden perusteella positiivisesti yllättynyt tuon navigaattorin toiminnasta.
Myös puheohjaus puhelimen kanssa toimii aika hyvin. Järjestelmä jopa ehdotti oikeaa nimeä kun sanoin henkilölle väärän sukunimen vahingossa. :palvo.

Laatuvaikutelma ja kabiinin hiljaisuus on parantunut huimasti tuosta mun edellisesta -07 mallista.
Loisto peli kaikenkaikkiaan.

Otan sen lastun taas puheeksi kun käyn Deltalla seuraavan kerran.
 
Vs: outlander vm.2011 lastutus...


Laatuvaikutelma ja kabiinin hiljaisuus on parantunut huimasti tuosta mun edellisesta -07 mallista.
Loisto peli kaikenkaikkiaan.

Hmm... mielenkiintoista katsoa pitääkö tuo paikkaansa. Uusi pakasta revitty haetaan parin viikon sisään ja vanha 2007 DID jätetään kierrätettäväksi. En aio lastuttaa uutta kun luulisin että ainakin alkuun tehonlisäys 140 hv:sta 177 hv:aan riittää.
Mielenkiinnolla odotan ensiajoa tuolla motilla kun VW: kone on tuskastuttavan huonovääntöinen alakierroksilla. Päivitys koneeseen on toki tehty mutta sen takia se hyrrääkin kylmänä huomiotaherättävän isoilla kierroksilla...
 
Vs: outlander vm.2011 lastutus...

Ensimmäiset 600 km mittarissa. Eipä kaduta ostaminen. Ihan kuin eri auto edelliseen 07 malliin verrattuna. Mainio moottori - tehonlisäys toodella tuntuu ja äänimaailma hiljentynyt valtavasti... :driver :peukku
 
Vs: outlander vm.2011 lastutus...

Jii sanoi
Ensimmäiset 600 km mittarissa. Eipä kaduta ostaminen. Ihan kuin eri auto edelliseen 07 malliin verrattuna. Mainio moottori - tehonlisäys toodella tuntuu ja äänimaailma hiljentynyt valtavasti... :driver :peukku

Onnea uudelle autolle!!
Jep, ei voi oikeen vanhaan verratakaan.
 
Vs: outlander vm.2011 lastutus...

Polttoaineen kulutus -11 mitsun moottorilla verrattuna -07 VW koneeseen tuntuu olevan ainakin 0,5l/100 km pienempi... Mutta ei kai sille voi mitään ;D
Edellisen mitsun kunniaksi on sanottava ettei siinä ollut mitään kunnon vikaa. Ainoa oli kuskin penkkiosan vaihto takuuseen kun istuinlämmitin ei pelannut. Toista oli aikoinaan 406 pösön kanssa kun joka vuosi sai tehdä remonttia 1000-2000 euron edestä.
 
Vs: outlander vm.2011 lastutus...

Jii sanoi
Polttoaineen kulutus -11 mitsun moottorilla verrattuna -07 VW koneeseen tuntuu olevan ainakin 0,5l/100 km pienempi... Mutta ei kai sille voi mitään ;D
Edellisen mitsun kunniaksi on sanottava ettei siinä ollut mitään kunnon vikaa. Ainoa oli kuskin penkkiosan vaihto takuuseen kun istuinlämmitin ei pelannut. Toista oli aikoinaan 406 pösön kanssa kun joka vuosi sai tehdä remonttia 1000-2000 euron edestä.

Mullakin oli ennen Outlandereita pari 406:sta farkkua. Oli tosin yksi Avensiskin siinä välissä.
Eka 406:en oli tosi hyvä ja siksi hommasin vielä toisenkin. Sen toisen kanssa meinas kyllä palaa päreet ja korjaamolla käytiin turhankin usein. Onneksi oli huoltosoppari, niin oma kukkaro ei kärsinyt, mutta hermot sitäkin enemmän. ;D
 
Vs: outlander vm.2011 lastutus...

Käytin auton 1. huollossa Konalan Delta-autossa ja samalla tiedustelin huollon puolelta tuota lastuttamista. Maahantuoja ei tosiaan tarjoa tälläistä optiota, olivat kuulemma tiedustelleet asiaa, koska kyselyitä on tullut sen verran aiheesta. Eli se on sitten vaan viri viri tööt tööt, jos haluaa lisää potkua Outtikseen... ei kiitos :'(
 
Vs: outlander vm.2011 lastutus...

;D kyllä tuntui oma auto taas ihan riittävän tehokkaalta Saksan matkan jälkeen - siellä vuokra-autoksi sain Nissan Qashqain 1.6 bensakoneella... Varsinainen mopoauto tuo Nissan. Hikeä pukkasi otsalle kun yritti kiihdytää autobahnille rampilta rekkojen sekaan. Talla pohjassa nippa nappa yhdeksäänkymppiin vauhti ettei jäänyt rekkojen alle.
Vuoristoteillä auto kiihtyi kyllä alamäessä mutta pienessä ylämäessäkin jo kuski... :seina
 
Vs: outlander vm.2011 lastutus...

Jii sanoi
;D kyllä tuntui oma auto taas ihan riittävän tehokkaalta Saksan matkan jälkeen - siellä vuokra-autoksi sain Nissan Qashqain 1.6 bensakoneella... Varsinainen mopoauto tuo Nissan. Hikeä pukkasi otsalle kun yritti kiihdytää autobahnille rampilta rekkojen sekaan. Talla pohjassa nippa nappa yhdeksäänkymppiin vauhti ettei jäänyt rekkojen alle.
Vuoristoteillä auto kiihtyi kyllä alamäessä mutta pienessä ylämäessäkin jo kuski... :seina
Mulla samantyyppisiä kokemuksia Espanjan reissun jälkeen. Vuokra-autona Pösö 508 1.6 diesel sillä robottiautomaatilla. Kone oli suht ok maanteille ja motarille, mutta voi jeesus sen robottiaskin ja koneen yhteistyötä. En tiedä miten pitkillä piuhoilla ne oli toisiinsa liitetty. Espanjassahan on noita korkeuseroja vähän eri malliin kuin suomessa ja oikeasti välillä luulin, että auto lähtee kohta taaksepäin, kun laatikko valitsi vaihteita jyrkässä ylämäessä. :nykii. Tästä vauhdin hidastumisesta taas oli tietysti seurauksena se, että se arvottu vaihde ei enää ollutkaan hyvä ja taas alkoi arpominen. Oli kyllä kiva lähteä omalla autolla seuraavan kerran liikkeelle ja todeta, että Mitsu vaihtaa kuin unelma. :driver
 
Vs: outlander vm.2011 lastutus...

Tästä ketjusta ei selevinny mittään,

Eli onko kukaan lastuttanu, laatikko kestänyt?
 
Vs: outlander vm.2011 lastutus...

mitsumikko sanoi
Tästä ketjusta ei selevinny mittään,

Eli onko kukaan lastuttanu, laatikko kestänyt?
Mystinengalant pisti ast:n kanssa 2.0 DI-D moottoriin rivakamman softan eikä Mystisen omistus aikana ainakaan ilmennyt mitään.
 
Takaisin
Ylös Bottom